Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na český trh jde první elektromobil

Perfektní pro ty, kteří chtějí zachránit velryby. S tímto titulkem se v americkém časopise Car Magazine objevila recenze na novou Toyotu Prius: první sériově prodávaný elektromobil, který si ve středu odbyl premiéru v pražské zoo. Nyní postupně zamíří do prodejen v celém Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František Červený

informace o elektromobilech a příspěvcích na ně pro hendykepované osoby.

Dobrý den, mám zájem o elektromobilech na českém trhu a příspěvcích na ně pro občany se ZPS a jinak hendykepované osoby. Informaci zašlete prosím na:fcerveny@centrum.cz

Děkuji. František Červený, Olomouc>-

0/0
28.8.2006 15:58

Starosta

Elektromobil a Hybridni automobil

Toyota Prius neni ELEKTROMOBIL, ale pouze hybridni automobil s klasickym spalovacim motorem do ktereho stejne musite tankovat benzin.

Jedina jeho vyhoda je opravdu nizka spotreba.

Podivejte se na www.electroauto.cz tam najdete opravdove elektromobily.

0/0
12.6.2006 21:04

Onanonym

Nizka spotreba je ale pouze ve meste....

Na dalnici (kdy elektromotor nepracuje) je to obycejny predrazeny 4 valec, se spotrebou jakehokoliv stejneho vozu se stejnym motorem. Pokud jezdite po meste mene nez 25% najetych kilometru, tak se to nikomu nevyplati, pokud neni ovsem fanatic ve strane zelenych;-D O kolik je predrazeny oproti normalnimu autu stejne tridy (obsah motoru, tridy vozu apod...) mozna 250 - 300 tisic? Za to je hooooodne benzinu8-o;-D;-D

0/0
7.8.2008 16:37

elektromobil

HLUK
Zabývám se přes 20 let elektromobily. Prius není perpetum-mobile. Tzn, že i na čistě elektrický pohon, je také spotřeby paliva (cca 0,75 kWh/3km) protože více elektrické energie tam není (odhad přispěvatele) To ale neznamená, že by vozidlo jelo bezhlučně. Při schvalování do provozu čistě elektrického vozidla (peugeot 106 a Partner) jsem nebyl schopen dostatečně deklarovat hluk a po dopisování s výrobcem (kde se uvádí"nepřipadá v úvahu") jsem akceptoval hluk benzinové verze a v TP mám 74 db. Ano ,elektrická auta jsou tišší, než ostatní, ale je aerodinamický hluk při vyšších rychlostech, elektromobily jsou však určeny do měst a menší rychlosti.
0/0
2.1.2005 12:36

Jirka

Jirka
Nevite nekdo kde sehnat neco o Priusu(technicke udaje a pod.)
0/0
23.10.2004 16:43

Cenar

Re: Jirka
Dalsi hybridni automobily masove prodavane:
Honda Civic Hybrid: http://tech.hybridgarage.com/
Nekteri ridici si stezuji na podobne problemy jako se vyskytovaly u prvnich automobilu s automatickou prevodovkou. Reakcni schopnost motoru je prirovnavana k prvnim motoru FSI od Volkswagenu (prodlevy).
0/0
24.10.2004 22:54

Cenar

Proc je cena 800?
Pripominam, ze v USA je doporucena maloobchodni cena Priuse cca 20 tis. USD, i po dopocteni danoveho rozdilu (cca 15%) by automobil nemel v Evrope stat vice nez 600 tis. Kc. V Nemecku stoji Prius 23900 euro, coz by bylo pri soucasnem kurzu asi 750 tis. Kc.
Zaver: Toyota CR tento automobil nasadila pouze v ramci marketingu a jeho prodej vazne nemysli.
0/0
23.10.2004 6:36

Onanonym

Prius stoji zhruba 24K

0/0
7.8.2008 16:34

nekopa

Prius
Autor opravdu příliš nepochopil systém tohoto vozidla.Stejně jako spousta čtenářů.Baterie se opravdu dobíjí sama.Přepnutí na čistě elektrický pohon u tohoto vozidla není možné,elektronika sama vyhodnocuje,kolik energie odkud pujde.Pri jakemkoliv sundani nohy z plynu se baterie ihned dobiji.Pri jizde od Vypichu do Veletržní se baterie s cca 30% dobila na téměř 100 %.
Elektrický pohon opravdu nelze vybrat,jde pouze přiřadit "rychlostní stupeň", kdy se baterie dobíjí více a motor vozidlo hodně brzdí.Přirovnal bych to  k retardéru u autobusů.Ideální při jízdě z prudších kopců.Jinak vozidlo je fantasticky tiché.Spotřeba je těsně pod nejlepšími diesely,ovšem emise jsou nesrovnatelně nižší,před. ve městě.
A cena?za plně vybavený (DVD navigace,JBL audio,8xab,všechny elektronický systémy,dotykový LCD displej,bluetooth apod.) auto mi cena 930.000 (Prius Plus) nepřijde vysoká. Zkuste porovnat např. s passatem v takovéto výbavě.
0/0
22.10.2004 9:40

Clayton

Re: Prius
Téměř se vším souhlasím, pouze se mi nezdá, že by nebylo možno přepnout na čistě elektrický pohon. Cituji z oficiálního prospektu v češtině (strana 22 vlevo nahoře - popis u obrázku): "EV - Tímto tlačítkem volí řidič čistě elektrický režim, při němž je nulová spotřeba paliva, nulové emise a nulový hluk. To vše do maximální rychlosti 45 km/hod."
Tlačítko EV je podle fotografie v prospektu umístěné vlevo od volantu, dole u seřizování světel :-(
 Ach jo, jednou z mála věcí kritizovatelných na Toyotách je to, že konstruktéři navrhnou docela ergonomické ovládání a následně zjistí, že na několik tlačítek zapoměli. Ty pak dají tam kam se vejdou. Majitelé nových Land Cruiserů vědí své...
0/0
23.10.2004 5:40

jorbl

Re: Prius
"Pri jizde od Vypichu do Veletržní se baterie s cca 30% dobila na téměř 100 %."
Vazne, na tak kratky vzdalenosti?? To zni jako sci-fi, ale pokud je to pravda - bomba!
0/0
23.10.2004 14:58

Jaromír Vegr Mgr.

Re: Re: Prius
Vážně to je možné, protože se tam vejde pouze 0,75kW. V mých Peugeotech 106 je 12kWh energie, ujedu až 180 km a dobiji za půl hodiny a cena vozu do 300 tisíc.(Kč)
0/0
30.11.2005 12:37

Kosťa

Ono je to trochu jinak
Není to ani první sériový, ani elektromobil. Je to hybridní vozidlo. Sériové elektromobily se vyráběly již mnohem dříve, malá připomínka je Beta z ČR, ale všechny umřely na nezájem zákazníků; uvidíme, jak na tom bude drahý Prius. Jo, a Re.: vodíkový pohon - to bude 100%ekologie, až se vodík nebude vyrábět z ropy, ale z vody. Ale pak se bude muset postavit moc a moc atomových elektráren, aby utáhly tu spotřebu elektriky na výrobu hodíku elektrolýzou vody...
0/0
22.10.2004 7:39

kaskader

jo
Přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! I s jeho bodovým systémem. Nemám ho rád.
0/0
21.10.2004 20:27

Ebo

hmm..
Hlavně že už mají dávno vyvinutej pohon na vodík, ale pořád tlačí ropu a tyhle bateriové autíčka... proč asi ?
Mno protože by si každej doma mohl vyrobit palivo a nemusel by nikomu za to platit!!! .. stačí dešťovka a menší solární panel.. 
Jenže jak znám vlády ..tak na to určitě bude zase něakej hodně velkej paušální poplatek..
0/0
21.10.2004 11:11

von Kleist

Re: hmm..
Hmmm. :o) Maly solarni panel.... A zkousel jsi si to alespon orientacne energeticky spocitat? Nehlede na to, ze zbytek technologie je pro bezneho jedince nerealizovatelny....
0/0
21.10.2004 19:09

K

Re: hmm..

Hmmm, menší solární panel? Děláš si prdel? Musel bys mít pořádnou a drahou sorární sřechu. A stejně by sis moc nezajezdil. (ztráty)

0/0
25.3.2007 14:06

Onanonym

Jeeee pane,

vy ctete asi hodne Blesku a Aha, ne?;-D

0/0
7.8.2008 16:38

Kozomil Jedlička

Evropa
Je hezké, že v článku nějaký ekoterorista pláče nad cenou, ale v USA je Prius k mání za cca 0,5 mio. Kde je problém? Těch 300 litrů rozdílu je daň za dotace, regulace, simulanty, důchodce, flákače?
0/0
21.10.2004 10:49

test

Re: Evropa
Pletete si pojmy. Ekoterorista je ten, kdo poskozuje zivotni prostredi. Nase vlada je napriklad plna ekoteroristu, kdyby Bush na tom nebyl stejne, uz by Prahu bombarodivali :-D
0/0
24.10.2004 12:38

mpixel

Vodík to je 100% ekologie
Budoucnost má pouze vodík. Emise z auta téměř nulové. A pokud se bude vyrábět ve velkém, tak přímo u elektráren. Na vedení proudu nebudou ztráty. A elektrárny budou moci být situovány stovky kilometrů od lidí, takže nikomu nebude vadit že budou atomové. Cisterny s vodíkem budou dopravovány lodí.
0/0
21.10.2004 10:46

mpixel

Re: Vodík to je 100% ekologie
a pokud budou daleko od lidí elektrárny mohou být i větrné.
0/0
21.10.2004 10:47

mrk

Re: Vodík to je 100% ekologie
1, výroba vodíku stojí energeticky víc než se z něho zase dostane
2, už vidím jak lidi chodí okolo elektráren bez cigár aby to náhodou nebouchlo :-))
budoucnost asi bych viděl v palivových článcích na metan a v obnovitelných zdrojích ...
0/0
21.10.2004 11:14

mpixel

Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
1/ To ano, to všechno jináč by to bylo perpétum mobile. Ale je to od dost lepší než táhnout eletriku stovky kilometrů a tam nabíjet baterie.
2/ Říkám že elektrárny by mohly být na nějakém ostrově. A vodík by se vozil tankery, tak jako dnes ropa. Takže by lidé nechodili kolem elektráren. A když by to bouchlo, tak by žádná eko katastrofa nevznikla. Jenom by měl společnost ztrátu.
0/0
21.10.2004 11:30

Vinci

Re: Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
Zadna 100% ekologie to neni a to z toho duvodu, ze vodik se dnes v drtive vetsine pripadu extrahuje z ropy nebo ze zemniho plynu! Samozrejme jsou technologie, jak ziskat vodik z vody a podobne, nicmene ty jsou velmi neekonomicke a v soucasne dobe nerentabilni (takto vyrabeny - z vody - vodik by byl drazsi nez bezin). Snad v budoucnu...
0/0
21.10.2004 15:16

Pepe

Proc si vodik nevyrabet ?????
mam odskouseny zarizeni na vyrobu vodiku primo v aute nemusim to skladovat ale mam jen urcity mnozstvi ktery momentalne potrebuju na pohon a kdyz toho potrebuju vic tak mne to alternator spolu s solarnim panelem na strese a  baterkou vyrobi dostatecny mnozstvi. Baterku taky dobijim brzdenim a pri jizde z kopce kynetickou energii auta.
Mam rozpracovanou technologii na palivo do naftovejch motoru cena na pumpe by byla asi nekde kolem12 - 15  ekologicky  a hlavne by se to balo produkovat vyrobou samo doma a myslim ze to by byl ten nejvetsi pruser pro nas stat prisli by o dan z paliv . Pristi rok dam vedet vice  Don Pepe
0/0
21.10.2004 20:18

geroc

Re: Proc si vodik nevyrabet ?????
Že ti nedali Nobelovku ty kecale.
0/0
23.10.2004 21:55

Balů

Re: Proc si vodik nevyrabet ?????

a namáš taky náhodou v atě jadernej reaktorek, ve kterým nevzniká radioaktivní odpad :-))

0/0
22.9.2006 12:49

Pepe

Re: Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
0/0
21.10.2004 20:33

mpixel

Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
Výsledkem takového výbuch by byla čistá voda.
0/0
21.10.2004 11:33

Radek

Re: Vodík to je 100% ekologie
Pokud je někde budoucnost tak v solární energii (možná i v jaderné). Všechny ostatní ať už ropa nebo vodík jsou jen prostředníky mezi něčím co energii vytvořilo (slunce, atom. el.) a místem kde tu energii chceš využít. Vodík se taky musí někde vytvořit a k tomu budeš potřebovat elektrárny. Díky sol. panelům máš vlastní elektrárnu. Jde jen o to zlepšit účinost sol. panelů.
Pokud se prosadí vodík jako pohon pro auta - bude to mít jen ten dopad že státy které budou schopny vytvořit vodík si budou diktovat cenu (místo OPECu si ji bude diktovat USA - možná pár dalších "spojeců"). Takže se v zásadě nic nezmění.
To proč je sol. energie v pozadí zájmu je proto že z toho by státům nešli peníze (sluneční energii nemůžou zdanit).
0/0
21.10.2004 11:32

mpixel

Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
Jenomže zvyšovat účinnost solárních panelů se dá jen do 100%. Tzn. max 2x až 3x. To jo pořád fakt málo. Na rozumnou výrobu elektřiny bys musel "zabetonovat" panely obrovská území přírody. K tomu připočítej energii na jejich výrobu a údržbu.
0/0
21.10.2004 11:40

test

Re: Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
Solarni energine nejsou jen solarni panely. Je to i biomasa. Ta ma sice mensi "ucinnost", ale zase nic nebtonujes. A to uzemi by nebylo zase tak velke. Uz je to davno co jsem to nekde cet a pocitat to nebudu ;), ale kdyby pro CR to bylo 400km ctverecnich, tak je to ctverec 20 na 20 km. A ten by samozrejme mohl byt ve znacne casti na strechach ci jinak dnes zabranych plochach.
0/0
24.10.2004 12:43

EKOLO

Re: Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
účinnost solárních článků se dá zvýšit až 5x, přesto by se současným stavem stačila plocha necelých 100 km čtverečních (srovnatelná s plochou dnešních elektráren)na pokrytí veškeré spotřeby el. energie u nás.
0/0
28.10.2004 22:37

ekolo

Re: Re: Re: Vodík to je 100% ekologie
'Učinnost solárních článků je dnes cca 15%. Za této situace stačí pro pokrytí současné spotřeby el. energie plocha necelých 100 km čtverečních, což je srovnatelné s územím dnešních elektráren.Co Vy na to?
0/0
28.10.2004 22:50

K

Re: Re: Vodík to je 100% ekologie

Zdanit? My všichni pitomci tu solární energii dotujeme ze svých daní. V součastnosti je zhruba 10x dražší, než uhlí nebo jádro a dotuje se z rozpočtu. Navíc se jedná o neregulovatelný zdroj energie. Podobně špatně na tom jsou i větrníky. Ty v dnešní době navíc v německu občas vyhodí celou síť. Kdyby neměli svoji energetickou sít napojenou na okolní státy, byli by docela v Pr.....

0/0
25.3.2007 14:18

K

Re: Vodík to je 100% ekologie

Vedení budou sice nulové ztráty, ale výroba vodíku není moc efektivní, a navíc vždycky nějaký unikne do atmosféry. (skleníkový efekt)

0/0
25.3.2007 14:09

Děd Vševěd

Žádná sláva to není, ale ...
Je to celkem důležitý mezikrok k výrobě ekologického dopravního prostředku. Myslím, že existují dobré a reálně fungující prototypy ekologických vozidel. Jenomže ropné kartely nedovolí, aby se daly komerčně na trh, a to z prostého důvodu - přišly by o miliardové zisky !!!
0/0
21.10.2004 10:13

luda

Hlavne ze se prodavaji v USA
Evropane jsou hloupi a konzevativni. Nebo narozdil od americanu si uz dlouho kupuji auta s mensi spotrebou? On je rozil jestli do toho presedlam z auta co zere 15litru nebo z auta co zere 5 litru nafty. Chtelo by to studii, ktera vypocita "ekologickou" navratnost - tedy od kolika kilometru se prevazi klady (nizsi spotreba) nad zapory (vice energie a materialu pri vyrobe - klasicke akumulatory nejsou moc ekologicke). Jinak americany chvalim, ze se mezi nimi najdou i taci, pro ktere je dulezita spotreba
0/0
21.10.2004 9:45

ddo

Re: Hlavne ze se prodavaji v USA
V mnohých státech USA se spousta dieselových aut ani nesmí prodávat. Jejich emisní normy jsou jiné, kladou větší důraz na zdraví škodlivé látky než třeba na CO2.
0/0
21.10.2004 10:01

blue.sun

Re: Hlavne ze se prodavaji v USA
Prius ale nemá klasické olověné akumulátory zalité elektrolytem, ale používá NiMH akumulátory...
0/0
21.10.2004 11:00

Radek

Re: Hlavne ze se prodavaji v USA
Ti co si to kupují si to kupují hlavně proto aby se ukázali jak jsou ekologičtí a mají i další "normální" auto.
Já bych američany pochálil kdyby schválili tu mezinárodní dohodu o produkování škodlivých látek ... i když to je spíše jejich povinost než dobrá vůle.
A já osobně bych si už dávno koupil nějaký elektromobil (ne hybrid), kdyby byl k dostání v rozumné ceně. Třeba ten Fétish ujde (ale 18 mil nemám).
0/0
21.10.2004 11:13

ekolo

Re: Re: Hlavne ze se prodavaji v USA
Jako jediný v naší republice Ti mohu nabídnouti elektromobil i s dotací, kterou by měli dávat nějaké kompetentnější složky. Čistokrevný elektromobil (ne hybrid) s dotací min. 50%. Cena Peugeot 106 od 200 tisíc Kč. www.elektromobil.wz.cz Vystavoval jsem tyto vozy na Autoschow 2004, každý si je mohl vyzkoušet.Máte zájem??? Je to rozumná cena?Levněji to neumím. EKOLO-elektrické kolo
0/0
28.10.2004 22:58

Fran tišek Červený

Re: Re: Re: Hlavne ze se prodavaji v USA/zájem o bližší informace

Mám zájem o bližší informaci o elektromobilu Peugeotu 106. Zasílejte prosím na:fcerveny@centrum.cz. děkuji František Červený, Olomouc>-

0/0
28.8.2006 16:13

ekolo

Re: Re: Hlavne ze se prodavaji v USA
Jako jediný v naší republice Ti mohu nabídnouti elektromobil i s dotací, kterou by měly dávat nějaké kompetentnější složky. Čistokrevný elektromobil (ne hybrid) s dotací min. 50%. Cena Peugeot 106 od 200 tisíc Kč. www.elektromobil.wz.cz Vystavoval jsem tyto vozy na Autoschow 2004, každý si je mohl vyzkoušet.Máte zájem??? Je to rozumná cena?Levněji to neumím. EKOLO-elektrické kolo
0/0
28.10.2004 23:02

ekolo

Re: Hlavne ze se prodavaji v USA
V Americe už elektromobily sešrotovaly, v Evropě se to dělá až nyní.
0/0
30.11.2005 12:44

karel

auto na vzduch
www.autonavzduch.cz
0/0
21.10.2004 9:43

Kendy

Re: auto na vzduch
Tak to je bomba. Myslím že ropní magnáti se budou ale snažit za každou cenu bránit seriové vvýrobě jak se dá. Jinak opravdu
0/0
21.10.2004 10:44

KKK

Re: auto na vzduch
Nevím, ale pročetl jsem toho dost o této firmě a rozhodně ve mě nebudí dobrý dojem.  Pokud někdo již 3 roky tvrdí, že už bude homologace a že to rozjede, tak nevím. Až to rozjede, bude mít dost fotek, ať to nabídne.
0/0
22.10.2004 14:01

test

Re: Re: auto na vzduch
V Mexicocity to jezdi. MMysli ze i ve Francii
0/0
24.10.2004 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.