Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko už není jen laciná dílna Evropy

Český zaměstnanec je sice stále žádaný hlavně proto, že je levný, ale čím dál víc záleží i na tom, jaké má vzdělání a kolik toho umí. Česká ekonomika pomalu začíná měnit tvář. Velká část podniků pořád funguje jen jako laciná dílna pro zahraniční zákazníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

David

Bída v ČR???
Co je to za blábol??
32. místo na světě dle OSN, ze 177 hodnocených zemí.
Dostali jsme ohodnocení vyspělý a bohatý stát.
Uvědomte si vy tupci, že záp. Evropa, Kanada, Japonsko, USA a J. Korea, Austrálie a N. Zéland - tedy nejvyspělejší země světa, to je 25 států!!!
Přidejte k tomu země, kde tryská ropa ze země a zjistíte že my jsme hned za nimi!!!!
0/0
21.7.2004 14:13

ETZ

Re:
ve skutečnosti je to takhle: nejdřív USA, Německo atd. pak dlouho dlooouuuho nic a pak česko...a lepší to nebude 
0/0
21.7.2004 23:49

Fořt

Továrny a soustruhy
Nejvyšší přidanou hodnotu mají služby. Finance, pojišťovnictví, právo, účetnictví. A v tom jsme stále na úrovni nejzaostalejších zemí planety.
0/0
21.7.2004 11:05

staghorn

Re:
Vskutku nádherná logika. Víte co prohlásil jistý renomovaný ekonom v USA, když tam v 90tých letech začínal obrovský rozmach tzv. e-bussinesu vedený zejména mladými ambiciózními managery, kteří si mysleli, že sežrali všechnu moudorst? Prohlásil, že informace jsou sice krásná věc, ale že informaci ještě nikdo neposnídal, neoblékl se do ní a neodjel na ní do práce. Vývoj událostí mu dal zapravdu, e-společnosti splaskly jak bublina.
Ono je totiž potřeba nejprve něco vymyslet, připravit pro výrobu, vyrobit a pak se s tím teprve může začít obchodovat, spekulovat s akciemi a celý ten finančnický candrbál okolo. Správnou cestou vyrazilo Finsko, které masivně investovalo do vědy a výzkumu. Velká přidaná hodnota je totiž právě u tzv. hi-tech.
 
0/0
21.7.2004 12:43

Křemílek

Re:
Pěkný bolševický tlach. Na co si nemohu sáhnout, to neexistuje.
 
"Hi-tech" se vyrábí převážně v zemích s levnou pracovní silou. A výzkum nevytvoří tolik a tak dobře placených míst jako bankéři, právníci a účetní. Zajeďte se podívat do nějakého finančního centra. Třeba do Londýna. 
0/0
21.7.2004 19:17

socka

mh
co muzu posoudit tak z nasi firmy sla  do DHL spis druha liga, tak to jen tak
0/0
21.7.2004 9:20

eM

Re:
...zatimco vy ze treti a ctvrte jste zustali
0/0
21.7.2004 11:00

Lula

Cesko jde tam kam patri
Cesko ma sice jeste co dohanet v porovnani se "zapadem", ale dari se a podari se. Ziji ve statech, coz je ekonomicky gigant sveta a znacny rozdil muzu potvrdit. Ale muzu take zcela jasne potvrdit, ze ti co stoji na strane kapitalismu a ekonomickeho vykvetu nasi zeme, uz mohou zacit jasat....jde to dobre
PS: Cesko se umistilo na 32 miste ze vsech zemi sveta co se ziv. urovne tyce. Vemte si, kolik zemi ma tato planeta...s timto srovnanim je Cesko na spici uz dneska.
Pozdrav ze statu a hodne zdaru!!!
0/0
21.7.2004 9:10

xaeris

Re: nevíš NIC.....
Lulánku z Ameriky, starej se o sebe, a nekecej do toho, u čeho nejseš.Za první republiky se k nám jezdil celý západní svět učit, Škoda, Poldi, Jawa atd, byly firmy, před kterými jen smekali.Dneska na nás jejich potomci koukají jak na Rumuny, jak na cvičené opice na stromě. tenhle banánový stát se jen a jen zadlužuje, směřuje tak do pekel, za pár let nebude na důchody ani zdravotní péči a k tomu ty blahopřeješ?Žvýkej si tam raději s Koženým emigrantského hamburgra a nevychvaluj nám naši vlastní bídu................
0/0
21.7.2004 9:19

Josef Tomanek

Re:
Covece a co treba Tesla nebo Tatra. Z techto znacek padali na prdel po celem svete! To byla doba .... a ze jsis nemohl otevrit hubu kde jsi chtel? Na vsak dneska to jde a posloucha nekdo? Deje se neco? Drive te za to honili, dnes te s usmevem ignorujou ....... jenze cesky narod je stado tupych ovci, kterym to proste nedojde.
0/0
21.7.2004 9:28

oslo_hrib

Re:
na Ural s tebou i s Xaerisem ať poznáte bídu a hlavně PRÁCI..nefachčenka..
0/0
21.7.2004 10:02

Lula

Re:
Patrim k mlade generaci 25 let. v Cesku jsem se narodil, vyrustal a vzdelaval-ekonomicke vzdelani.
Ekonomicke deni hlavne v Cesku sleduji denne prostrednictvim internetu a TV vcetne cele situace.
A v posledni rade....oni, kdyby byli vsichni jako ty pane, tK TO MUZE CESKO ZABALIT UZ TED.
Asi zalezi na tom, jak dobre se umis v zivote obracet...jestli vubec. Ver mi, ze kdyby ses alespon trochu pokusil, slovo "bida" bys nikdy z ust nevypustil. trochu mi to zni jako reakce nekoho z chudych africkych zemi s hodne negativnim myslenim. A takove lidi stat ktery potrebuje bezet nahoru nepotrebuje. To jen tak naznakem...zamysli se pane.
0/0
21.7.2004 9:32

ETZ

Re:
"Ekonomicke deni hlavne v Cesku sleduji denne prostrednictvim internetu a TV ..." 
"A takove lidi stat ktery potrebuje bezet nahoru nepotrebuje"
to sou perly
 
0/0
21.7.2004 9:37

xaeris

Re: Copak v Africe platí každý celý život daně a na důchod?
Co sem pletele proboha Afriku?Co má s námi společného a jak my ji můžeme ovlivnit?A že záleží, kdo jak se umí obracet?No jistě, to hlavně, takových obracečů jako  Salzman,Dlouhý či Kalvoda tu máme dost, ale povídejte laskavě něco o obracení českým důchodcům, kteří celý život makali,a předpokládali, že žijí ve středně vyspělé zemi kde se platí řádné daně, což také celý život dělali, a ne jako někde v té vaší Africe, a za to jim teď pomalu nebude stačit důchod ani na nájem?Když tu nejste, tak si proboha nechte svý jalový kecy na Mannhattan..........   
0/0
21.7.2004 9:55

xaeris

OMYL
Czech Banana republic domluvenou sametovou šaškárnou zadarmo přenechala konkurenci průmyslové trhy, zlikvidovala svá obchodní zastupitelství, aby je dnes znovu za velké prachy a hlavně už takřka zbytečně obnovovala.atd, atd.Tahle partička kapitalistických soudruhů , co to má na svědomí, a je za vodou na další tři generace, nás jen tahá za nos,a my si můžem zase tak jen říkat, že nejsme  jako oni, a doufat, že sem práci přinese nějaký asijec, když tu vystaví provozovnu, která je u nich doma ekologicky nepřípustná.......................
0/0
21.7.2004 9:08

RidicTatry815

Je to pravda
porad je to dilna, ale cim dal tim mene lacina
0/0
21.7.2004 9:02

huhu-librk

ALE,
JE JE JE JE JE JE JE JE JE JE
0/0
21.7.2004 8:37

RaPl

To je sila
Z prispevku mam pocit, ze takhle brzy chodi do prace jen totalni magori.....
Odbornik na trh motorek venomacek, vsevedouci filozof Jan (kruci, kde tu narazil na nejaky optimismus?) Ekonomicky odbornik Petr V. (Ten je teda dost silny....)
Budu s tim muset neco udelat.....
Od zitrka na devatou!
0/0
21.7.2004 8:17

zyl

Re:
Od zítřka vůbec:))
0/0
21.7.2004 8:57

Petr V.

Porovnani dnesniho Nemecka s CR 89
Ja si dovolim jeste jeden prispevek: Porovnejte dnes Nemecko (prijmy, vydaje) s CR 89 komunisticke ery. Ja osobne komouse nesnasim pro to jak utlacovali lidi, ale jedno se jim musi nechat! Dnes se Nemecko dastava na uroven (v prepoctu Kcs / EU), ktera tu byla v predlistopadovem 89 roce. Prumerna mzda 2500Kcs, najem 600 - 800Kcs...... no porovnavejte sami. Kazdy trochu sudny obcan zjisti, ze je neco VELMI shnileho v nasem state. Koumousi zdecimovali cesky lid a na jeho ohnutych zadech vytvorili jednu z nejvyspelejsich a hospodarsky nejsilnejsich zemi sveta (vzdy v prvni desitce). A po "sametovem podvodu" nikdo ani nehnul brvou, kdyz se tento veskery vydreny majetek propadl do kapes podvodniku a tunelaru. Jsme vazne ostuda celeho sveta!
0/0
21.7.2004 8:01

FunThomas

Re: A Ty jsi dobrej magor !
0/0
21.7.2004 8:09

Petr V.

Re:
Tvym zavalem argumentu jsi me vazne presvedcil!
0/0
21.7.2004 8:12

Franta Křižík

Re: Relace z '89
800 Kčs nájmu vůči 2500 Kčs je ve stejné relaci jako 6000 Kč vůči 17500 Kč průměrnému platu !
0/0
21.7.2004 12:53

x

Re:
Ty jsi magor. Nastaveni kurzu dolaru po 89. roce zaradilo nasi zemi mezi rozvojove staty a teprve dnes se o tom zacina pomalu mluvit, ze s nami pekne vybehli. Takovych prikladu jsou desitky, ale asi to byla dan za blbost Cechu, kam se nechali v 48. roce vmanipulovat.
0/0
21.7.2004 8:15

Kaja

Re:
Klasicke dite dnesni doby. Mladiku, nesud co jsi nezazil a never vsemu, co ti ve skole a v mediich rvou do hlavy!
0/0
21.7.2004 8:20

Kaja

Re:
No on by ten karabac dnes Cechum jen prospel. Nikdo si niceho nevazi a te demokracie nejmene!
0/0
21.7.2004 8:10

MC

Re:
demokracie je pro chudé.......
0/0
21.7.2004 8:21

idnes

Re:
Ja bych to rekl jinak, diktatura je ro chude duchem a demokracie je pro vsechny, co si ji zaslouzi.
0/0
21.7.2004 8:22

oslo_hrib

Re:
demokracie je globální dopad rozhodnutí malého množství lidí
0/0
21.7.2004 9:27

idnes

Re:
Na pocatku stoji hrstka blaznu, ale globalni efekt to bohuzel nemiva nikdy.
0/0
21.7.2004 21:08

idnes

Re:
Kolik stalo treba novy auto v roce 1989 v CSFR a za kolik ho koupis v BRD??
0/0
21.7.2004 8:19

Petr V.

Re:
Bohuzel letim na jednati, takze si te nebudu moci poradne vychutnat, ale i tak ti alespon jeste na toto odpovim: Uvedom si laskave, ze dnes je jine "razeni" automobilu na tridy. Ale treba nasi kupovali Ladu, ktera byla hodnocena jako automobil vyssi tridy (kozene sedadla a interier, 1.6 motor) za 45.000Kcs. Kolik stoji dnes v BRD nevim, ale vim, ze automobil teto tridy a vybavy poridis tak za 30 - 35k Eu. Prosimte neporovnavej veci, ktere porovnavat nejdou, moulo! Dnes je velka konkurence, robotizace, levne materialy a spousty veci, ktere dokazi snizovat cenu u vyrobku. Navic auto neplatis, tak jako najem a dalsi bezne vydaje, kazdy mesic! Taky jsem nikde netvrdil, ze je dnes vse na korunu presne, jako bylo u nas. Take zde nebyl prumerny plat 2 500 ale tusim 2 800Kcs. Hlavni je ovsem jedno: Dnes si i bezna delnicka rodina s detmi v Nemecku poridi snadno vlastni rodinny dum, novy automobil, "chalupu" na rekreaci, atd. Tak jak tomu bylo bezne v CR pred 89. Co si poridi bezna delnicka rodina s detmi u nas dnes je v celku asi jasne ....
0/0
21.7.2004 8:38

idnes

Re:
Mas pravdu, dnes je jina doba a proto uz nevladne delnicka trida (tedka jenom jeji zastupci) a vunec nase hospodarstvi se vice orientuje na sluzby => nasi lidem poskytnout vzdelani a na manualni prace vyuzitvat levne pracovni sily nebo lepsi mechanizaci ...
 
 
 
 
0/0
21.7.2004 8:47

Franta Křižík

Re: ...si běžně pořídila
Dům ? Chalupu ? Auto ??? Běžně pořídila ? Spíše nebylo běžně k sehnání - fronty na mandarinky, banány, chléb po 17 hod., toaletní papír, cukr, ledničky, televize, boty, oblečení, zdravotní péče ... Proč existovali veksláci, když naše obchody byly dokonale zásobeny levným a nikoliv 'předraženými západními zmetky' ? Ty fronty před Tuzexem ! Je pravda, že některé 'dělnické' rodiny frontu stát nemuseli a o devizový příslib žádat nemuseli !
0/0
21.7.2004 13:01

Robos

Re:
Ano, PŘESNĚ. Dnes si člověk nemůže koupit věci, protože jsou drahé. Tehdy to nešlo, PROTOŽE NEBYLY. Nebyly a utrum! Jakékoliv srovnávání přes kupní sílu je blbost. Pokud něco v obchodech není, nelze si to koupit a srovnávání kupní síly je úplně absurdní. Uměle stažené ceny vyvolávaly převis poptávky nad nabídkou (uměle udržovaný) a věci NEBYLY. Abychom srovnali situaci reálně, musela by se cena tehdejší nabídky uvolnit tak, aby dosáhla svého rovnovážného stavu a TO BYCHOM SE TEDY DIVILI, kde by byla...
0/0
26.7.2004 13:10

idnes

Re:
Porovnavat Ladu s tehdejsim medourem mi prijde dost zvraceny.
0/0
21.7.2004 8:49

Kerlino

Re:
Je to tak. Ty Lady do dneska brazdi silnice, stejne tak jako Skodovky. Tehdejsiho medoura jiz nikde v provozu nepotkas.
0/0
21.7.2004 9:16

Robos

Re:
Ano, Lady plné občanů jistého etnika je vidět pořád. Na druhou stranu, kdo by jezdil oježděným meďourem? Ti, co mají prachy, mají dávno novýho a ti, co je nemají, jezdí tou Ladou
0/0
26.7.2004 13:07

Honza

Re:
Ty jsi moula. Naši měli plat cca 2 000 Kč a koupili Škodu 105 za 60 000. Tedy za 30 platů (odhlížím od toho, že jsme taky museli něco jíst). Teď je průměrný plat 16 000 Kč a auto standardní kategorie (Fabia) stojí cca 250 000 Kč. Tedy 15 platů.
Srovnávat Ladu s BMW může jenom dement.
0/0
21.7.2004 8:52

otm

Re:
Člověče, nelžete!!!!!! Já jsem v "běžné dělnické rodině" vyrostla a na rozdíl od Vás jsem neztratila paměť. Vaše řeči se hodí na tribunu vedle soudružky Švorcové. Vy a Vám podobní blbnete lidi - já jsem měla první džíny v 16 letech, nové kozačky až když jsem si na ně vydělala na brigádě (do té doby jse 80% oblečení dědila po sestře a sestřenicích), dva dny před výplatou jsme tu a tam večeřívali topinky s česnekem. Prostě nezbylo. O autě a dovolené v zahraničí jsme si mohli nechat zdát.A ujišťuju Vás, že jsme nebyli nijak ubozí ve srovnání s našim okolím. Oni ti ostatní se neměli o mnoho lépe. A v tom je ten rozdíl - dneska by každý chtěl mít to, co soused a ještě trochu navíc. Jinak si připadá chudý. Běžte so hajzlu!!!!
0/0
21.7.2004 8:54

Josef Tomanek

Re:
Cevece, nechci se nikoho zastavat, ale ted lzes spise ty! Ja take pochazim z delnicke rodiny a v tomto ma naprostou pravdu. Mame rodinny dum (ale ne ty domecky co se stavi dnes, ale 7 + 2), vedle nas stoji dum rodiny elektrikar + svadlena, dale kucharka ve skole + autobusak, dale sofer u Technickych sluzeb + ucitelka v materske skole a mohl bych pokracovat. Kazdy mame take dalsi zahradu nebo chatu u vody a za komunistu jsme na to nove auto meli temer vzdy. Mozna si mela rodice alkoholiky, to se pak nic nesetrit neda!
0/0
21.7.2004 9:09

aladin

Re:
ty ses pekny magor nekde z vesnice, kde lidi kradli z JZD nebo z nejake fabriky jak na bezicim pasu. Jasne ze mate barak, a jak jste si ho postavili? Urcite sis vybral firmu a rekl tady mi postavte 7+2. Ty ses fakt dement. To vis, ze si lidi staveli, jinak by tu nestalo tolik vseumelskych barabizen. Ale vysvetli mi, proc tu stoji take nekoklik desitek tisic panelaku s umakartovymi jadry, ve kterych zije 70% populace? A na auto jste vsichni taky meli, hmm, jasne kazdy rok nova skoda 120. Pokud vim ani barvu sis vybrat nemohl, to bylo za uplatek 5 tisic, volba motoru za 10tisic. Na zigulika se muselo spat pod stanem ve fronte, kdo podplatil cca 20 tisic (ve Zline u Samohyla) tak mel prednostne. Ty ses fakt trotl. Sorry, normalne tohle nerikam, ale tohle je fakt sila!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
21.7.2004 9:22

Kamil

Re:
Proc zije 70% populace v panelacich? No protoze v nich komunista daval byty zdarma! Ty moc chytrej nebudes, co? Ty panelaky stoji ve vsech mestech po celem svete. Podivej se do Parize, Berlina, Vidne, ale i do malych mestecek na zapade, kde se stavely a stavi bytovky tak jako u nas.  Uvedom si laskave, ze za komunistu tenhle narod mel extremni porodnost! To samo svedci o mnohem. Kde by jsi, ty chytroline, tak narychlo vsechny ubytoval? Oooo, ty by jsi jim vlastne postavil vsem rodinny domky, vid?! (Vazne si me pobavil) Je to hlavne o tom, jake socialni jistoty lide citili. A predstav si, ze dnes se stavi na okrajich Prahy dalsi panelaky. Jen se jim dava jina barevna fasada, aby se trochu odlisili. A jakou ma dnes nase zeme porodnost? Jak se dnes mladi lide citi? Jake maji jistoty? Mer vsem kamarade stejnym metrem! Ty jsi stejne zaslepenej dnesni kopitalistickou blbosti a kecama, tak jako byli lide oblbnuty komancema! A ze se spatne shanely auta. Vys jaka byla drive vyrobni kapacita linky ve Skodovce? Predstav si, ze jeste par desitek let predtim, nemohl mit ten automobil ani pan kapitalista, protoze se vyrabela asi jedna stovka rocne. Prosimte nez priste neco zacnes porovnavat, prubni pouzit hlavu a trochu se zamysli nad tim o jake dobe hovoris.
0/0
21.7.2004 9:43

aladin

Re:
aha, tak se prestehuj do nejakeho komustickeho raje. VYmatalny si ty. Ja tu neobhajuju zadny kapitalismus, jen jsem rad, ze tuhle zemi uz nemaji v rukach komousi tveho razeni. Komu si myslis, ze bychom po r 89 ty skodovky prodavali, co? do RVHP, jestli vis vubec co to bylo? Tece ti mleko po brade a budes tu mluvit o nejakych jistotach a porodnosti. samozrejme, ze porodnost je problem, ale kvuli tomu tu nezacneme vyvesovat rude hvezdy a vzpominat jake to bylo v socialisticke samoobsluze, ty chytraku. Asi si dost nepamatujes jak tahle zeme vypadala v r. 89. Chtel bys socialni jistoty komunismu - i o tech se da pochybovat - ale mobilni telefon u ucha, auto v garazi a rovnost pro kazdeho jen ne pro sebe. V zahrani ci nevidim zadnou masovou vystavbu panelaku, jo jsou tam, ale jako startovni byty a na dost odlisne urovni.
A jeste mi povez z ceho tato zeme ma cerpat? Kolik tu mame firem typu Siemens, Philips, VW , ktere produkuji top vyrobky a zamestnavaji statisice lidi po celem svete a jsou to ryze ceske firmy. Skoda? CKD? Tatra? Se probud a podivej se jak na tom ty firmy byly. No nic, to nema cenu.
0/0
21.7.2004 11:20

aladin

Re:
zatim jedinny prispevek se kterym souhlasim. Dneska se vsichni citi ukrivdeni, kdyz nemaji novy mobilni telefon kazdy rok, nejedou alespon 1x (ne-li 2x) do zahranici na dovolenou, nemaji vlastni byt a samozrejme auto. To co tady slysim jsou strasne blaboly o tom jak za komancu bylo dobre.
0/0
21.7.2004 9:14

RaPl

Re:
Děkuji
0/0
21.7.2004 9:22

Josef Tomanek

Re:
Skoda, ale pletes dohormady veci, aniz by jsi tomu vubec rozumela. To ze nebylo zbozi v prodejnach je vysledek izolace, ktera tehdy panovala. Ze jste meli obcas jen topinky :))))))))))))). Dobry, ale predstav si, ze jsou dnes rodiny, ktere si musi brat pujcky na to, aby vubec na ty topinky a zakladni vydaje meli. A obleceni nakupuji vyhradne onosene ze 'sekacu'. Dnes je v CR 800.000 lidi na hranici chudoby a PRAVIDELNE se potykaji s temito, tebou popsanymi, problemy. Takze jako by jsi prave napsala: Bezte do hajzlu s dnesnim systemem ...... je mi te lito, mas v tom vazne poradnej bordel.
0/0
21.7.2004 9:23

aladin

Re:
ono bude mozna problem v tom, ze dnes uz proste ridic autobusu nebo kucharka nebo soustruznik - asi tvoje byvale povolani- jaksi neni vladni garniturou proklamovane zamestani a tito lide jsou placeni podle toho jaka je poptavka atd. Nakonec znam par kucharu z restauraci, kteri si vedou dost slusne i dnes. Dnes se musis snazit a nemas zaruceno, ze kdyz vylezes blby ucnak tak ti daji tolik (nebo vic) jako konstrukterovi, ktery neco vymysli. Ale to se tobe stejne neda vysvetlit.................
0/0
21.7.2004 9:33

djdave2

Re:
presne tak, tehdy byla inteligence potlacovana a pokud nezkoncila jako PTP tak se musel spokojit s platem 1200,- . Stranici KSC na tom byli s inteligenci dost bidne, ti zvladli jen tu vysokou intikarskou skolu jak zastrasovat a ucelne demagogizovat celej narod ...
0/0
21.7.2004 9:43

Vaclav Hanus

Re: a krome toho,..
...ja topinky miluji. Nejlepe s privaly cesneku. A navic si myslim, ze aladin je socialne nedozraly smrkac, ktery si vubec neuvedomuje, ze jeho zdanlivy profesni uspech je vice zalozen na jeho mladickem veku, nez-li na jeho odbornych znalostech a dovednostech. Dnesni prac. trh tyto nevyzrale lidi nesmirne dumpingove zvyhodnuje. Pritroubly a povrchni maji dnes zelenou. Jsem zvedav, co bude rikat kdyz mu bude 45..
0/0
21.7.2004 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.