Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie chce nováčkům v EU sáhnout na peníze

Francouzský ministr financí Nicolas Sarkozy pohrozil novým členským zemím Evropské unie. Nelíbí se mu nízké daně z příjmů firem ve východoevropských státech a volá po jejich zvýšení. V opačném případě chce nové členy odříznout od rozvojových fondů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svobodny clovek

Francie: smradlavy vred v Evrope
Co je to Francie:
- zeme, ktera importovala do Evropy nejvice muslimu
- zeme linych zemedelcu, zijicich z prebujelych dotaci
- za 2. sv valky zeme kolaborantu
 
S Francii nechci mit nic spolecneho
0/0
6.9.2004 21:16

kouc

hurá
ať žije a vzkvétá naše členství v EU
0/0
6.9.2004 18:27

Pavel

Neni mozna ..
To je opravdu nejstupidnejsi vyrok tydne !! V EU je danova politika v oblasti primych dani vnitrni zalezitosti kazde zeme (pokud ten trumpeta Spidla nepodepsal neco, co nevime). Mozna by si ten Frantik mel nejdrive vymest ten svuj socialisticky svincik a snizit dane taky  Nebo se boji, ze se mu i puvodni Francouzsti obcane zacnou hromadne stehovat do Estonska, a on bude vladnout jenom bande Arabu ? Doufam, ze konecne cesky obcan prozre, vykopeme ve volbach ty komance vcetne masinfiry na Mars, odmitneme Evropskou ustavu a zacneme se konecne vyvijet jako normalni stat - svobodny obcan, svobodne podnikani a fungujici pravni rad. Zadny statni paternalismus, slintani nad dotacemi, humanni vezensky system, socialni system svedskeho typu a podobne kokotiny ..
0/0
6.9.2004 16:47

Maldik

Obavy jsou opotstatnene.
Obavy vlad Francije a Nemecka jsou opodstatnene. Zvlaste Nemecko, ktere je nejvetsim "neto platicem" do Evropske spolecne pokladny ztratilo po otevreni vychodnich hranic na statisice pracovnich mist. Nezamestnanost v pohranicnich oblastech od Baltu az po Passau cini v nekterych oblastech prez 20%, zatim co Vychodoevropske staty  pouzivaji dotace z Bruselu prave ke kompenzovani svych nizkych sazeb ponikovych dani, v nekterych pripadech tzv. danovych prazdnin. Tim odlakavaji za penize prevazne nemeckych poplatniku podniky z jejich zeme. Jinymi slovy, cim dal mene pracujicich na Zapade musi platit cim dal vice do Evropske pokladny a tyto penize se pouzivaji na odbouravani jejich vlastnich pracovnich mist. Tato spirala muze klesat jen do urcite miry, jinak se vse zhrouti a k tomu EU nema jiz daleko.
0/0
6.9.2004 15:08

determinator

Re: jdou sem kvuli levne sile
Ovsem kolik z tech firem co maji "danove prazdniny" je v nemeckych rukou? Odvadeji vyssi zisk, ktery zde maji do sve zeme. Osobne jsem velmi detailne obeznamen jak takovy transfer penez u jedne dost velke spolecnosti probiha. Zivy se tim neproduktivni pracovni mista u nich. Ale souhlas, vse je dvousecne. Na jedne strane maji z rozsireni vyhody v podobe snadneho investovani a zisku, na druhe strane cast pracovnich mist se sem presune. Ale s tim proste museli pocitat, at mi nikdo nerika, ze jsou nahle prekvapeni. Nemam rad, kdyz nekdo je pro nejake bratrickovani a jak zjisti, ze se mu na tom neco nehodi, tak zacne delat bububu. Mam pocit, ze tohle typicky zapad, delaji jen to co jim hodi a je pro ne vyhodne. Tohle znam i ze  sveho zamestnani. Jakmile maji nekomu vic pridat uz se osivaji, hned argumentuji cenama a pod. Jsou to bastardi, kteri jsem jdou jen kvuli levne prac. sile, nam nic jineho nezbyva, protoze jsme tu meli 40 let komunisty, takze musime poslouchat.
0/0
6.9.2004 15:46

chua

Re:
přesun výroby na východ je pro německou ekonomiku naopak velmi výhodný, ztráta " statisiců pracovnich mist" je bohatě kompenzována vyšší ziskovostí německých firem (zlomkové náklady na práci), tyto zisky ve velké většině sou zpětně napumpovány do německýho hospodářství, navíc odečti ekolog. škody (způsobené výrobou), kterých je německo ušetřeno...
0/0
7.9.2004 11:42

jj

jjj
0/0
6.9.2004 14:52

pravicovy volic

zobracenky
Mozu si ich strcit do... Dolezitejsie ako dotacie su pre nas SVE investicie a tie podporuju naopak prave nizke dane.Nemecko po zjednoteni napumpovalo do vychodnej casti stovky miliard mariek (eur) a vysledok je zalostny, priepastny rozdiel v mzdach a obrovska nezamestnanost v porovnani so zapadnou castou.Aj tak je to len populizmus toho madara, nizke dane posobia na vyssi rast ekonomiky a cim skor sa nase ekonomiky priblizia zapadnym, tym skor pride doba, ked podla podmienok na ich vyplacanie dotacie jednoducho nebudeme moct dostavat.
0/0
6.9.2004 14:40

chua

Re:
irsky zazrak byl založen, jak na snížení daní , tak i na mohutným toku peněz z EU (o ketrým se nám může jenom zdát), nebudme naivní, pokud nám nekdo nepomůže (jako že asi ne), tak se v tom budem plácet bez ohledu na výšku zdanění...(dalším přikladem nutnosti pomoci zvenčí budiž třeba pomoc USA povalečné zapadní evropě)...prostě platí: bohatí sou bohatí, protože sou bohatí...a chudí sou chudí, protože sou chudí 
0/0
7.9.2004 11:59

Jimi

Ať jde Francie k šípku
Všichni vědí, že největším žroutem peněz je v EU zemědělství a největším příjemcem peněz jsou francoužští farmáři.  Takže ať se nejdříve pozastaví ten frantík nad tím, jak reformuje francouzské zemědělství a teprve pak ať přemejšlí o tom, kam půjdou strukturální fondy.  Dále to jaké budeme mít daně není věc pro nějakého debílka z Paříže či Bruselu, je to a doufám že vždy i bude čistě vnitřní vec České republiky!
0/0
6.9.2004 14:06

tris

to V.Hanus
Proč nechráníte svou rodinu před konkurencí z okolí? Zakažte celé rodině chodit na obědy a sdělte jim, že si to musí buď vařit doma nebo kupovat od manželky. Sdělte jím, že pokud by si to kupovali od jiných, tak je to v zájmu jenom hrstky lidí, zatímco pokud si to budou kupavt od vás nebo vařit sami, tak je to v zájmu vaší rodiny. Nebo ne?
0/0
6.9.2004 13:31

Josito de las Cienagas

Francouzi
Osobně považuju Francouze za nejhorší pakáž západní Evropy. Když opomineme, jak nás podtrhli v osmatřicátým, tak pořád ještě spousta lidí věří, že s Hitlerem prohráli po statečném boji díky vojenské převaze nácků. Ve skutečnosti za porážku vděčí hlavně svému přístupu "Ať už je po všem a můžeme se zase válet a chlastat", protože síly obou armád byly prakticky vyrovnané a v některých zbraních měli převahu žabožrouti, na čemž nic nemění ani "překvapivý" vstup Wehrmachtu přes Belgii.
Po válce se snažili získat zpět velmocenské postavení, a to dvěma cestami. 1) takzvanou evropskou integrací, která není ničím jiným, než holportem Německa a Francie, kterým posluhují ostatní evropské státy. 2) házením klacků pod nohy Američanům (kterým vděčí za své osvobození), zejména jejich zahraniční politice na Blízkém Východě - podporou arabských zemí.
Výsledkem je, že země, kde PRÁCE bylo odjakživa sprosté slovo, teď kromě svých líných obyvatel musí uživit ještě několik miliónů arabáků, který uměj akorát hulit vodní fajfku. Na to je samozřejmě potřeba ranec peněz. Ale když podplatíme ty správný lidi, tak se zfalšujou nějaký ty referenda a stádečko sluhů se nám opět rozroste. No a když jim trochu zvýšíme daně... ...Jo, hlasoval jsem NE
0/0
6.9.2004 13:18

Englishman

Re:
Tvůj přístup k válečné historii je poněkud neortodoxní. Francie prohrála nikoli kvůli neochotě bojovat, ale kvůli naprosto neuvěřitelným chybám generálního štábu. Jakmile Němci prorazili obranu hranic, byla válka prohraná, protože Francie neměla žádné zálohy (Churchill ve svých pamětech popisuje, jak nemohl tak školácké chybě dlouho uvěřit) a neměla žádné jednotky, které by proti postupující německé armádě mohla postavit. Ironií bylo, že politici to nechápali a velení armády, kterému bylo jasné, že válku prohráli, zase nechtělo kapitulovat bez rozkazu politiků (francouzská armáda přece nemůže být poražena). Takže Francie válku prohrála sice idiotsky a nabubřele, ale jinak idiotsky a nabubřele, než tvrdíš ty.
0/0
6.9.2004 14:02

cb

Re:
Kdyz chteli britove startovat z francouzkych letist, tak je mistni sedlaci obsadili zebrinaky, protoze se bali nemecke odvety. Neochota bojovat byla skutecna. Jeste behem boju navrhovali nekteri clenove francouzske vlady vyjednavat s Hitlerem o kapitulaci. Dovedes si jiste prestavit, co to udelalo s moralkou fr. armady. Kdo by chtel padnout, kdyz uz se vyjednava o kapitulaci?
0/0
6.9.2004 14:12

Josito de las Cienagas

Re:
No, spousta tvých kolegů Englishmanů, kteří tam tenkrát byli, mluvilo o francouzském bojovém duchu s despektem. Také o nulové ochotě spolupracovat s Brity, kteří jim na poslední chvíli přišli pomoct. Ale uznávám, že jsem nezmínil nekompetenci velení, mimo jiné proto, že už takhle byl můj výlev docela dlouhej. Příčiny porážky Francie sahají hluboko před rok 1940, to přece oba víme. Nadále však zastávám názor, že jejich armáda měla takový početní a materiální potenciál, aby mohla předvést mnohem a mnohem víc, než tehdy předvedla.
0/0
6.9.2004 14:15

determinator

Re:
jeste za 3) budovanim jadernych zakladen a jadernych zbrani. Jinak NAPROSTY souhlas.
0/0
6.9.2004 15:53

svobodny clovek

Re:
Take jsem hlasoval NE a uplne s tebou souhlasim
0/0
6.9.2004 21:02

briza

Re:
Naprosty nesmysl. Za porazku Francie mohli predevsim politici. Prevahu ve zbranich melo Nemecko zcela jasnou (nekdy si neco precti o zoufale snaze de Gaulla pred valkou prosadit budovani tankovych jednotek). Jedinou vyjimkou bylo namornictvo. Britanie, pokud by ji nechranil Kanal by v primem boji pozemnich jednotek dopadla naprosto stejne. V Evrope nebyl pripraven nikdo krome Nemecka. Dalsi kecy nebudu ani komentovat. Snad, jen tak mimochodem - ty nejdulezitejsi boje s arabskymi staty vyhral Izrale francouzskymi zbranemi.
0/0
7.9.2004 8:49

Josito de las Cienagas

Re:
Samozřejmě, že podle většiny historiků byla porážka Francie způsobena krátkozrakou politikou a žalostnou úrovní vrchního velení. A také tehdy novou taktikou Němců. Ovšem politická rozhodnutí v podstatě odrážela náladu většiny obyvatelstva. Co se týče de Gaulla, to je jeden z mála Francouzů, které uznávám, odvážný a politicky prozíravý člověk. Například nikdy nechtěl evropský superstát, ale v podstatě jen volný trh, což je, podle mého názoru, ta správná cesta. No a nakonec jen několik států ze seznamu uživatelů stíhaček řady Mirage. Kromě Izraele ještě třeba Egypt, Katar, Jordánsko, Maroko, Alžírsko...
0/0
7.9.2004 10:45

mpixel

Tato diskuse je mimo mísu.
Tato diskuse je mimo mísu. Česká vláda daně naopak zvyšuje, takže evropská unie musí mít z naší vlády radost.
0/0
6.9.2004 13:16

mpixel

Re:
A naopak v porovnání s Estonskem jistě dostaneme díky Francii odměnu v podobě strukturálních fondů.
0/0
6.9.2004 13:17

2good4u

Re: ESTONSKO je bomba
No ja jsem se vratil v patek z Tallinnu a musim potvrdit ze co se tam deje se mi porad nejak nesrovnalo v hlave. Tolik investic a pokrok ktery udelali za poslednich par let je az k neuvereni. Je to ale jen priklad toho jakou cestou bychom se meli vydat az zbavime tech idiotskych socanu. Estonsko melo mnohem horsi vychozi pozici nez my a nebude dlouho trvat budou na o lepe nez my. Bohuzel pro nas ale jinak jim  starsne fandim. Viva EESTI  !!!!!
0/0
6.9.2004 15:22

marketi

At si ten populista Sarkozy madarskeho puvodu trhne hnatou!!!
Potrebuje jen volebni hlasy!!!
0/0
6.9.2004 13:15

medved_cz

Francie: novi cleni EU maji pravo MLCET!
Pamatujete si, co vzkazal president "sladke Francie" novym clenum EU? Ze maji jedine pravo - a to mlcet. Takze hlasujte NE v referendu o eutoustave. Euroustava totiz prenasi diky novemu hlasovacimu systemu dalsi pravomoce do rukou velke dvojky - Francie a Nemecka. A ostatni maji pravo pouze drzet h*bu a krok. Dekuji, nechci.
0/0
6.9.2004 13:02

Vaclav Hanus

Re: nic takove Schirac nerekl
Jen buran mohl neco takove slyset. Rekl, propasli sanci mlcet..V TOMTO KONKRETNIM PRIPADE. A navic..mel preci pravdu, ne?
0/0
6.9.2004 13:09

habit

Re:
...pokud to prelozime z diplomatickeho jazyka do lidstiny, je to totez, jako kdyby rekl, ze nekdo tu mel drzet hubu, kdyz mluvi ti, co mluvit mohou. Je to dalsi ukazka toho, jak jsou si v EU vsichni rovni... Liberté, égalité, fraternité!!!
0/0
6.9.2004 13:34

AntiHanus

Re:
Ty EUROBURANE, drz uz tu tvoji hubu
0/0
6.9.2004 20:23

Jirka

Hranice je potreba
Ja s tim souhlasim, urcity rad je potreba.
Bastite zvasty liberalnich komsomolcu.
Nulove dane jsou ekonomicky nesmysl a danove odpustky pro vybrane podniky je korupce.
Strukturalni fondy jdou z nemeckych dani a pokud odtud podniky odejdou - kdo je bude financovat?
Problem je v tom, ze umela konjuktura vychodu je na ukor zapadu a ten uz na rozhazovani nema. V Nemecku je vyssi nezamestnanost nez u nas!
 
0/0
6.9.2004 13:01

Poradce

jednoduché
Krvavé daně, odbory v pozici druhého šéfa firmy, sociální "vymoženosti" rozdávané nikoliv podle toho, zda na ně jsou či nejsou peníze, ale na základě "politického" rozhodnutí.. Tak to jsou tvoje problémy ty jeden Šarkózy, ne daně v Čechách.
0/0
6.9.2004 12:56

petrucciani

Ono je to cele usmevne
Nepreji si, aby nase pracovni sila byla vyvazena k nim a kdyz zjistili, ze se firmy naopak, kvuli jejich predrazene pracovni sile stehuji k nam, tak se jim to nelibi tez.  Me by zajimalo, proc nas teda do EU chteli, kdyz jim pomalu vsechno vadi?
0/0
6.9.2004 12:52

habit

Re:
...protoze takhle to uz brzo nebude nase vnitrni zalezitost, ale zalezitost "PEVNOSTI EVROPA," jak ten spolek tady pekne nazval V.Hanus. A PEVNOST EVROPA nam jiste brzy ukaze, jak se buduje pevne a nerozborne pratelstvi. A jak se odstranuji treci plochy.
0/0
6.9.2004 12:58

cb

Re:
Nazev "Pevnost Evropa" vymyslel Hitler. Taky socialista.
0/0
6.9.2004 13:13

Vaclav Hanus

Re: ty jses narodni socialista?
Prekvapils me. Ale..proc ne? Pravicovi liberalove stali u zrodu nemeckeho narodniho socialismu. Thyssen a spol. asi tezko mohli byti socialiste..
0/0
6.9.2004 13:24

cb

Re:
Nacismus je levicovy kolektivismus a nema s pravicovym liberalizmem nic spolecneho. Hitler nenavidel "dekadentni prohnily" liberalismus.
0/0
6.9.2004 13:30

Vaclav Hanus

Re: ani se mu nedivim..
0/0
6.9.2004 13:30

cb

Re:
Nedivim se, ze souhlasis s Hitlerem.
0/0
6.9.2004 13:32

habit

Re:
...nic naplat, svoje koreny clovek nezapre...
0/0
6.9.2004 13:36

cb

Re:
Jak jsi na to prisel, ze jsem narodni socialista? Aha, ja zapomnel, ty jsi Hanus, ty vsechno vis, vsechny znas, u vseho jsi byl.
0/0
6.9.2004 13:31

Dozen

Re:
Má to empiricky zjištěno .....
0/0
6.9.2004 14:04

Vaclav Hanus

Re: nesnasim demagogy, jako treba hanbit
Ja jsem nic nenazval Pevnost Evropa. Ten pojem vymysleli zurnaliste, alespon ja jsem na neho poprve narazil v tisku. Pouze jsem ho zde pouzil. To si zapis za usi, demagogu!
0/0
6.9.2004 14:09

Englishman

Re:
Pojem "Pevnost Evropa" vymyslel jeden národní dělnický socialista", tuším že se jemnoval Adolf Hitler nebo tak nějak. Tentýž pán přišel s nápadem ekonomického sjednocení kontinentální Evropy, což se mu dokonce na jistý krátký čas vydařilo realizovat.
0/0
6.9.2004 14:59

Vaclav Hanus

Re: jsem rad, ze jsi potvrdil ma slova..
..., ze ne ja jsem nazval soucasnou EU Pevnosti, protoze to udelal nekdo jiny, tim, ze prevzal nazev, ktery vymyslel nekdo treti a ne pro soucasnou EU, ale pro zcela jiny historicky proces v jinem obdobi
0/0
6.9.2004 15:24

galerius

Dalsi itegrace je tim padem nebezpecna
Takhle to zacina. Zacne se hledat vinik mistnich problemu nejlepe za hranicemi nebo primo u nejake minoritni narodnosti (treba ve 30. letech v Nemecku Zide - taky za vsechno mohli, ze jo). Na tomto nazornem priklade vidite jak nebezpecna je dalsi integrace. Nazorne vidite, co si o nas lide na zapade mysli. A nemylme se, situace se bude jen zhorsovat, protoze uz neni mozne udrzet Nemecky blahobit a Francouzske sladke nic nedelani, protoze tyhle casy skoncili. Prudky ekonomicky rust ze 70-80 let uz je pryc. Takze v Nemecku uz platy tak neporostou, protoze fabriku mohou presunout kousek dal na vychod. My z toho budeme jeste chvili tezit, ale jak dlouho? Nez se nase platy priblizi tem jejich na uroven, ktera je jeste trochu vyhodna. Pak zacne odliv i odtud.
0/0
6.9.2004 12:48

To reagujes na kazdou blbost

Re:
co kdo kde placne???? Vzdyt je jasne a z clanku i zrejme, ze je to naprosto nepruchodny navrh... Tak o co ti jde?
0/0
6.9.2004 12:54

medved_cz

Re:
To si mysleli Zide v Nemecku taky...
0/0
6.9.2004 13:03

Dr. Fe1

Hlasoval jsem proti vstupu ...
... do toho byrokratickýho pseudofederativního paskvilu. A věděl jsem proč.
0/0
6.9.2004 12:46

PavelKoran

Ein Reich!
EU = Ein Volk, ein Reich, höchstens 2 Führer - 1x Frankreich, 1x Deutsches Reich!
Ať jdou francouzští náckové se svými hitlerovskými kumpány do řiti. Nevíte někdo jak se to dělá, abychom mohli vystoupit z EU? Řekl bych že to bude brzy aktuální - tímhle tempem.
0/0
6.9.2004 12:36

Jahor

Mazácká vojna
Nováčkům přes hubu! Už jednou měli příležitost ji držet zavřenou, ale přidali se k americkýmu názoru na Irák! Tak teď uvidí, kdo je to kdo !!!
0/0
6.9.2004 12:35

Pavel

Neni mozna ..
To je opravdu nejstupidnejsi vyrok tydne !! V EU je danova politika v oblasti primych dani vnitrni zalezitosti kazde zeme (pokud ten trumpeta Spidla nepodepsal neco, co nevime). Mozna by si ten Frantik mel nejdrive vymest ten svuj socialisticky svincik a snizit dane taky  Nebo se boji, ze se mu i puvodni Francouzsti obcane zacnou hromadne stehovat do Estonska, a on bude vladnout jenom bande Arabu ? Doufam, ze konecne cesky obcan prozre, vykopeme ve volbach ty komance vcetne masinfiry na Mars, odmitneme Evropskou ustavu a zacneme se konecne vyvijet jako normalni stat - svobodny obcan, svobodne podnikani a fungujici pravni rad. Zadny statni paternalismus, slintani nad dotacemi, humanni vezensky system, socialni system svedskeho typu a podobne kokotiny ..
0/0
6.9.2004 12:33

pajaOR

Drzost
Tak toto je vrchol!! Co si ten žabožrout dovoluje? Takhle si teda myšlenku evropské integrace nepředstavuji, aby bohatí radili chudým, co mají dělat. My jsme teď na chvostu jenom kvůli komunistům, jinak bychom možná i Francii dávno překonali. Pan ministr má strach, sám asi řídí ekonomiku dost špatně, jinak by nevymýšlel s prominutím ptákoviny. Daně si můžeme určovat sami a ne nějací mudrlanti z Paříže!!!
0/0
6.9.2004 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.