Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový image pro bohaté řidiče: buď ekolog!

Dřív než se vystřídá jedna lidská generace, má ve světě jezdit dvakrát víc aut než dnes - 1,2 miliardy. S těmito počty přijela na pařížský autosalon japonská Toyota, jejíž šéfové vsadili na nový image: nemá-li se lidstvo udusit, budou se muset auta stavět jinak než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hydrogen

vodní pára
Mám dotaz. Jestliže je vodíkových motorů jediným odpadním produktem vodní pára, není zde riziko, že při jejich početném rozšíření dojde ke zvýšeným koncentracím vodní páry v atmosféře a tedy k posunu klimatických jevů? Vodní koloběh bude obsahovat více vody a ta bude muset někde spadnou... Nebo je to řešený nějak jinak????
0/0
27.9.2004 17:18

thinker

Re: vodní pára
Vodík lze "vyrobit" obvykle buď z nějaké kyseliny přidáním vhodného kovu za "vzniku" právě vodíku a soli této kyseliny (např. přidáním sodíku do kyseliny chlorovodíkové "vznikne" vodík a kuchyňská sůl) anebo (nepoměrně častěji) elektrolýzou přímo z vody, kdy "vznikají" vodík a kyslík.
V obou případech však vodík "nevzniká", ale uvolňuje se ze sloučenin, ve kterých byl vázaný. Pokud z tohoto vodíku udělá vodíkový motor (opět) vodu, jen se tím tento vodík dostane zpět do výchozí podoby. Rozhodně kvůli tomu nezačne víc pršet. Spíš bude problém, kde vzít elektrickou energii na "výrobu" vodíku.
0/0
27.9.2004 17:38

ppetr

ENERGIE
vsak oni vam politice ten vodik zdani,jako vsechno co se masoveji roztsiri.staci se podivat jen na naftu.
0/0
27.9.2004 15:00

eliska

Re: ENERGIE
...neda se emise recycle a jezdit na dusik?...prd prd cililing
0/0
27.9.2004 17:54

Fitipaldi

Re: Re: ENERGIE
Paradoxně dá. Není to přímo dusík, ale mám dojem něco na bázi rajského plynu(kysličník dusíku-přesně nevím).  Používá se to jako akcelerátor při předjíždění.  Ke klasickému spal. motoru se připojí láhev s tímhle plynem. Při předjížděcím manévru se stiskne tlačítko, do spalovacího prostoru se vstříkne tenhleten plyn. Vozidlo doslova vystřelí, protože nárůst výkonu je asi 10x tolik než za normálních podmínek. Má to několik  handicapů. Láhev vystačí na asi 10 použití, dost se tím devastuje motor,  není to zadarmo-je to pro fajnšmekry, kteří jsou ochotni zaplatit /vyhodit nemalou částku .
0/0
29.9.2004 14:59

Mateo

Ropa
A jeste jedna, super cerstva....
0/0
27.9.2004 10:09

Mateo

Moc casu uz neni
Hybridni pohon se jeste stale nevyplaci? To jako jeste stale mame cas?
Zivot bez ropy?
0/0
27.9.2004 9:20

l.karban

Zapoměli
Zapoměli jste na auto co jezdí na stlačený vzduch. Tomu věřím že bude mít budoucnost. Zatím ho jen brzdí naftařské společnosti, že lobbují (česky podplácejí) u schvalování vozu do provozu. Více na http://www.autonavzduch.cz
0/0
27.9.2004 7:17

eliska

vetsi spotreba = vetsi image
Poptávka je ohromující," prohlásil pro agenturu Reuters Kevin Koloszy, jeden z řadových dealerů v americkém státě Tennessee..... ....v emerice se vetsinou prumerny  (1) clovek  prevazi do prace v rodinem mini-autobusu, v nakladaku, nebo v aute s nahonem na 4 kola kde je misto pro 8 - 10 lidi a ani posledni olejova krize nic nezmenila....Diazova a Pitt muzou jezdit treba na kolobezce, ale az uvidim  zakonodarce v Hybridu jak se svoji rodinou jezdi  po Los Angeles, budu o tom i ja uvazovat... ...do te doby, cim vetsi spotreba,  tim vetsi image...(jsem milovnik prirody, ale ti co narizuji musi jit prikladem )
0/0
27.9.2004 6:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.