Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jawa: legenda zkouší vstát z popela

Možná vás překvapí, že česká firma Jawa pořád existuje. A navíc má novou motorku a po téměř půlstoletí od slavné Jawy 500 OHV pěkně silnou. Není však jisté, jestli nová 650 dokáže vrátit značce zvuk a zajistit jí v roce 75. výročí nějakou budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rychlej

JAWA?????
Mám 350 z 89týho, dobrá spojka, když si pohraju s kladívkama a dám dobrý olej tak 130 zní dostanu a to vážím 105 kg.Nevýhody?zadní kyvka,předek chce oboustrané kotouče,lepší karbec a více litinových žeber a dál od sebe válce ale co dál? Hlavně to že ty posrané Hondy,Ducatti,Suzuki a jiné neopravím za 200,- v garáži na koleně a od JAWY se všichni učily  Faktem je že v Týnci by se měli probudit a poskládat všechny dobré věci a z chyb se poučit a to by vzniklo dobrý levný moto!!!!
0/0
24.7.2004 21:24

Vaclav Hanus

no jaaaa, viim,...
...zda je v cesku (a vubec vychodni evrope) poptavka zrovna po 650 ccm motoru za 170 tisic. To si radeji koupim fiat cinquecento a nebo Matiz..jako obycejny obcan. A nebo je to vse urceno pro export? Ja bych privital domaciho producenta spolehlive 125tky bez zbytecnych blbosti (jako Yuki...)
0/0
21.7.2004 11:03

Krakonos CDN

Tak jsem se na tom predrazenym zazraku nesvez
, ale za to jsem ten zazrak nepovedek videl na vobrazku a tak radsi dam penize Japoncum do Yamahy az budu tu motorku potrebovat na letni cabrovani v tom krateru v CZ , zatim me zoufalci v Tynci nad Sazavou ktery se snazite prezivat vokradanim Jawovskejch kovanejch magoru za ten sunt tady vyhovuje  podle myho gusta upravovanej muj Dodge Viper a Dodge Ram pick up s 10 cylindrakovym  8 litrovym motorem .  
0/0
21.7.2004 0:41

Jawista Petr

Vzkaz nanagementu Jawy
Jawa patnáct let přežívá s dnes již totálně neprodejnou třistapadesátkou v cenách od 48-76.000 Kč a se stopětadvacítkami s čínským zastaralým a poruchovým motorem 125 OHC - vzducháč, 2. ventily, původem od Hondy ze šedesátých let. Kvalita obojího je nevalná. Prodejní síť žádná, pouze několik garážových dealerů nabízejících xeroxované černobílé kopie ,,prospektů", slušná prodejna s výlohami nikde ani v Praze neexistuje! Servisní síť je tragická. Nová J650 má dobrý motor, ale šasi, které netáhne, navíc bez servisu za 164.000 Kč je cena smělá nebo spíše drzá. Tato firma nikdy nepochopí, že ji zákazník nebude hledat, protože tu prodávají desítky dealerů jiných značek za stejné nebo levnější ceny. Nikdy nepochopí, že musí začít od normálního levnějšího cesťáku např. 650style za cenu maximálně 100-120.000 Kč a ne od hybridu za vysokou cenu v rámci drahé kusové výroby! Komunikace firmy v Brodcích u Týnce n. Sázavou je taková, že na zaslané e-maily nikdo zásadně neodepisuje, jako by spol. Jawa moto s.r.o. byla jediným monopolním výrobcem motorek na světě. Vrcholem drzosti je srovnání Jawy s Ducati nebo Guzzi a tvrzení představitele firmy o tom, že se nebudou podbízet cenou - to si může dovolit firma s výrobou 30.000 motorek ročně a ne outsider s výrobou 2.500 Ks. Sto vyrobených 650, které koupili hlavně sběratelé jako raritu, nevydělá ani na výplaty dělníků a vedení firmy!!!!!!!!!!
0/0
19.7.2004 16:27

Krakonos CDN

Re: Petre
jsem ani nevedel ze JAWA ty modry volejnicky jeste vyrabi , za komancu stali ty krapaky asi 10 000 KC , jsem je mel taky jako kluk a ne jednu , nejdriv peraka a toho jsem koupil v superdobrym stavu ..., pak novou Californii , Jawa Bison atd , nejlepsi Jawa asi byla panelka a pak automatik 350 , , jo a pullitry , mel jsem voba a  v cajku , shou room condition , nez jsem utek tak jsem tam kamosovi nechal Zuundap Saharu se sidecar a to byla strojovna , stalo to u jedny baby ve stodele a potreboval jen plaste z dusem,a a novej volej jak se vo nej nakej Nemec staral , hele , muzes me poradit ?  shanim pavika v super dobrym stavu , budu v CZ na 6 mesicu pristi rok a na 3 letos , taky  chci trosku po EU a zaprahnout ho za novou 750 CB , tech per kramu co nezbitne potrebuju se vejdou na nosic a pava , predem diky za radu ...........
0/0
21.7.2004 1:01

Jawista Petr

Re:
Zkus snad jedině annonci on-line, možná se někdo ozve, sám již žádnou 350 nevlastním, ani nic k tomu. 650 také nekoupím, je nechutně předražená při kusové výrobě. Brzy chci něco koupit, ale asi jeté CB 750 nebo něco podobného, ještě ušetřím tak 50 papírů.
0/0
22.7.2004 14:16

Sketch

Tak to je drsny... (www.jawa.as)
Nechapu, jak s timto vyrobnim programem mohli prezit az do dnesnich dnu?!? Probuch kdo je "designerem" techle hruz?!? a jaky pacient schvalil jeji vyrobu!?!? Diky bohu, ze se Skoda prodala nemcum, kdyby zustala v ceskych rukach nejspis by produkovala obdobna zverstva co Jawa....
0/0
19.7.2004 12:36

Zdenek

Litrak.
Jiz delsi dobu se objevuji sporadicke  informace o vyvoji vlastniho Litroveho motoru  a v tomto clanku se o tom taky pise. Jinak mne se nova jawa libi v policejni bile uprave a v cerne barve, videl jsem ji, nezkoumal do detailu, ale je myslim celkem pekna. O cene a konkurence schopnosti nepolemizuji. 
0/0
19.7.2004 11:40

Čobolák

Pro pana Jana
Je mi vazne do breku. Chapu sice svizelnou situaci v dnesni Jawe, ale vyplodit takovyhle ulet a paskvil, to je fakt sila - bez urazky. Treba ty vyfuky - to mysli v Tynci vazne. Ne ne, tudy cesta nevede. Panove z Jawy zamyslete se. Tahle motorka je proste neprodejna a diru do sveta s ni rozhodne neudelate. Coz takhle vzit dobry osvedceny motor napr. z Kawasaki GPZ 500, vsadit ho do ramu na silnici, enduro a chooper - viz Kawasaki GPZ, KLE a EN. Cenu tak o 20% nizsi nez konkurence a to je ta cesta, kterou se jawa mela ubirat. Tihle si akorat udelali pomnik sveho konce. Jawaci probudte se!!!
0/0
19.7.2004 11:29

Dášenka

Mno, v Japonsku by bylo
také dostatek vzorů pro kopírování a učení se dizajnu.Možná,že chtějí v Jawě navázat nějakým retro.Nejlepší by bylo začít vyrábět nějakou hudbu budoucnosti,které jsou k vidění na každém veletrhu,kde se motorky vystavují
0/0
19.7.2004 10:05

ETZ

Re:
PROČ OD JAPONCŮ? JAWA, JAKO TRADIČNÍ EVROPSKÝ VÝROBCE, BY SE MĚLA POOHLÉDNOUT PO EVROPĚ...TŘEBA DUCATI NEBO ZNOVUZROZENÝ TRIUMPH!
0/0
19.7.2004 11:58

tom

Re:
Tohle neni uplně špatný názor...přidám další, kámoš co jezdí na HD a má rád starý Jawy říkal, že kdyby začali znovu s výrobou staré 500OHC koupil by jí...Něco na tom je, měli se dát cestou modního retra, jako třeba Triumph! Pěkný naháček, modernější techika, jinak retro....a cena? nemuže být stejná jako u prosperujících firem!!! A to Jawě opravdu fandím...a přeju jí uspěch..
0/0
19.7.2004 18:24

Krakonos CDN

Re: To mu ja teda verim
Von totiz  Milwaukee vibrator totiz taky neni nic moc krome ceny a pak jsou lepsi masiny v tom obsahu na trhu ......................
0/0
21.7.2004 0:25

Ondra

Re: Re: To mu ja teda verim
Jo, jo... Když porovnám techniku H-D a Japonců..... To by se pánové z USA mohli učit... Ale je to prostě H-D....
0/0
9.6.2005 10:57

VLD

Ať se podivaji do zahranici
Ať se vývojáři z Jawy podívají do zahraničí, konkrétně do "východoněmecké" MZ, tato firma se opravdu snaží nabízet solidní modely http://www.muz.de/2002/motobike/1000s/1000s.html . Jawa by se měla zamyslet hlavně nad vývojem motorů popř. prozatím nakupovat od nějaké jiné firmy (Suzuki, Honda, MZ,...), aby se dostali z nejhoršího a než se opět bude moct pohnout ve vlastním vývoji. Hlavně ať zapracují na designu a konstrukci.
0/0
18.7.2004 23:28

vasapro

Bida....
i kdyz jsem priznivcem ceske znacky Jawa ( kdysi jsem jich par vyzkousel - naposledy California Oilmaster :-) ..) musim bohuzel konstatovat, ze tento pokus mne hodne zklamal :-( ... mozna by nekoho nadchl pred 20 lety, ted si ji vybere snad jen opravdovy patriot ...
0/0
18.7.2004 23:06

BobD

skoda
jawa za 160000 hehehhe kdyby alespon nejak vypadala bylo by skveli kdyby se dokazali prosadit ale stimhle tezko ,nehlede k tomu ze ty stranky ktery maji byt prezentace firmy jsou taky dost priserny je to skoda protoze jawa kdysi opravdu mivala dobre jmeno.
0/0
18.7.2004 22:43

svobodny clovek

mi se libi
Pokud bych chtel motorku, tak bych si koupil Jawu.
0/0
18.7.2004 22:29

pp

amaterismus
Amaterismus panuje na vsech frontach - jak ve vyvoji Jawy tak v redakci tohodle platku. Na rozdil od tech vyvojaru z  Jawy vsak zdejsi zamestnanci jsou placeni kralovsky (ackoli lze pochybovat, ze maji jen 10 % vzdelani tech techniku) tak by taky meli odvadet perfektni vykon, coz se o tomto clanku neda rict ani nahodou. A to,  ze je v ekonomicke rubrice, ackoli se tam zadny konkretni udaj tim mene ekonomicky nenachazí je tez k popukani. Nejvetsi perlou je pak uverejneni reakce nejakeho manazerka od Guzzi, jez by si mel nejdriv nastavit zpetne zrcatko do sve vlastni huby, nez promluvi....  VIVAT BULVAR! 
0/0
18.7.2004 21:36

Vašek

Re:
Ten manažer Guzzi je pěkný diletant, když si toto dovolí říci o konkurenci do novin. Nejsem právník, ale zdá se mi, že by Jawa měla nárok ho za to žalovat  a vysoudit nějáké odškodnění, které by pak mohla použí na vývoj lepších strojů :-)
0/0
19.7.2004 8:18

Jawista Petr

Re:
Jenomže oni jsou na tom svým vlastním diletanstvím tak špatně, že nemají ani na žalobu. Také nevím, co by se dnes na průměrné motorce vyvíjelo, když jsou vyvinuté slušné motory již dávno. Jawa měla před 15. lety vyvinutý jednoválcový čtyřtakt, vzducháč 400 OHC, jen ho zapoměla vyrábět a namontovat do vyráběného šasi style z r. 1991, kde už neměl být motor 350.
0/0
19.7.2004 16:34

SurfStar

Hruza !!!!!
Ja se vubec nedivim ze jawa dela takove hruzy. Nechapu proc se management rozplyva nad novou 650. Je strasna. Vubec nekoresponduje s moderni dobou. Hruza nad Hruzu - Ostuda jim co o ni prohlasuji a jak troufali jsou odhadech prodejnosti. Staci se podivat na plochodrazni motory Jawa - je to tragedie, alespon tenhle rok. Myslim ze spousta jezdcu prejde na GM, protoze ty motory se proste KOUSOU. Jawa potrebuje silnehor sponzora, jinak do 3 let krachne. Zdar
0/0
18.7.2004 19:32

xzy

Re:
asi nevíš o čem píšeš - výrobce plochodrážek značky JAWA nemá s výrobcem cestovních mototek vůbec nic společnýho (kromě značky).
JAWA je jedním z názorných příkladů o co šlo v privatizaci a rozprodeji státního majetku. A dnešní produkce je jen důsledkem tehdejších chyb, omylů a prasáren
0/0
19.7.2004 9:50

Seremed

jawarakev
kdy už tomu designerovic panu Královi urazej ruce....favorit kabrio a ted todle! Myslim ze tohle je hrebicek do Jawarakvicky. ...Ted se teprv ukazalo proc je jawa v pr_eli...chybi vyvoj...
0/0
18.7.2004 19:19

paltt

Nechapu za co tolik penez !!!
Tak jsem se na to podival.
  No nazdar!
0/0
18.7.2004 12:55

Rejpal

I dědci by rádi !
I dědci by rádi se ještě svezli, ale k prohánění na dálnicích použiju radši českou Oktávii. Potřebuju něco maličkého, něco jako Jawu, kterou jsem vídal v mládí jako nejrychlejší moped. Podmínkou je, že uveze alespoň 130 kg, nebude vážit metrák a zabere místo jako slušné kolo.
0/0
18.7.2004 10:02

robin-hood

Vyhodit
v prve rade frajera, ktery takovou bezkonkurencni hruzu vubec dovolil vyrabet, pak obchodniho reditele za drzost takovy produkt vubec nabizet. Staci se podivat co delala konkurence  "vychodonemecka MZ" pred dvema rokama http://www.muz.de/2002/motobike/1000s/1000s.html# Bud v Jawe nevi co roupama nebo je ten "navrhar" osmdesatilety deda. Je to smutne, protoze Jawe fandim a stalo by za to, aby zase japoncikum ukazovala zada. Ale s takovyma odbornikama to muzou zavrit.
 
0/0
17.7.2004 23:34

Petr V.

ta cena
Ta cena se tedy vazne nepovedla a kecy o tom, ze si kupuji znacku me vazne nezajimaji! Kdyz si koupim za tu cenu radeji Hondu, Suzuki nebo jinou znacku, kupuji si stejne tak svetoznamou znacku jako Jawu (no sorry, ale je to znacka znama nasim otcu a dedecku).
0/0
17.7.2004 22:53

ETZ

OHC
TAK JÁ TAKY PORADÍM: VZÍT JAWU 500 OHC, NAMONTOVAT TAM POŘÁDNEJ MODERNÍ MOTOR (NEJMÉNĚ 1100), VYLADIT BRUTÁLNÍ ZVUK, KVALITNÍ BRZDY, UDĚLAT LEHKEJ FACE-LIFT A PAK TO PRODÁVAT PO ČTVRT MILIONU - hlavně se zbytečně nepodceňovat
0/0
17.7.2004 22:35

hajtr

Re:
To mě kdysi taky napadlo (až asi na ten litrovej motor), ale si musíš uvědomit že JAWINA 500 neměla úplně ideální jízdní vlastnosti, motor byl celkem výkonnej ale chtělo to zapracovat na podvozku. Byl připravovaný nový rám se zadním odpružením kola vahadlem - seč socialistické logiky že do socialismu se jezdí autem a netřeba silných motorek tak nedostala požehnání. Kdyby tady ti hajzlíci komouši nebyli tak dnes by jsme mohli jezdit na pořádných JAWÁCH a nemuseli se zabírat tímto výtvorem.Kromě toho lituju ,že se nevyráběla Škoda 720 -viděl jsem na vlastní oči - Technické muzeum Brno.
0/0
18.7.2004 9:55

bob

co to je?
ta motorka není ani chopper/cruser ani naháč ani cestovní, za co to chtějí vydávat?, cena je neuvěřitelná, neprodají nic ve srovnání s Hondou Shadow 600, Yamahou Virago apod. (vše kolem 180 tis. a asi taky v jiné kvalitě), šlápli vedle a teď budou jen kecat kam to chtějí dotáhnout
0/0
17.7.2004 21:18

PDJ

Kde ji uvidim?
Poradte nekdo,kde se na internetu ten "novy zazrak" z Jawy necha videt.Dik
0/0
17.7.2004 12:51

Rado

0/0
17.7.2004 13:10

Krakonos CDN

Re: Diky
je to hruza hruzouci , pekny prase se na tom podepsalo a melo by za to viset , ani gruiser ani nahac ........... ten retez a ty tlumice , a vubec vzhledove  pusobi jako koza se riditkama misto rohu , uz je cas pro JAWU se vzpamatovat a nebo jit z trhu do p*dele ......., mel jsem moznost se svizt na MZ a i kdyz to neni prezlitrak tak se tomu muze rikat masina , jinak moje volba sestistovky by byla Yamaha a nebo Suzuki , Honda v ty kategorii ne , mozna ty pres litr a nebo ty maly , takova 250 Honda Rebel ve vesnici pro kluka a do konzumu staci a pak je tu dost motorek vod 400 cc do 650 cc a vsechny jsou OK , Kawasaki , Suzuki , Yamaha , nadavno jsem se svez i na tech Europskejch a ja si myslim ze jsou OK taky .............
0/0
20.7.2004 23:55

VLD

Kentoya atd.
Prosím vás, značka Kentoya, Yuki apod. se hlavně zaměřuje na prodej skůtrů, takže se nemlůžete divit, že je nejprodávanější, ne každý totiž potřebuje mašinu s obsahem 500 nebo 650. Ať Jawa začne dělat nějaké solidní skůtry s japonskými nebo vlsatními díly a uvidí se jestli se chytne.
0/0
17.7.2004 10:38

dessa007

Re:
presne, ja take mam radeji skutr do mesta apod. nez takovou "mrchu"
0/0
17.7.2004 18:03

ron

jawa 650
Četl jsem o nové jawě téměř všechny testy, co prozatím vyšly, protože jsem na ni fakt těšil. Jak je psáno v článku, vyznívají dost rozporuplně. A přesně takový pocit mám i já. Pro koho je tahle motorka? Divím se, že neudělali se stejným motorem něco univerzálnějšího než tohohle cruisera. Navíc se design moc nepovedl. Třeba ten výfuk. 
Taky cena je nastavena poněkud výš než by mohla. Ředitel si věří, ale co jiného má říkat, že. No, jsem zvědavý, kolik jich prodají. Já bych dal určitě přednost cestovní jawě před japoncem, pokud by byla užitkově, kvalitativně a cenově srovnatelná. Tahle bohužel není cesťák, ale cosi jako čopr do lesa, jak trefně poznamenali v Motoráji.
0/0
17.7.2004 10:12

JOE

Cena
Když jsem se o nové 650 poprvé dozvěděl z TV reklamy, byl jsem nadšený. Myslel jsem si že se mi podaří si pořídit "levnou" docela silnou motorku. Po prostudování int. stránek, bych o ni ani nezavadil. No posuďte sami Jawa 650 vs. Suzuki Bandit 600. 165 vs. 185 tis. (to už není žádný rozdíl. Výkon 35 vs 57 kW!!!! a hlavně 1 válec vs. 4 válce! Jednoduše řečeno v Jawe udělali velkou chybu (podle mě). Kdyby ta motorka stála 120 tis. tak snad, ale za 165 prostě nemaj šanci (podle mě )
0/0
17.7.2004 9:29

Ondra

Re: Cena
No právě! Nevím jak jsi tom se znalostí konstrukce motorů, ale každý kluk na technice v prváku (i holky:-)) ví, že dostat víkon ze 4 válců je lehčí než z 1. A dál se podívej na ty otáčky!!! Bandit točí skoro jednou tolik!!! Je to prostě jiná koncepce motoru. Srovnávej jednoválce!!
0/0
9.6.2005 10:48

Ondra

Re: Re: Cena
Fakt je, že i teď po snížení je ta cena trochu moc....
0/0
9.6.2005 10:49

Praotec

A kde se...
nachazi tato firma,ma nekdo informace.??? Vsude susti japoncik i po jizni americe a tito zaostalci sni o slave socialistickeho tabora a to bylo i pred 89. Dejte vedet jestly nekdo zna jejich lokaci,vypada to ze noviny to taji take.Bylo by to dobre do muzea i zde.  Z pozdravem Tampa Bay,Florida
0/0
17.7.2004 3:11

Čech

Re:
Podívej se na jejich internetovou adresu. Když už si tak chytrý, určitě si odvodíš jaká je. Je vidět že už si se naučil americké zeměpisné znalosti.Jestli si myslíš že každý kdo chce v České republice  něco  dokázat chce budovat socialismus, tak se mýlíš. Pozdravuj koště s hadrem v hypermarketu. 
0/0
17.7.2004 8:14

Petr

Re: socialismus?
Jawa vyrábí motorky od roku 1920. A předtim to byla zbrojovka Ca K. Jakej socialismus tady řešíš?
0/0
17.7.2004 15:07

eliska

.....
Re: (1, 16.07.2004 9:12)
Dodržování bezpečné vzdálenosti je opravdu problém (doporučené jsou 2s za sucha a 4s za mokra), ale je to jen polovina problému. Druhá strana je, jak tě vidí ti ostatní a jestli mohou spolehlivě odhadnout tvoji rychlost. Pro všechny zastánce větší volnosti na silnicích bych doporučoval, aby se rozhlédli kolem sebe: určitě nejméně polovina lidí okolo alespoň občas řídí: přiblblík, roztržitý profesor, zmatkář, naprostý sobec, stařec, nemocný atd. Nelze počítat s tím, že řídí jen výborní řidiči se správným odhadem.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
. (1,)...protoze, ani vy mladici nemladnete, a jednou to budete vy, s cliprem na ocich, se sluchatkem v uchu a co patnik to zastavka..Nepredjizdejte! v zatackach opatrne a na sve strane! jinak budou hulcicky,berlicky,kolecka,brectanek nad hlavou
0/0
17.7.2004 3:04

eliska

.......
130 kmhod. ? (ěd Vševěd, 16.07.2004 7:51) obré jitro, přátelé. Osobně jsem přesvědčen, že těch 130 kmhod. na dálnicích a na silnicích pro motorová vozidla je optimální rychlost. Vzpomínám si ještě, jak se na našich minidálnicích jezdilo koncem minulého století celých 110 kmhod. Když se tato rychlost měla zvýšit na 130, tak jsme si my řidiči většinou říkali, že je to ta správná rychlost a navíc se tak jezdí ve většině Evropských států. Za chvíli to ale stejně některým skupinám řidičů stejně nestačilo. Myslím, že někomu by nestačil ani limit 200 kmhod.   rtivá většina dopravních nehod je stejně jen o nepřiměřené rychlosti ! < color=blue>= Odpoved zkuseneho ridice < style="PAING-IGH: 3px" vAlign=top align=right width=55> < title=9208 style="PAING-IGH: 5px; PAING-LEF: 5px; PAING-OOM: 0px; OVEFLOW: hidden; WIH: 575px; PAING-OP: 0px; ACKGOUN-COLO: yellow" onclick=ds_toogleUser(this) name="uh9208"> reagovat e: (rostman, 16.07.2004 8:20) < style="CLEA: right; PAING-IGH: 5px; PAING-LEF: 5px; PAING-
0/0
17.7.2004 2:35

Dave

Jawa vs. Honda, Yamaha
No za 164 to sem zvedavej kolik jich prodaji....
Za tu cenu si kazdy radeji koupit Hondu nebo Yamahu. To je jako kdyby se Fabie prodavala za cenu VW Golf...
Ten jejich obchodni reditel to asi nema v hlave v poradku. Chudaci akcionari...
0/0
17.7.2004 0:38

hajtr

Re:
chlape kdesi už to psali - musíš si uvědomit že je tam motor Rotax a ten není obzvlášť levný , kdyby mohli snížit cenu v pohodě na 120 000 určitě by to udělali - nemyslíš si :) , protože konkurence je velká , ale zadarmo se vyrábět nedá - vraťte se trochu do reality. Neříkám že za tyhle peníze se to bude prodávat , ale zadarmo ti nikdo nic nevyrobí. A neříkejte tady njaký blbosti že měli udělat vlastní motor, na to prostě JAWA bohužel nemá (vývoj ani prostředky), vždyť i BMW bralo tento motor :)).
0/0
17.7.2004 14:25

Petr V.

Re:
Vrat se do reality ty! 1. Na co je predrazena motorka, ktera se nebude prodavat. Klidne muze byt ten motor i pozlacenej a proste - kdyz se neproda, tak se neproda a to je hlavne o cene! 2. Jawa nema na vlastni motor? Podivej se do jejich muzea co delali pred cca. 50 lety (!!) za dvouvalcove (V) petistovkove OHC motory a to byly DELA!! Stacilo by je modifikovat, nasadit nove technologie (hlavne materialy, zpracovani, atd)  a motor by byl jak novej. Proste se spolehli na nejjednodussi moznej postup. Sorry, ale "ram, nadrz, a kola", si namontujou dokupy i kluci v 15 letech.
0/0
17.7.2004 23:04

hajtr

Re:
Chlapče já sem nepsal o historii a netvrdím že měla kdysi svoje motory. To jsi mohl uvést rovnou soutěžní motor z 350 (673) - jestli jako vůbec tušíš o co jde , 4-válec 2-takt, výkon 53 kW, (litrový výkon cca. 150 kW). A si budu muset napsat výrobcům motorek , že je zbytečný zaměstnávat nějaký konstruktéry - na co vždyť stačí na ulici potkat 15 letýho klučinu a on jim tu motorkou zbouchá na koleně v garáži a může se vyrábět :)), znám pár takových odborníků co doma převařujou rámy starejch JAW - většinou z toho vyjde pěknej humus. Neříkám že někdo neumí postavit sám svůj rám motocyklu , ale že by to uměl každej :)))))))
0/0
18.7.2004 9:43

Krakonos CDN

For hajtr Ty asi ses kovanej Jawak
Hele ja mel 500 velky i maly bubny a byly to tenkrat dela , to mela Jawa voprasit , ram aby se nekroutil , zadek kvuli jizdnim vlastnostem , lepsi brzdy a byla by to aspon masina , no a voni v Tynci vytvorej takovou kozu do lesa a to este aby jeden jezdil ouvozem aby se tomu nepovedku nesmala snad cela vesnice .......   jo tak to je a na 2 taktovy volejnicky za kterejma je modro zapomen , nebud naivka kdyz zlutacci uz dnes delaj v Honde ,Kawasaki , Suzuki a tech dalsich min znamej  4taktni skutry vo 50 cc ...............
0/0
21.7.2004 0:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.