Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plyn v průměru zdraží o 13 procent

Energetický regulační úřad připravil českým domácnostem před příchodem zimy nemilé překvapení. V pondělí potvrdil zprávy, že se chystá na výrazné zdražení plynu. Průměrně ceny stoupnou asi o 13 procent, domácnosti si připlatí jedenáct procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jenda z vesnice

Těšte se, bude hůř!
Myslím to upřímně! Grosstapák
Ich meine es ehrlich! Adolf Hitler
 
0/0
3.9.2004 16:07

Radka80

Roste a roste
Nic nového, zajímavé by bylo číst : České domácnosti čekají vyšší mzdy, nižší provozní náklady domácností související s odběrem plynu a elektřiny, hmm to by bylo ...
0/0
2.9.2004 22:55

Jánošík

Tomu říkáte zdražení?
Nějakých 10% není žádné zdražení, nevím proč všichni brečíte. Jsou potřeba peníze na sociální dávky, na bujný státní aparát, tak plaťme, dělají to všechno pro nás.
0/0
2.9.2004 8:32

CuoreSportivo

Re:
Souhlasím, vždyť Gross je sociální demokrat (kudy chodil, tudy krad) a myslí to upřímně
0/0
3.9.2004 13:57

pehlad

zdražte všechno nenažranci
Ještě by to chtělo vduch ať se nažerou
0/0
1.9.2004 17:55

Franta

Regulační orgáne
Regulační orgáne a vládo, hovoříte, že od roku 2002 se průměrná cena nemění a že to není zdražování, ale dorovnání do průměrné ceny. Snad máte pravdu v čase, polovina roku je dražší, polovina roku je levnější. Ale co spotřeba, ta přece není celý rok stejná. Neříkejte, že je to náhoda, že se zvyšuje cena vždy od 1.10. a zlevňuje se od 1.4. běžného roku. Každý přece ví, že od října do dubna se topí a tedy spotřeba za toto období je mnohem vyšší. Pro náš dům, kde je jeden společný kotel, platí vyhláška MF a ta říká, že plyn se spotřebuje z 10 až 30% na ohřev vody a zbytek na teplo, Při zlaté střední cestě to vychází, že 20 až 25% se spotřebuje plyn za 4-9 měsíc, 75-80% za 10-3 měsíc. Z těchto čísel je vidět, že o zdražení se skutečně jedná, a to asi ve výši 6-7%. Je vidět, že někdo vědomě lže. Jako majitel domu vidím, jak se lidem teplo každý rok zdražuje (vidět to je na faktuře, při skoro stejné spotřebě tepla), ale nájem už více jak dva roku stagnuje. Ani prostou inflaci (nevím přesně, ale někde kolem 3-4% to nepokryje. A co narovnání... ha ha ha. Prostě plynárny, ale i vodárny, elektrárny nebo teplárny jsou velké a mocné a snad i daně platí včetně DPH. Majitelů domů je hodně a nemají tu moc. Daně  moc neplatí, protože při té mizérii, kterou vyberou na nájmech a při té devastaci domů, které zdědili, je jasné, že daně moc neplatí. Vy regulovčíci to moc dobře víte, víte, že se nikdy nemohou spojit a proto musejí být za to po zásluze potrestání
0/0
1.9.2004 6:10

Veverička

Nesprávný nadpis
Správně je "Orgáne a vládo,...
0/0
1.9.2004 16:24

dj

Re:
nebo "vládní orgánové"
0/0
2.9.2004 11:53

Jindra Hojerovic

Kniha?
Prý teď někdy vyšla kniha o stavbě tepelného čerpadla? Bohužel neznám přesný název ani kde se dá sehnat. Nevíte o tom něco? Neví o tom Spokojený uživatel?
0/0
31.8.2004 23:05

Tomáš Marný

Re:
Jo, taky jsem o tom slyšel, je to prý od stejného autora a vyšlo to ve stejné edici jako "Mercedes svépomocí snadno a rychle".
0/0
31.8.2004 23:11

Jindra Hojerovic

Re:
Blbe.
0/0
31.8.2004 23:43

Tomáš Marný

Re:
Zajímavý, já jsem blb, ale ti co nemaj o tepelném čerpadle a tepelných výpočtech ani páru a chtějí si ho postavit svépomocí, jsou inteligenti. Jaký je pro laika rozdíl mezi stavbou čerpadla a Mercedesu?
0/0
1.9.2004 7:16

Jindra Hojerovic

Je to marný, pařez zůstane pařezem a vůl volem
Rozumný laik si shání informace a hledá způsob, jak to jde. Nemachruje, když tomu nerozumí, že to nejde udělat doma. Když čtu větu (od wernera)  " podomácku  toho moc nevyrobíte, to není jednoduchá lednička. Podívejte se např. profesionální výrobky jak to má složitou regulaci, jaké teploty a tlaky v systému musíte hlídat, kolik ochran tam musíte mít..." tak mi je jako laikovi jasné, že tomu také vůbec nerozumí, ale "zasvěceně" o tom tlachá. Je to tlučhuba.  Kdo chce, chledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
0/0
1.9.2004 9:43

Mraveneček

Tepelné čerpadlo
Pořád se tady píše o tepelném čerpadle, ale nikdo mi zatím nevisvětlil, co to je? Prý něco jako lednička, ale jak se může ledničkou topit? To nechápu.
0/0
31.8.2004 22:41

V

Zlevnění plynu
proběhne za přítomnosti novinářů a s velkou slávou opět k 1. dubnu kdy končí topná sezona. Je to tak každý rok. Jen podzimní zdražení je vždy vyšší než zlevnění na jaře.
A to se ani pánové plynárníci nepochlubili, jak vloni nenápadně potichoučku zvedli stálou platbu z (už nevím přesně) 130 Kč na 240 Kč.
Kdyby toho nebylo, tak nám doma ještě vraceli, počítám si to průběžně.  A pak přišlo vyúčtování a ejhle namísto cca 1000 Kč přeplatku 130 Kč nedoplatek. Prostě když šetříš tak ty peníze z Tebe milej zákazníku stejně dostanem.
0/0
31.8.2004 21:55

Martin F.

Souhlasím
že je vhodné omezit spotřebu energie hlavně izolacemi. Je stále mnoho objeků, kde je vysoký únik tepla. Ale všechno má své hranice a ne vždy to jde. O tepelná čerpadla jsem se moc nezajímal hlavně kvůli ceně, ale tahle diskuze mne docela zaujala a proto jsem také napsal na níže uvedenou adresu stavimetc@seznam.cz .  Odpověď vypadá docela zajímavě a mám pozvání podívat se na to čerpadlo.
0/0
31.8.2004 17:33

Tomáš Marný

Re:
Jo, pán musí být odborník, což vyplývá už z toho, že čerpadlo nadimenzuje na 100% tepelného výkonu, jak se zde v diskuzích chlubí Spokojený uživatel.
0/0
31.8.2004 19:11

Martin F.

Re: Ceny
Obdivuji Vaši sebejistotu a neomylnost. Zkuste se odpoutat od kydů prodejců a kšeftařů s tepelnými čerpadly a podívejte se na ceny kompresorů a ostatních dílů, ze kterých se "složitá" tepelná čerpadla skládají. Budete se sakra divit.
0/0
31.8.2004 21:07

Tomáš Marný

Re:
Nějak jsem se nevšiml, že bych měl připomínky k ceně. Ale tepelné čerpadlo se, na rozdíl od kotle, nenavrhuje na 100% tepelných ztrát objektu. Pokud to někdo udělá, těžko můžu věřit, že je odborník. A s tou cenou máte samozřejmě pravdu - je to podobné jako s auty. Podívám se na ceny kol, motoru a ostatních dílů a z toho nejlevnějšího něco poskládám. Ale dost pochybuji, že vytvořím Ferrari nebo Mercedes :-p.
0/0
31.8.2004 22:46

Martin F.

Re: To máš marný
Nick sedí. Někde jsem tady zahlédl hezkou větu: nejvíce je slepý ten, kdo nechce vidět.
0/0
31.8.2004 22:58

Tomáš Marný

Re:
Můžete sem napsat, co mám vidět?
0/0
31.8.2004 23:09

Honza

ceny
Není to tak dávno, co se na reality.idnes porovnávaly ceny u nás a u sousedů a když píšete, že plyn je v Německu a Rakousku dražší o třetinu, tak bych Vás chtěl rovněž upozornit na to, že elektřina tam stojí 3x tolik a uhlí 5x tolik co u nás (aspoň jim to tam tak nesmrdí).
To vám to ještě nedošlo? Začněte konečně zateplovat a zapomeňte na stávající výpočty návratnosti.
0/0
31.8.2004 13:37

Tomáš Marný

Re:
Elektřina v Německu stojí 3x tolik? Patrně máte dojem, že si lidi nemůžou, tak jako za bolševiků, sehnat žádné informace a musí věřit tomu, co jim nakukají soudruzi z ÚV, že? Pro Vaši informaci: Frankfurt nad Mohanem, dodavatel Mainova AG, tarif Kombi: denní 17,23 centů/kWh, noční 11,68 centů/kWh, roční poplatek 79,36 Euro. Kladno, dodavatel Středočeská energetická a.s., sazba D25: denní 3,60 Kč/kWh, noční 0,93 Kč/kWh, roční paušál 2424,- Kč.
0/0
31.8.2004 19:08

Spokojený uživatel

Co se děje?
Nějak tady po včerejších příspěvcích o tepelném čerpadle zatuhla diskuze. To vás tolik vzalo???  Hele Brouku Pytlíku, pochlub se nám, jaký máš kotel na šišky.
0/0
31.8.2004 12:54

Brouk Pytlík

Dobře vám tak
Kdybyste jako já celé léto chodili do lesa na borové šišky, tak vás nějaké to zdražení plynu nemůže zaskočit. Jo poctivá práce se vždy vyplácí!  
0/0
31.8.2004 12:50

Spokojený uživatel

Tepelné čerpadlo
Jsem už dlouho spokojeným uživatelem tepelného čerpadla, které jsem ale nekoupil, ale sestavil sám díky jednomu dnes už dobrému známému, plyn jsem předloni odpojil a můžou jej klidně zdražovat každý rok o 100%. Jo není nad šikovné české ručičky! Velice se bavím kecy o nákladnosti investice, návratnosti a podobně  Jen plaťte podvodníkům! Díky ČEZu mám také nízkou sazbu na celou domácnost. Dík, ať se jim daří!!! Poplatek "za jistič" 20A je 160 Kč /měsíc (sazba D55). A životnost polyetylénu v zemi? To přežije naše vnuky.  Životnost kompresoru? Minimálně 15-20 let. Doporučuji něco si o tom přečíst. Tepelné čerpadlo JE dimenzováno na 100% tepelných ztrát. Elektrokotel nemáme. To proto, že bylo zhotoveno doma a kdo se v tom trochu vyzná, ví, že ceny kompresorů nejsou nijak závratné. Vytápíme RD, cena za topení ZA CELOU ZIMU pod 8 tis.Kč. Podlahovka, 22°C v bytě. VVytápí se mimo něj i technický suterén.
0/0
30.8.2004 14:41

werner

Re:
Tak jestli máš 20A jistič tak už jsme doma. S příkonem max cca 4,5 kW se NEDÁ utáhnout domácnost i s topením. V našich klimatických podmínkách totiž při  minus 25 venku bude při příkonu čerpadla 3kW (a to nesmíš zapnout s 20A jističem sporák) bude tepelný výkon tak  max 5 kW - a to je málo, až při nule bude výkon kolem 7,5kW, při +10 i nad 9kW. Podívej se někdy do katalogů výrobců před tím, než si nějaké čerpadlo i s vrtem a výměníky za 600 tis. pořídíš a  elektrikáři ti taky poraděj, že na jeden 20A jistič se výhodné sazby neposkytují
0/0
30.8.2004 15:19

fr-mottl

Re:
no ja se dole pro jistotu zeptal dole, odkud to taha, ale kdyz tam stoji polyethylen v zemi tak to bude pudni a jestli to ma minimalne v metru , tak ma nejnizsi teplotu kolem +4 stupnu. problem je ta parcela?
0/0
30.8.2004 15:31

werner

Re:
I když to tahá ze země, tak po pár minutách provozu nebude čerpat v zimě teplo s +4 ale s -12, ta půda kolem výměníku totiž  dost rychle zamrzá, nemá prostě nekonečnou vodivost - doporučuji literaturu. Mám barák 140m2, 3 roky starý, dá se říci nízkoenergetický a výpočtové ztráty má 17kW. Což se 20A jističem nevytopí ani náhodou. Zřejmě jste nepochopil, že si z vás dotyčný dělá pr...el. A podomácku  toho moc nevyrobíte, to není jednoduchá lednička. Podívejte se např. profesionální výrobky jak to má složitou regulaci, jaké teploty a tlaky v systému musíte hlídat, kolik ochran tam musíte mít....
0/0
30.8.2004 15:45

fr-mottl

Re:
ty udaje toho pana jsou ale rozumne. To co vy rikate neni pravda, v 1 metru je cely rok +/- 8 stupnu zavisi na srazkach a typu pudy. Tim ze se neustale odebira energie se okolo rour vytvori v prubehu let sice podchlazena vrstva ale vpodstate to funguje. Ty studie jsem o tom cetl, prukopnik toho celeho, nemecky inzenyr v. Cube to ma doma od roku 1957. jeho studii, jedinou sveho rozsahu na svete mam v regalu. Srandu si asi nedela. Samozrejme by nebylo od veci, kdyby nas spokojeny obcan rekl neco blizsiho. Jinak svepomoci je to jedina cesta, jak drzet naklady v rozumnych mezich - je potreba jen poradny topenar a chladici monter...
0/0
30.8.2004 16:08

Spokojený uživatel

Konečně někdo rozumný, fr-mottl.
Tyto systémy totiž fungují na západ od našich hranic desítky let, stejně jako ve Švédsku a jinde. Nic nepromrzne, správně dimenzovaný zemní kolektor jen ochlazuje zem, ale teplo se tam vrací z okolí. To, že je tepelné čerpadlo příšerně složitá věc, to vám řekne každý překupník a "zástupce" firmy. Skutečnost je poněkud jiná. Rád bych vám dal kontakt na mého přítele, ale nerad bych to udělal bez jeho souhlasu. Věřím, že pomůže každému, kdo má zájem, stejně jako pomohl mě. Mějte strpení, zkusím to. Pak bych sem dal i nějaké linky na další informace.
0/0
30.8.2004 16:31

Spokojený uživatel

Re: Adresa
Vážení, takže kdo má zájem o ekonomické vytápění tepelným čerpadlem a o jeho stavbu, případně o technickou pomoc, může si napsat na adresu stavimetc@seznam.cz .
 
0/0
30.8.2004 18:04

Spokojený uživatel

Speciálně pro wernera
Tak nevím jestli vůbec umíte číst  Tepelné čerpadlo si nechci pořizovat. MÁM je už několik let! Venkovní teplota vzduchu NEMÁ na výkon ani topný faktor vliv, jde totiž, a to jste asi dosud nepochopil, o systém země-voda. Například při příkonu 3kW to má nějakých 10-11 kW výkon. Podlahovka, slušné izolace, okna, nízké tepelné ztráty. Elektrikáři mi nemusej nic radit, sazba D55 nemá na velikost jističe vliv.
0/0
30.8.2004 15:58

Toleda

Re:
Hmm, taky uvažuji o čerpadlu... Mám čerstvě kolaudováno a nadávám si, že jsem do toho nešel rovnou... Ted jsem si ale nechal vyvrtat studnu na zalévání a přemýšlím, že bych to využil právě na čerpadlo...  Nemohl byste se (třeba na mail) podělit o kontakt na toho Vašeho známého? Předem díky
0/0
30.8.2004 15:22

fr-mottl

Re:
jeste jednou ta otazka, tahaz to teplo ze vzduchu, nebo z podzemni vody nebo ze zeme? Kolik kw prikonu ma elektromor kompresoru. Hermeticky kompresor? Znacka? Kondenzator v zasobniku - kolik litru?
0/0
30.8.2004 15:26

Spokojený uživatel

Re: pro pana fr-mottla
Teplo ze země (110m vrt), hermetický kompresor scroll Copeland, asi 3kW, deskové výměníky. Velikost? Asi jako 120l lednička. 
0/0
30.8.2004 18:17

krvave_koleno

Nebudeme jediní !!!
Jsme Jihočeská vesnička a před třemi roky nám zavedli do vsi plyn. 80 % chalup se nechalo připojit. Od té doby plyn neustále stoupá. Protože většina lidí tady je na podpoře, jí co jim vyroste na zahrádce nebo ve chlívku, aby ušetřili, co myslíte že se stane? Za pětikilo mi přivezou před barák valník dřeva. Na zimu spotřebuji dva. Plynový kotel budu používat na teplou vodu a na to, abych si na sporáku ohřála jídlo a nemusela tahat PB. Topit budu celou zimu dřevem v krbu. Nedá se nic dělat.
 
0/0
30.8.2004 14:28

153624

ceny plynu+všeho dalšího
Před 15. lety jsme si odcinkali změny, chtěli jsme kapitalismus, tak si nestěžujme. Když je světová cena X-korun, těžko bude u nás jiná. A že nemáme takové platy? Je to náš soukromý problém: platy odpovídají naší produktivitě práce. Západní země za to nemohou.
0/0
30.8.2004 14:11

Fibber

Úkol pro poslance
Jako kompenzaci za zdražení plynu by měla poslanecká sněmovna na svém nejbližším zasedání odhlasovat teplejší zimu.
0/0
30.8.2004 14:03

fr-mottl

pri takovych zpravach myslim vzdy
na pana profesora a jeho neviditelnou ruku, ktera tu tvorbu cen ridi... Dekujeme
0/0
30.8.2004 13:11

Pája

Re:
No jo, ale on myslel neviditelnou ruku trhu. Tady v tom žádnej trh nevidím, kromě toho, že tyto společnosti na tom něco TRHnou, což ale pan professor tak určitě nemyslel.
0/0
30.8.2004 13:14

menn

Re: růst cen plynu a neviditelná ruka trhu
...definici "neviditelné ruky trhu" vymyslel a popsal jeden ekonom v 17. stol., ale předem uvedl, že bude fungovat jenom za určitých předpokladů a to za absolutní rovnováhy nabídky a poptávky, což je ekonomický utopismus. A tuto ruku nám chtěl p. profesor nabídnout. Zkrátka dělal si z naši ekonomické negramotnosti legraci. Tak je to. A vy jste mu na to naletěli. A takových legrácek měl p. profesor daleko více...
0/0
30.8.2004 13:21

Pája

Re:
No já jsem nikomu určitě nenaletěl. Já jsem ČSSD totiž nevolil ....
0/0
30.8.2004 13:31

P.G.K.

Re:
chtěl si říct ...ODS...
0/0
30.8.2004 14:01

Pája

Re:
nechtěl
0/0
30.8.2004 15:27

P.G.K.

Re:
Jen tak pro pořádek: byl to Adam Smith a žil v 18. století. Ale jinak je to přesně tak jak píšeš.
0/0
30.8.2004 14:10

Platebni doklad SIPO 14.634 Kc

pozoruhodné
Zda-li bude také zdražena kremace...ještě , že to Karlovi příbuzní mají za sebou. V současnosti by to byla velká finanční rána. Karele byl ekonomicky velmi napřed. Věděl co dělá.
0/0
30.8.2004 12:55

Dr. Fe1

Solte je!!!
0/0
30.8.2004 11:02

Hater

zlodějny
Plyn se zdraží a ihned k tomu elektřina i uhlí, aby od plynárenského monopolu nikdo nezběhnul k monopolu ČEZodistribučnímu nebo uhlobaronům. Elektřina je levnější o 12% než v Německu, takže je zjevná snaha i přes čtvrtinové mzdy, srovnat cenu. Distributoři energetiky předražují cenu desetinásobně a to s láskyplným požehnáním státního křena zvaného energetický regulační úřad. Vždyť má stát ze všech uvedených komodit dáreček v podobě 19% DPH z našich kapes. Ještě, že jsme si postavili za našich 100. miliard Kč Temelínek.
0/0
30.8.2004 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.