Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kontrola: Rychlovlaky jsou drahé a pomalé

Mnohem později, pomalu a na předražených tratích budou jezdit v Česku rychlé vlaky. Tvrdí to Nejvyšší kontrolní úřad ve své kritické zprávě o financování a výstavbě rychlostních železničních koridorů. Ale slovo rychlé není podle kontrolorů tím správným označením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

admiral_Atvar

blbost ve clanku
ten clanek je blabol. koridory nejsou VRT, ale priblizeni komousi zanedbanych trati urovni beznych, ne-vrt trati v zahranici. VRT se teprve budou, mozna, stavet,
0/0
27.10.2004 14:51

admiral_Atvar

doplneni
VRT=vysoko rychlostni trat, neco jako ono TGV. spec. rovna zeleznice pro osobni soupravy na vysoke rychlosti, bez nakladniho provozu.
0/0
27.10.2004 14:52

kapacita

blbci
To jsou všechno kecy lidí kteří tomu vůbec nerozumí. A paka novinářský se toho hned chytli. Ne vím co je to za blbce, kteří si myslí, že když koridory vedou většinou ve stávající trase, že se na nich dá rychlost zvyšovat do nekonečna
0/0
5.10.2004 8:36

Yzzy

Fsichni moc kecate
a kecy nemaj cenu-vemte bouchacku a vystrilejte hlavnim vod drahy mozky z hlavy-sice pudete sedet,ale zas na druhou stranu si pak kazdej rozmysli "pucovat" si vod statu.
0/0
4.10.2004 17:05

Jardat

Pamatujete ....
, Pří nástupu OF k moci, jsem slyšel debatu pana Klause tuším s panem Komárkem. V debatě se tito pánové přeli o to, zdali budeme privatizovat a dělat zásadní změny spolu s příjímáním zákonů a nebo zdali uděláme zákony a až potom budeme dělat privatizovat. Klaus prosadil první řešení a podívejme kde jsem teď , Klaus na hradě a stát v prdeli.......
0/0
3.10.2004 9:27

Okradený ministerstvem dopravy

podvodníci
Koridor byl podezřelý už od začátku.Ministerstvo dopravy je nejhorší ministerstvo vůbec.Jsou to arogantní úředníci kreří nepokrytě okrádají Občany.Nerespektují zákony.Já si napřiklad musím platit právníka proto aby titoarogantní úředníci  z ministerstva dopravy dodržovali zákon což jako státní úředníci mají za povinost.Navíc je patrné že toto naprosto nefungující ministerstvo zadává veřejné zakázky stále stejným firmám.Ale jak už jsem říkal pro tyhle lidi ministerstva dopravy je grázlovství uřední postup.
0/0
2.10.2004 12:29

xfantasy

Re: podvodníci
Máš naprostou pravdu...jezdil jsem na koridoru Přerov-Ostrava a byla tam jen SKANSKA nebo ODS (Dopravní stavby Ostrava...taky nějaké podezřelé jmnéno...ani bych se nedivil kdyby existovala stavební firma ČSSD ... něco jako české státní savby dopravní ale pak si myslím, že by se specializovala jen antunely!!!!)
0/0
3.10.2004 14:55

Petr

Re: Re: podvodníci
To je logicke ye je vsude SKANSKA. Vzdyt zkoupila 5 nejvetsich stavbnich firem v CR. Ale neni tpo jen SKANSKA, ktera se podili na stavbe koridoru. Ve velke mire je to ZS Brno, SSZ atd.
0/0
5.10.2004 12:49

domeno

hrusky a jablka
Kolikrat se stalo, že si čeští úředníci na státním majetku udělali živnost a sponzora domácího rozpočtu. Porovnejte si hlávní aktéry, politickou příslušnost, a majetek. Tady se udělal hunbuk a.... soukromý firmy za státní peníz udělaly ČD ...malou generální opravu tratí... Ale protože "umí" tak radši mezi stanicemi, protože stanice by stála hodně a zodpovědnost je větší....  Chyba byla, že se stavělo ve staré stopě a ne nanovo. Jenže o tom rozhodly hlavy pomazané... a zasponzorované...
0/0
1.10.2004 15:08

Modráček

Re: hrusky a jablka
Přesně tak, chtělo to nové drážní těleso. S tím stávajícím se žádné zázraky neudělají.
0/0
2.10.2004 19:11

Modráček

125 km/h
Průměrná rychlost na koridorech bude 125 km/h. Žádných 160. Tento projekt byl nevýhodný už od začátku a Fiat si nepochybně mne ruce nad perfektním kšeftem. Navíc nikdo neví, kdy Pendolina vlastně vyjedou. Rozhodně to nebude na začátku příštího roku. Na koridorech se prodělaly težké miliardy, při výstavbě se evidovala spousta "černých duší".
0/0
30.9.2004 17:37

KoKeMoN

Vsem Stezovatelum
Vy tu jeste zijete? Blazni! Ja uz jsem se odstehoval pred 10ti lety a dodnes toho nelituji. Jenom se na vas a vase problemy smeji zpoza oceanu. Vsak ona si ta Evropa rozebere takove zakrsky jako CZ tak i tak, drive nebo pozdeji, protoze EU jde hlavne o levnou pracovni silu, aby se vyspele zapadni zeme mohly soustredit na sluzby-orientovane cinnosti. Cha cha cha cha. Screw u pippies!
0/0
30.9.2004 17:30

Modráček

Re: Vsem Stezovatelum
Pozdravuj Bushistán! Pokud to není zakázáno v rámci protiteroristických opatření.
0/0
30.9.2004 17:38

xfantasy

Re: Vsem Stezovatelum
Jo a takoví jsou nejhorší...co utekli a teďka se smějí...bohužjel ale mají důvod. Já jsem občas taky pryč a vždycky když se vracím tak se směju taky. Ale za chvíli mi to dojde aten smích mě přejde. Ono to je tady pořád stejné jako za totáče. Bordel na druhou. Pořád přemýšllí co mě táhne zpěe...ani nevím asi láska k zrezivělé vlasti. Jo a KoKeMoN co děláš teďka. Doufám že neuklízíš někde ve WalMart za pár šušní....ha,ha,ha....taky hezký tunel ten obchod, co...všude samé čínské šunty a lidí jak na Václaváku. Američan..vyznej se v tom.
0/0
3.10.2004 15:04

Žasnoucí

Pryč s byrokraty
Místo aby někdo konečně řekl, že se v tomhle uprděném státě taky něco udělalo dobře a dotáhlo do slušného konce, tak jen trapné řeči opilce, který se po ránu probral po noční chlastačce. Úřad neví, která bije, jen musí úchylně kritizovat za každou cenu, bo to má v náplni práce. To je vidět, že si neráčili přečíst úvod celého projektu, k čemu to je, co se tím řeší a jaké budou parametry. Jestli někoho zrušit, tak ty darmožrouty z úřadů, to by se ušetřilo miliard
0/0
30.9.2004 11:39

briza

Re: Pryč s byrokraty
Ze se ze stavby koridoru stava dalsi dojna krava dodavatelu a la Temelin neni zadny novy objev a NKU neni jediny kdo na predrazene koridory upozornuje. Diky alespon za tenhle fungujici urad.
0/0
30.9.2004 13:25

martan

fakta
No  to se přeci od začátku vědělo, že se bude jezdit maximálně 160 km/h, ale rozhodně ne všude. Jestli se tady snad někdo cítí podveden, když si myslel, že tahle "rychlost" bude všude, tak byl hóóódně naivní.
A milá redakce by se měla naučit srovnávat srovnatelné. Kdyby se stavěla nová trať s rychlostí alespoň 250 km/h tak jistě srovnání s ICE a TGV je namístě. Ale tady, kdy se jedná o jakousi "generální opravu" starých tratí + něco málo, co je z hlediska využitelnosti nezbytné? Autor článku by se nad sebou měl vážně zamyslet
0/0
30.9.2004 11:22

error404

pendolejno
Nevěřím v opodstatněnost vývoje vlastních "naklápěcích" souprav. Kdyby se to koupilo z venku tak to určitě vyjde líp. Ty český sráče budou určitě úžasně poruchový. Nevymýšlejme vymyšlené za každou cenu - tohle je národní rys francouzů a to dost blbej abychom ho kopírovali...
0/0
30.9.2004 10:33

???

Re: pendolejno
Dyť to vyráběj Italové. To je snad "málo" zahraniční? Těch pár detailů jako sedačky od českýho výrobce se tam ztratí...
0/0
30.9.2004 11:14

jarek

Re: pendolejno
Ono to ma jeden problem. V CR jsou totiz dve napajeci soustavy a v Nemecku a Rakousku dalsi. To nase bimbadlo musi zvladnout vsechny. Takova souprava v te dobe nebyla k dispozici a proto to CKD zacalo vyvijet. Potom, kdyz krachlo, tak to ti Italove nechteli nechat tak a zacali to vyrabet u nich. Kvuli krachu CKD se taky upravil pocet souprav, protoze CKD utratilo vice nez 1mld Kc za "nic". A protoze to nase bimbadlo pouziva moderni pohonne jednotky, tak jsou velke problemy se zabezpecovaci technikou na tratich CD. Hold, ty nase zab. technika je malo odolna proti ruseni modernimi masinkami. Proto vsichni cesti soukromu dopravci kupuji stare masinky a nic noveho. Proste jim to Drazni urad neschvali.
0/0
30.9.2004 11:42

Daňový soumar

Když hospodaří stát
Typická ukázka toho, jak to dopadá, když hospodaří stát. Anonymní ouředníci bez špetky odpovědnosti utrácejí cizí peníze z neomezeného zdroje. To je, pane, život! Takhle bych se chtěl mít aspoň týden před smrtí...
0/0
30.9.2004 10:06

platič

Nechci slevu zadarmo, že ...
"Nákupem jen sedmi namísto deseti kusů souprav ... nebude pokryt předpokládaný rozsah dopravy, soupravy budou navíc dodány za původní cenu deseti" - hmmm, tak tomu se říká výhodnej obchod, kolik škol na to asi musel někdo vystudovat ...  
0/0
30.9.2004 9:08

mistral

Re: Nechci slevu zadarmo, že ...
že je to ještě těch sedm souprav, které nakonec nebudou moct jezdit, protože jejich elektronika ruší některá zabezpečovací zařízení na trati!
0/0
30.9.2004 9:49

Arakain

Re: Nechci slevu zadarmo, že ...
On je celý problém v uzavřené smlouvě. Tu jak známo uzavřela Klausova vláda v roce 1995 za velkého podnikání superpodnikatelů typu Soudek a spol. takže se nedivmě tomu, jakto dopadlo. Podobné konsorcium dělá i vlaky pro Metro a Dopravní podniky s Hlavním městem Praha si uváženě vnutilo do smlouvy, že když vypadne někdo z konsorcia, dostaví to za něj někdo jiný za stejných podmínek...  No a když v 1998 (to už měl jezdit prototyp) udělalo ČKD akorát !!!Dřevěné kopyto"" jednoho vozu, stál před vyjednávači z ČD úkol, co s tím, když 1 mld v tahu.... Nabídka byla 7 vlaků z Itálie a 5 vlaků od Siemens (ICE III, v té době ještě ani neexistovali), tak jak měli volit. Pravda Italové nemají s všimným problém, Němci Vám tak leda zaplatí "školení (cestu kolem světa"...  Jen pro obranu, elektrická verze ICE III je OK, dieselová (měla jezdit taky z Mnichova do Prahy, alespoň plánováno) je na pokyn Bavorské a další vlády "ztažena z kolejí", poruchovost byla katastrofální... No a závěrem, za posledních 5 let se vzájemně zkoupili železniční výrobci a to Německé ICE III dělají prakticky stejné fabriky - konsorcia, akorát že s jiným poměrem výroby mezi sebou
0/0
3.10.2004 19:14

Karo Drak

Je to strašný
Opravdovej obraz bídy. Vlastně to celý dopadlo dokonale česky. Za to můžeme děkovat komoušům, že v zemi zůstali jenom pohodlní zbabělci, z nich se potom stala masa lidí vyznávajících "malou domů".
Opravdu mě to tady SERE
0/0
30.9.2004 8:57

konstrukter

Jel z vás někdo vlakem?
Tak se mi zdá,že z místních kritiků nikdo nikdy vlakem nejel! Já trávím ve vlacích mezi Prahou a Bohumínem několik hodin měsíčně,už více než deset let a opravou koridorů se cestování vlakem radikálně zpříjemnilo! Člověk si konečně připadá jako v Evropě a ne jako někde v jižní americe! Takže jen tak dál,chtělo by to nové vlakové soupravy!
0/0
30.9.2004 8:31

Nádražák

Re: Jel z vás někdo vlakem?
A kdy jsi jel na čas. už se Ti to někdy stalo jet bez zpoždění? To považuješ za zlepšení ?
0/0
30.9.2004 8:49

Konstrukter

Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Budeš se divit ale i přesto že se mezi Českou Třebovou a Olomoucí stále pracuje,tak se občas stane že přijedem bez zpoždění! Velké zpoždění v rámci hodin jsem už dost dlouho nezažil (naposledy asi před 5ti lety, Cassovia v Bohumíně 2 hodiny zpoždění),to že se teď opozdí o 15min na 400 kilometrech je podle mě v normě! Kdybych se pokusil jet v pátek odpoledne autem,nebo autobusem,tak se na D1 zpozdím mnohem víc...
0/0
30.9.2004 9:07

A.

Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
MOzna sisi ale nevsiml, ze se za poslednich par let prodlouzila jizdni doba a tim se zamaskovalo zpozdeni...
0/0
30.9.2004 11:03

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
A co se asi mělo udělat jiného? Když je kvůli modernizaci vyloučena např. jedna mezistaniční kolej na dvoukolejce, po které vlak jede normálně rychlostí 100 km/h 5 minut, pak se musí z bezpečnostních důvodů snížit rychlost na 50 km/h a vlak už jede 10 minut. Navíc se musí na té jednokolejce vykřižovat oba směry, což se jaksi neobejde bez čekání. Aby nebyla extrémní zpoždění, nedá se dělat nic jiného, než prodloužit jízdní dobu. Po dokončení práce se pak může zase zkrátit, navíc ještě víc díky nové vyšší rychlost.
Pro ilustraci se jeďte někdy svést vlakem z Prahy do Děčína, kde už je koridor hotov a výluky nejsou. Jízdní doba klesla skoro o 20 minut proti předkoridorizačnímu stavu, do cílových stanic se dojíždí vesměs přesně načas i s náskokem (dnes např. R872 přijel do Roudnice s 1,5 minutovým náskokem, do Lovosic taktéž a v Ústí n.L. jsme byli s půlminutou k dobru, odjezdy pochopitelně přesně podle JŘ). Kvůli tomu se ty koridory modernizují.
0/0
1.10.2004 20:49

xfantasy

Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Jezdím Ostrava-Břeclav a bez zpoždění v 99% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To jedno procento je mi ukradený !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stejně to mám se slevou.
0/0
3.10.2004 15:11

Věčný nespokojenec

Re: Jel z vás někdo vlakem?
Nikdo se nehádá že cesta vlakem se zpříjemnila. Tady jde spíš o tu cenu výstavby koridoru a cenu souprav pro tyto koridory.
A jedna taková perlička. Viděl jste někdy srovnání jak dlouho trvala cesta z Ostravy do Prahy ve 20. (30.) letech minulého století a jak dlouho trvá teď? Za těch 80 (70) let to není zase až tak velký pokrok. Dělá to asi jenom 15 minut (porovnávaly se rychlíky které jezdí teď a jezdily i tehdy).
0/0
30.9.2004 9:26

Konstrukter

Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Cena výstavby (nebo spíš opravy) koridorů mi přijde docela přiměřená,to že se někde utratilo o 250milionů víc,je podle mě detail,vzhledem k celkovému objemu investice. A investice je to podle mě užitečná,lepší než investovat do platu policajtů,nebo do Železného arbitráží... Něco jiného jsou Pendolina,to jsou zřejmě zbytečně utracené peníze,protože ceny v těch vlacích budou takové,že v nich budou jezdit hlavně cizinci,takže platíme jejich pohodlí z našich daní! A k té perličce; to že se ta rychlost prakticky nemění je logické,protože technický stav železnice se taky prakticky nemění,aby se jezdilo více než těch 200km/h,tak by se muselo do výstavby koridorů investovat mnohonásobně víc a to bychom jako daňový poplatníci asi těžko rozdýchali...
0/0
30.9.2004 9:46

Daňový soumar

Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Ty jsi typický konstruktér.... Tady jde hlavně o to, že 15 minut za 65 miliard je šílená investice!!! A pokud víš o nějakém dalším podobném "detailu", rád bych si z něj taky trošku zobnul. Třeba i jen desetina by mi na zbytek života bohatě stačila...
0/0
30.9.2004 10:10

konstrukter

Re: Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
To není 15minut za 65 miliard! Za těch 65 miliard je to, že ten vlak vůbec dojede a nevykolejí někde do polí! A 250 miliónů z 65 miliard,to je cca 0,4% a to je podle mě detail!
0/0
30.9.2004 10:16

Marian Kechlibar

Re: Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Hleďte, pane Soumare. Nejsem ani železňák, ani nějaký úředník, pouze lokomotivní fanda. Vaše úvaha, že za 65 mld. došlo ke zkrácení jízdní doby o 15 minut, nezahrnuje několik důležitých věcí: a) Tou hlavní je skutečnost, že mezi Přerovem a Českou Třebovou se velmi intenzivně staví, a v současné době je tam snad 30 km tratě, z níž je v provozu jenom jedna kolej, a kde se kolem dělníků musí jet 50 km/h. To má drastický vliv na celkovou jízdní dobu. Dříve se jezdilo Olomouc-ČT za hodinu, nyní je v jízdním řádu "pro jistotu" 77 minut. Na již dokončených úsecích koridoru se jízdní doba podstatně zkrátila, např. Ostrava-Hranice na Moravě 27 minut, dříve 40 minut, a to prosím na 50 km tratě (!) Dá se reálně očekávat, že po dokončení prací v roce 2006 bude úsek Česká Třebová - Olomouc možno ujet za 45 minut. b) Jízdní doby jsou rovněž ovlivněny skutečností, že některé již dokončené stavby nejsou zkolaudovány na vyšší rychlost. To je případ úseku Kolín-Pardubice, kde se v současné době jezdí 30 minut, zatímco dosažitelná jízdní doba bude cca 21 minut. c) Jízdní dobu dost radikálně ovlivňuje i vyhnilá železniční infrastruktura uzlu Praha, kde se např. mezi Libní a hlavním nádražím jezdí 30-40 km/h . I úsek z Libně do Úval by se po opravě dal zajet o 8-10 minut rychleji. Za protahování staveb na území hl.m.Prahy můžeme poděkovat různým občanským sdružením podporovaným p. Kužvartem. Ještě, že si tito omezenci nevšímají i mimopražských událostí, to by se nedalo postavit nic. d) Konečně, důležitou rolí modernizace koridorů je i kultivace stanic (např. rekonstrukce OV-Svinov), zlepšení zabezpečovacích zař. a redukce počtu zaměstnanců, nahrazovaných technikou. Myslím, že se nemusíte nad jízdními dobami Ostrava-Praha moc rmoutit: již za dva roky byste měl tuto vzdálenost ujet za cca 3 h 50 min, což je docela podstatný pokrok, a to ještě nebude zmodernizována Olomouc, Ústí nad Orlicí, Kolín a Praha. S Manažerem se za ty dva roky možná dostanete i na 3 h 15.
0/0
30.9.2004 22:00

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
já si na to počkám, ale zatím pořád nás někdo krmí tím, že něco bude. Každý má nějakou zkušenost, ale zrovna na trati Kolín - Praha (jezdím skoro denně) se změna neprojevila, pouze zpoždění se omlouvají stavbou koridoru. Chápu, že stavba způsobí komplikace a asi i to zpoždění, ale trvá to už opravdu docela dlouho. Souhlasím i s tím, že největší problém bývá Libeň - Hl. N., tak proč se sakra neinvestuje tam - oprava 10 km tratě by měla větší efekt než někde 10 km u Horní Dolní - to bude pendolino do Libně fičet 160 a pak jako nyní ostatní 30-40 km na Hlavák? Někdy mi přijde, že na ČD je docela dost zdrojů, ale mozek mezi zdroji zoufale chybí. A zjištění, že šlo ušetřit 13-30% je podle mě alarmující (10% je standard a asi všude se "něco nepovede"), ale pokud to bude u té horní hranice např 25%, tak si někdo s největší pravděpodobností dobře namastil kapsu.
0/0
30.9.2004 23:33

Marian Kechlibar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Mohu Vás potěšit aspoň jedním, se stavbou tzv. nového spojení Praha hl.n.-Praha-Vysočany/Libeň se začalo letos v srpnu. Bližší informace najdete na www.novespojeni.cz Jde o dosti velkorysé a nadčasové řešení.
Prosazení této akce nicméně stálo asi 30 let úsilí (nejprv boj se soudruhy, následně několik roků s Kužvartem a Ateliérem za životní prostředí), a také nutnost najít na celou stavbu asi 8 mld. Kč.
Úsek Úvaly-Kolín je po koridorové stránce hotov, a tam se na zpoždění nemá kdo a proč vymlouvat - pokud se samozřejmě nejedná o rychlík, který to zpoždění chytil ještě na Moravě :-)
 
0/0
1.10.2004 19:24

xfantasy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Krásné, krasné............ ale ještě to tam není a až to tam bude uvídíme co z toho zbylo a kolik to stálo.
0/0
3.10.2004 15:18

xfantasy

Re: Re: Re: Jel z vás někdo vlakem?
Ale rozdýchali...už jsme toho rozdýchali dost takže tohle by nás taky nepoložilo, né!!!!!
0/0
3.10.2004 15:13

vlak

novinari
Na zacatku clanku se pise: "S francouzskými rychlostními vlaky TGV nebo japonským šinkanzenem, které jezdí hodně přes 200 kilometrů za hodinu, se česká rychlodráha nebude moci srovnávat."
Ale pani novinari, co to pisete za nesmysly??!!!! U nas se nestavelo TGV, ani ICE3, zadny sikanzen! To nikdy nikdo netvrdil, u nas se jen modernizovala trat na rychlost 160. A to je kapanek rozdil. Napisete neco, co vubec neni pravda a clanek dostane zcela jiny vyznam. To je profi prace novinaru z radoby prestizniho deniku?!?!?!
0/0
30.9.2004 8:13

Karo Drak

Re: novinari
To je jim jedno..hlavně že je deník nejčtenější - odtud trvalej přísun reklam = prachy. O prestiži nemůže bejt řeč.
0/0
30.9.2004 8:50

ferda

Koridor?
Kdyby se radši za ušetřený peníz spravily a rozšířily dálnice....... Vlakem jsem nejel 15 let a žádné pinďolino ani koridory na tom nic nezmění!
0/0
30.9.2004 8:12

Thom78

Re: Koridor?
Fakt yntelygentní názor! Kdyby měl každej jezdit autem, tak se tolik aut na dálnice ani nevejde. Víš vůbec jak často jezdí vlaky po koridoru v neděli a v pátek a jak jsou plný?? Ale holt spousta lidí u nás si pomocí auta vylepšuje svoje špatným společenským postavením pošramocené sebevědomí :-))
0/0
30.9.2004 8:54

Shperhoock

Koridor
Pořád se mluví o vysokorychlostním koridoru, ale ve skutečnosti je to jen modernizace původní tratě. A ta nevede jenom po rovině a bez větších zatáček, aby se po ní mohlo jezdit pořád 160 km/h. Pro vytvoření tratě nad tuto rychlost už by musela splňovat spoustu dalším kritérií (např. větší vzdálenost mezi kolejemi, podél celé tratě ochranný plot, žádné železniční přejezdy..), což by nás stálo ještě mnohem víc (nevzpomínáte si, jak se tehdy před lety řešilo, že by to spíš chtělo postavit trať úplně novou a jaká by byla cena?) a někdo by se ještě víc napakoval. Buďme rádi, že už to pomalu končí a doufejme, že pak už se ČD nebudou mít na co vymlouvat a alespoň na těchto tratích konečně začnou jezdit podle jízdního řádu.
0/0
30.9.2004 8:03

Thom78

Než schválili pendolina ...
... tak jsem (si) říkal, proč radši za stejný prachy nekoupěj několik desítek vagónů a mašiny? Za ty prachy by jich bylo hafo a přinesly by daleko větší užitek než že několika spoji můžete být v Brně asi o 20 minut dřív !!!
0/0
30.9.2004 8:01

Standa

To je váš bordel vážení
A kdo za tento stav a do nebe volající neschopnost nese odpovědnost, by měl jít třeba do kriminálu.Když někdo šáhne drzýmu hajzlovi na kozy dostane 10let a když někdo zašantročí 20miliard pohrozíme mu 2lety ale spíš podmínkou.Jaké jsou to nesmyslné ale na druhé straně odpovídající absurdistánské,kocourkovské zákony Je to na blití a proto už 15 let nepřetržitě bliju
0/0
30.9.2004 7:44

Kenkaku

!!!
MĚ BY FAKT ZAJÍMALO KDY SE V TOMHLE STÁTĚ NĚKDO PROBUDÍ A ZJISTÍ ŽE TAKHLE TO OPRAVDU DÁL NEJDE...
0/0
30.9.2004 7:40

Jan

Neschopnost k zamyšlení
Neschopni postavit ani se zahraničními partrnery vlak, neschopnopst postavit koridor v mezinárodních parametrech - to není už jen Kocourkov, to je důkaz neschopnosti zorganizovat veřejnou dopravu ve vlastní zemi. A můžeme za to vinik Kaluse, který se nestaral o nic, vládu jak by smet ale i sami sebe. Je to k zamyšlení.
0/0
30.9.2004 7:21

Bohovrah

Re: Neschopnost k zamyšlení
Jestli si myslis, ze je to neschopnost, tak te lituju. KDYBY ti, kteri to meli na starost, CHTELI, pak to levne bude. Jenze oni chteli jen to, aby si na tom nahrabali. Jako se vsim v tomto bolsevickem absurdistanu to i s timto mysli ta banda rudych smejdu uprimne.
0/0
30.9.2004 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.