Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Kolíně budou jezdit kamiony i o víkendu

Okolí středočeského Kolína bude o víkendech místem s nejhustší kamionovou dopravou v celé zemi. Právě dokončovaná automobilka totiž dostala od vlády bezprecedentní výhodu - nákladní tahače budou moci odvážet vyrobené vozy i o sobotách a nedělích a totéž bude platit i pro přísun materiálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kolinak

Vyborne soudruzi
Takze mesto se zadluzilo kvuli cele slavne automobilce nekolika miliardami korun. Po Koline se uz dnes neda jezdit, protoze zatimco vsichni budovali obchvaty, my jsme si tady slavne vybudovali _prutah_ mestem, kterym jezdi veskera doprava smerem z/do Prahy i jinam. Ted tady ty kamiony budou jezdit i o vikendu, no to urcite oceni obyvatele vsech domu, ktere stoji v tesne blizkosti prutahu. No a za deset let, az skonci danove prazdniny, si TPCA cely ten montazni cirkus zabali a odtahne smerem na vychod. Dodnes maji neskutecne problemy s tim, aby sehnali dostatecny pocet delniku, protoze za ty penize (cca 8000) neni moc lidi ochotno nechat se buzerovat ze strany Japoncu a Francouzu, kteri nas asi maji za nejakou vychodoasijskou manufakturu, navrch aby zamestnance hodinu a pul denne buzerovali rozcvickami a menstruujici zeny oznacovali cervenymi paskami. Hlavne ze tzv. THP (ponovu a moderne tzv. manazeri) berou 30000+, zato to je vykvet. Napr. onen kouzelny pan, co rozesila emailem obezniky v anglictine plne hrubek, v nichz si plete obuv se cluny a dalsi perly. Suma sumarum - pristehuje se sem par set lidi ze severni Moravy a severnich Cech, kde je situace s nezamestnanosti katastrofalni, par let tady budou montovat nejake levne pojizdne smejdy, na danich zde nenechaji ani korunu a pak odtahnou. No a v Koline nam zbydou zdevastovane silnice, dluhy a dvojkolejna vlecka, co bude k nicemu. Zaplatbuh, ze se jim aspon nepodaril jejich genialni zamer s vybudovanim pristavu na blizkem pisaku, ktery chteli prokopat az do Labe. Podotykam, ze tam byly pred nedavnem postaveny dalsi domy a jinak je to oblibene letni koupaliste.
0/0
3.10.2004 18:29

Nadsamec

Re: Vyborne soudruzi
ja sem cetl ze zakladni plat delnika v TPCA je 12.000 Kc. Proc pises ze osum tisic?
0/0
3.10.2004 19:11

Kolinak

Re: Re: Vyborne soudruzi
No musis taky odecist dane a socialni a zdravotni pojisteni. :-)
0/0
3.10.2004 19:26

visions

Re: Re: Vyborne soudruzi
No plat je 12000 hrubého a to je 9500 čistého.Od ledna 2005  to bude 17500 hrubého tj:  cca 14000 čistého a budou se zvyšovat plati do konce roku 2005 ješte 2x
0/0
9.10.2004 8:37

Nadsamec

zbytecny povyk
Mne pripada ze se zbytecne krici kvuli nicemu. Pokud jsem si to spravne zjistil tak provoz kamionu je zakazan o nedelich a svatcich od 0:00 do 22:00. V letei o sobotach pres den. Pokud TPCA nebude v nedeli vyrabet (jak stoji v clanku) tak mi logicky vychazi ze se nemuze jednat o nejaky masivni kamionovy provoz ale spis o par nakladaku, ktery tam v nedeli neco privezou a jinak nic. Takze proc kvuli tomu psat clanek ?? Ona je jeste porad okurkova sezona?
0/0
3.10.2004 17:02

cejkis

Re: zbytecny povyk
když nebude TPCA vyrábet jeden den v týdnu neznamená to že se tam nebude nic dít. Práve naopak bude se servisovat co se dá, aby se to nedělalo při výrobě :)
0/0
3.10.2004 18:47

Nadsamec

Re: Re: zbytecny povyk
no to souhlasim, ale ja mluvil o doprave, ktera v nedeli nebude.
0/0
3.10.2004 19:07

cbx

Re: Re: Re: zbytecny povyk
Auta se skládají z mnoha dílů od mnoha různých výrobců a ti se mezi sebou nedomlouvají na vytížení kamionů. Každý pošle ten svůj. Dále se musí různé věci odvážet, včetně odpadů apod. Ale přesto nevidím žádný důvod k tomu, aby se kvůli nim rušil zákaz jízd kamionů o víkendu.
0/0
3.10.2004 21:05

Kolín

Ukazujete se na netu světu
Prosím Vás než tu začnete něco plácat, tak se podívejte laskavě na www.tpca-cz.com ať český národ nevypadá tak blbě. Teď si to čtu na netu v Anglii a stydím se za český národ jak hloupej. Njdříve než začnete do něčeho rejpat přečtěte si to tam, pak vypadáte jak byby na trhu. Děkuji za pochopení. Nejdřívě vědět fakta a pak to rozebírat. Pak to je rozhovor jak když jeden mluví o koze a druhý o kole.
0/0
3.10.2004 15:39

Beavis Imbecil

Re: Ukazujete se na netu světu
tak sem se tam podíval a našel přesně co sem čekal...rozesmátý tváře, hrájící si děti, spousta barevných obrázků...všichni se chytnou ruce a zpívají "ten dělá to a ten zas tohle a všichni dohromady udělají moc"
P.S. ani bych se nedivil, kdyby jim i tyhle blikací stránky zaplatil stát
0/0
3.10.2004 16:01

Jirka

Re: Re: Ukazujete se na netu světu
Co tak si přestat pprohlížet obrázky a přečíst si text? Pokud umíš číst.
0/0
3.10.2004 19:36

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Ukazujete se na netu světu
No právě ten text je tam spíše oslavná óda na moderní metody řízení - konkrétní dopady ekologické, dopravní jsem nenašel.
Ale to není problém automobilky, ale spíše kolínské radnice - její starostí by měl být Kolín jako celek, tedy i přetížené silnice související s neexistujícím obchvatem.
0/0
5.10.2004 14:16

houba_

Re: Ukazujete se na netu světu
to bych rad vedel, cos tam nasel tak osvetlujiciho? ctu to ze vsech stran, ale nenachazim tam jedine vysvetleni, proc byla udelena vyjimka
0/0
3.10.2004 16:27

cejkis

proč vyjímka ?
Nechci tu nikoho přesvědčovat, ale vystavím tu svůj názor.
Kolik myslíte, že stojí skladovací hala ? Proč by TPCA měla stavět skladovací haly, když může využít zásobování v čase? Ale i system "just in time" se dá udělat tak, aby kamiony nejezdili o víkendu..viz Škoda-Auto. Proč zavádět systém výroby tak, aby nemuseli jezdit kamiony o víkendu, když existuje jiný způsob a pro TPCA mnohem výhodnější?
TPCA je dokonalý příklad toho, jak si necháváme devastovat krajinu se vším všudy a s tím sovisí i automobilová doprava. Jak ustupujeme investorům na úkor naší přírody. To je úkaz který je typický pro rozvojové země.Nemyslím si, že jsme rozvojová země. Myslím, že je tu mnoho schopných lidí, kteří by podmínky pro investory dokázali udělat lépe.
Agentura czechinvest, která se chlubí touto investicí si jistě nechávala zpracovávat studie o vlivu TPCA na okolí. Nebo ne? nebo někdo výsledek zkresil ?
Celé se to dá položit do roviny: pracovní místa, růst HDP a na druhé straně příroda.
Ptám se stojí nám to za to ? Myslím, že tu TPCA mohla stát v dalekol epším světle. Stačilo, aby vládní úředníci měli znalosti o takovémto provozu a nastavili podmínky tak, aby výroba nezatěžovala okolní prostředí.
0/0
3.10.2004 14:38

cejkis

Re: proč vyjímka ?
myslím, že pouze státní instituce jsou na úrovni rozvojových zemí.
0/0
3.10.2004 14:40

Beavis Imbecil

Re: proč vyjímka ?
česko, jako bývalý soc. stát, se bohužel řadí mezi rozvojové země
0/0
3.10.2004 15:01

me2d

chudaci
CUDACI MEDVEDI..........TO UZ SI NEBUDOU MOC V KOLINE kde HRAT?........pockat paneee....pockat paneeeee......braaachoveeee(ja vim,nechal jsem se unest).........jinak jsem se chtel do kolina podivat(jako turista) ,ale kaslu na to
0/0
3.10.2004 11:35

Beavis Imbecil

Re: chudaci
medvědi už nejsou, nejdřív jim nalili beton do doupěte, pak je chytli, z kůže stáhli a nakonec toyota top management k obědu pozřel (vše jako výstraha těm, kdo se superkapitálu na odpor stavět bude )
0/0
3.10.2004 12:24

Pavel

TPCA
Přesně ta automobilka má vyrobit 300 000 aut ročně to je 822 automobilu. Podle těch příspěvku někteří to ani nevědí
0/0
3.10.2004 10:21

Beavis Imbecil

Re: TPCA
ještě přesněji: tahle "automobilka" nic vyrábět nebude, jedinou činností této manufaktury bude skládaní dílů od subdodavatelů, dnem i nocí (i přes víkend) se pohrnou tisíce kamionu ze všech světových stran narvaných lisovanými plechy, kteréžto opolidi s plenama budou násladně spojovati a všelijak opracovávati
0/0
3.10.2004 11:11

cejkis

Re: Re: TPCA
je to normální automobilka, která bude plechařinu vyrábět, lakovat a montovat díly od subdodavatelů
Skoda dela to same, stejne jako vsechny automobilky po celem svete.
0/0
3.10.2004 14:21

Beavis Imbecil

Re: Re: Re: TPCA
při zhruba dvojnásobný  produkci škoda zaměstnává takřka desetkrát víc pracovníků, takže Skoda  dela to same  plus "něco málo" navíc
0/0
3.10.2004 14:51

Anonym

Re: Re: Re: Re: TPCA
Při vší úctě nemůžete porovnávat automatickou linku v TPCA, která patří k nejmodernějším na světě, s tou, ketrá je v Mladý Boleslavi. To je jak porovnávat BMW s trabantem. Škoda mávíc zaměstnanců, protože v TPCA tu práci, ketrou dělají lidi ve Škodě bude dělat stroj. Myslete než sem něco plácnete.
0/0
3.10.2004 15:26

Beavis Imbecil

Re: Re: Re: Re: Re: TPCA
i na to blbý smontování je potřeba hodně rukou (zvlášt´, když sou skoro zadarmo),   na  kontrolu, támhle dotuknout, tady dotáhnout to ti žádnej robot neudělá. srovnávat kompletní automobilku skoda s touhle závěrečnou montovnou může jenom ignorant 
0/0
3.10.2004 15:45

houba_

Re: Re: Re: Re: Re: TPCA
monztazni linka Skody patri ke svetove spicce, to se leckomu nemusi libit, ale je to proste tak
0/0
3.10.2004 16:42

Nadsamec

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TPCA
to neni presne. Da se rict, ze vyroba ve Skode Auto odpovida standardum automobiloveho prumyslu, ale co do efektivity tovarna v Mlade Boleslavi rozhodne nepatri ke spicce.
0/0
3.10.2004 16:49

Mr. Kompot-San

Re: Re: Re: Re: Re: TPCA
Zaprve. V MB je motorarna. Nedalaji se tam vsechny motory, ale alespon neco. Kazdopadne v Koline motorarna neni. Zadruhe. Na cele stavbe TPCA se hooodne setrilo. Tezko mluvit o tom, ze patri k nejmodernejsim na svete. Ve srovnani s modernim zapadoevropskym stanardem je to podprumer (coz ale rozhodne neznamena, ze je to spatne). Je to levna automobilka na levna auta. Vetsina zamestnancu videla automobilku poprve v zivote kdyz byli odvezeni na skoleni do Francie, takze po internetu rozhlasuji co tam maji za zazrak. Asi takhle - kdyz si koupite pocitac za 20kKc, tak mate pocitac podprumerny bez ohledu na to, ze naprosta vetsina lidi, ktera ma pocitace 1-3 roky stare ma pocitace objektivne horsi. Ad kamiony o vikendu. Cele "just-in-time" je pekna prasarna k okolnimu prostredi. V pripade TPCA v nasi zemi to bude asi dovedeno k dokonalosti. Zitra napisu na ministerstvo, ze chci vyjimku na jezdeni pres nekolik zakazu vjezdu - zkrati mi to cestu a usetrim. Uvidime co mi odpovi :-(
0/0
3.10.2004 17:13

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TPCA
že vy jste se také podílel na stavbě ? .) máte přehled :)
0/0
3.10.2004 18:44

Jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TPCA
Šetřilo? Mě se 45 miliard korun investované do automobilky nezdá málo. Obdobný závod na slovensku KIA investuje necelých 30 miliard Kč. A hlavně škoda už pod W není to co bývala, šetří na všem jak W a vyrábí poslední dobou šunky jak W.
0/0
3.10.2004 19:34

Anonym

To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Bydlím v Kolíně u výpadovky na pardubice a už teď zde za den projede stovka kamionů i víkendu a to ještě ve městě jedou 80 km/hod (nejmíň). Nemyslím si, že by převážely o víkendech hromadu se kazících potravin. Je lepší když pojedou o víkendu, protože Kolín přes týden je už celkem dost ucpanej, někdy už to je horší než v Praze, alespoń to přes týden uvolní trochu silnice (místo 200 kamiónu za den, jich projede 150). Jo a Kolín leží na hlavním železničním koridoru, ale ještě není zmodernozován(i když měl být v roce 2000), zeptejte se na to ČD, vlaky zde musí zpomalovat 50 km/hod. Rekonstrukce ma začít příští rok, tak se nedivte, že TPCA to chce vozit kamiony. Kdo jezdí vlakem tak ví když se rekonstrujuje trať tak to má pro cestující a pro převoz nákladu katastrofální zpoždění (osobní vlaky cca 60 min a nákladní vlaky cca 4-6 hodin). Nevím kam by ty vlaky v kolíně dávali kdyby polovina trati byla rozkopána. Naví Byokrati už nám 10 let slibujou obchvat města, ale prý je moc drahý (moc mostů cca 8, přes traťě a Labe)
0/0
3.10.2004 10:13

Karo Drak

Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
PROČ to ale článek neuvádí? Je přece jasný že k fabrice vede vlečka a že jeden z důvodů výběru místa byla právě páteřní železniční trať.
0/0
3.10.2004 11:36

Chomutovák

Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Kdy jste jel naposledy hodinu zpožděným vlakem? Já za posledních 7 let jen 2x a to jezdím i 4x týdně a poměrně často po modernizovaných koridorech.
Je pravda, že při modernizaci vznikají zpoždění, ale nejsou to hodiny, ale řádově desetiminuty, obvyklé bývá 5-20, půlhodina se občas vyskytne, ale není to pravidlo, víc než půl hodiny už je výjimečné.
Přehledně zpracované zpoždění vlaků můžete vidět např. na http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpozdeni, je tam i mapa aktuálně jedoucích vlaků a historie zpoždění za 3 týdny dozadu. V době, kdy to píšu, se na celé síti vyskytuje pouze jeden vlak se zpožděním větším než 15 minut.
0/0
3.10.2004 13:47

Larus

Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Asi jezdíte s ČD na jiné planetě. Jezdím každý týden a hodinové a větší zpoždění je na trati ČB-Praha nejméně jednou ročně. A na tu tabulku je velmi smutný pohled. Ani jeden vlak v posledních dvou týdnech nevydržel jezdit na čas. Namátkou třeba Silesia se se zpožděním nikdy nedostala pod sedm minut (v opačném směru pod čtyři minuty). Katastrofální. Kdyby se za tu hrůzu ČD alespoň omlouvaly.
0/0
3.10.2004 14:16

drevak_patlak

Re: Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Ta tabulka na úvodní stránce taky ukazuje maxima z celé cesty, navíc neukazuje všechny vlaky. Když se podíváte na detaily, pak je tam dost vlaků, co dojíždějí do cílových stanic běžně včas i s náskokem (namátkou EC278 nepřijelo do Děčína za poslední 3 týdny ani jednou se zpožděním. V mezicestě se nějaká ta minutka vyskytuje, přeci jen je koridor pořád rozkopaný, ale od toho jsou právě vaty v jízdních dobách, aby se to dojelo.
Jezdím pořád se stejnými ČD jako Vy, hlavně v relaci Praha-Ústí n.L., Praha-Chomutov a Chomutov-Ústí n.L., občas zajedu do Hradce, Pardubic, Plzně i jinam.
Párkrát za rok hodinové zpoždění se bohužel stane, bývá to tak půl na půl z viny ČD (chcíplá lokomotiva) a s ostatních důvodů (sebevrah, střet na přejezdu s autem atd.). Ale párkrát za rok není každý den.
Jinak s omlouváním souhlasím, za větší zpoždění by se měla vracet alespoň část jízdného.
0/0
3.10.2004 14:53

Anonym

Re: Re: Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
To asi jste nejezdili na trati Kolín-pardubice, když to mezi ni opravovali, ja tu jezdil denně. Během měsíce tu jsem zažil srážku expresu s tatrou (vlaky nabrali 180 min), strženou trolej od jeřábu (odklon o přes Hradec Králové cca 90 minut), porucha zabezpečovacího sytému, že ho prokpli bagrem (120 minut) - to je teprv rekonstrukce :o)) Osobáky nabíraly až 20- 60 minut jako obvyklé zpoždění , 10-15 minut měly rychlíky,expresy IC,EC. Na tomto koridoru projede nejvíc vlaků z celé republiky, přečtěte si statistiky ČD. Nákladní vlaky, když jsem mluvil s jedním strojvedoucím tam stály i 8 hodin, protože tady je tak hustá osobní doprava, že museli dávat přednost osobním vlakům. Berte že tady jezdi osobáky po hodinách mezi tím rychlíky a expresy po hodinách a ještě navíc do toho IC a EC a když to projede z obou stran a jezdí se pojedny koleji tak se to samozřejmě ucpe, ale to ví jenom málo lidí z republiky, protože tak frekventovaná trať Praha-Kolín -Pardubice v ČR jinde už není. A to si vemte, že moderní je jenom ten kus nově postavené vlečky jinak tat a trať (Kolín-Nymburk) stojí za... Když budou opravovat železniční uzel Kolín - tak se tu nahromadí vlaky ze smrů 1) Brno-Havl. Brod                                             2) Česká třebová- Pardubice                                              3) Praha                             &n
0/0
3.10.2004 15:20

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Máte pravdu, osobákem mezi Kolínem a Pardubicemi jsem nikdy nejel, vždy jen EC, IC nebo rychlík. Moc jsme nikdy nestáli, asi stály ty osobáky.
Jinak JŘ znám a ucpání naprosto chápu, taky si občas zahraju Multikon s výlukami :-)
0/0
4.10.2004 18:11

drevak_patlak

Re: Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Pro zajímavost, u každého vlaku, co použiju, si zapisuju zpoždění ve stanici, klde vystupuju. Letos jsem použil zatím 155 vlaků, z toho:
32 přijelo s náskokem (21%)
47 na minutu přesně (30%, i s předchozími 51%)
45 se zpoožděním 1-5 minut (29%, celkem 80%)
18 se zpožděním 5-10 minut (12%, celkem 92%)
9 se zpožděním 11-15 minut (6%, celkem 97%)
3 se zpožděním 16-20 minut
1 se zpožděním 31-45 minut
Víc nic, asi mám štěstí.
0/0
4.10.2004 18:17

Břeclavák

Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Naštěstí už nemusím jezdit pravidelně vlakem. Za těch pět let dojíždění do Brna jsem si toho užil na několik pětiletek dopředu. Nicméně jsem vypozoroval zvláštní systém určování zpoždění - do pěti minut to není zpoždění, nad 5 min. se vždy minimálně 5 min. odečte a výsledek ze zaokrouhlí dolů na celé pětiminuty, no a ještě je dobré počítat s tím, že zpždění běžně měří k plánovanému odjezdu vlaku ze stanice.
0/0
3.10.2004 18:39

Pernik

Re: Re: To není kvůli TPCA, blbí politici šetří, koridor neopraven, obchvat nestojí
Naposledy jsem jel vlakem minuly tyden a mel jsem SAMOZREJME zpozdeni, tentokrat cca 1 hod. (jel jsem pres kolin).
0/0
3.10.2004 22:13

Rejpal

Informace asi není úplná
Vyjímka se uděluje vždy jen na určitou dobu. To tam asi páni novináři zapoměli napsat.
0/0
3.10.2004 9:27

Karo Drak

Re: Informace asi není úplná
Mě to připadá jako záměr. Neudat důvod ani dobu platnosti...
0/0
3.10.2004 11:35

Krakonos CDN

A koho to s*re
Pro me za me muzou ty prelozeny kamiony vozit vo vikendech i zidy , Pekne prevazet ten zku*venej gesindels do Auschvitz na vyhlazeni jako za ADOLFA  HITLERA , COPAK SE MUSI TEN PEJZATEJ DOBYTEK LIFROVAT DO KREMATORIA JEN PO KOLEJICH ???.........
0/0
3.10.2004 6:30

Tutek

Re: A koho to s*re
sám seš žid a na jiný to svádíš  tak si svůj komplex řeš někde jinde
0/0
3.10.2004 9:13

Krakonos CDN

Re: Re: A koho to s*re
Nejsem ty  prasivej  gesindel s cervinkou na krupone , na zidovsky komplexi jako mas ty byla nejlepsi Osvetim , furt abty zidy jeden poucoval kde by jim bylo nejlip Jarmulkovej vobrezanej knoure .
0/0
5.10.2004 0:19

Ludanek

Tahnete do hajzlu
svine sikmooky.
0/0
3.10.2004 0:19

Beavis Imbecil

Re: Tahnete do hajzlu
P.S. a žabožroutský svině taky
0/0
3.10.2004 9:27

Karo Drak

Re: Re: Tahnete do hajzlu
A čeký kriplové s cigárem a fotbalovým míčem místo hlavy taky  
0/0
3.10.2004 11:40

Rudolf

Kolíne, Kolíne ...
Konšelé ze Strakovy akamedie už zřejmě zase nemají co dělat. Kdyby raději se snažili trochu vládnout a nebo alspoň jako vláda chovat. Věčné ústupky, svrchovaná předpřiposranost, darmo mluvit .......
0/0
2.10.2004 23:34

visions

TPCA KOlín
Já si myslim že je to dobře.Když se budou auta vyrábět tak se musej taky nějak odvízt.Já tam pracuji v TPCA a je tam super.
0/0
2.10.2004 22:03

cbx

Re: TPCA KOlín
Mě se zdá, že tě sem musel někdo nasadit, abys tady celý ten velký průšvih obhajoval. Jinak bys tady tvoje bezpředmětné poznámky určitě nikomu nevnucoval.
0/0
2.10.2004 22:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.