Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Flinkejte se v práci, říká rebelka

Kdo se ještě snaží zavděčit firmě prací, je mimo módní trendy. "Nikdy nepracujte," vyzývá své čtenáře a zaměstnance velkých firem Corinne Maierová, ekonomka v jedné z největších francouzských společností Electricité de France (EdF).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirka

Reakce z Francie
Je potreba vedet, ze se jedna o nejvetsi statni firmu EDF- electricite de France- ktera by mela byt privatizovana. Uz aby to bylo!!  Jedine ve firmach, ktere prezily z uspesne minulosti najdete nejvetsi lemry za velke penize. Ale francouzi uz nechteji pracovat pro takovy system. Navic tato firma byla pravidelne uvedena v ruznych soudnich rizeni, hlavne jeji prezident a jeho okoli, ktere funguje v blizkosti statniho vedeni.
Pracovat co nejmene a pro co nejvic penez, nepripomina vam to neco?
0/0
26.8.2004 9:48

SocPredator

Re: Reakce z Francie
Připomína mi to Telecom. A přesně tak, jak píše, to tam funguje
0/0
16.5.2005 15:59

barnabas_666

pro tenistu
Nazdar joudo, v úterý tě roznesu
0/0
15.8.2004 21:17

Erste

ČS - banda lumpů - III.
Je mi i jasné, že mnohým se tyto příspěvky nebudou vůbec líbit. Najdou se jistě i tací, kteří z různých příčin jsou se spořitelnou spokojeni (ať to jsou např. VIP klienti, kterých se nějaké fronty netýkají nebo ti, co nepoznali konkurenci a netuší tudíž, že může být i něco lepšího nebo ti, co žijí na vesnicích a nemají konkurenci v blízkém dosahu). Ostatně, můj zážitek, jak si spořitelna váží klientů: při průzkumu možnosti snižování otevíracích hodin se událo: v místě byla jen pošta a pobočka GE. O té se vědělo, že se bude zavírat. Bylo tedy rozhodnuto redukovat otevírací dobu na polovinu - pošta totiž byla vyhodnocena managmentem jako nulová konkurence. A tak se i stalo. Nejbližší pobočky peněžního ústavu je ve 20 km vzdáleném městě. Člověk, který by chtěl jít ke konkurenci, by musel po skončení roboty nasednout do auta  (vlakové a autobusové spojení funguje jen v omezené míře, navíc to jede příliš dlouho). Stejně by tam dorazil, když banky už zavírají. Takže co mu zbývá? Ke konkurenci nechodit a zůstat u stávající ČS a.s. Jedině podnikatel, ten může i přes den a navíc si to dá do nákladů.
Vzhledem k tomu, že si k návštěvě spořitelny musím brát dovolenou (když mají otevřeno déle, pracuji  i já déle,  když  mám  kratší pracovní den, mají i oni kratší pracovní dobu), došlo na zrušení "bezkonkurečního" sporožira a k otevření účtu u jiného ústavu. Nestačím se divit, jak tam všechno jde bez průtahů, levněji, rychleji. Výpis z účtu poštou 2. - 3. den v měsíci (u ČS tak kolem 15., a to tam ještě nebyly naúčtovány obraty za poslední týden v měsíci), v rámci balíčku mezinárodní embosovaná karta zdarma a druhá za 50 % (s kvalitním, vysokým pojištěním), veškerý platební styk a výběry z bankomatu zadarmo. A ještě spousta dalších výhod  - já si ani  všechno  nepamatuju.
Není zkrátka všechno zlato, co se třpytí (titul Banka roku - zač?)
0/0
4.8.2004 15:26

Erste

ČS - banda lumpů - II.
Když na mě vytasí nějaký spořitelní produkt, který je podle nich nejvýhodnějším na trhu, zeptám se jich na nějaké detaily, a buď řeknu, že tohle není pravda, tohle že mi zkreslili a tohle že tam či onde nabízí mnohem výhodněji. Sténají nad pokaženým obchodem. Pokud mne uslyší i ostatní ve frontě za mnou a obchod taky neuzavřou, hřeje mne svědomí, že se opět spořitelním prodavačům nepodařilo napálit nějakého obyčejného člověka. Do spořitelny totiž většinou chodí  (promiňte mi ten výraz) socky. Soucítím s nima, protože ti už většinou nemají koho odírat. Nemohou za to, že nepracují v bankovnictví a že jim vykořisťující kapitalista nedá mzdu, na kterou mají nárok.
Zaráží mne však, že ve frontě přede mnou se klienti neostýchají uzavřít obchod hned při prvním oslovení . Nic nikde dál neprověřují a naletí na lživá tvrzení o tom, že tento produkt spořitelny či její dceřiné společnosti je zaručeně ten nejlepší na trhu. Připadá mi to jako když domácnost navštíví snědí občané s hrncema, které jsou zaručeně originál ...
Pokud přijdu dnes do spořitelny, přehazují si mne jak horký brambor. Je smutné, že jim kolikrát musím říkat, co vlastně mají dělat, aby mne obsloužili. Jindy raději ani operace "nejde" provést. Mnohdy zjistím až v autě či doma, že i  z  toho  mála, co by mohli  zvládnout, něco nezvládli. Dám jim např. pokyn, aby na počítači do pokladního dokladu zanesli nějakou informaci. Nevím, jestli mám takovou smůlu na obsluhu, ale téměř pokaždé tam něco zkomolí nebo neuvedou vůbec! Když se ohradím, řeknou mi slušně (jsou na to "odborně" vyškoleni), ať je takovýmito prkotinami neobtěžuji nebo ať si založím sporožiro. Mám štěstí, že ne všechny transakce jdou dělat přes Internet nebo sběrný box. Z některých operací se prostě na přepážkách nemohou vykroutit.  Jinak ale platí: udělej si sám, nes si za to i odpovědnost a ještě nám za to zaplať.
0/0
4.8.2004 14:54

Erste

ČS - banda lumpů - I.
Když se v České spořitelně propouštělo, přišlo to i na mne. Oficiální důvod byl: snižování počtu zaměstnanců. Neoficiální:  vyčuhování z průměru obsluhy klientů. Česky: klientům se musely vnucovat nebevětší pitominy, většinou pro ně nevýhodné. Když se člověk s těma klientama znal, nemohl jim prodat kdejakou pitominu. To by pak musel domů chodit kanálama. Byli však i tací zaměstnanci, co na to měli žaludek. Sice ničemu pořádně nerozuměli (a nerozumí dodnes), ale jsou dobře zapsaní u vedení - plní plán prodeje, zachraňují prémie za každou cenu. Pokud se jim nějaký obchod povede, dávají to náležitě a dlouho najevo. Nevadí jim, když pak klienti přijdou, a reklamují, že tohle jim řečeno nebylo a tohle jim bylo objasněno jinak než jak stojí ve smluvních ujednáních. Hlavně že někoho uhnali. Nevadí jim, že obelhali klienta. Stačí jim udělat jeden obchůdek týdně a pak se flákají. Jiní pracují více a kvalitněji, ale neventilují to tolik. Ti jsou pro spořitelnu nežádoucí. Klienti mají sice takové poctivce rádi, vedení už ne. Plnit a překračovat, ale jen  plán co je opravdu vidět, za každou cenu. To co není vidět a nekřičí, vem čert. Nevím, zda jsme takový nárok hlupáků, že se toto krátkozraké jednání spořitelně ještě nevymstilo.
A tak když dnes přijdu kamkoli do spořitelny, vidím, jací hlupáci tam zůstali. Ti, co nevědí, že mým dřívějším působištěm byla právě ČS a.s., to na mne zkouší různými falšemi, většinou dané problematice téměř nerozumí, nejsou schopni jít víc do hloubky, než jak jim nakukají "trenéři prodejních dovedností" na psycho nalejvárně. A nemají vůbec přehled o konkurenci.
0/0
4.8.2004 14:35

Určitě je to marxistka...

Densemann
jako všichni fr.sociologové. Zaujatost proti velkým firmám je na místě. Ale nevím, jestli cesta ke štěstí vede skrz lenost a vyhýbání se odpovědnosti. Má možná pravdu (z hlediska údajů a faktů), ale to je všechno, co se o ní dá říct.
0/0
2.8.2004 16:50

Admin

Re: Ne
, Jedná se o tipyckou "Vyčurinistku". Největší koncentrace následovníků velkého Vyčurina není údajně ve Francii, ale v České republice. Na rozdíl od Francie nedostávají vyhazov od zaměstnavatele, ale jsou degretem povyšování do vyšší kasty, jež má dědičné právo na dotované bydlení :-0
0/0
3.8.2004 21:03

Zlej

100% pravda
takhle to chodí v naší firmě (finanční ústav v zahr. držení) vona to snad vobšlehla vod nás. 
0/0
2.8.2004 8:46

ge

Re:
Neni to GE ?
0/0
2.8.2004 10:34

jkl

Není to nic jiného, než tržní chování zaměstnanců
Když jim zaměstnavatel platí jen za tržní cenu jejich pracovní síly a myslí si jak ušetří, pak se nesmí divit, když se zaměstannci chovají stejně! Je zceal věci zaměstnavatele, motivovat lidi k práci! Ti, kteří to umí, vyhrávají, ti ostatní si stěžují na fórech....
0/0
2.8.2004 7:45

Vaclav Hanus

Re: Do puntiku..
...presne napsano
0/0
2.8.2004 7:48

Vaclav Hanus

Re: a preci..jeste presneji...
kdyby to alespon byla skutecna trzni hodnota.. . Ale ona neni. Kartelovymi dohodami zamestnavatelu s rozhodnym vlivem na pracovni trh je tato hodnota umele snizovana. No, a zamestnanci take umi pocitat. Mira jejich flakani je umerna rozdilu mezi skutecnou trzni hodnotou jejich prace a hodnotou, ktera momentalne na trhu panuje. A ted Marxuv pohled na totez. Vyse odebirane nadhodnoty se zamestnancum podvedome jevi podivne prilis vysoka ve vztahu k celkovemu makroekonomickemu vykonu ekonomiky. Jakoby ten agregat kamsi mizel...
0/0
2.8.2004 10:41

Jaroslav

To už v Čechách hlásají odbory a ČSSD šest let.
Na co poctivá práce? A pro koho ? Pro ty darebáky živnostníky a podnikatele? Pro  ty darebáky farmáře a kulaky?  Stačí přeci vytisknout peníze, rozdat je lůze různými dávkami a jede se dál.
0/0
1.8.2004 20:20

Admin

Re:
, Máš na mysli podnikatele, kteří dle statistické ročenky za rok 2002 sice odvedli státu na daních, sociálním a zdravotním pojištění třetinu toho, co zaměstnanci v průmyslu, ale v oblasti příjmů ze sociálních dávek a důchodů dosáhli přibližně na stejnou částku? Ano, ti jsou velmi diskriminováni.
0/0
3.8.2004 21:05

Clayman

Ta zenska
je stejne blba, jako je hnusna.
0/0
1.8.2004 17:13

VLDX

Kdo nic nedělá
"Kdo nic nedělá, nic nezkazí a kdo nic nezkazí ten je povýšen a ten kdo je povýšen nic nedělá" Prostě tak to funguje :-)
0/0
1.8.2004 16:26

kolyvanov

Safi
Hele ty rucicky dozadu... A jak si k te praci v bance prisel? Tatka nebo mamka, co? Nebo jsi prisel do banky a rekl - podivejte se, delam VSE a vim, ze na me uz dlouho cekate, tak jsem tady?
0/0
1.8.2004 15:29

Safi

Re:
Zucastnil jsem se vyberoveho rizeni vypsaneho na www.jobs.cz  a vybrali me. Zadna protekce.
0/0
1.8.2004 22:10

kolyvanov

Re:
Tak to ti gratuluji
0/0
1.8.2004 22:45

trip_on_love

logika?
vzdyt tohle je naprosty nesmysl! chapu, ze autorka vychazi z jistych zkusenosti a diky peknemu titulu knizky si ji urcite hodne lenivych lidi koupi. Jestlize se v praci flaka je to jen neschopnost vedeni, jak spatne rozvrhlo system rizeni a prace!
0/0
1.8.2004 14:34

vis.maior

Re:
v tom je právě ten vtip. sám sis odpověděl, takže připouštíš, že to není nesmysl...
0/0
2.8.2004 10:08

Birkow

Nic novýho
Tuto strategii myslím užívá hodně lidí a docela úspěšně...znám jich poměrnbě hodně...že jsem taly nevydal knížku...mohl bych z toho mít alespoň nějaký love ..jak to zpívá Šlapeto....ručičky nebojte se...vy makat nebudete......
0/0
1.8.2004 7:34

chomolungma

Re:
nápodobně ;)
0/0
1.8.2004 13:05

Safi

ostuda
90% prispevku v teto diskuzi je bud od lidi, kteri maji rucicky dozadu, nebo jsou chronickymi flakaci. Za 40 komunismu si lidi zvykli nemakat, snazili se nahrabat si z ciziho jak nejvice to slo.  Nejsmutnejsi na tom je to, ze takovito jedinci svym postojem k praci okradaji spolecnost jako celek.
Ackoliv globalne s autorkou nesouhlasim, nektere jeji postrehy jsou zajimave.
Nejvic si na soucasne pomery stezuji ti, kdo nechteji pracovat. Je to ostuda.
0/0
31.7.2004 22:36

huhu007

Re:
špatný úsudek hochu...
ale co, život tě naučí... ..možná.
0/0
31.7.2004 22:47

Safi

Re:
To si nemyslim.....  Jak jsem jiz napsal, s nekterymi postrehy autorky souhlasim a prijdou mi i uzitecne (napr. vytvaret si sit kontaktu...). Dulezite podle me je, aby prace cloveka uzivila, aby mu prinasela uspokojeni, a radost. Prace urcite neni vsechno , v zivote jsou i jine dulezite veci.
Vim o cem mluvim, 9 mesicu jsem pracoval  ve strategickem marketingu jedne velke ceske banky. Tak profesionalni chovani kolegu i sefa jsem zatim nezazil v zadne jine mensi firme a to jsem jich uz v ramci polovicnich uvazku pri studiu (VSE) par absolvoval
0/0
31.7.2004 22:57

sbaba

Re:
bohuzel podle me vlastni zkusenosti to ve velkych opravdu funguje tak, ze pouze zedivi a nevyrazni jsou povyseni, zatimco aktivni lidi s nazorem jsou po zasluze potrestani. Velke firmy pravdepodobne pritahuji urcite typy lidi, dulezite je prilis nevycnivat!
0/0
31.7.2004 23:05

Vendula

Re: to zní hrdě
a co jste tam, prosím pěkně, strategicky marketingovali? České banky, jak je snad každému známo, žijí z toho, co vyberou od zákazníků na poplatcích (tedy nikoliv z klasického "bankovnictví" - tak jak je chápáno na západ od Aše). Tím chci říct, že ta "důležitá" a "profesionální" práce je nejspíš právě ten horseshit o kterém píše ta Fracouzka, ty pouze zatím nepoznáš - budiž ti vzhledem k mládí odpuštěno
0/0
31.7.2004 23:05

Safi

Re:
Urcite jsem se tim nevychloubal  jen jsem chtel do te hromady negativnich zkusenosti pridat i jednu pozitivni.
Jinak s tim bankovnictvim mate pravdu, na zapad od nas jsou zcela jine podminky, zejmena v oblasti poplatku za ucty a pristupu k zakaznikovi, i kdyz u nas v teto oblasti dochazi ke stalemu zlepsovani.
Moc detailu o mem pusobeni bohuzel nemuzu sdelovat, podilel jsem se na vypracovani urcitych studii, na internetovem prukzumu....
Urcite me ale  tato zkusenost naucila lepe videt urcitou problematiku jako system, coz se mi hodi i pri uceni :-)
0/0
31.7.2004 23:16

Vendula

Re: Dobrá, dobrá
každá zkušenost má cenu (alespoň by to tak mělo bejt). Teď jdu v pracovní době na chvilku dřímnout  doufám, že mi to nemáš za zlé. Měj se
0/0
31.7.2004 23:24

tom_83

Re:
i kdyz u nas v teto oblasti dochazi ke stalemu zlepsovani Nechtěl jste napsat "zvyšování" (těch poplatků, už teď nejdražších široko daleko)? podilel jsem se na vypracovani urcitych studii, na internetovem prukzumu.... No takže jste dělal hoXno :-) Přesně jako podle té Francouzky: "Najděte si nejméně užitečná místa v těch největších firmách: poradenství, expertizy, studie nebo vývoj". Člověče, Vy se neztratíte :-)))) (Hlavně zásadně nikdy nesdělujte žádné detaily, aby to nebylo poznat... )
0/0
1.8.2004 8:40

Vaclav Hanus

Re: tom_83
Ha-ha-ha!!!! Skvele napsano.
0/0
1.8.2004 11:47

Safi

Re:
Jako zakaznik  banky taky nejsem spokojen s vysi mesicnich poplatku, zdarma by to bylo lepsi   Vytvorit studii, ktera je prakticky vyuzitelna a pravdiva je fakt fuska, samotneho me to prekvapilo
0/0
1.8.2004 22:35

Petr

Re:
Vendulá máš naprostou pravdu, bankovní socialismus jede dál :-)
0/0
1.8.2004 10:30

huhu007

0/0
31.7.2004 23:08

huhu007

0/0
31.7.2004 23:17

Martin

Vlastní firma
Autorka ma sice pravdu, ale nikdo ji v praci nedrzi a do prace chodi dobrovolne. Kazdy si muze zalozit svoji firmu a byt svym sefem. Vrele doporucuji - nic z knihy se ve Vaší firmě dít nebude.
0/0
31.7.2004 21:36

huhu007

Re:
Skvělá rada!!! Mít tak několik melcků na investice, kontakty a hlavně prachy na úplatky za zakázky.  Anebo živořit jako drobný živnostník a třepat se, kdy si mě vylosuje berňák a přijde na kontrolu, bez krácení daní se totiž neuživíš.
0/0
31.7.2004 21:57

Vaclav Hanus

Re: martin je nejivni a slepy..
....patrnme nesleduje situaci kolem. Tvrai se ramenate, ze prostor pro podnikani je stjen otevren, jak byval do roku 1998. Aaale, on moc dobre vi, ze je to jinak, pouze se pokousi zpenezit vlastni vyhodu toho, ze on do podnikani vstupoval v uvedenem olbdobi...a nebo je mu pod 33...a nebo ma jinou strategick vyhodu..o ktere taktne mlci...
0/0
1.8.2004 11:51

huhu007

Moje zkušenost je identická s knihou
...aneb o mentalitě prasečkářských managerů (90% ze všech), aneb české managerské desatero.
1. skutečný přínos zaměstnance ve firmě se nerozlišuje
2. kdo udělá splněné úkoly snadno a rychle, je považován za flákače, kdo lítá s jazykem na vestě a vykládá, jak je vytížený, je považován za pracanta
3. měřítkem potřebnosti pro firmu není odborná zdatnost a pracovitost, ale loajalita a vlezdoprdelství. U žen se k tomu ještě přidružuje ochota roztáhnout managerovi nohy, kdykoli si onen zamane.
4. Každá dovednost nad rámec průměrných schopností, o které se ví, se musí náležitě zneužít, odměnu nad rámec průměru však neočekávej. Platí: co se v mládí nenaučíš, ve stáří nemusíš dělat. Když nelze tvoje schopnosti využít v práci, využívá je manager pro sebe nebo členy svojí rodiny (překlady, tvorba počítačových programů apod.).
5. O tom, co ve skutečnosti vlastně umíš, se ani neví. Základním zdrojem informací jsou totiž věrní donašeči, manager se nikdy nesníží zajít do podhradí a promluvit s obecným lidem. Pokud nechce někoho exemplárně sprcat.
6. Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán: jakákoli vlastní iniciativa bývá ihned a v zárodku potírána. Buď  je vnímána jako útok na vedoucí postavení managera, nebo jako projev blbosti (přece není možné, aby tenhle debil věděl něco líp, než já, velký superšéf)
7. Manager a ženy: zatímco chlap (tedy většinou, protože manageři jsou většinou chlapi) je považován za normálního prachsprostého otroka, pro ženy je jejich šéf "králem harému". Běda té, která nebude reflektovat jeho sex-appeal a nebude po vůli jeho průměrně 120 kilovému tělu (při průměrné tělesné výšce 170 cm - i když manageři jsou kvůli patrnému napoleonskému komplexu od dětství ještě o něco menší). Urážka managerovy sexuální ješitnosti bývá tím nejhorším prohřeškem v profesionální kariéře každé ženy.
8. manager a zákon: manager toto slovo prakticky nezná, tedy pokud nejde o ..
0/0
31.7.2004 21:10

huhu007

...
..."jeho zákon". Ostatní zákony je možné dodržovat jen tehdy, pokud zákon charakterizuje managerova práva a povinnosti podřízeného. V opačném případě je "zákon špatně vykládán", nebo je zákonodárce vůl a netřeba se tím zabývat. Četnost trestního stíhání managerů je i přes jejich mnohočetné známosti na vedoucích postech moci zákonodárné, výkonné i soudní několikanásobně více četné, než u běžné populace.
9. Závist: neopovažujte se přijet do práce novým autem a ať Vás ani nenapadne říct, kam jedete na dovolenou. V tom okamžení máte pryč všechny nenárokové složky platu, v případě lukrativní dovolené, na kterou jste dlouho šetřili, Vám Váš manager sdělí, že je potřeba termín dovolené posunout, případě Vás z dovolené odvolá. Stornopoplatky a další škodu Vám pochopitelně neuhradí.
10. manager a vlastnictví: manager vlastní vše včetně Vás. A vlastnit je přece v kapitalismu nezadatelné jeho právo. Kdo tvrdí opak, je komunista a je potřeba ho pořádně skřípnout.
Práva managerů nabydou podobu zákona ihned v následujícím volebním období. Václav Klaus v.r., Mirek Topolánek v.r.
 
0/0
31.7.2004 21:18

Vendula

Re: upřímnou soustrast
ty musiš dělat pro pěkná hovada - hádala bych nějaké větší firma, kde "o nic nejde" - zisk zajištuje a celé divadlo platí danový poplatník (že by Telecom)
0/0
31.7.2004 21:39

C3

Re:
Vendulko, ono byses divila. Cim vetsi firma, tim snaze se v ni schova dost lidi, kteri nic nevedi, za nic vlastne nejsou zodpovedni a presto jsou to managori....
0/0
31.7.2004 22:35

Vendula

Re: čemu
0/0
31.7.2004 22:58

C3

Re:
... ze to funguje i v ciste soukromych firmach a i v pripadech, kdy je to docela dost videt (napr. jista zahranicni banka s asi 400 zamestnancu, zadne z jejich casti neni az tak velka, aby se ztracel prehled).
Do nedavna jsem si take myslel, ze syndromem Maiersove jsou napadeny pouze velke polostatni firmy...
0/0
31.7.2004 23:05

Vendula

Re: Ale jo
věřím, ale je to hlavně evropská vymoženost - dle hesla: "Pracujme málo (nebo vůbec), ale pracujme všichni."  
0/0
31.7.2004 23:11

xRocky

Re:
Nevšiml jsem si pokračování, takže:
9) Dovolená je zákon a je už předem (pokud trvá déle než týden) započítána do doby nutné k dokončení práce. Kratší dovolená kdykoliv není problém.
10) Mám právo odejít (nikdo mne nevlastní). A nebudu mít problém najít podobnou práci - moje telefoní číslo (to samé platí pro mé kolegy) má v zápisníku několik headhunterů. Pokud budu odcházet (neudělám to samozřejmě, nemám proč), tak to bude muset manager vysvětlit "vrchnímu" velení a hodně by se zapotil, kdyby bylo podezření že odcházím kvůli jeho "řeznickým" způsobům
0/0
31.7.2004 23:43

xRocky

Re:
huhuhu, úplně jsem se otřepal, ale zkušenosti mám (je  mi 46) přesně opačné:
1) Přínos zaměstnance se velmi přísně posuzuje a jeho mzda na něm velmi závisí - na stejných pozicích jsou pak rozdíly v platech několikanásobné a vpodstatě nezávislé na věku.
2) Rozhodují jednoznačně výsledky, ne doba strávená v práci či "jazyk na vestě.
3) Pokud něco takového manager jen naznačí (a pak se to dokáže což není v době technolgické revoluce žádný problém), má okamžitě padáka (existuje etická "hotline" s vysokou efektivitou).
4) Výkon nad rámec sprůměrných schopostí je (pokud má reálný přínos) odměňován poměrně vysokými částkami (přesahujícími i 100000 Kc).
5) O tom co umíš se ví a je úkolem managera tyto schopnosti zaměstnance ocenit, prezentovat a "prodat" aby mohly být dále rozvíjeny. Odmena managera velmi závisí na výkonu jeho lidí a je v jeho zájmu prezentovat jejich úspěchy na co nejvyšší úrovni.
6) Každý dobrý skutek (nad rámec pracovního kontraktu) kzterý přinese dodatečný zisk je finančně odměněn.
7) Projev jakékoliv povýšenosti managera k podřízeným se mu může šeredně nevyplatit, pokus o jakýkoliv sexismus vůči kolegyni-podřízené se rovná pokusu o profesionální sebevraždu a nedovedu si představit že by si kterýkoliv z našich managerů něco takového dovolil, číslo na etickou hotline je na nejvýznamějším místě firemní nástěnky.
8) Manager musí ctít zákony téhle země, což mu nedělá velký problém protože vnitrofiremní předpisy (týkající se vztahu k podřízeným, veřejnosti, životnímu prostředí ...) jsou daleko tvrdší než zákony ČR.
  Není to malá firma (obrat přes 20 miliard ročně), asi 5000 zaměstanců. Není (vedení) samozřejmě česká (ale její česká část je významná). Má problémy sehnat lidi (tedy takové kteří jsou ochotní pracovat a přemýšlet). Proč nepracujete v takové firmě - asi není chuť pracovat? - pak by jste nemusel "blít" takové příspěvky.
0/0
31.7.2004 23:34

Safi

Re:
Plne souhlasim (viz muj prispevek  vyse).  Rozdil mezi centralou velke firmy s cca 8000 zamestnanci a malou firmou o 15-20 lidech je opravdu vyrazny -  koucovani tymu, reseni problemu, komunikace, efektivita rizeni  i samotne prace. I kdyz.... i v malych firmach jsou dobri lide, kteri se snazi poctive pracovat, prichazet s napady ale vedeni jim nevychazi vstric, coz je skoda.
0/0
1.8.2004 0:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.