Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidí s velmi vysokými výdělky přibývá

Před čtyřmi lety bralo více než 40 tisíc korun měsíčně necelých šedesát tisíc lidí. Dnes už je to dvakrát tolik a jejich počet vzrůstá. "Platy nejvyšší desetiny lidí obrovsky narostly, takže tito lidé dnes inkasují čtvrtinu rozdělovaných mezd," říká sociolog Jiří Večerník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lili

vyborne

V

0/0
20.1.2007 9:15

Miliardář Babiš

Re: vyborne

;-DR^

0/0
13.4.2007 1:48

Jana

Janule

VV

0/0
1.11.2006 14:06

g

A to je jen dobře!

R^

0/0
19.5.2006 23:47

mark

Re: A to je jen dobře!

R^

0/0
22.5.2006 19:05

Judr.Karbon

Re: Re: A to je jen dobře!

R^

0/0
23.5.2006 17:11

Radek

Re: Re: Re: A to je jen dobře!

R^

0/0
2.11.2006 6:09

VitaminekC

Irsko

Ahojík lidičky.Začátkem června by jsme chtěli odjet do Irska pracovat ale máme problémy s bydlením nevíte někdo o něčem?????Jestli jo tak pište na Vitaminek1@seznam.cz mocinky děkuji všem:-D

0/0
19.5.2006 18:24

vlastik66

Komunisty nechat zajit hladem a uvrhnout do zalare!
Kdo opravdu chce a stesti mu preje, vydela hodne nikdy ale NE dost, a v tom je ten spek. Ja se vzdal stotisicovejch prijmu, abych si mohl uzit zivota. Je prilis kratkej na to, abych hrabosil prachy. Ty tady budou, my ne! Da se zit i za dvacet hrubyho, pokud ale nemas rodinu...Vic me stvou bejvaly struktury a estebaci, co maj jeste vic jen za to, ze delali rusakum ku*vy a nicili slusnym lidem zivoty. Za to jim dneska vsichni platime z nasich dani a nikdy nic nenamita. Lidi proberte se! Kdy uz konecne prestaneme podporovat tu komunistickou luzu??? P.S, Jestli neotisknete ani tohle, tak tam porad sedi bejvaly komousi. Ani bych se  Nedivil,  Mlada Fronto..
0/0
5.1.2005 21:09

Jestřáb

socky vyhynou
Bohatí musí bohatnout a chudí chudnout a to tak dlouho dokud na začnou poctivě pracovat.
Zdá se mi, že ti nespokojení jsou právě ti nejschopnější a nejpracovitější, nejznalejší čehokoliv , prostě ti nejlepší ze společnosti. Jejich důvody jsou ty jediné správné. Všichni ostatní jsou tuneláři, korupčníci, zloději či neplatiči daní a jiná sebranka s kterou je třeba zatočit. To znamená, všechno jim znárodnit a je poslat na nucené práce někam do tramtárie. Kdyby to nestačilo tak je zase možné posílat děti ze škol na brigády zadarmo a povinně. Pak už zbývá jen boj proti západním imperialistům v tichých frontách na cokoliv co spadne mocipánům pod stůl. Kdo jde s nimi tak se má o korunu lépe než tem druhý. Ale pozor nesmí jich být většina, to by tu korunu měli všichni.
0/0
31.12.2004 18:56

Franc

Re: socky vyhynou
Problém je v tom, že těch lenivejch a hloupejch socek je mnohem víc, než těch, kteří něco dělají. Takže pokud socky budou moc vyřvávat, tak se demokraticky dostanou k veslu levičáci, kteří zvednou míru přerozdělování, těm bohatším zvýší daně a socky zase nějaké ty prachy na sezení v hospodě mít budou....
0/0
31.12.2004 19:05

barbudo

Re: socky vyhynou
... neurážejte mi socky ...
... nakrknou se, a kdo mi zajistí můj vysoký výdělek ...
0/0
31.12.2004 21:51

Vašík

Re: Re: socky vyhynou
Bohužel, vždy se najde člověk, který ví, že v množství je také síla.Schopných je - čím schopnější, tím je jich méně.Většina volí politiky - no a ráda příjme teorii o rovnostářství - kdo poctivě pracuje má být dobře zaplacen. Chce zaměstnání od schopných a neuvědomuje si rozdíl mezi schopnostmi a prací .Práci,  tu mohou dělat i stroje , ale jakou - to musí vymyslet schopný člověk. A je tu opět r. 1948 a Velký Únor. Gausova křivka je věčná, a většina nebude prosazovat to, že většina má být  chudší nežli menšina.
0/0
1.1.2005 4:00

Martina N.

VYšší platy?
     Jsem zaměstnancem jedné  pražské nejmenované společnosti na pozici asistentka v pobočce v Moravskoslezském kraji. Po příchodu z mateřské dovolené, jsem obdržela novou pracovní smlouvu, z důvodů převodu zaměstnance z jiné společnosti na nově vzniklou akciovou společnost. Při čtení nové pracovní smlouvy jsem opravdu zažila šok, oproti minulé pracovní smlouvě můj čistý výdělek byl snížen o 5.000,- Kč. Dle všeobecných tabulek jsou asistentky placeny (chcete-li THP) řádově od 10.000 - 20.000 Kč a opravdu za 7.500 Kč asi nepracuje žádná. Pracovní smlouvy je nastavena na hrubý základ 10.000 Kč + prémie dle výkonu tzv.bodové ohodnocení, to znamená , že za zpracování objednávky či vyřízení telefonu obdržím 5 bodů? Absurdní! Je vůbec takováto smlouva pro THP platná? Vše je argumentováno tím, "buďte rádi, že máte práci". Tak mi jen vysvětlete z čeho se počítá celostátní průměrný plat 17.000 Kč.
0/0
7.12.2004 10:25

Jan

Vyváženost
Když se podívám kolem sebe, je smutné,že lidé kteří vyrábějí potřebné věci pro každého z nás (člověk toho v zásadě moc nepotřebuje) zemědělci, šičky, prodavačky,výrobci obuvi a podobně jsou na úrovni minimálních mezd. Zato ty které moc k životu nepotřebujeme, platíme královsky.  Nevím proč. Podotýkám,že nepatřím ani do jedné skupiny.
0/0
15.8.2004 9:37

mike-s

Re:
Dalo by se na to odpovědět i moderněji, ale zkus si např. vzít maslowovu pyramidu (doufám, že to dobře píšu - nenosím jména v hlavě). Na úrovni fyzických potřeb jsme se pohybovali někdy v předminulém století. O pár schůdků víše, někde u sociálních vazeb, případně seberealizace najdeš největší business (showbusiness, sport, rekreace, sauna + fitness, etc.) Prostě za věci, které leží výše jsou lidé ochotni platit, aby si zvýšili kvalitu života. Nepotřebují totiž 7 chlebů za den ani sedmnáct dek na přikrytí. Argumentace je sice silně zjednodušená - díky místu zde - ale snad vysvětluje to, co tu komentuješ.
0/0
16.8.2004 11:28

Vaclav Hanus

Re: nevysvetluje !
prave kvuli tomu, ze tuto "teorii" implementujes lokalne, nikoli globalne, a navic lokalne na cizi lokalitu (ne tu nasi "v miste zde") cimz vznika pokriveni reality globalni. Paklize se lokalne u nas najdou lide, kteri maji tak silnou poptavku po "sluzbach" ktere uvadis, je to pouze mensina obyvatel (ti co na to maji) plus cast tech, co na to nemaji, ale jsou medialne proprani a ve skutecnosti pouze proziraji svou budoucnost a budoucnost svych deti (paklize jeste setrvacnosti vubec nejake maji..)
0/0
16.8.2004 11:46

mike-š

Re:
při vysvětlování prosím trochu zjednodušujte - jinak se obtížně vaše komentáře čtou (tohle bylo tak na dvojí trojí přečtení). Děkuji. Ano vysvětlení je zjednodušené a chtělo by upřesnit (což tak připouštím) - pak by to bylo na analýzu - a na tu zde není ani prostor a asi ani zájem (není účelem diskusí). Nicméně je fakt, že základní životní potřeby, které vytvářejí ony šičky, či zemědělci, atd. opravdu bývají placeny nejhůře (s tím souhlasím s předchozím komentářem) - jen dodávám, že je to celkem normální - a nejen u nás. Pokud jde o lokální (míníte českou?) situaci - pak poptávka vrstev, které mají nejvíce prostředků (vyšší a střední) ovlivňuje trh více než vrstva nemajetná a to přesto, že ta je početnější. Takže s vámi souhlasím. Velká část populace má poptávku po službách v úrovni seberealizace spíše slabší, v úrovni socializace už je ale znatelná. Nevidím ale, i přesto zásadní rozpor mezi onou "teorií" a realitou.
0/0
16.8.2004 11:59

Ota

Hrušky a jablka
Článek je zajímavý, jen bych se přimlouval: "nematlat" hrušky s jablky. V článku jsou porovnávnána procenta s tisíci: tak to nikomu nic neřekne...
0/0
15.8.2004 0:20

Rudá grossova mládež.

Však už si na ty hajzly Škromach posvítí.
Za dělnické peníze, to se jim to žije. Však se koalice ČSSD US a Lidovci postarají, aby nejvíce peněz měl dělník.  Reforma financí už tuto změnu začala a příjde den, kdy nevzdělaný bude manažérem a inženýr uklizečkou nebo topičem. Tak je to správné, jako to bylo v Rusku a jak to fungovalo
0/0
14.8.2004 22:30

Pavel

Re:
Proč ta nenávist k inženýrům? Soudruh Škromach je taky inženýr! A vůbec mu to nevadí, aby byl soudruh.
0/0
14.8.2004 22:51

Ota

Re:
Debile!!!!
0/0
15.8.2004 0:22

Pavel

Re:
Asi nesouhlasíte.
0/0
15.8.2004 19:47

bbj

peníze za práci!
Tak jsem koukal na datum a čas psaných příspěvků a hlavně jejich místy hanebný obsah. Musím se tedy otázat jejich autorů:
Dámy a pánové, kteří si stěžujete na nízké výdělky: opravdu vám připadá morální, dožadovat se peněz za nicnedělání? Když v práci nepracujete a z nudy čumíte do článků na iDnes a píšete příspěvky, nemůžete se divit.
0/0
14.8.2004 12:24

robert_2004

Re: souhlas,
hlavně expert Hanus (nebo Hanuš) ten to rozjel ve velkym:-). Soudě podle četnosti jeho příspěvků bude jeho produktivita "práce" blízká NULE.
0/0
14.8.2004 12:32

Nedobik

Václavovi Hanusovi. . . . . . . . . . . . . . . .
Když jsem byl malý, tak nás ve škole učili, že až budu velký, tak už nebudou peníze, lidé budou chodit do práce a v obchodech bude vše zadarmo a každý si vezme dle své potřeby. Moc hezké, že?
A to nás učili ti zas*raní komunisti!
 
0/0
13.8.2004 16:12

anastacia balogová

nekecej
, do jaký školy sto chodil? to byla naká přípravka mladých bolševiku, nebo co? ty bolšane bolševickej zas..nej!!!!!
0/0
13.8.2004 19:07

Aiki76

Re: balogova...
to je nejaka morgoska co do skoly nechodila..tak vihovno
0/0
13.8.2004 20:46

Mak

Daně...
Chcete větší mzdy? Volte ty, kdo sníží daňové zatížení! Mě osobně dost štve, že na to, abych měl cca 50.000,- čistého/měsíc musí můj zaměstnavatel vynaložit 105.000,- !!! 27.000 jde na sociální pojištění (živím tak 5 nemakačenků...) 10.000 na zdravotní pojištění (s tím souhlasím, i když zatím čerpám tak 2000,- ročně za preventivní prohlídky - jednou to budu potřebovat...) a asi 18.000 na daně...
0/0
13.8.2004 14:22

FloatMan

Anglie+Irsko
A proc nejdete pracovat do treba do anglie? Byl sem tam ted a nastupni plat v tovarne u pasu - vyroba susesnek - 178liber za tyden coz je asi 40000kc za mesic...
0/0
13.8.2004 13:22

Vaclav Hanus

Re: a to ma zustat manzelka s dvema malyma detma zde sama?
Uz jsem se ptal...a hrube se ji to nelibilo. A ja...mam zase chodit v Irsku do bordelu, nebo jak?
0/0
13.8.2004 13:27

Mak

Re:
Kamarádka letí za 2 měsíce do Anglie - cena letenky (protože jí kupuje dost dlouho dopředu) je i s poplatky cca 1000,- Kč (u EasyJet). Takže proč bys nemohl pracovat v Anglii a na víkendy létat domů??? Chce to jen nesedět na prdeli a něco dělat...
0/0
13.8.2004 14:08

Vaclav Hanus

Re: ty jses ale ekonom...
Kdybych si ty ceny letenek zapocetl k tomu vydelku, tak me to nevyjde o moc lip nez zde. A to jeste nevim, jakou "kalkulaci" jsi dospel k te castce 40 tisic...zda uz je odecteno drazsi jidlo v Irsku, drazsi bydleni....atd, ted platitui zdrav. pojisteni dva krat, tam i zde...to same odvod na fond zamestnanosti..a nevim jak je to s duchodem, zda muzu prijmy z Irska zapocist na duch,. dobu mistniho systemu..A to bych letel v noci z patka na sobotu, a v nedeli vecer zpatky? Takze s detma bych byl od soboty rana, do nedelniho odpoledne. Vzrusujici predstava....
0/0
13.8.2004 14:21

Mak

Re:
No, máš pravdu, že za 40.000,- Kč bych tam taky dělat nešel...
Měl jsem nabídku na práci v Británii (mám VŠ vzdělání) za 60.000,- €/rok. Když jsem odečetl daně, větší životní náklady a perspektivu toho zaměstnání tam s tím, co mám tady (za 78.000,- hrubého/měsíc), radši zůstanu v Česku...
0/0
13.8.2004 14:28

kango

Re:
slusny job zacina na 8000 euro/mesic, 60000 za rok by byla fakt almuzna, holt nas stale maji za gastarbeitery z vychodu :)
0/0
16.8.2004 13:36

clode

Nevěřte mě
Samí keci ,keci ,keci.   vydělat je jedna věc jako jednotlivec.   A uživit rodinu druhá. nevistavím rodinu do risku . a přijdu o střechu nad hlavou . Radši budu mít svích 146 000Kč
0/0
13.8.2004 11:58

pravopis

Re:
Podle tvého pravopisu bych tě spíš tipoval na 14-letého hošíka, nebo taxikáře, oba dva z Prahy než na někoho kdo je za vodou...
0/0
13.8.2004 16:08

Dyno

Re:
Řekl bych, že 146 000,- Kč ročně odpovídá Tvému vzdělání tak akorát .
0/0
13.8.2004 21:52

VITA11

nejhorší je stagnace
Když si jako prodavač vyděláte 60 000.- čistého/měs je to fajn,ale když po 7mi letech vyděláváte stále stejně  Prostě jen těch 60-70 je to vopruz.
0/0
12.8.2004 22:02

OvonBism

Re:
Tak vydelavej min, tak 6-7 a to budes koukat jaka je to prde***l:)))
0/0
13.8.2004 11:06

mar

závist?
Všichni závistivci by se měli každé ráno zeptat proč nevydělávám tolik kolik bych chtěl. Nejspíše proto že jsme pořád dost pohodlní a málo produktivní. Nikdy jsem neřešil jestli soused má nové auto, ale spíš se ptám sám sebe proč ho ještě nemám já. To jsem uvedl jako případ, za auto bych mega nikdy nedal. Měli bychom se vždy zamyslet sami nad sebou než budeme zkoumat proč má kolega,soused, kamarád tohle a my ne.
0/0
12.8.2004 7:16

cochran

Re:
kdyby to bylo tak jednoduche jako si jednoduchy ty........
0/0
12.8.2004 11:26

Radek B.

Re:
0/0
12.8.2004 15:08

želva

Re:
, je to blbeček
0/0
13.8.2004 8:00

Káťa

Re:
Slova přispěvatele "mar" padla na úrodnou půdu. Potrefené husy se ozvaly...
0/0
13.8.2004 13:20

Dyno

Re:
0/0
13.8.2004 21:53

kolo

Re:
0/0
14.8.2004 19:35

český

Re: závist?

R^;-D

0/0
13.4.2007 16:48

?

?
Kouknete se nekdy na stranky  http://www.mercedes-benz.cz/  a nejlepe na cenik vozu.  Nepotkavate tyto vozy na ulicich? Pripadaji vam, ze na ne lze usetrit  z podpory, nebo z prumerneho platu? A pripada vam spolecnost Mercedes Benz  pred krachem?
No a vo tom to je.
0/0
11.8.2004 22:37

Radek B.

Re:
No jo, ale kolik lidi u nas, na rozdil napr. od zapadni Evropy, si ten Mercedes muze dovolit? Pokud by kupni sila lidi na Zapade byla takova, jako u nas, asi by ta firma opravdu pred krachem byla, pokud by nezacala vyrabet levnejsi vozitka.
0/0
12.8.2004 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.