Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odboráři chtějí zvednout platy o sedm procent

Sedma. To je karta, kterou chtějí odboráři vytáhnout na stoly při prosincových jednáních se zaměstnavateli o růstu platů na příští rok. Vnukl jim to Milan Štěch, předseda Českomoravské konfederace odborových svazů. Cílem odborů je reálný růst mezd až o čtyři procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

STBák

ještě, že si vezmu výsluhu a jdu.
Díky panu Grossovi dostanu přidáno 35% k platu a za pár měsíců jdu i s výsluhou do ,,penze".
0/0
18.10.2004 11:57

viv

Re: ještě, že si vezmu výsluhu a jdu.
ja taky...:o)))))))
po 20 letech dostanu 40 procent z hrubeho
0/0
18.10.2004 14:53

Lišák

Odboráři chtějí,ha,ha,ha
a my také.Zvýšit platy o 10% a to hned.Když můžou dostat fízlové tak ať dostanou i ostatní a všichni.Zdražovat všechno dovedou ale přidat na platech to už ne.To nám ta životní úroveň pěkně klesne místo aby stoupala,nebo je to jinak?Možná,že je to tak,že čím méně máme peněz, tím lépe se budeme mít?To je divný?
0/0
18.10.2004 9:07

Stechomilodborar

socialisticky kapitalismus
Chceme zvysit platy minimalne o 40%,chceme zkratit pracovni dobu na polovinu,chceme svoji cestovku jako maji v parlamentu,chceme taky imunitu aby jsme nemeli za nic zodpovednost,chceme ridit podnikatele.Chceme socialistickej kapitalismus.At zije nas tata Stech....hura,hura hura
0/0
17.10.2004 9:16

Štech

Re: socialisticky kapitalismus
mluv jen do věcí,kterým rozumíš,jinak vypadáš jako hlupák.
0/0
17.10.2004 9:56

nevolnik socialistickeho kapit

Re: Re: socialisticky kapitalismus
Kdo netancuje jak ty piskas tak je samozrejme hlupak ktery nicemu nerozumi.Urcite na tebe a tobe podobny pany nechci makat.Jste jen zvanilove,kterym tento stav plne vyhovuje a lovite jen prachy pro sebe.Zkus nekdy pracovat a podnikat,ale to ty asi neznas.Nemyslim podnikani,kdy z titulu tve osoby vsichni padaji na pr.el a vsechno mas u rypaku.Ja ti urcite vytah na vyhledoveho chrapajiciho a nicnedelajiciho EUroposlance delat nebudu.Nejde ti vubec o lidi ale o koryto.Je ti uplne jedno ze tretina pujde na dlazbu,kdyz se budes porad zviditelnovat a tomu rozumim velmi dobre.
0/0
17.10.2004 16:25

MichaelWittman

Re: socialisticky kapitalismus
za a) Dělal jsem pár měsíců na výšce u pokrývačů a v cihelně u pecí v zahraničí a nebude mi žádný pětadvacetiletý magor, který v životě fyzicky nepracoval a když mu lisknu, tak mu ulomím hlavu kecat že tady se manuálně pracující flákají, nižší přidaná hodnota souvisí s jinými věcmi (přepočet kurzu, nižší podíl finálních výrob,..) ale to bys nesměl mít v hlavě nasráno.za b)  jsem dost dobře placený a dělám hlavou, pro info, ale takovéto krávoviny muže napsat jen debil, předpokládám, že jsi jeden z těch nadšenců co si přečetli knihu typu "kde je můj kousek sýra" a pod. dělá na projektu ve firmě a nechce si přiznat že na jeho místo je možné přijmout x desítek podobných sraček, když se dá inzerát.
0/0
17.10.2004 18:00

pavel

Re: Re: socialisticky kapitalismus
ahoj, jsem presne tim 25 ti letym podnikavcem, ktery musi neustale nabadat sve zamestnance k tomu, aby lepe a rychleji pracovali. podle me hlavou moc nepracujes, kdyz se tasis tak silnymi slovy jako napr jsou, ze by jsi nekomu urazil hlavu apod....
ani nevis, jak se vypocitava pridana hodnota. pridana hodnota se vypocitava tim, ze od pridane hodnoty uvedene ve vykazu zisku a ztrat vydelis pocet odpracovanych hodin a vyjde ti, kolik ti jednotlivy zamestnanec vydela..... jelikoz jsou u nas zcela jine naklady, ktere se odecitaji od PH, vyjde ti spravny vysledek.....
 
no, mas se co ucit, ale treba taky jednou budes vest nejakou firmu a pak se opet ozvy...
0/0
17.10.2004 19:19

MichaelWittman

Re: Re: Re: socialisticky kapitalismus
Ty neviš o co jde, je rozdíl jestli dělám součástky v podstatě za práci ve mzdě, vyvezu to a např. v Německu se to kompletuje a přráží zisk, mluvil jsem o tom, že mě lezóu na nervy kecy o tom, že se tady lidi na rozdíl od západu flákaj, když to někdo říká, tak si přes držkz zaslouží,a věř mi ža na to mám, to pro toho idiota co psal příspěvek níž. A hlavou pracuji, ve velké nadnárodní firmě a s velmi dobrými výsledky na manažerské funkci, ale to neznamená, že si nebudu vážit fyzické práce a plivat na všechny pode mnou, kteří ji považují za něco podřadnýho, to prostě volá o pár facek.
0/0
18.10.2004 8:54

kyklop

Re: Re: socialisticky kapitalismus
Tos toho moc v zivote s tou praci neposral mladej.S tim bych se vubec nechlubil.S tim liskanim to bude asi stejny vejtaho.
0/0
17.10.2004 22:19

eliska

ja chci poradek na silnicich
 
Podle předběžných informací policie řidič favoritu nezvládl v táhlé pravotočivé zatáčce řízení a vjel do protisměru....16/10/04.......3 mrtvi.... rychla jizda a opet nezvladnuti vozidla
Ceska mentalita neni zavist, tu jsem videla vsude na svete. Ceska mentalita je byt neznaboh, nemit svedomi a delat si co chci kde chci jak chci.  Uvedomte si, ze bez svedomi, jste na urovni zizaly. Ani vopicak kdyz skace ze stromu na strom se nesrazi s jinou vopici v protismeru. Neztratili nekteri z vas odhad o rozmerech, rychlosti, vzdalenostech, a slusnem chovani? (mozna otec alkoholik a matka kuracka?) 
0/0
17.10.2004 6:17

.

Re: ja chci poradek na silnicich
Za to s tebou se asi dlouho nikdo nesrazil......., bys to potrebovala jak sul! Treba bys prestala cpat do kazde debaty tuhle pitomou Cernou Kroniku.
0/0
17.10.2004 15:12

eliska

Re: Re: ja chci poradek na silnicich
...pokud se ti statistiky nezdaji alarmujici, mas  pravdu. Otravuju zde, a bude lepsi kdyz me nekdo srazi. Ale zda-li se ti ze je prilis nehod zpusobeno tou samou nedbalosti jako je:  rychla jizda, predjizdeni, nezvladnuti vozu v zatacce, nedodrzeni vzdalenosti mezi autama, alkohol,  potom je zcela na miste brat pitomou cernou kroniku vazne a snazit se situaci zmenit.   Bohuzel hodne lidi je stale presvedceno ze jsou kabrnaci a autak je dukazem jejich sily, odvahy.  Vsem ridicum, kteri maji problem s disciplinou doporucuji aby si jednou zkusili vzletnout a pristat solo s letadlem, a snad potom si uvedomi, jak je dulezite  byt zodpovedny a respektovat zakon prirody....Se srdecnym pozdravem, a drzte kone na uzde eliska
0/0
17.10.2004 20:35

mike-š

eliško, pozor! :-)
Milá slečno (či paní - dle vyznění Vašeho komentáře to vypadá spíš na první možnost),
Váš zájem o bezpečnost dobravy je opravdu úžastný a lidstvo Vám za něj děkuje. Nicméně, tady se momentálně nadává na odbory a ty "jezdí spíše pomalu", aspoň pokud jde o "ekonomickou jízdu" firmy.
Jsem si jist, že v jiné rubrice najdete určitě spousty zasvěcených reakcí na vaše silničně bezpečnostní náměty.
Pokud máte něco na srdci k problematice, o které tu je řeč, klidně se ale svěřte. Děkuji.
0/0
18.10.2004 14:17

Realista

Nazývejme odbory Štěchovo rudé brigády...
Nesmyslně ženou zaměstnance do střetu se zaměstnavateli, ti šetří, kde se dá a  nejvíce na odvodech a mzdách. Takže někomu přidají dva propustí. Odbory zdražují cenu práce v ČR a už i české firmy se stěhují  na Ukrajinu, vi Karviná. Většina pobídek pro investory tak přijde vnivěč, když investor po daňových prázdninách odejde dále na východ. Poděkujte za to Štěchovo rudým brigádám. Jen slabá vláda povolí přidání ve státní sféře, hned odbory dávají doporučení i do podnikatelské sféry. Hlupáci z vlády nechápou, že roztáčí kola inflace a dalších dluhů. Proboha nevolte je. Nebo nás dovedou do Argentiny.
0/0
17.10.2004 0:43

Tomáš Marný

Re: Nazývejme odbory Štěchovo rudé brigády...
Bodejť by se nestěhovaly na Ukrajinu, když stejně zaměstnávají Ukrajince, aspoň jim nemusí zajišťovat ubytování - viz brusírna skleněných perlí Pěnčín...
0/0
18.10.2004 9:10

Jaroslav

Správně a Lukašenko-Gross to může vydat zákonem.
Určitě to ve sněmovně se svoji partou hlupáků a komunistů prosadí. A proč 7 a né rovnou 15. Je otřeba ty buržousty zlikvidovat.
0/0
16.10.2004 22:17

ppetr1

ODBORY A ŠTĚCH
to je banda stejna jako sedi v parlamentu.
NIC VIC NIC MIN.
0/0
16.10.2004 20:33

Herda

Re: ODBORY A ŠTĚCH
myslis, ze jako banda aspon umi hrat nejakou muziku?
0/0
16.10.2004 22:12

ppetr1

ODBORY A ŠTĚCH
z eraru se vzdy rozdava dobre,CO NA TOM,ZE TEN ERAR VYKONOVA MIZERNOU A BIDNOU PRACI  rozhodne ne pro obcany,staci si pro nejake razitko zajit na urad hlavne,se otaci Svedskem (jenze tam to funguje uplne jinak)
v konecnem dusledku to stejne zaplatime vsichni.
co kdyby pan Stech otevrel tu svoji portmonku a zaplatil to ze SVEHO ,NEBO Z ODBORARSKE KASY ?
NASTESTI UZ U ODBORU NEJSEM
0/0
16.10.2004 20:25

Daňový úředník

Přitvrdit
A státní zaměstnanci by měli chtít nejméně 15%, když policajtům se středníma škola přidají procent 30%.
0/0
16.10.2004 17:14

tak trochu ekonom

Ve vztahu k růstu
přidané hodnoty ve stálých cenách min. ve výši 14% s tím nemám problém.
0/0
16.10.2004 14:40

jarda

Tak tohle
se mohlo vylíhnout jen v takovejch tupejch palicích jako je ta Štěchova a Škromachova. Vzpomínám, je to asi 2 měsíce zpátky, jak se mluvilo o tom, že se min. mzda zvyšovat nebude, ale sníží se různý socanský dávky právě proto, aby se vyplácelo jít makat a se válet doma na dávkách. A hle: najednou se zase bude zvyšovat min. mzda páč je před volbama. KRETÉNI.
0/0
16.10.2004 12:49

Milan

Re: Tak tohle
Jaroušku,když se zvedají ceny(všeho)logicky se musí zvednout i platy,hlavně těm dole,protože právě oni táhnou výrobu všeho a produktivitu taky všeho!!!
0/0
16.10.2004 12:57

NovoCZ

Re: Re: Tak tohle
Milánku, kdopak Ti tohle napovídal? Ty bys chtěl červenou knížečku až budeš velký, viď? Ale vážně, ti dole ve skutečnosti netáhnou nic, jen dělají to, co jim někdo řekl, ať to udělají a protože jsou snadno nahraditelní, mají málé platy. Až budou těmi, kdo jim tu práci vymyslí, pak taky budou mít penízky, to ale chce na sobě makat, nemyslet jen na hospodu, Novu a ...
0/0
16.10.2004 14:23

ppetr1

Re: Re: Re: Tak tohle
bohuzel na to Milanek jeste neprisel,tak at se nedivi
0/0
16.10.2004 20:27

pečlivý čtenář

Re: Re: Re: Tak tohle
Á pán je chytrý jako pojistky... Tak ho trošku utřeme, ať vidí jaký je hňup: Tvrdíte, že ta valná většina lidí "dole" jsou nahraditelné nuly, které nevytváří nic? Zato ti "nahoře" jsou ti co dělají money? Zavedem si analogii. Bitva na bitevním poli. Obecně si každý myslí, že bitvy vyhrávají velitelé. Omyl, vyhrávají ji ti nejobyčejnější vojáci. A pokud nějakému tomu veliteli řeknou NASRAT. Tak může předvést zázrak a vyhrát bitvu proti těm "nulám", což se mu na 100% nepovede;-) A stejně je to i v běžném životě: "nuly" se bez těch "supermanů" obejdou, jejich život se nijak výrazně nemění se změno pracovněprávního vztahu. Zato, když "superman" nebude mít fabriku, tak se ze "supermana" stane "nula" a to už bolí!!!
0/0
17.10.2004 5:16

Vyděšený čtenář

Re: Re: Re: Re: Tak tohle
THE GREATEST BULLSHIT! Radši zapomeň psát. Děkujeme.
0/0
17.10.2004 11:39

Your Daddy

Re: Re: Re: Re: Tak tohle
A prave takove uvedomele "nuly" jako jsi ty potrebuje tento system nejvic. Mysli si ze jsi nedulezitejsi, hlavne kdyz budes makat.
0/0
17.10.2004 12:47

pavel

Re: Re: Re: Re: Tak tohle
mily a peclivy ctenari, kdyby nebylo tech supermanu, jak ty pises, tve "nuly" by nemeli s kym uzavrit novy pracovne pravni uvazek..... nejspis patris mezi ty "nuly" a strasne te to trapi. apropo, kdybych ja, jako nula spadl mezi tve "nuly", vubec by me to netrapilo. prilezitosti je spousta..... a ja jako superman, bych se jim opet stal...
0/0
17.10.2004 19:24

NovoCZ

Jedno mi tu chybí
V životě je většinou něco za něco. Co teda odboráři nabízíte jako protihodnotu zvýšení platů?
0/0
16.10.2004 12:38

Milan

Re: Jedno mi tu chybí
a co nabídlí ouřadove,poliši,učittelé a vojsko????????
0/0
16.10.2004 12:52

Jerry

Re: Re: Jedno mi tu chybí
...dnes se může každý svobodně rozhodnout pro to co bude dělat - klidně se můžeš mezi jednu z těchto skupin zažadit,...
0/0
16.10.2004 12:58

Petr

Stat
Delam ve statni sprave a odbory taky nesnasim. Kdyz nam odbory "vyhadaji" nejake navyseni, tak se tim strasne chlubi, jenze je to vetsinou opacne. Zvednou se pouze tabulkove platy, ale penize navic jaksi neprijdou (jsou to od sebe naprosto oddelene polozky). TIm padem je v resoru stejne penez a musi se sahnout na penize tem, co maji osobni ohodnoceni apod, aby se mohly zvednou platy i tem, co ho nemaji (zveda se zaklad). Odbory se vlastne staraji o roznopravnost ve statni sprave . Pracoviti lide jsou na tom stejne, lemplove lepe. A leste je na nas verejnost nastvana, jak nam rostou platy.
0/0
16.10.2004 12:02

kiv

Re: Stat
Verejnost (tedy alespon ja) neni az tak nastvana ze Vam rostou platy. Ty Vam klidne preji - stejne to vzdy bude almuzna proti tomu, kolik si dokaze schopny a vzdelany clovek vydelat u slusně prosperujici firmy nebo sam podnikajici.  Mne vadi, ze je Vas cim dal tim vic aniz se zvysuje kvalita vystupu Vasi prace! A je jedno jedna-li  se o policajta, kantora nebo pracovnika nejakeho toho ministerstva pro veci zbytecne.
0/0
16.10.2004 15:36

ppetr1

Re: Stat
vis co je nejhorsi kdyz potrebujes razitko a pí. urednice ti rekne,ze na to ma 30 DNŮ a ty ji reknes,ze ti to klidne staci az za tri dny a ona ti rekne,no tak na to mam 60 DNŮ 
0/0
16.10.2004 20:30

Milan

komiku......
to jméno opravdu sedí,to co jsi napsal je hloupost.
0/0
16.10.2004 10:55

-

Re: komiku......
Jméno "Milan" synonymem pro hloupost sice není, jeho názory však hloupé jsou. Jen houšť takovýchto odborářů, dítek táty Falbra a pomůžeme současné "vládě" být totálně v pytli ještě rychleji.
0/0
16.10.2004 12:40

Milan

Víte proč......
si u nás soukromí podnikatelé dělají se zaměstnanci co chtějí?,právě proto,že tam nejsou odbory,bez odborů není kolektivní smlouva,která by zaměstnavatele nutila dodržovat pravidla jako se to děje na západě.Myslíte,že by si takový podnikatel-zaměstnavatel ve Francii nebo Belgii dovolil to co u nás??
0/0
16.10.2004 10:28

Komik

A víš proč...
Je u nás tak tragická nezaměstnanost? Protože odbory otravují mezilidské vztahy. Protože podle zákoníku práce zakazuje pracovat. Protože většina lidí jsou hlupáci, kteří věří tomu, že vyši mzdy lze nařídit.
 
Čím silnější odbory - tím více lidí bez práce. Viz Německo, Francie...
 
Paradox: Víš, že ve Švédsku neexistuje minimální mzda? Že pokud nastane bankrot firmy, je velice rychlý a její zaměstnanci nemají nárok na žádné odstupné?
No nic. Já jen tak... kdybys mi chtěl náhodou to Švédsko dávat za příklad, jak to dnešní socialisté oblibují.
 
0/0
16.10.2004 10:41

Komik

A víš proč......
Je u nás tak tragická nezaměstnanost? Protože odbory otravují mezilidské vztahy. Protože podle zákoníku práce zakazuje pracovat. Protože většina lidí jsou hlupáci, kteří věří tomu, že vyši mzdy lze nařídit.
 
Čím silnější odbory - tím více lidí bez práce. Viz Německo, Francie...
 
Paradox: Víš, že ve Švédsku neexistuje minimální mzda? Že pokud nastane bankrot firmy, je velice rychlý a její zaměstnanci nemají nárok na žádné odstupné?
No nic. Já jen tak... kdybys mi chtěl náhodou to Švédsko dávat za příklad, jak to dnešní socialisté oblibují.
 
0/0
16.10.2004 10:42

Jerry

Re: Víte proč......
...na kontrolu dodržování pravidel nepotřebuješ odbory, stačí když stát bude fungovat tak jak má a bude účinně vymáhat dodržování příslušné legislativy,...
Jinak souhlas s Komikem v tom, že síla odborů se negativně promítá do flexibily pracovního trhu,..pokud totiž firma může dát měsíčně na platy svých zaměstnanců např. 60000, pak může zaměstnat tři lidi a dát jim dvacet,...pokud si odbory vynutí mzdu vyšší (bez adekvátního zvýšení produktivity práce) třeba na 22000, musí se firma s jedním zaměstnancem rozloučit,...otázkou je, co je pro českou společnost výhodnější? Jestli tři lidé zaměstnaní nebo zaměstnaní dva (sice s vyšší mzdou) a jeden na pracáku,...   
0/0
16.10.2004 12:37

Tomcaj

Re: Jen odbory to nevytrhnou...
Nekteri lide si za to muzou sami, kdyz si "to" nechaji libit. Je sice mozne, ze ojedinely "potizista" skonci na ulici, ale jen diky stadu, ktere "drzi h ubu a krok". Tak je to. Oni ti zamestnanci v tech zminovanych zapadnich zemich totiz sami znaji sva prava a (nejsou postizeni vyse uvedenym bolsevickym pokynem) umi si je lepe obhajit. 
0/0
16.10.2004 20:04

vata - vagina

inteligentní připomínka
aj o 700 %
0/0
16.10.2004 9:47

jajaja59

!
Před sedmi lety jsem nastoupil do nově založené firmy. Jedna z prvních vět majitele zněla: "Kdo tady začne mluvit o odborech bude okamžitě propuštěn." Dodnes s ním naprosto souhlasím, v tomto státě jsou odbory bohužel většinou zprofanovaná pakáž. Ať žije parlamentní spavec táta Falbr a jemu podobní, i když ne všichni evidovaní u StB .
0/0
16.10.2004 9:09

Rob

Re: !
0/0
16.10.2004 9:17

pečlivý čtenář

Re: !
Super, to máte skvělé pracovní podmínky. Hádám, že druhá věta zněla: "Kdo tady začne mluvit o zákoníku práce, bude namístě popraven";-)
0/0
17.10.2004 5:03

TDi

STAT
Vcera mne kdosi rekl, ze stat je organizace slouzici k okradani slusnych lidi. Podnikatele ,odborari ,danovy urednici jsou jeho soucasti. Kdyz premierova manzelka dostala do uzivani Audi a priznala prijem  kolem milionu korun z prodeje Amway, kdyzmel pan premier jako poslanec pujceny mobilni telefon od jiste soukrome firmi, kdyz pan premier chodi propagovat panu janeckovi muzikali, kdeyz pan Kraus veme od statu dotaci pro svuj fotbalovi klub (15 mil.), kdyz si soudci zvisuji platy jak chteji, duchdcum naserou, kdyz pan ministr dopravy posle zadavani testu auto skol do sve soukrome firmy, kdyz posila stat dotace ruznym firmam jen aby je udrezel nad vodou a pritom stejne tyto same soukrome firmy propousteji tek preji odborarum at dostanou svuje penize zpet. kolem 80% stanich prijmu tvuri prijmy z dani prijmu zamestnancu a vyber DPH .  
0/0
16.10.2004 8:08

crm6

Re: STAT
To se nedá číst, vezmi si k ruce Pravidla českého pravopisu a přepiš ten příspěvek. Tolik hrubek na těch několika řádcích? A co ta obliba malého měkkého "i"?
0/0
16.10.2004 10:08

.

Re: Re: STAT
svůj k svému :-))
0/0
16.10.2004 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.