Diskuze

Stavbaři dokončili železniční koridor Děčín-Břeclav

Poslední chybějící část I. železničního koridoru je hotova. Stavbaři už dokončili a zprovoznili i úsek Záboří nad Labem-Přelouč. Celková délka koridoru z Děčína přes Prahu, Českou Třebovou a Brno do Břeclavi dosáhla 381,5 kilometru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Beran

12. 10. 2004 14:55
každá liška svoji oháňku chválí....
Parametry "Koridoru" to v úsecích má daleko za sebou. Do železniční stanice Brno přijedete od Břeclavi 160km/hod. a brzdíte na 40 km/hod. a přišouráte se do stanice.  Z Brna jedete na Blansko 70km/hod. Chtělo by to se přestat přetvařovat a makat pořádně, zkrátka managment nechat vrátit výplaty. Udělaly se úseky železniční trati a železniční stanice (ty největší) se nedělaly. Kdy bude Brno, Praha? Politická tlachání a skutky jsou v ..... Jen se za provozu mění podmínky hry a to je nepřípustné. Kde je to"Pendolíno"? Proč nejezdí (nesmí) a kolik je tam utopených peněz. Vždyť se mělo dělat taky (část) v Praze.  Vždyť Pendolíno jezdí v Finsku, Švýcarsku,Portugalsku, Itálii. Ale nemůžeme jezdit v Ferari po polních cestách a je jen dobře, že Drážní úřad hlídá bezpečnost cestujících. Kdyby ne, tak by to vypadalo jak na silnicích. Kolik "rádoby odborníků" teď  je u lizu.... Bohužel na pořádný koridor nemáme a s tím se musíme smířit.  Ale za rozumnou cenu můžeme si část postavit - ale musí se s pravdou ven - bude to stát víc. Většina trati je na místě, kde ji budoval Franc-Josef, teď se jen "revitalizovala". 
0 0
možnosti

Bajeasar

12. 10. 2004 14:43
Konečně rozumně utracené peníze...
..například ve srovnání s D47 (dokáže někdo vůbec říct odkud kam ta dálnice vede?)
0 0
možnosti

Johnny

12. 10. 2004 14:40
Logika rekonstrukce
Dokáže někdo říct, jakou logiku vlastně má rekonstrukce koridorů? Jde o to, že u Ústí nad Orlicí se trať nemění: jsou tam prudké zatáčky a v nich se jezdí jen 70 - 80 km/h (i když velká část tohoto úseku je opravami ještě nedotčena). Přitom po této trati jezdí mezinárodní vlaky EC a IC mezi Německem, Rakouskem a Maďarskem. Kdežto na "vedlejší" části koridoru u Zábřehu se v kopcích trať narovnává, jsou tam vyraženy už 2 nové tunely a další se kopou. Takže chceme snad psychicky terorizovat Němce pomalou jízdou ve vlaku, který může jet rychle a naopak těšit Čecha, který jede do Ostravy v 30 let starém vagónu, myšlenkou, že až dráhy za 20 let možná nakoupí nové vlaky, bude si moct užívat rychlosti 160 km/h????
0 0
možnosti

Honza

13. 10. 2004 9:47
Re: Logika rekonstrukce
Ono jde spíše o to, že ohlásili dokončení stavby koridoru, naši pisálkové v novinách jim to sežrali i s navijákem aniž by si tu trať zkontrolovali, zda to tak je. Úsek Choceň - Ustí n.Orlicí je naplánován až po výstavbě úseku Česká Třebová-Zábřeh, protože Subtera a Metrostav nebudou pracovat na více jak třech tunelech na jednou. Je to hodně nákladné a pracné na logistiku. Jezdím tama po celé délce koridoru UnL-Olomouc a těch nedodělků je tam spousta.
0 0
možnosti

AB

12. 10. 2004 13:39
HA ha, ak kcemu to je?
To je velmi pekne ze je postaveny koridor, ale kde je ten vlak k tomu koridoru to uz se v tomhle clanku nepise. O tom by mel autor napsat a nechvalit zde loby za x miliard. Zkuste se zeptat na vlakovou soupravu z italie ktera mela jezdit. To bude nasi republiku stat take peknych par milionu za popotahovani po soudech.
0 0
možnosti

R.Pavelka

12. 10. 2004 13:33
Opravdu dokončili???!!
Je zajímavé, že když se koridor dokončil, že se ještě musí doupravovat železniční uzly. To teda není dokončen!!!!
0 0
možnosti

Jurečka

12. 10. 2004 13:32
Vyhozené peníze
Vyjádření ČD nerozumím a proinvestované miliardy považuju za vyhozené oknem. Před nedávnem jsem četl člának v MF Dnes o starých jízdních řádech. Tak tedy, za první republiky trvala cesta vlakem z Prahy do Ostravy cca 5 hodin parní lokomotivou. Tak tomu bylo po celou dobu a bude i nadále, jen s tím rozdílem, že se bude jezdit po "koridoru" který stál desítky miliard. Stálo by zato najít původce této investiční akce a udělit mu cenu. Nechápu jak mohli takouvou investici schválit. Pozitivní efekty mi nějak unikají. Napadají mě jen samé negativní,: neustálá spoždění způsobená výstavbou koridorů, výsledná časová úspora doby cestování žádná, jezdit se bude stejnými vagony, nová pendolina nasadí jen na mezinárodní spoje pro cizince a zaměstnance CD (pozn. ti jezdi zdarma), vyhozené peníze které by se daly použít efektivněji a hospodárněji. A nakonec dojde-li výsledkem výstavby koridorů přece jen o zkrácení jízdní doby v řadu minut, bude každá ušerřená minuta opravdu drahá!  
0 0
možnosti

jorge

12. 10. 2004 14:49
Re: Vyhozené peníze
od prosince Manažer Praha-Ostrava za 3:42
0 0
možnosti

Testosteron

12. 10. 2004 13:08
Hmmm, uměj se pochválit
Je dobré, že se opravuje a rekonstruuje, jezdí to fakt pohodlněji, rychleji, ale  taky by měli dodat cosi o rozkradených miliardách, také o nedodělaných uzlech a nádražích, menším počtu vozů, než se počítalo, takže také o větších intervalech nebo o tom, že pokud tam budou jezdit staré vozy, tak stejně musí jet pomalu. No ale Deo gratias i za tohle. Dráha stejně jednou vyhraje, protože má logiku z ekologického i ekonomického hlediska. až se ovšem zbaví zlodějů a začne se chovat normálně a pokorně. Jako starý vandrák miluju malé tratě a lokálky - a tady vidím, že se věci spíš blíží k průseru. A to je veliká škoda. A protože dojíždím denně do Prahy příměstskou dopravou, tak vidím i ten bordel tam. Takže bych zase tak moc práporama nemával, být odpovědným činovníkem drah. My, běžní jezdiči, z koridorů máme houby, akorát když se občas svezem, tak přes ty bariéry nic nevidíme. Huh. ...
0 0
možnosti

Johnny

12. 10. 2004 13:04
Dokončený koridor?
Autorovi článku doporučuji, jet se projet vlakem po této trati a teprve potom něco psát. Takto si děláte jen ostudu. Například mezi Chocní a Ústím nad Orlicí není s výjímkou jednoho krátkého úseku zrekonstruováno skoro nic a na mnoha místech se ještě ani nezačalo kopat. To je dokončený koridor????
0 0
možnosti

Ventil

12. 10. 2004 13:57
Re: Dokončený koridor?
Hm, to je ale odbočná větev II. koridoru, rozumbrado. První jde z České Třebové dolů. Doporučuji teprve po prostudování mapy něco psát a nedělat si jen ostudu.
0 0
možnosti

Dušek

12. 10. 2004 13:02
Koridor
Je to pěkná sviňárna,vyhozené prachy za koridor,na kterém se nemůže jezdit rychle a je nekvalitní.To jsme se zase předvedli.Někdo se napakoval a vlaky budou jezdit jako doposud-tedy hrozně
0 0
možnosti

Johnny

12. 10. 2004 13:10
Re: Koridor
Souhlasím, že na mnoha úsecích je rekostrukce nesmyslná: oblouky na trati zůstaly stejné a jezdí se proto i stejnou rychlostí jako dřív. Ale na rovných úsecích je problém taky v kvalitě vagónů: při rychlosti kolem  120 km/h házejí tak, že jen čekáte, kdy vyletí z kolejí. Takže to asi chtělo, spolu s rekonstrukcí inovovat i vlaky....
0 0
možnosti

zeměměřič

12. 10. 2004 12:50
Bohumín
A odkdy je Bohumín na cestě z Břeclavi do Děčína. Bohumín je na II. koridoru
0 0
možnosti