Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přinese euro do Česka evropské ceny?

Až bude za pět let na spadnutí výměna korun za eura, hostinští v lepších podnicích patrně nebudou proti. "Kapučíno dnes máme v Aténách jedno z nejdražších v Evropě. Když jsme přijímali euro, kavárny hodně zaokrouhlily nahoru."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jurášek

Ceny už tu máme!
Evropské ceny už tady máme dávno ale platy nějak hodně zaostávají Je z nás klasická rozvojovka,za hodně muziky málo prachů a budeme dělat to, na co byla před lety Asie-HRŮZA Za 500Euro by na západě nikdo nedělal
0/0
7.9.2004 14:15

ODSakEda

Re:
Ne MY, ale NEKTERI!!! Jak kdo pane! Mluvte napříště laskavě jen za SEBE! A nemanipulujte s davy jako NEKTERI (!) moderátoři TV nebo i p. Zelzný-např frázemi: " MY musíme!, DáTE mi jistě za pravdu VSICHNI!" atd........
0/0
7.9.2004 20:26

Mikeeee

blablabla
Proc sem nekdo cpe tyhle tendenci clanky????? Jsou to vymysly...  
0/0
7.9.2004 11:19

ODSakEda

Re: "zprávy"...
Tak tak! A navíc jsme v sekci ZPRAVY!!! Nebo komentáře redaktorů iDNES???...........
0/0
7.9.2004 20:28

Ahasver

Nechápu
Kde vzal autor - ekonom? - termín pět let. Euro v roce 2010 si vycucala z prstu špidlova vláda a kandidát strojvůdce ho nadšeně opakuje. Kritéria pro přistoupení k EMU jsou jasná a jejich splnění bez vyjímek je především v zájmu ČR - i když ukecaný socánek by vyjímku jistě vyjednal a ještě by se za to bil do prsou jak je nejlepší :-/ Jen doufám, že až dojde na přijetí Eura, budeme mít normální vládu. Ne bandu nedouků bez názorů a bez vizí.
0/0
7.9.2004 11:18

Mikeeee

Kdo plati tyto clanky???
Neni mozne, ze tyto clanky pise nejaky clovek, ktery ma aspon zakladni znalosti ekonomie!! Pred vstupem do EU se tady psalo jak vsechno zdrazi, a ejhle, mnoho veci nezdrazilo...Protoze kupni sila je tady takova jaka je a obchodnici nemuzou skokove zvednout ceny na evropskou uroven, protoze by je nikdo nekupoval.... nekdo se ucelove snazi znechutit vstup do EU
0/0
7.9.2004 11:17

Mikeeee

Kdo plati tyto clanky???
 Pred vstupem do EU se tady psalo, jak vsechno zdrazi a nezdrazilo skoro nic, krom cukru...ted pisou zase tyhle blaboly, ale pokud se nezmeni kupni sila ceskeho obyvatelstva (coz se zmeni tezko), tak jsou tyto clanky proste ucelova hloupost , kterou musi nekdo platit
0/0
7.9.2004 11:09

ODSakEda

Jasně že NE!
A proč by měl přechod na Euro něco výrazně změnit??? Pořád budou péct a prodávat chleba češi za rohem v pekárně! Snat jen, jako v Rakousku i jinde, jde o to jak moc zneužijí obchodníci při přechodu na euro zaokrouhlování cen!... To ale není problém té oné únie, ale českého človíčka a jeho "charakteru"... Nekteří už emotívně přepočítávají nejrve dělením např. jako že: vydělají 9000kč a tedy :30=jen 300euro  a pak zase násobbením(!...) rohlík bude stát skoro 2eura tedy 2x30=60kč a čili že bude mít pak za měsíc jen na 150ks rohlíků!!!.... Samozřejmě, že  to tak není! Rohlík bude stát: 0,0666666eura, akorát se tedy zřejmě zaokrouhlí na 0,07 možná i na 0,1euro! Ale i platy se zaokrouhlí nebojte! A ušetří se u bankovních převodů a směnáren při dovozu!!! A co se nedováží?!!!... (i materiál a technologie s nářadím!!!)  Apropo-jak řvali zemědělci, že dostanou z EU jen 55% dotací něz stávající členové, tak nikdo neřek, že ale v eurech!!!!!!..... A 1000e je pro sedláka v Německu na hektar prostě málo a pro čecha je 1000e na ha prostě moc!!!....... Rumunský zemědělec by pak po vstupu do EU nemusel ani set., jen natahovat ruku! A víte co je v Rumunsku již jen 1000Kč?! Natož 1000e?!!!...............................................
0/0
7.9.2004 9:48

RumBum

zakon nabidky a poptavky
uz se tesim na tu histerii pred zavedenim Eura. Bude to stejne jako pred vstupem do EU, kdy par realitnich spekulantu prizivovalo famu o obrovskem zdrazeni bytu po vstupu (mimochodem i prostrednictvim clanku v MF dnes). ....stale cekam na ty hordy cizincu, kteri se k nam budou chtit prestehovat. ..
Pritom staci aplikovat zakladni ekonomickou poucku o nabidce a poptavce, ktera rika, ze zbozi lze prodavat pouze za takove ceny, za ktere si jej nekdo koupi.
I Nemecku jsou ty reci o zdrazovani spis projevem lidske tendence stezovat si. Kdyby v pruzkumech zadali otazku, jestli doslo ke zdrazeni po jarnim slunovratu, dosli by ke stejnym vysledkum. Podle statistik k zadnemu zdrazovani nedoslo - v nekterych oblastech spis naopak.
0/0
7.9.2004 9:42

Daňový poplatník

Re:
Konečně věcný a rozumný příspěvek. Včetně toho slunovratu - přesné, typické.
0/0
7.9.2004 11:35

Hater

kdo nás okrade?
Přepočetní kurz k Euru nebude ,,turisťák 1E = 32 Kč, bude to, jak říkal v rozhovoru Klaus, průsečík mezi kupní silou a HDP, reálně to tedy vidím tak 1E=50 Kč, čímž nás okrade už stát takovou měnovou reformou jako v padesátých letech a na obchodníky už toho moc nezůstane. Už se těším na výplatu 200 Euro a nájem 150 E. Do řiti s EU i Eurem!!!!!!!!!!!!!
0/0
7.9.2004 8:34

vandor

Re: mnó...
...   Klaus teď uvažuje o výměně členů bankovní rady   ...   ještě máš šanci se přihlásit, ty chytrej   ... ...
0/0
7.9.2004 9:04

PS_PS

Re: Věštec
Hele, jestli to tak bude, tak budeš nejbohatší člověk v ČR. Stačí si vzít úvěr tak 96 mld Kč (aby se to dobře počítalo), kup za ně 3 mld euro a počkej si. Až bude € za padesát, proměň ty svoje € za Kč a zbyte ti nějakých 54 mld korun. Kam se hrabe Kellner
A pokud ti dělá problém počítat v tak velkých číslech, vytáhni jen 96 tisíc, budeš mít pak 54 tisíc zisku.
Pokud tento absurdní příklad nepomůže, doporučuji konzultaci na psychiatrii.
0/0
7.9.2004 9:33

Destroyer7

Re:
Možná ti to připadá jako špatný vtip, ale znám lidi, kteří už dnes ukládají svou hotovost do Eura. Jedním z důvodů je přesně to, co jsi napsal. Po zkušenostech se zavedením Eura v okolních státech, bych to nebral na lehkou váhu. V německu se stalo "jen" to, že cenu v Markách přepsali na Eura. Takže, když jsem si dával na nádraží kávu za 2,5DM a posléze za 2,5Eur, tak jsem z toho zrovna odvázaný nebyl. Copak já, ale němci jsou silně rozčarovaní a zklamaní. Všichni, s nimiž přicházím do styku se svěřili, že mají hlouběji do kapsy. Že měsíčně méně uspoří a tedy že se jim zdražil život. Jsou to rozumní lidé, kteří to neříkají proto, že přišli o symbol svého němectví, tj. o marku.
0/0
7.9.2004 9:52

ODSakEda

Re:
Ty bohatší národy (tedy zrovna Němci!) v EU prostě pomáhají těm chudším! Němci tedy jen platí a to i v podobě kurzu, kde je jednak samotný nákladný přechod na novou měnu a jednak češi zase jen natahují ruce na dotace z EU a to zaplatí kdo?! Zase hlavne Němci! O tom to ale v EU je! Ted jśou na řadě češi, pomoct třena Ukrajině či rumunsku!!!!!! Nebo nejste humánní a solidární???...
0/0
7.9.2004 10:06

PS_PS

Re:
Všem se nám zdražuje život. Jestliže někdo zdraží takovým způsobem, pak si tam to kafe nedám. Já si zase pamatuju na KEBAP za 5 DM a teď stojí 2.5€.
0/0
7.9.2004 14:31

ODSakEda

Re:
Kdyby nemělo česko (státní kasa a podniky ale i občané(klasicky škoda Fabia např. že?...)) DLUHY, kurz přechodu by mohl být prostě stávající kurz! Jenže DLUHY máme a DLUHY jsou pasiva! A za DLUHY si můžeme My!!!... EU je po nás chce právě proto snížit snížit (ona nás nenutí ale vyzívá!), jinak nebude možné přejít na euro! A to nás varují roky!!!!! Nebo! Můžeme přejít hnet! Ale! Odečtou se pasiva a díky DLUHUM bude ted hnet ted kurz např. 65kč!!!......... To by vyvolalo obecnou nevoly, možná nepokoje a odklon mnohých natruc k jinému zlu-komunismu... Jenže dluhy není vůle snižovat! (Gross, jakožto "nová" vláda po pádu předchozí pro neschopnost řešit i tuto otázku, prostě zase perlí- odpouštění (???!!!...) dluhu obcím co špatně hospodaří!, novomanželské půjčky-to jsou ale také dluhy! aj.!, Komunisti-Grebeníček (a ti jsou také ve vládě!) navrhuje zase méně práce a více peněz na mzdy bez ohledu na ekonomiku podniku ... atd. atd...) Tak tedy Amen s námi!!!!!!!! A nemůže za to náký EURO!!!!!!!!!!!
0/0
7.9.2004 10:02

Daňový soumar

Re:
Já za žádný dluhy lůzostátu nemůžu!!!
0/0
7.9.2004 10:17

Jaroslav

Re:
150 E najem? Já jsem svobodnej, bydlim v garsonce na Vinohradech za 40 Euro mesicne, sice je to druha kategorie, poridil jsem si svoje akumulacky, ale i tak je to super, takty diky panu Klausovi, protoze jeho maminka by taky trzni najem nechtela! A snad nam obec ten byt tak za 8 000 Euro co nevidet odproda.
0/0
7.9.2004 10:16

J

EU
0/0
7.9.2004 8:31

PS_PS

Demagogie To:PepaVonDepo & Viktor
Vážení specialisté na zdražení v Německu. To co říkáte je blábol. Posloucháte media a papouškujete jejich palcové titulky. Zkuste jen napsat, které zboží takhle zdražilo, já o žádném nevím. Zbytečně strašíte tímhle bubákem. Spíš by jste měli monitorovat ceny na českém trhu a byli by jste překvapeni co se děje. Spousta zboží zdražuje zcela nesmyslně, vím o výrobcích, kde se cena o 50% zvedla a přitom v zahraničí (třeba v tom německu) je cena stále stejná. Proč asi, vy chytráci
0/0
7.9.2004 8:05

Hater

Re:
V SRN (resp. Baden-Würtrenberg) mám příbuznou a ta si neustále stěžuje, že po zavedení Eura vše výrazně podražilo (bydlí tam ,,jenom" 30. let). Tak nevím, jestli mám věřit tvým česko-proeurooptimistickým kecům nebo vlastní příbuzné žijící v SRN. Např. při odběru holografických pásek od německé firmy Kurtz jsem platil cenu v DM stejnou, jako nyní v Euru, přepočetní kurz byl 1:1! Každý hňup u nás ví, že cílem je německá cenová hladina za české platy, a kdo tvrdí opak je blázen! Když se nám díky EU-RVHP zvedl o 50% cukr (i když v této sezóně to byla tuzemská cukrovarnická zlodějna), dá se čekat, že se to projeví na všem, kde se používá, totéž zdražení elektřiny, které se má přiblížit cenám v Německu, o našich tuzemských švindlech máš pravdu. Faktem je, že např. posezónní slevy zboží - motorky, auta atd. jsou v SRN výrazně vyšší než u nás, kde se zlevňuje jen neprodejný šunt a to ještě o ušmudlaných 10-20%.
0/0
7.9.2004 8:28

briza

Re:
Straseni o hroznych zdrazenich jsme tady uz meli pred vstupem do Unie ... a hov..o se stalo. Takze klidek a nohy v teple.
0/0
7.9.2004 8:57

PS_PS

Re: Eurooptimista
Žil jsem v D jenom od roku 87, takže určitě ne tak dlouho, jako tvoje teta. Já jen říkám, že ceny v CZ jsou stejné ne-li vyšší než v D. Samozřejmě neberu v potaz deformované ceny (nájem) a ceny které z 90% určuje stát daněmi, tj. např. benzín a cigarety. Co se týče zdražování, tak to je vždycky, bez toho, jestli máme Kč nebo € a říká se tom,u inflace. A co se týče holografických pásek, tak o tom nic nevím, proč došlo k jejich zdražení. Třeba byla výroba nerentabilní, nebo je málo konkurence nebo co já vím co. Já vím jen co to bylo za pokřik, když Telecom (Německý) chtěl zvýšit cenu místních hovorů z 0.23 DM na 0.25 DM kvůli nerentabilitě a dnes za místní hovory platíš tuším 0.01€, tj. 0.02 DM, což je desetina. Troufám si tvrdit, že € na ceny žádný vliv nemá, kromě efektu zaokrouhlovacího, protože s centíky nikdo nechce mít nic společného. Proč, nevím.
Jo a k cukru, pokud není trh EU otevřen, je to špatné. Ale nemá to nic společného €.
0/0
7.9.2004 9:23

Xray

Re:
Tak pozoruju ty tvoje příspěvky. A chtěl jsem reagovat. Ale vidím, že jsi nějaký fanatik, takže to asi nemá smysl. Jen taková poznámka. Když je v Německu a okolních zemích tak hrozně levno. Jak mě vysvětlíš, že supermarkety u hranic jsou den co den narvaný němcema a rakušákama. A u benzíky si každý z nich ještě veme na cestu 50l benzinu do kanystru.
0/0
7.9.2004 9:34

PS_PS

Re: Benzín & CO
Fanatik jsem v tom smyslu, že se snažím ta klišé, která jsou "znalci situace" neustále opakována vyvracet na reálných příkladech.
Ještě k té poznámce, kdyby jsi si přečetl mojí poznámku o benzínu v této diskuzi, tak by jsi věděl, že cena benzínu je určována především daněmi a ta je v Německu a Rakousku vyšší než v ČR. Pokud si tedy někdo chce natankovat lacino udělá tak v čechách. Benzínky mají kšeft a český rozpočet z toho má radost. Nevím co je na tom negativního.
Jestli si němci jezdí nakupovat do českých supermarketů to nevím, ale vím, že spousta čechů jezdí nakupovat do supermarketů v Německu, protože zboží je tam kvalitnější a lacinější. Určitě existují nějaké vyjímky, které mohou nakupovat Němci a Rakušáci v ČR, možná by jsi mohl napsat co, já kromě Becherovky, Slivovice & co o žádném trháku nevím.
0/0
7.9.2004 9:44

Xray

Re:
Tady nebyla řeč jen o benzínu a už vůbec ne o tom že by nákupy cizinců byli negativní. Prosím nepřekrucovat. Já mám příbuzné v anglii, itálii. V itálii jsem sám žil před a po zavedení Eura. A zdražilo se, úroveň se snížila. Jinak ti němci a rakušáci nakupují všechno. Mají narvané košíky. Což je samozřejmě dobře, protože z toho máme peníze.
0/0
7.9.2004 9:59

mauro

Re:
clovece, mas pravdu    ciao
0/0
7.9.2004 23:08

Pavel

Ceny potravin?
Opravdu jsou ceny potravin u nás srovnatelné s Eurozónou? A kde v ní koupíte 20 rohlíků, tři jogurty nebo dva chleby za jedno Euro?
0/0
7.9.2004 8:03

bobees

Re: srovnani cen?
A co takhle porovnat i jine polozky nez rohliky - v nemeckem supermarketu stoji  syry ci vino z celeho sveta o 2-4 eura mene nez ty stejne u nas. Konkretni priklad - Portske ruby (3 lete) stoji v Portugalsku 3.20€, v Nemecku 3.90€ a Intersparu 330Kc. 
0/0
7.9.2004 8:16

PS_PS

Re:
Rohlíky v eurozóně doopravdy nekoupíš, nikdo je tam nedělá. Vždy se jedná o to srovnávat srovnatelné, tj. kvalita, velikost, cena. Tři jogurty za 1€ nejsou problém, co se týče těch chlebů, tak to fakt nevím, nekupuju ho. Zato kupuju toasty za 0.8€ které se s těmi českými za 0.7€ nedají fakt srovnat.
0/0
7.9.2004 8:20

Paulo

Re:
Chleba v Rak. cca 2,10 - 2,8 Eur za 1 kg, vajicka 6ks cca 2,20. pivo ve skle Budvar 80 centu. Obcas se mi zda, ze jsou ceny stejny uz ted. Jo a kafe za 1eur je v centru brna naprasta normalka.
0/0
7.9.2004 8:30

Pavel

Re:
No, já kupuju 1,7 kg chleba za 17 Kč, což bych řekl je podstatně míň něž 3,5 Eur, 6 vajíček za 18 Kč což se taky s 2,2 Eur dá těžko srovnávat. Budvar nepiju, ale dobrý lahváč je za 10 Kč (nejlevnější za 3), tedy taky podstatně míň než 0,80 Eur. Ano, pokud budu srovnávat ceny švýcarského sýra, francouzkého vína nebo ruského kaviáru, asi to vyjde nastejno nebo u nás dráž, ale tyto poživatiny skutečně netvoří podstatnou část mého jídelníčku.
0/0
7.9.2004 9:58

doob

Zvedání cen
Nevím jak kapucíno, ale frape stojí v Řecku od 1 eura v nejzapadlejší vesnici až po např. 4 eura v trochu lepší restauraci v Soluni nebo Aténách. V průměru spíše 2,5 eura (teď nemyslím aritmetický průměr mezi 1 a 4). V žádném obchodě (kromě potravin a dopravců) jakoby neznali jiné mince, než celé nebo "půleura", a přitom jsou tak pěkné centy.
0/0
7.9.2004 8:01

PepaVonDepo

Německo
V Německu proběhlo zdražení o cca 50%. Takže si nedělejme iluze.
0/0
7.9.2004 7:50

Anonym

Re:
Nevim o tom, že by v Německu byla po přijeté Eura inflace 50%
0/0
7.9.2004 7:58

bobees

Re:
Neco se o tolik opravdu zdrazilo - v 99 stal litr benzinu okolo 1.1 DM a ted stoji to same, ale v Eurech, coz je vlastne dvojnasobek....Ale neplati to pro vsechno, takze rikat, ze kvuli Euru se vse zdrazi je kravina.
0/0
7.9.2004 8:18

PS_PS

Re: Benzín
To je fakt, ale je potřeba taky zjistit o kolik se zvýšila spotřební daň a ropa. Je to takový případ, jako kdyby někdo argumentoval tím, že kdysi benzín stál 2.50 Kčs a dnes 25 Kč tudíž je kurs Kčs/Kč ne 1:1 ale 1:10. To je ale blbost co? 
0/0
7.9.2004 8:25

Viktor

Euro
Po zavedeni Eura v Nemecku (ale i ve Francii a Italii)se ceny zvedly o 50- 90%. Vas neceka nic jineho. Kdo si mysli, ze bude lacineji, je naivni
 
0/0
7.9.2004 7:11

bitch1

Oznamkujte poslance EU na www.AmIBitch.com
Oznamkujte poslance EU na www.AmIBitch.com
0/0
7.9.2004 3:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.