Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je zatím pro unii levná

Čím lépe se Česko zabydlí na rozsáhlém evropském trhu, tím rychleji budou tuzemské ceny růst na evropskou úroveň. Zdražení přijde i bez toho, že země bude muset přijmout společnou evropskou měnu euro. Ceny se zvyšují už dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marcela

a tabulka platů
je kde ?
0/0
14.10.2004 20:57

Isa

dodatek
Jo a do kina za sest akorat tak v utery rano
baj baj
0/0
14.10.2004 16:52

FILIP

Re: dodatek
Kde prisli na to,ze v Londyne je kino za 13 EUR to fakt nevim.Za dvacet liber se da chodit mimo West Endu do kina po celem Londyne neomezene (pro studenty) a jinak stoji kino treba v utery 3.5libry o vikendech 6.5 coz asi neni 13liber.Porovnavat maximum je zavadejici a jak tu jiz zminuje hodne lidi,clanek o nicem.Je to presne napsane tak,jak to ma byt videno,ale ne objektivne.FILIP
0/0
14.10.2004 18:00

marzena

Re: Re: dodatek
¨20 liber je o dost vic nez 13 EUR.. nejak nechapu, jak jsi to myslel..
0/0
15.10.2004 17:43

Isa

pivo
Zajimalo by me, kde autori srovnavaci tabulky prisli na to, ze pivo stoji v Amstrdame 1.21. Pod dve eura si tady pivo nekoupite a to mluvim o tretince.
0/0
14.10.2004 16:48

daniel

Špatná tabulka
Nechapu kdo dělal graf nad tou tabulkou,která je součást článku, protože Varšava (v cenách) vyšla mnohem levnějí než Praha a v tabulce tomu je obraceně . Nechapu tu logiku prosím o vysvětlení autora tabulky. Děkuji
0/0
14.10.2004 16:20

evzen

byty a domy
Ceny bytu a domu taky se budou zvedat???Myslim ze taky jako to je i tady na zapade.
0/0
14.10.2004 16:17

Miroslav Durchánek

Praha nejdražší!!!
Nemáte v redakci někoho kdo by dokázal přepočítat ceny na kupní sílu obyvatelstva?Tohle Vaše srovnání může napsat akorát blbec,protože každý kdo vycestoval dál než do Rozvadova ví že něco je i v Praze levnější než na západě,tyhle Vaše zhovadilosti do nás cpali už komunisti,bohužel doba se nezměnila!!!
0/0
14.10.2004 15:55

cochran

prechod na EUR
je zvlastni kapitolou o ktere se malo mluvi. Na rovinu muzu rici, ze smena v soucasnem kurzu by znamenala defakto menovou reformu takrka na urovni 50 let, kdy by doslo k znehodnoceni vkladu  stradatelu a jejich ozebraceni. Bohuzel pro hospodarstvi je vyhodnejsi prevod v co nejnizsim kurzu koruny vuci euru a tak se nabizi velke obavy, ze stradatele prijdou zkratka  a zaplati velkou dan za tuto srandu
0/0
14.10.2004 15:45

_Kůň_

Re: prechod na EUR
Já s vámi souhlasím, pro mě je tato problematika také velkou neznámou. Přemýšlím, že všechny likvidní prostředky přesunu do nelikvidní formy. Nejde o inflaci, ale o kurz.
 
Ještě jsem se o problematiku moc nezajímal, ale bude to každopádně boj, především CNB. Jesli se nepletu, pásmo oscilace (??ERM systém??) bude určeno od určitého data a pak už nebude moci koruna apreciovat až do okamžiku konverze na Euro. Je tomu tak nebo ne?
0/0
14.10.2004 16:39

VITA11

Re: prechod na EUR
Už se těším jak ta měna zahýbe z nemovitostmi. mě je buřt zda to bud 30kč nebo 35kč/eu
0/0
14.10.2004 17:03

Vitalij

Re: Re: prechod na EUR
Mno, nechci ti brát iluze. Přesto ti je ale asi vezmu ;-) Fakt přechodu na Euro s nejvyšší pravděpodobnoctí bude mít na cenu nemovitostí asi takový vliv, jaký mělo vstoupení Česka do EU - tzn. žádný! K tomu mě vede několik důvodů:
 
1. Cena nemovitostí kupovaných za komerčním účelem se bude odvíjet pouze striktně z výnosu a zachovalisti (nutnost investovat v budoucnu velké sumy do údržby....) takovéto nemovitosti. A to bez ohledu na to, zda cena bude počítána v Kč nebo Euro.... Takže pokud nedojde např. ke zdražení nájmů, tak nedojde ani k nárůstu ceny komerční nemovitosti, v opačném případě by se totiž nejednalo o rozumnou investici, ale pouze o nesmyslné utopení velké částky.... Mimochodem, ceny činžáků už pár let docela stagnují... tedy až na pár nejlepších lokalit, kde ovšem nárůst tržní hodnoty jde vždy ruku v ruce s nárůstem výtěžnosti domu (růst nájmů....).
 
2. Naprostá většina zahraničních zájemců o větší investice do nemovitostí tak učinila už dávno před vstupem Česka do EU....
 
Jediné nemovitosti, které podle mě budou vykazovat ještě několik let plynulý nárůst ceny (ovšem nijak nesouvisející s faktem přechodu na Euro...) jsou pozemky určené na stavbu RD. Ovšem musí se jednat pouze o ty nejlepší lokality u velkých měst - podle mě se rasantnější nárůst (10-15% ročně) bude týkat pouze jejakostnějších lokalit v okolí Prahy a Brna. Totéž podle mě platí i pro menší byty - také pouze Praha, Brno, nejlepší lokality, kvalitní cihlové porevoluční stavby s terasami a pěkným výhledem..., rozloha asi tak do 80m2.
 
Naproti tomu panelové byty na obrovských sídlištích jsou podle mě odsouzené ke stagnaci, příp. poklesu ceny - hlavně větší byty.
0/0
15.10.2004 11:00

Vitalij

Re: Re: Re: prechod na EUR
Takže, podle mě, nárůst ceny nemovitostí nebude rozhodně plošný a rozhodně nebude mít mnoho společného s faktem přechodu na Euro.
0/0
15.10.2004 11:04

...mn

...
presne tak. v tomhle clanku se nevyzna ani divoky prase. chteji rict ze se bude zdrazovat, ale aby nas (vas, ponevaz ja uz v tyhle prdeli ziju )to tak nestvalo
ze narikam, prosim neodsuzujte. stejne pujdu nekam jinam. jedine co me bere, ze cinani a japonci maji nesrozumitelnou rec a strasne pismo.  jinak bych tam uz svitil
za 20 let bude mozna evropa chudsi, treba ani zakon na ochranu VW nemcum nepomuze, aby to taky vychodni drak nerozkoupil a neprodal treba do chile
 
 
0/0
14.10.2004 15:18

Michaela

cigarety
Ano, v Anglii si sice kupuji cigarety za ctyry az pet liber, ale je to take ma hodinova mzda. V Praze si je koupim za padesat korun, ale neni to snad take hodinnova mzda?
0/0
14.10.2004 15:18

ddo

Pomatený článek
To je ale žvást. Nejdřív píšou o zdražování, pak o tom, že nejrychleji se sbližování cen projeví v elektronice. Ovšem zapomenou dodat, že v případě elektroniky to sblížení cen vlastně znamená zlevňování ... asi aby si to neodporovalo s nadpisem. Svatá prostoto!
0/0
14.10.2004 15:04

eMirus

Re: Pomatený článek
Jo, jo. Bílá technika např. stála u nás stejně jako v Belgii už před 10 ti lety. Těžko jsem tam tehdy vysvětloval, jak si ji můžu s mým průměrným platem vůbec pořídit.
0/0
14.10.2004 17:24

eMirus

Re: Pomatený článek
např. obyčejnou ledničku
0/0
14.10.2004 17:25

_Kůň_

To je SEN!
Bože co tohle je zase za KECY?!?!!?!? Četl sem to jenom zběžně abych se přiznal, ale studie alá "po vstupu růst cen" hážu do jednoho koše.
 
Autor je natolik imbecilní, že ve své studii předpoví růst, ale neřekne kdy a o kolik. Takových analytiků sme tady měli na realitním trhu min. rok více, že? Lituju všechny, co si koupili byt (oprava: králíkárnu) v pze v rámci loňské bubliny cen.
 
Pokud vůbec nějaká inflace nebo spirála bude(jakože NEBUDE) tak je to jedině zásluhou takových blbečků prezentovaných v článku. Jinak cena je vždy výsledkem poptávky a nabídky žeano (na nedeformovaném trhu) .
0/0
14.10.2004 14:40

DV

Re: To je SEN!
Nemáte tak docela pravdu. Cenová konvergence k evropské unii skutečně proběhne a probíhá - na výběr jsou ale dva kanály - inflační a kurzový.
Inflační kanál působil až do poloviny devadesátých let a od roku 1997 přešel v kanál kurzový (znamená to, že se západní Evropě nepřbližujeme růstem cen, ale apreciací kurzu)
Dále, i kdyby probíhal růst cen, tak není žádný důvod k panice, jelikož souběžně s ním bude probíhat i růst mezd (v dlouhém období totiž mzdy rostou součtem tempa růstu produktu a inflace).
 
0/0
14.10.2004 14:52

cochran

Re: Re: To je SEN!
jiste , za predpokladu uroku z vlaku minimalne na urovni inflace by to snad nevadilo.  Bohuzel situace na bankovnim trhu je natolik tragicka, ze stradatelum se znehodnocuji vlivem nizkych uroku uspory.
Bohuzel v soucasnosti lacine uvery defakto jdou z kapes chudaku poctivych drobnych jiz zdanenych stradatelu, kteri ze svych penez  v podstate prispivaji do kapes uverarum a tim pomahaji tahnout hospodarsky rust
0/0
14.10.2004 15:25

DV

Re: Re: Re: To je SEN!
Zajímavý příspěvek, nicméně nechápu co je to úrok z vlaku a také se obávám, že Vaše poznámka nemá zhola nic společného s mým příspěvkem a ani s tématem článku
0/0
14.10.2004 15:29

cochran

Re: Re: Re: Re: To je SEN!
to je prepis, melo jit o urok z vkladu. Jinak jde o to, ze rust cen a inflace je ok cesta k vyrovnani cen, paklize porostou i platy a zaroven budou uroky takove , aby se vklady neznehodnocovali
0/0
14.10.2004 15:32

_Kůň_

Re: Re: To je SEN!
Ano jistě, máte pravdu. Konvergence bude probíhat, už dávno probíhá jak píšete. Ale není pravdou, že je to nyní uvedená ad1 inflační varianta. Stačí sledovat vývoj inflace v ČR a samozřejmě důvody zvýšení(snížení) inflace, viz. vyšší míra zdanění atd. Naopak, zahr. poptávka v průběhu posledních let má za následek dlouhodobou apreciaci koruny.
 
Víme, že jedna se složek inflace skutečné je inflace předpokládaná (ek. subjekty). Pakliže ČR veřejnosti analytici tohoto typu budou tlouc do hlavy blbosti týkající se zvyšování cenové hladiny, započítaná předpokládaná inflace se skutečně projeví. Ve všem je kus psychologie.
 
Jinak s Vámi ale samozřejmě souhlasím .
0/0
14.10.2004 16:34

Gross Standa z Depa

já sy mislým
že muj plat je tak nějak dobrej. A moje manželka sy taki vidělá v tom Amvej docela dost. Takže pro nás je tady celkem levně.
0/0
14.10.2004 12:18

Vaclav Hanus

praha je vubec..
...levna devka. Staci si vzit statisticky vzorek obyvatel a udelat si prurez hodnotovou orientaci..Sociologove tomu kulantne rikaji : orientovani na cil . Oni jsou ti sociologove totiz vetsinou take z prachy...
0/0
14.10.2004 12:17

Gross Standa z Depa

Re: praha je vubec..
zato ty seš jedna velká socanská ku ku ku... darebák. ty mně taky!
0/0
14.10.2004 12:20

wewerka

čísel mnoho
Hm, Marlbora v Praze za 1,39 EUR, autor článku používá zajímavý kurz KČ/EUR - 40:1
0/0
14.10.2004 12:13

leva

Mzdy : ceny
Za GroSSe rostou ceny již nyní, ale mzdy slušných občanů stagnují
0/0
14.10.2004 12:10

Milan

mike-ši......
když  někdo napíše článek,kde porovnává cenu zboží bez toho,aby porovnal příjmy,pak ten,kdo na to reaguje není nýmand,ale logicky uvažující člověk.Dělal jsem 2 roky ve švýcarsku a věř nebo ne,ale tady se maká mnohem víc a rychleji než tam,jenže!!! tady není např. kvalifikovaná (i dělnická)práce ohodnocená jak by měla být.Produktivita práce je tady horší ne proto že by se lidi flákali,ale proto,že ti,co si říkají manažeři oproti ve švýcarsku,neodvádějí ani desetinu z toho,co mají v náplni práce za mzdy,které si stanovili.
0/0
14.10.2004 10:39

mike-š

Re: mike-ši......
tak proti těmto argumentům nemám ani ň. :-)
myslel jsem spíše na naříkající socky. článek blbý je, v tom souhlasím. minimálně proto, že opět vyvolává zbytečnou paniku. novinářům chybí seriózní témata, tak jdou do spekulací bez ohledu na to, že tím situaci zhoršují. (tj. ceny mohou stoupat daleko víc proto, že obchodníci využijí těchto báchorek a zdraží, než v důsledku reálného tlaku tržního prostředí EU)
0/0
14.10.2004 10:50

Vaclav Hanus

Re: mike-ši......to: Milan
rukaon! rukaon! Pod tohle bych se i podepsal
0/0
14.10.2004 12:27

mike-š

EU je šance
EU je šance, ale ne pro každého. Kdo něco umí, ten se bát nemusí. Pro budoucí generace to bude určitě plus. No a že to odnese pár loserů je, upřímně řečeno, celkem jedno.
Podobné "inteligentní" články byly na iDnes už před vstupem. Jak prý dojde k hrozným změnám. Nedošlo k ničemu. Sbližování cen bude velmi pomalé a doufejme, že růst ekonomiky a produktivity v ČR bude rychlejší. Pak totiž nebude problém s odpovícajícím (díky produktivitě i o něco rychlejším) růstem mezd.
Nářky nýmandů o tom, že se platy nezvýší automaticky, nebudu komentovat. Je to škoda energie a času.
0/0
14.10.2004 10:12

miki

Ja to rikam porad
Evropske ceny, ceske platy. Slysel jsem, ze Novy Zeland vita ceske pracovniky....
0/0
14.10.2004 10:08

Hater

díky ,,Máršlovi" a nesmyslu zvanému EU
Ceny se musí vyrovnat se Sovětským svazem/EU, jinak to v novodobé RVHP nejde, stejné ceny v ČR jako v Anglii, jen české platy jsou a budou vždy jen zlomkem západoevropských. Rád bych se zeptal ,,Máršla Alexandroviče", jak to chce udělat, aby se nám zvýšily na odpovídající úroveň i platy, pokud nebudeme zrovna policajti, vojáci nebo politici? Že by to dojednal s megainteligentním ministrem Škromachem a upřímným Standou osobně?
0/0
14.10.2004 9:58

Milan

autor článku.......
píše,že v Londýně je krabička  cigaret 4x dražší než u nás,ale už nepíše,že anglán si vydělá minimálně 4x víc.Takové porovnávání  má jenom oblbnout lidi.
0/0
14.10.2004 9:54

xyz

EU
Myslim, ze pro vetsinu Cechu v produktivnim veku je EU momentalne neprijatelna, oceni to az dalsi generace! Stezovat si na to, ze se nekomu nezvedl uz 12 let plat je ubohe... vsem co neco umej, tento clanek samozrejme nepatri!
0/0
14.10.2004 9:12

aluccia

Anglie vs Čechy??
nechápu jak můžou porovnávat anglii a čechy - průměrná mzda v anglii je kolem 1.500Ł měsíčne tj. 75.000,- Kč - a v čechách je to kolem 15.000,- - není to tak trochu 5krát míň?kromně toho - anglie je taková EU neEU - vlastní měnová jednotka všechno separé, tak proč to neporovnat třeba s itálií anebo francouzskem, kde se eura ani zdaleka nerovnají librám a které jsou evropskou unií se vším všudy?
0/0
14.10.2004 8:43

kulak

chatro nevdecna...nevite co chcete.
Neni duvod proc by meli cesi vykysat v Praze .Pokud na ni nemas mazej ven.Praha bude pouze pro zaslouzile bohate cechy,kteri privatizovali,policajty a bohate lidi s EU.Tak co se tady stekate...sami jste to chteli a placali Cyrilovi jak nas tam rval.Tak koukejte mazat na venkov.........zatim,nez i ten se pro nas stane drahym.Do Prahy muzete dojizdet pouze jako podrztasky pred hotely jestli vam je vubez nekdo sveri aby jste mu nevzali kramle.
0/0
14.10.2004 8:32

Mjr. Zeman

Re: chatro nevdecna...nevite co chcete.
ty brzy už dokulakuješ, nepříteli lidu a odporný buržuji. S takovými, jako jsi ty, zatočíme po našem, po bolševicku. V uranových dolech poznáš, jak chutná vláda lidu!
0/0
14.10.2004 10:02

rockin 66

hloupe zvasty
ceni nutne , aby ceny rostly, ke zblizeni cen dojde nasledkem posilovani koruny.
PS: pisalci opet strasi
0/0
14.10.2004 7:55

Pet

Re: hloupe zvasty
sblížení cen posílením koruny, hm pán je fantasta
0/0
14.10.2004 9:09

cochran

Re: Re: hloupe zvasty
ne vetsi, nez autor tohoto clanku
0/0
14.10.2004 9:34

vysvětlivka

Re: Re: hloupe zvasty
když posílí koruna, tak vzrostou česté ceny v eurovém vyjádření i bez inflace  .... ve skutečnosti to bude asi kombinace obého, s tím, že inflace asi zůstane stale na relativně prijatelných hodnotách
0/0
14.10.2004 9:50

Jarek

Bláboly z našich novin
Na unii vám ser...bílej Tesák,unie tady nežije vy dovedové dementní.Jaká je ČR pro čechy,kteří tady musejí přežívat
0/0
14.10.2004 7:53

Jíra

Kontrolní otázka,kur...
Když se neustále hovoří a píše o tom jak je tady levně,tedy jak pro koho,tak by mi zajímalo,když se budou ceny neustále srovnávat na Evropskou úroveň kdy se také srovnají platy a odměny O tom se totiž nepíše vůbec a na rozdíl od stálého,tedy trvalého zdražování se můj plat nehnul už tak 12let JE TO HNUS SOCANSKEJ
0/0
14.10.2004 7:51

rockin 66

Re: Kontrolní otázka,kur...
mas v hlave vymeteno. ODS je  nebezpeci pro tento narod
0/0
14.10.2004 7:56

Jarek

Re: Re: Kontrolní otázka,kur...
Ani zdaleka ne tak jako ty ,ty rudej komisaři
0/0
14.10.2004 8:01

Vendula

Re: Re: Kontrolní otázka,kur...
Rockin,takový jako jseš ty měli před 15lety věšet
0/0
14.10.2004 8:04

Nedobýk

Re: Re: Re: Kontrolní otázka,kur...
A kdože měl držet špagát? Starej Grebeníček (či mladej ??), Zifčákové a pod.
0/0
14.10.2004 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.