Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavbaři dokončili železniční koridor Děčín-Břeclav

Poslední chybějící část I. železničního koridoru je hotova. Stavbaři už dokončili a zprovoznili i úsek Záboří nad Labem-Přelouč. Celková délka koridoru z Děčína přes Prahu, Českou Třebovou a Brno do Břeclavi dosáhla 381,5 kilometru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beran

každá liška svoji oháňku chválí....
Parametry "Koridoru" to v úsecích má daleko za sebou. Do železniční stanice Brno přijedete od Břeclavi 160km/hod. a brzdíte na 40 km/hod. a přišouráte se do stanice.  Z Brna jedete na Blansko 70km/hod. Chtělo by to se přestat přetvařovat a makat pořádně, zkrátka managment nechat vrátit výplaty. Udělaly se úseky železniční trati a železniční stanice (ty největší) se nedělaly. Kdy bude Brno, Praha? Politická tlachání a skutky jsou v ..... Jen se za provozu mění podmínky hry a to je nepřípustné. Kde je to"Pendolíno"? Proč nejezdí (nesmí) a kolik je tam utopených peněz. Vždyť se mělo dělat taky (část) v Praze.  Vždyť Pendolíno jezdí v Finsku, Švýcarsku,Portugalsku, Itálii. Ale nemůžeme jezdit v Ferari po polních cestách a je jen dobře, že Drážní úřad hlídá bezpečnost cestujících. Kdyby ne, tak by to vypadalo jak na silnicích. Kolik "rádoby odborníků" teď  je u lizu.... Bohužel na pořádný koridor nemáme a s tím se musíme smířit.  Ale za rozumnou cenu můžeme si část postavit - ale musí se s pravdou ven - bude to stát víc. Většina trati je na místě, kde ji budoval Franc-Josef, teď se jen "revitalizovala". 
0/0
12.10.2004 14:55

Bajeasar

Konečně rozumně utracené peníze...
..například ve srovnání s D47 (dokáže někdo vůbec říct odkud kam ta dálnice vede?)
0/0
12.10.2004 14:43

Johnny

Logika rekonstrukce
Dokáže někdo říct, jakou logiku vlastně má rekonstrukce koridorů? Jde o to, že u Ústí nad Orlicí se trať nemění: jsou tam prudké zatáčky a v nich se jezdí jen 70 - 80 km/h (i když velká část tohoto úseku je opravami ještě nedotčena). Přitom po této trati jezdí mezinárodní vlaky EC a IC mezi Německem, Rakouskem a Maďarskem. Kdežto na "vedlejší" části koridoru u Zábřehu se v kopcích trať narovnává, jsou tam vyraženy už 2 nové tunely a další se kopou. Takže chceme snad psychicky terorizovat Němce pomalou jízdou ve vlaku, který může jet rychle a naopak těšit Čecha, který jede do Ostravy v 30 let starém vagónu, myšlenkou, že až dráhy za 20 let možná nakoupí nové vlaky, bude si moct užívat rychlosti 160 km/h????
0/0
12.10.2004 14:40

Honza

Re: Logika rekonstrukce
Ono jde spíše o to, že ohlásili dokončení stavby koridoru, naši pisálkové v novinách jim to sežrali i s navijákem aniž by si tu trať zkontrolovali, zda to tak je. Úsek Choceň - Ustí n.Orlicí je naplánován až po výstavbě úseku Česká Třebová-Zábřeh, protože Subtera a Metrostav nebudou pracovat na více jak třech tunelech na jednou. Je to hodně nákladné a pracné na logistiku. Jezdím tama po celé délce koridoru UnL-Olomouc a těch nedodělků je tam spousta.
0/0
13.10.2004 9:47

AB

HA ha, ak kcemu to je?
To je velmi pekne ze je postaveny koridor, ale kde je ten vlak k tomu koridoru to uz se v tomhle clanku nepise. O tom by mel autor napsat a nechvalit zde loby za x miliard. Zkuste se zeptat na vlakovou soupravu z italie ktera mela jezdit. To bude nasi republiku stat take peknych par milionu za popotahovani po soudech.
0/0
12.10.2004 13:39

R.Pavelka

Opravdu dokončili???!!
Je zajímavé, že když se koridor dokončil, že se ještě musí doupravovat železniční uzly. To teda není dokončen!!!!
0/0
12.10.2004 13:33

Jurečka

Vyhozené peníze
Vyjádření ČD nerozumím a proinvestované miliardy považuju za vyhozené oknem. Před nedávnem jsem četl člának v MF Dnes o starých jízdních řádech. Tak tedy, za první republiky trvala cesta vlakem z Prahy do Ostravy cca 5 hodin parní lokomotivou. Tak tomu bylo po celou dobu a bude i nadále, jen s tím rozdílem, že se bude jezdit po "koridoru" který stál desítky miliard. Stálo by zato najít původce této investiční akce a udělit mu cenu. Nechápu jak mohli takouvou investici schválit. Pozitivní efekty mi nějak unikají. Napadají mě jen samé negativní,: neustálá spoždění způsobená výstavbou koridorů, výsledná časová úspora doby cestování žádná, jezdit se bude stejnými vagony, nová pendolina nasadí jen na mezinárodní spoje pro cizince a zaměstnance CD (pozn. ti jezdi zdarma), vyhozené peníze které by se daly použít efektivněji a hospodárněji. A nakonec dojde-li výsledkem výstavby koridorů přece jen o zkrácení jízdní doby v řadu minut, bude každá ušerřená minuta opravdu drahá!  
0/0
12.10.2004 13:32

jorge

Re: Vyhozené peníze
od prosince Manažer Praha-Ostrava za 3:42
0/0
12.10.2004 14:49

Poirot

Re: Re: Vyhozené peníze
Jak vypadá cenové srovnání s EC či IC?
0/0
12.10.2004 15:04

lesní kombajn

Re: Re: Re: Vyhozené peníze
obojí za přípletek 60,-Kč
0/0
12.10.2004 15:24

drevak_patlak

Re: Vyhozené peníze
Nevíte, co píšete. Dneska jezdí IC a Ex Praha-Ostrava za 4,5 hodiny, stejně tomu bude i příští rok. Po dokončení spojovací větve Česká Třebová-Přerov to bude už pod 4 hodiny a po modernizaci uzlů je možné se dostat i pod 3,5 hodiny (hokejové expresy jezdily na jaře za 3:30 a to bylo ještě více rozkopáno).
Podobně klesla i jízdní doba jinde, např. Praha-Ústí (EC za 1:03), Praha-Brno (EC dnes za 245, příští rok za 2:40, za pár let pod 2:30). Jinak při modernizaci nejde jen o rychlost, ale také o propustnost, bezpečnost a větší pohodlí jízdy (srovnejte drncání na modernizovaných a nemodernizovaných tratích).
Pokud bychom chtěli rychlost nad 160, musely by se už stavět nové tratě, podstatně dražší.
0/0
13.10.2004 9:29

Honza

Re: Re: Vyhozené peníze
0/0
13.10.2004 9:54

Honza

Re: Vyhozené peníze
NO investice to je velmi dobrá, i když pár mld se určitě někde utopilo.Ale ta cesta je nesrovnatelně pohodlnější na nových kolejích. Moje cesta trvá přes 5 hod na cestě UnL-Olomouc a jsem spokojen.Zpoždění toleruji.Vím, že je náročné udržet provoz (velmi intenzivní), když se na několika usecích jezdí více 5-10 km po jedné koleji.Jen neinformovaní lidi křičí, že jsou zpoždění a že to nemá cenu .Trochu se pídit po informacích.
0/0
13.10.2004 9:53

Testosteron

Hmmm, uměj se pochválit
Je dobré, že se opravuje a rekonstruuje, jezdí to fakt pohodlněji, rychleji, ale  taky by měli dodat cosi o rozkradených miliardách, také o nedodělaných uzlech a nádražích, menším počtu vozů, než se počítalo, takže také o větších intervalech nebo o tom, že pokud tam budou jezdit staré vozy, tak stejně musí jet pomalu. No ale Deo gratias i za tohle. Dráha stejně jednou vyhraje, protože má logiku z ekologického i ekonomického hlediska. až se ovšem zbaví zlodějů a začne se chovat normálně a pokorně. Jako starý vandrák miluju malé tratě a lokálky - a tady vidím, že se věci spíš blíží k průseru. A to je veliká škoda. A protože dojíždím denně do Prahy příměstskou dopravou, tak vidím i ten bordel tam. Takže bych zase tak moc práporama nemával, být odpovědným činovníkem drah. My, běžní jezdiči, z koridorů máme houby, akorát když se občas svezem, tak přes ty bariéry nic nevidíme. Huh. ...
0/0
12.10.2004 13:08

Johnny

Dokončený koridor?
Autorovi článku doporučuji, jet se projet vlakem po této trati a teprve potom něco psát. Takto si děláte jen ostudu. Například mezi Chocní a Ústím nad Orlicí není s výjímkou jednoho krátkého úseku zrekonstruováno skoro nic a na mnoha místech se ještě ani nezačalo kopat. To je dokončený koridor????
0/0
12.10.2004 13:04

Ventil

Re: Dokončený koridor?
Hm, to je ale odbočná větev II. koridoru, rozumbrado. První jde z České Třebové dolů. Doporučuji teprve po prostudování mapy něco psát a nedělat si jen ostudu.
0/0
12.10.2004 13:57

Pepa

Re: Re: Dokončený koridor?
No teď jsi se dobře ztrapnil. Než začneš někoho poučovat a opravovat, podívej se do mapy sám, chytráku. 1. koridor je Děčín-Praha-Česká Třebová-Brno-Břeclav. A kde asi tak leží úsek Čhoceň-Ústí nad Orlicí?? Možná si to sám pleteš s úsekem Zábřeh-Česká Třebová, který je v lecčems podobný, moulo.
0/0
12.10.2004 14:08

Pepa

Re: Re: Dokončený koridor?
No teď jsi se dobře ztrapnil. Než začneš někoho poučovat a opravovat, podívej se do mapy sám, chytráku. 1. koridor je Děčín-Praha-Česká Třebová-Brno-Břeclav. A kde asi tak leží úsek Choceň-Ústí nad Orlicí?? Možná si to sám pleteš s úsekem Zábřeh-Česká Třebová, který je v lecčems podobný, moulo.
0/0
12.10.2004 14:08

Johnny

Re: Re: Dokončený koridor?
Milý Ventile, trasa 1. koridoru vede z Prahy do Pardubic, Chocně, Ústí n. Orlicí, České Třebové, Brna a Břeclavi. Jeho odbočná větev jde z České Třebové přes Zábřeh na Moravě, Olomouc do Přerova, kde se napojuje na koridor Ostrava - Brno. Pokud si myslíš, že Choceň a Ústí je mezi Třebovou a Přerovem, doporučuji vrátit se do základní školy.
0/0
12.10.2004 14:14

lesní kombajn

Re: Re: Re: Dokončený koridor?
Taky oprava,v Přerove se napojuje na koridor (waršava) Ostrava - Břeclav (Vídeň).Do brne vede z Přerova pouze jednokolejka.
0/0
12.10.2004 15:27

Dušek

Koridor
Je to pěkná sviňárna,vyhozené prachy za koridor,na kterém se nemůže jezdit rychle a je nekvalitní.To jsme se zase předvedli.Někdo se napakoval a vlaky budou jezdit jako doposud-tedy hrozně
0/0
12.10.2004 13:02

Johnny

Re: Koridor
Souhlasím, že na mnoha úsecích je rekostrukce nesmyslná: oblouky na trati zůstaly stejné a jezdí se proto i stejnou rychlostí jako dřív. Ale na rovných úsecích je problém taky v kvalitě vagónů: při rychlosti kolem  120 km/h házejí tak, že jen čekáte, kdy vyletí z kolejí. Takže to asi chtělo, spolu s rekonstrukcí inovovat i vlaky....
0/0
12.10.2004 13:10

zeměměřič

Bohumín
A odkdy je Bohumín na cestě z Břeclavi do Děčína. Bohumín je na II. koridoru
0/0
12.10.2004 12:50

Pepa

Aha
Hm, hotovo, stačí dodělat "jen" uzly. Až na to, že třeba uzel Praha v tomto pojetí sahá až po Úvaly, což z Libně znamená skoro 20 km, kde se teprve bude kopat za cenu dalších zpoždění a pomalých jízd. A to nemluvím o tom, že cesta právě do Prahy po koridorech je zakončena ve skutečných sra.kách stanice Praha hl. n., takže normálnímu člověku stejně nezbývá, než je tím autem.
0/0
12.10.2004 12:45

sunka

efektivita
Tak to byla super investice. Miliardy investovane do zeleznice kterou vyuziva cim dal tim mene lidi, jeji provoz je nutne dotovat ze statniho rozpoctu a kdyz clovek je nuceny jet vlakem aby si pak rovnou zasel do cistirny jak jsou vagony spinave, a to i v 1. tride. Proc stat neporuje vice vystavbu silnic a hlavne jejich udrzbu nechapu. Jsme to pekny absurdistan.
0/0
12.10.2004 12:24

4omega

Re: efektivita
..jen počkej....až bude ropa stát 100 USD za barel, jak budeme ještě rádi, že máme mašinky a Temelín....
0/0
12.10.2004 12:31

pp

Re: Re: efektivita
No prave, kdyby za tech 100 mld co ty koridory nakonec budou stat radeji postavili dalsi jaderne  kapacity a podporili vyvoj a  vyrobu vodikovych ci el. aut, udelali pro budoucnost daleko vic, nez neustale strkani prachu do neceho, co se pro osobni dopravu na kratke vzdalenosti (a jine tu vzhledem k rozloze tohoto pidistatu ani nemame) prezilo jiz v polovine minuleho stoleti......  No a uhli, pisek, drevo ci cement , jediné asi smysluplné komodity pro dopravu   po zeleznici, nemusí pádit krajinou 160 km/h, ne?
0/0
12.10.2004 13:32

Dejv

Re: Re: Re: efektivita
Clovece, ackoliv odbornici, kteri tomu na rozdil od tebe rozumi tvrdi, ze draha neni prezitek, ty to vidis jinak. No, kazdy ma pravo na svuj nazor, ale napred by stalo za to premyslet, nez neco takovyho napises. Povazujes trasu z Prahy do Ostravy za kratkou vzdalenost? Bavilo by te jezdit takhle 2x tydne autem? Vazne?
0/0
12.10.2004 14:24

pp

Re: Re: Re: Re: efektivita
Zeleznice nas stoji nejake miliardy rocne na dotacich, pak nejake dalsi uz desitky miliard na budovani infrastruktury typu koridory atd. Ze silnicni dopravy ma stat prijmy na vsech danich nekde kolem 150 mld. Jinymi slovy, neni v zajmu statu silnicni dopravu jakkoli omezovat, neb by prisel o penize, ktere pak dale rozudeluje a z kterych kazdy statní zamestnanec, jez je v tomto procesu  jakkoli angazovan ma svuj osobni prospech. Skrz toto prizma tez lze hodnotiti i vsechny "odborniky" ,  kvalitu jejich analýz  a jejich zajmy... Stací, nebo mam pokracovat ....?
0/0
12.10.2004 14:54

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: efektivita
Stát samozřejmě má potřebu silniční dopravu omezovat a to hlavně z ekologických důvodů. Ty jsou obtížně vyčíslitelné a už dnes je vliv silniční dopravy na životní prostředí víc než neúnosný. Natož kdyby jezdili autem opravdu všichni.
Jinak příjmy ze silniční dopravy nepokrývají zdaleka všechny náklady, např. na dopravní policii, mrtvé a zraněné atd., celkově je silniční doprava silně v mínusu.
0/0
13.10.2004 11:32

elsimek

Re: efektivita
Tak proč jsou ty rychlíky tak nacpané, když jezdí čím dál míň lidí? To je dobře, že se taky něco dělá pro dráhu a ne jen pro smradlavá auta. Jediné, co mi na koridoru vadí, jsou ty betonové protihluikové stěny, přes něž člověk nikam nevidí. A taky by se nemělo zapomínat na lokálky, které lidé potřebují v pracovní dny k dojíždění do práce a o víkendech na vandr. 
0/0
12.10.2004 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.