Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boeing nebo Airbus, přemýšlejí ČSA

Během několika následujících týdnů rozluští vedení ČSA tajenku za miliardy korun. Rozhodne o nákupu dvanácti letadel pro střední tratě, kterými nahradí zastarávající Boeingy 737-400. O zakázku soupeří dva dominantní světoví výrobci - americký Boeing a evropský Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robot

747
Proc nekoupi CSA na dalkove lety 747??? Si predstavte jak by byl ten napis CSA na trupu letadla obrovsky... Prosim, prosim. Alespon jeden....
 
0/0
5.8.2004 11:53

Petr

nesmysl
"V roce 2006 počítáme s nákupem letadel s kapacitou kolem 160 cestujících. V úvahu tak přichází buď Boeing 737-800 nebo Airbus A320," vysvětluje Váňa. letech následujících přijdou na řadu stroje pro zhruba 130 pasažérů. Tady se bude rozhodovat mezi menším Boeingem 737-700 a Airbusem A319.
To je úplný nesmysl. Pokud se ČSA rozhodnou pro Airbus A320 nebo Boeing 737-800, tak následně koupí A319 respektive 737-700. Mixovat krátko-/střednětraťovou flotilu je z ekonomického hlediska nesmysl.
Osobně bych byl pro A330 na dálkové tratě, protože 767 se blíží konci své éry a 7E7 je ještě hudba budoucnosti.
U "narrowbodies" bych to neviděl jako problém jestli to bude Airbus nebo Boeing, i když Airbusy mi přijdou jako podstatně tišší.
 
 
0/0
21.7.2004 18:39

Krakonos CDN

Ja bych volil Airbus
proti Boeingu je to  vo moc lepsi masina ...........
0/0
20.7.2004 23:18

Amplifier

Jednoduche rozhodovani..
Jedine Boeing.. . to je prece kazdemu jasne ze je superior. Airbus neni bezpecny, drahy na provoz a kdo by kupoval od hajzlu Francouzu , ne ?
 
0/0
19.7.2004 18:42

briza

Re:
Koukam dalsi "odbornik". "Airbus neni bezpecny, drahy na provoz" ... asi prave proto ted kupuje Airbusy i cim dal vic americkych nizkotarifnich aerolinek. Pro radu 320 ted Airbus rozsiruje vyrobni kapacity o 20% protoze nestihaji pokryvat poptavku.
0/0
22.7.2004 14:22

Dášenka

To si zase ten vůl
Tvrdej namastí kapsu.Provize za nákup bude určitě v řádu desítek milionů.Předpokládám,že je jim v ČSA úplně šumák co to bude,hlavní je přeci kdo dá větší provizi
0/0
19.7.2004 9:56

Pyjus

"ideologie"
Nejsem zastánce USA, spíše naopak... ale preferovat výrobek EU jen z titulu určité naciobnalizace není úplně to ideální... letadlům nerozumím, ale mám kontakt na nejlepší školu pilotů u nás a na přímou otázku, co je lepší se mi před asi 3 měsíci dostalo odpovědi, že Boeing, a to z toho důvodu, že je (zní to trochu absurdně), bezpečnější pro manuální pilotování v případě poruchy motoru apod. - > takže bych se nerozhodoval z hlediska politikaření (pak se dostaneme k radaru Věra - tam určitě měla ze strany USA přijít kompenzance minimálně ve výši ušlého zisku), ale z hlediska ceny a kvality... pokud někdo (třeba "vládou" dosazený generál) rozhodne jinak, pak je to asi jako když české firmy kupovaly český výrobek IQ 151 a na západě již byli inženýři i výrobci o kus dále...
... jinak opakuji, že se mi příčí výroky "se Sovětským Svazem na věčné časy a nikdy jinak", nemusím vidět americké pseudokvalitní filmy na Nově (čest výjimkám), ale jsem stejně tak euroskeptik (z hledika přílišné byrokracie)... jsem prostě pravicový liberál, který nemá rád přílišné regulování našich životů...
... mé oblíbené heslo je z krtečka: "hamlblbm, brhnblaserutytu hmláá... Zničit krtka!"
0/0
16.7.2004 13:40

Vasil

Boeing ne!
Podívejte se jak Boeing perlí ve Vodochodech. Už z toho důvodu bych šáhnul po Airbusech.
0/0
16.7.2004 11:05

RUR

Re:
UPLNY SOUHLAS
0/0
16.7.2004 12:33

Boda

Airbus
Jsme v EU budem podporovat nasi ekonomiku, ekonomiku EU proto AirBus :-))))))))))
0/0
16.7.2004 9:57

RUR

Re:
SOUHLAS
0/0
16.7.2004 12:33

briza

Spravny cas pro Airbus
No, nastala vhodna doba aby EADS nabidl nahradit Boeing v Aeru.
0/0
16.7.2004 9:31

Isido

Vau!
Spokojeně ba přímo slastně se tváříc usnout s hlavou v klíně pohledné ženy se dá i na krátkých tratích, třeba do Bratislavy! Takže o tom, jaká kritéria budou při výběru letadel přednostní přímo pro osobu pana presidenta, snad ani nic vědět nechci!
0/0
16.7.2004 8:56

svobodny clovek

Nejhorsi je, ze rozhoduje Tvrdik - hovado
Samozdrejme bychom NEMELI kupovat Boeing, nebot je to vyrobek USA, tedy toho statu, ktery nam, prostrednictvim posraneho Spidly, zakazal export radaru VERA.
0/0
15.7.2004 21:24

Punk

Re:
Bravo svobodny clovece, jsi svobodny, a takhle se tady muzes vykecavat jenom proto, ze diky USA a vseobecne zapadu skoncila studena valka, takze tady mame svobodu. O tom si 99,9999% procenta obcanu Cinske lidove republiky muze nechat zdat. Takze o tom, ze nam staty zakazaly prodat Veru do Ciny radsi bud ticho, Cina neni a nebude spolehlivy partner, kteremu je bezpecne prodat takhle pokrocilou technologii. Jsi sice svobodny, ale ne prilis moudry, takze by jsi rad prodaval treba i do KLDR, jenom kdyby to prineslo trochu penez.
K clanku: At vyhraje ten lepsi, jenze tady uz jsou kvality tak vyrovnany, ze to je o subjektivnim pocitu.
0/0
15.7.2004 22:08

Honza

Re:
Ach vy idealisto. Škoda že jste se zapomněl na počátku 90. let. USA mají vždy plnou pusu řečí o globální bezpečnosti aj. problémech, pokud se nejedná o byznys, ze kterého jim nic káplo, ale že USA samotné jsou největším vývozcem zbraní do všech koutů světa - bez ohledu na poměry ne/demokracie v cílové zemi, o tom už patrně nic nevíte.
Ono je velmi snadné kázat jiným, ale sebereflexe současným USA, bohužel, chybí a to se jen tak nezmění. Bez ohledu na to, zda je u moci hlupák Bush nebo někdo rozumnější.
0/0
15.7.2004 22:36

RUR

Re:
Presne tak. Samotna Cina je pro USA velice dulezity obchodni partner. Dulezitejsi nez Japonsko a tak dulezity, ze na tamni trhy nechteji pustit ani Cesko.
0/0
15.7.2004 23:58

Meda beda

Re:
Honziku  Honziku, rekni mamince at ti napece buchty a tahni do prdele, ne do Ruska to bude pro tebe ta zaslibena ZEMNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.7.2004 4:04

RUR

Re:
Buhuzel i takovi lide jako Meda Beda ziji mezi nami !
No co se da delat ...
0/0
16.7.2004 12:32

Milos-ML

Re: prodej zbrani
Ano, Americane prodavaji zbrane vsude po svete, ale ne jakekoliv a komukoliv.  Podobne, kdyby jsme treba my chteli prodat do Ciny rucni granaty, nebo pistole CZ (docela podprumerny), tak by jiste nic nenamitali.  (Nebo mozna jo, ale jiste by to proslo, kdyby jsme my chteli).  S radarem VERA nebo jinymi pokrocilymi technologiemi je to jine.  A ver tomu, ze ani Americane neprodaji do Ciny jejich radary (jako ze by nam vzali business).  Prisna omezeni se tykaji treba i vyvozu pocitacu ap. takze ani mnozi americti vyrobci nemohou prodat sve vyrobky do Ciny jak si zamanou.  Takze pokud jsme spojenci, meli bychom tyto omezeni respektovat (jak se i stalo).
0/0
18.7.2004 18:17

piErcE

Proc?
Na co proboha A340 ? Na ty dva lety do JFK, EWR a kanady, obcas do indie?
proc by mel vyhrat zrovna Airbus? Jak Airbus tak Boeing jsou celkem srovnatelna era, jenom to ma jeden hacek - CSA ma celkem sirikou a nakladne vybudovanou zakladnu Boeingu, ma vyborny servis pro Boeing letadla a krome "par" posadek pro A310  a ATR ma same Boeingove posadky
A ted - pokud by doslo k tomu, ze by vyhral Airbus, tak letadla Airbusu nenahradi ve flotile Boeingy ze dne na den - ten proces muze trvat nekolik let. CSA bude muset vycvicit radu uplne novych pilotu pro Airbusy, protoze piloti z Boeingu na to nepujde pouzit. Takze vyrazne vzrostou naklady na mzdy, na vycvik, na palubni personal. Bude si muset kompletne nechat vycvicit techniky, pozemni personal - to jsou silene naklady navic. V dobe, kdy Prahu doslova "oblehaji" ruzne low-costy, je to cesta do pekel - uz ted byla CSA nucena snizit ceny letenek na mnoha destinacich na minima , a v pripade jakehokoli vykvyvu v letecke doprave (dalsi SARS atd) by to taky mohlo znamenat konec CSA.
Navic kdyz pricteme ze ve vedeni CSA je sefem absolutni amater (uz to stihl nekolikrat ukazat) Tvrdik ...
Mistni "experti" co tady prosazujou Airbus podle toho jak to vypada uvnitr (to si ostatne urcuje aerolinka, takze to taky muze vypadat 100x hur nez u jinych spolecnosti) by si meli uvedomit, ze kompetni vymena letadlove flotily u let. spolecnosti neni jako kdyz z garaze vyhodis zigulika a nahradis ho nejakym sportakem od ferrari.
0/0
15.7.2004 20:41

skyfly

nazdar experte!
trosku dramatizujes , ale to nevadi....aj tak vyhra Boeing takze budes spokojny,ale o tom ze A330 je jednicka nepochybuj ani chvilku-A vobec nejde len o interier, ten som sem dal preto, ze predpokladam, ze vascinou tu diskutuju obycajni ludia a nie experti.
0/0
15.7.2004 20:46

piErcE

Re:
Nedramatizuju :))) To co jsem psal je proste fakt....
O tom ze by byla ci nebyla A330 jedincka nijak nepolemizuji ... kazde z techle letadel ma sve vyhody a nevyhody. To ze v Airbusech mas joysticka misto kniplu z toho nedela jednicku .))) Mimochodem, zatim tu nezaznel jediny argument, ktery by z A330 (nebo z Boeingu - at uz jakehokoli - delal jedincku :)
0/0
15.7.2004 20:56

skyfly

Re:
takze argumety pre airbus:
1.tichsi 2.priestornejsi 3.ekonomickejsi 4.pokrokovejsi ( za 30 rokov uz berany nikdo nebude pouzivat,ale zase - nejde len o typ riadenia,aj ine veci ma progresivnejsie ) 5.krajsi 6.neni americky...a tak by som mohol pokracovat .By the way-kolko mas nalietanych letovych hodin ako PILOT ???Ja ich zopar uz za sebou mam,aj ked nie na airbuse,ale na trochu mensom lietadle...
0/0
15.7.2004 21:03

piErcE

Re:
1, 2 -ano, muze byt 3 - legracni :)) to opravdu neni ...provozni naklady jsou vyhodnejsi u Boeingu 4 - pokrokovejsi neznamena automaticky lepsi - joystik a vubec ta hromada elektroniky v tomhle eru je sice vec, ale priznivce "klasiky" ti to nikdy neprizna. hadat se o tom, jestli je joystik lepsi nez berany je nesmysl a i kdyz si oba dva budeme myslet, ze mame pravdu, tak ji taky nemusi mit nikdo :) 5 - no vidis... a me krajsi prijde prave boeing ... nemuzu si pomoct, me se airbusy proste nelibi 6 - :)) to je prima argument ...
ostatne, myslim si ze radost budes mit ty - csa si vyberou airbusy, jednmi z duvodu bude i pomsta boeingu za jejich "investici" do aera (ci do ceho to bylo) :o)
btw - zopar hodin nalieatynch mam, zatim ne ale solo, bo jsem ve vycviku :)
0/0
15.7.2004 21:20

skyfly

Re:
tak drzim palce ! prve solo je jeden z momentov ktorym sa vravi - zazitok na cely zivot,skoda, ze je iba raz:-)
ale aj tie hodiny po nom stoja za to.....
0/0
15.7.2004 21:31

piErcE

Re:
Dik! :o)
0/0
15.7.2004 21:38

Meda beda

Re:
Choc do rite!!
0/0
16.7.2004 4:17

Petr

Re:
1. hlukově jsou na tom s B stejně (stejné motory)...3.ekonomika u A je vyšší....4:ne vždy je pokrok na správném místě (Bulíka můžeš řídit i po vysazení veškeré elektroniky, to Airbus umí velmi těžko)
0/0
16.7.2004 15:48

Meda beda

Re:
hej ty kokotko co to hovoris o letadloch ked skaces na koze
0/0
16.7.2004 4:07

skyfly

nazdar experte!
trosku dramatizujes , ale to nevadi....aj tak vyhra Boeing takze budes spokojny,ale o tom ze A330 je jednicka nepochybuj ani chvilku-A vobec nejde len o interier, ten som sem dal preto, ze predpokladam, ze vascinou tu diskutuju obycajni ludia a nie experti.
0/0
15.7.2004 20:59

MC

já bych preferoval Airbus....pokaždé když s ním letím, tak je daleko pohodlnější a modernější než Boeing. Tam má člověk maximálně promítací plátno a hluchátka přes který neslyší...... Airbus je lepší
0/0
15.7.2004 20:27

skyfly

Re:
Ty si moj clovek, ale bojim sa, ze Airbus nema sancu bohuzial.....
1.amici uplatia kompetentnych
2.nasi piloti sa nepreskolia na joysticky.......
0/0
15.7.2004 20:31

Meda beda

Re:
Sedadla jako ve starem kostele, tvrda takze nevim kde letas ale nic moc!!!!!!!!!!!!!!!! a ver mne uz jsem neco naletal!
0/0
16.7.2004 4:10

skyfly

jasna volba
Myslim, ze je to velmi vyrovnany suboj, ale vitazom by mal byt AIRBUS.Len by ma zaujimalo, kedy chce CSA nahradit velke A310 ??? A hlavne cim??? Chcelo ba to A340!
0/0
15.7.2004 20:20

Anthemis

A 330
Ja bych koupil Airbusy 330, jsou naprosto nejtissi a taky nejekonomictejsi. Navic do nich muzou CSA narvat treba 240 lidi v Economy a co ja vim, treba 30 v Businessu...Litam skoro denne, Boeingy 777-200, B 777-300, Airbusy 310 a 330-200, a ty 330ky mi prijdou fakt nejlepsi...
0/0
15.7.2004 20:04

Loco

Airbus je jasná volba !
Měli by se rozhodnout pro Airbus. Je to Evropský letadlo a momentálně dává Boiengu těžce na prdel co se týče zakázek ve světě. Mimoto si Američani zaslouží odvetu za to, že nám zakázali vývoz radaru Vera.   Volbou Airbusu si dále získají přízeň několika Evropských zemí, které se na jeho výrobě podílý !
0/0
15.7.2004 18:55

Meda beda

Re:
Jen doufam ze Vam vsem zase Ti Evropani natrhnou prdel jak to bylo jiz  minulosti!!!
0/0
16.7.2004 4:15

reno17

___
Škoda, že se na tohle (a další) uvážené, po těžkém rozhodování přijímané státní rozhodnutí nedá sázet třeba ve Fortuně.. to by byly celkem lehce vydělané peníze..
0/0
15.7.2004 18:47

Gripen

Laska a prrrravda...............
Dostane to ten kdo nejvice prispeje profitem na konta rozhodujicich osob bez ohledu na cenu. A tak to ma byt Silna ruka trhu si najde cestu.
0/0
15.7.2004 18:27

Miloš

Kdo víc podmaže zkorumpované grossovy ministry a Tvrdíkovce, ten prodá.
Hulvádi z ČSSD a jejich ministerští úředníci to ani jinak neumějí.
0/0
15.7.2004 17:48

cpt. Over

Boing
Jasne ze to bude Boing, vite co by dalo prace preucit nase piloty na ovladani pomoci joysticku .. ? Vim o cem mluvim, ja na berany nedam dopustit !
0/0
15.7.2004 17:32

Petr

Konecne poradne uplatky
teda ta rychlost v rozhodovani. Neco podobneho bylo preci v armade taky viz plan modernizace armady.
Tady to urcite vyjde ale musi se rychle, prece jenom lod koalici neni prilis stabilni.
Chlapci z CSSD, KDU CSL a zrejme i z ODS dostanou tucne brebendy do vlastni kapsi
Treba daji potom pokoj
0/0
15.7.2004 17:26

dd

typicke
Boeing 737-700 v barvách Copa Airlines s typickými zvednutými křidélky. Typickymi jako pro co? Pro moderni letadla mozna...
0/0
15.7.2004 17:26

piErcE

Re:
To vis... novinar poprve v zivote videl sedmikilo s wingletama :)) Tak jsou pro nej hned typyicke .)
0/0
15.7.2004 20:30

jiri stanislav

bude to ,podejte obalku
pokud je csa chytrou spolecnosti,coz neni,je tam hodne natvrdlych nacelniku,tak by nic nekoupili a pouze by vzali na nejakou dobu mirne oletana letadla treba boeingy a uvidime.bohuzel obalky pro par vyvolenych by byly male a tak se nakoupi samozrejme na pujcku nove harampadi.pravdou je ze csa dluzi miliardy teto zemi a tak at je hledi vratit do statni pokladny.csa je skopek uplne deravy a cim vic tam nalevate ,tim vic to tece jinam.csa byla a je v rukou byvalych soudruhu a ti si tam kociruji jak chteji. uz je na case aby zde letala i jina letecka spolecnost a ukazala ze to jde i jinak.jiri stanislav
0/0
15.7.2004 17:01

Jorik72

odplata
Nemuzu si pomoct, ale způsob jednání Boeingu  je snad všem znám z kauzy AERO Vodochody. Jenom doufám, že ani vláda nezapomene na úspěšné působení amerického Boeingu v ČR.
PS: měřím 190 cm. Cestování v Boeinzích je pro mne skličující zejména z pocitu nedostatku místa nad hlavou v uličce. Je to jako Boeing=útulno a Airbus = prostorno.  
0/0
15.7.2004 16:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.