Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Internetové obchody nedodržují zákon

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) prověřilo dvacet internetových a zásilkových obchodů. Test se zaměřil na to, jestli obchody plní povinnosti podle zákona před uzavřením smlouvy. A výsledek? Neplní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jahor

Eshopy - možná některý jsou dobrý, ale který?
Je už jich záplava, a většinou shánějí zboží až po objednání. Například potřebuju rozšířit paměť do foťáku, na internetu jsem našel SD 256 za příznivou cenu něco přes 900 Kč + DPH. Když jsem zavolal do sídla firmy v Říčanech (jméno firmy si už nepamatuju), tak inzerovanou kartu skladem nemají, jestli cena platí taky nevěděli, kdy by byla taky nevěděli, za dopravu si počítají 150,- Kč (významná část ceny zboží) ...  No, zatím budu častěji kopírovat z foťáku do počítače .... 
0/0
22.10.2004 10:39

aleš

Re: Eshopy - možná některý jsou dobrý, ale který?
co se týká fotáků a věcí kolem tak mám zatim dobrý zkušenosti s tumam.cz.
0/0
22.10.2004 11:01

aleš

Re: Re: Eshopy - možná některý jsou dobrý, ale který?
tak sem si teď všiml odstavce o neplacený reklamě. takže prosím smazat můj příspěvek. rychleji píšu než myslím.
0/0
22.10.2004 12:58

sunka

internet shop
Zarizuji domacnost a vetsinu spotrebicu jsem koupil pres e-shop. Nedam dopustit (zatim) na A-Z elektro, jejich stranky by mohli byt prehlednejsi, ale doruci kdykoliv coz pro cloveka nemajici auto a pracuji do 18. hodiny je velke plus. Potreboval jsem koupit nedavno varnou desku, kterou tento obchod nemel a tak jsem oslovil Bile zbozi. Perfektni web stranky, ale jejich servis neni tak dokonaly. Doruceni do 16:00, pak za priplatek, reklamacni list jsem dostal az po tydnu postou, cesky navod urguji treti tyden. Vyrizeni reklamace trvalo 2+1 tyden (1 tyden nebylo zbozi na sklade). I kdyz byla stanoveno  presne rozmezi prevzeti, prijel zavoznik o 4 hodiny drive. Abych ale jenom nehanil, personal maji velmi prijemny, oproti pani z A-Z, ktera jako by si odskocila z hospody.
0/0
22.10.2004 10:31

opas

Webshopy
Pres web jsem nakoupil sporak, fotak, cela PC i komponenty, notebook, tri mobily, pneumatiky, letenky a mockrat kancelarske potreby a nejake jidlo.
Vzdy to bylo bez problemu, vzdy vcas a presne podle dohody. Je to vynikajici alternativa klasickych obchody, ale musite vedet co chcete. Neni tam zadny prodavac, ktery by vam poradil.
0/0
22.10.2004 10:30

onyx

x
eshopy jsou dobré, pokud nakupujete oficiální zboží a natrefíte na seriozní firmu. kupuju přes eshop hodně věcí.
0/0
22.10.2004 10:24

Jahor

Akce v Globusu - pozitivní poznatek
Pokud v inzertních novinách Globusu je zboží "v akci", pak cena nemá konkurenci ani na internetu. Seriózní je to, že zboží člověk zaručeně dostane, nemají to jenom jako lákadlo pro prvních 5 kupujících, jako je obvyklé jinde.
0/0
22.10.2004 10:21

Zlej

Re: Akce v Globusu - pozitivní poznatek
to je fakt, Globus je v tomhle hodně solidní. Mám zkušenosti i s reklamací - a pozitivní (bez řečí jsem dostal zpět peníze). Např. u Alberta - v letáku jsou věci, který nikdy nemají.
0/0
22.10.2004 11:15

salam

spokojeny nakup po internetu
Koupil jsem si po internetu vybaveni cele kuchyne, pracku a nove pneumatiky - to vse od jedne spolecnosti... 100% spokojenost!
0/0
22.10.2004 10:11

Marťásek

Internetove obchody
Nemam nic proti internetovym obchodum (zadny jsem ale zatim nepouzil) krome toho, ze to jsou trochu paraziti. Ne trochu, ale dost. Totiz - neverim, ze si nekdo koupi pracku nebo lednicku jen na zaklade tech udaju, ktere najde na webu a fotografie. Ty jsou casto uplne zmatene a nesmyslne. Takovy clovek vetsinou projde 2-3 kamenne obchody, kde opruzuje prodavace, kteri se mu musi venovat, a az presne vi, ze chce lednicku Samsung SGW-3450 (vymysleny udaj), tak tu si pak objedna pres internet, a raduje se, jak usetril. Nezda se mi to uplne fer. Nebranil bych se nejake vyssi dani na zbozi z internetovych obchodu ... Prostor pro nizsi ceny maji internetove obchody mnohem vetsi, nez jaky rozdil v cenach je. Napr. sami nakupuji zbozi od dovozce/vyrobce az po zaplaceni zakaznikem. Kupuji jen zbozi, ktere uz je dopredu prodane. Nemusi se tak bat, ze koupi zbozi, ktere neprodaji, nebo ktere prudce zlevni.
0/0
22.10.2004 9:33

Plesnivec

Re: Internetove obchody
To není tak úplně pravda. Většinou se platí až při převzetí objednávky, nebo na dobírku.
0/0
22.10.2004 9:41

Bow

Re: Internetove obchody
Máš jenom půl pravdy. Ono to totiž funguje i obráceně. Člověk si z internetového obchodu doma v klidu stáhne informace o zboží, porovná, zváží a nakonec jde a koupí v kammeném obchodě za cenu sice vyšší, ale s menšími potenciálními problémy s vrácením zboží. Internetové obchody slouží zároveň jako pěkně utříděné katalogové listy s takovým množstvím informací, které nikdy v kamenném obchodě nelze získat. Svoje poznatky z internetového nakupování jsem popsal dole. Taky si myslím, že nabídka v internetových obchodech drží cenovou nabídku v kamenných obchodech na přijatelné úrovni. Pokud by neměl kupující možnost porovnávat ceny výrobků, mohl by prodávající v kamenném obchodě vyšroubovat ceny a spotřebitel by na to jenom doplácel. Každá konkurence na trhu je jenom ke prospěchu kupujících ( uvidíš, až stát zlikviduje vietnamské tržnice, jak půjde cena textilu v kamenných obchodech nahoru ).
0/0
22.10.2004 9:57

ctrlaltdel

Re: Internetove obchody
No já jsem přes net nekupoval ledničku, ale notebook. Nemám čas a ani mě to nebaví prolézat kamenné obchody.  Všechny informace, které jsem si o něm sehnal, byly z internetu. Prolezl jsem různé diskuze, všechny dostupné recenze. A pak jsem nakoupil. A to samé udělám s digitálním foťákem, který si budu v nejbližší době kupovat. Takže z vlastní zkušenosti si myslím, že nemáš tak úplně pravdu.
0/0
22.10.2004 10:01

Xray

Re: Internetove obchody
asi máš nějaký obchůdek, že? hele mít internetovej shop nejni tak jednoduchý, jak si myslíš. a pokud jo...tak do toho vlítni a vydělej hromady prachu místo toho abys tu blbě krafal.
0/0
22.10.2004 10:15

Jahor

Porovnání cen - příklad
Nyní aktuálně v Makru domácí kino SONY- DAV SB 100 za 7 733,- včetně daně. Porovnejte s internetovými obchody, ceny minimálně o 650 Kč vyšší. Široký výběr internetových obchodů je fiktivní, většinou zboží shánějí teprve po objednávce zákazníka.
0/0
22.10.2004 9:27

Jahor

Re: Porovnání cen - příklad
Uvedené se týká elektroniky. Na druhou stranu musím přiznat, že manželka kupovala přes internet ledničku a byla spokojena.
0/0
22.10.2004 9:29

Pája

Re: Porovnání cen - příklad
Jasně, ale Makro neprodává koncovým spotřebitelům. resp. prodává, ale papírově neprodává
0/0
22.10.2004 9:50

xray

Re: Porovnání cen - příklad
makro oficiálně funguje jako velkoobchod, takže trošku mimo mísu. a to jestli eshopy shánějí zboží až po objednání ti může být jedno ne? hlavně že ho máš do druhého dne doma. když du nakupovat do tak velkých obchodů jako je např. datart, elektroworld..tak si vyberu zboží a pak mi prodavač většinou řekneí ( pokud je to něco většího-lednička, pračka, myčka, sporák ) že to nemají skladem a můžu to mít do 3 týdnů. pozor!! ale chtějí zaplatit předem.
0/0
22.10.2004 10:20

Pavel

Re: Porovnání cen - příklad
To je vyjímka. Např. u PC sortimentu má Makro 99% cen vyšších, než za jaké to jde koupit v běžné prodejně s počítači. (Nemyslím tím různé hyper super story a velké prodejce typu Autocont.)
0/0
22.10.2004 10:44

Rosik

Nadpis
To mě dokáže vytočit! Proč je v nadpisu, že internetové obchody nedodržují zákon? To snad není pravda. Takhle poškozovat internetový trh! Sám mám internetový obchod a všechny zákonné údaje tam mám. Ano jsou tací, kteří to tam nemají, ale proč tedy nejsou v článku uvedeni?
0/0
22.10.2004 9:11

Jahor

Ceny v kamenných obchodech nižší než na internetu
Stačí se podívat na letáky Globusu, Makra a určitě i dalších kamenných obchodů a porovnat ceny s internetem. Konkrétně rozdíl v domácích kinech je až 700 Kč v neprospěch internetových obchodů.
0/0
22.10.2004 8:30

Pecaf

Re: Ceny v kamenných obchodech nižší než na internetu
Hlavne Makro, ale i Globus maji jen velice uzky sortiment spotrebni elektroniky, a to vetsinou ty vyrobky, ktere jsou obsolete a ktere by si tim padem nikdo za normalni cenu nekoupil.
Jednou z hlavnich vyhod e-obchodu je prave siroky sortiment nabizeneho zbozi, leckdy je doprava zdarma a co se tyce ceny: mozna se jen staci koukat vic "kolem sebe"...
0/0
22.10.2004 8:43

Jahor

Re: Re: Ceny v kamenných obchodech nižší než na internetu
Právě o to jde koukat. Protože mám aktuální zájem o domácí kino, koukám a vidím. Nehledě na to, že v kamenném obchodě není problém výrobek okamžitě vrátit - například, když jsem u JVC zjistil, že hučení ventilátoru citelně ruší večerní poslech.
0/0
22.10.2004 9:11

Pecaf

Re: Re: Re: Ceny v kamenných obchodech nižší než na internetu
Uprimne receno: u znacky JVC se tomu moc nedivim..
0/0
22.10.2004 9:50

Víťa

Pozor na Vltavu
Loni před vánoci jse objednal na Vltava.cz jednu PC hru, abych měl dárek pro dítě. Nejdříve se omllouvali, že to nestihnou do vánoc. Jenže já už zaplatil předem tak jsem hledal jiné dárky a že si gamesu schovám na jindy. V lednu se nic nedělo. V únoru taky nic. V březnu už jsem docela znervozněl. Tak jsem si s obchodním oddělení vyměnil několik mailů. Dozvěděl jsem se z nich, že zboží není možné dodat protože prý prostě není. Jenže fór byl v tom, že ho stále měli v nabídce. S "malou" úpravou v ceně asi o 40% vyšší. Je jasné kde byl problém. Zboží bylo, ale někdo udělal něco špatně.
Pozor na VLTAVU CZ, je neseriozní!!!
0/0
22.10.2004 8:21

JOE

Re: Pozor na Vltavu
Neřekl bych, že to lze takto bagatelizovat. Já jsem tam nakupovaj již několikrát a vždy bez problémů! Spíš mám pocit jestli náhodou sám nemáte nějaký e-shop!?
0/0
22.10.2004 10:02

Pavel

Re: Pozor na Vltavu
S Vltavou mám podobné zkušenosti s DVD a knihami,  strašně dlouhé dodací lhůty a informování veškeré žádné.
0/0
22.10.2004 10:47

Honza

Re: Pozor na Vltavu
mám stejnou zkušenost. Radši nakupuju jinde.
0/0
22.10.2004 11:47

sunka

Re: Pozor na Vltavu
Podobnou zkusenost jsem s Vltavou mel pre 4. roky. Knizku (dodani 5 dni) neposlali do mesice, tak jsem objednavku zrusil a knizka dosla tyden na to. Takze jsem ji poslal Vltave zpet. Jak ctu tak se toho moc nezmenilo. Pokud kupuje IT  literaturu doporucuji americke servery. Po vstupu do EU  neni problem s dorucenim do CR a na jedne knizce lze usetrit i 1500 CZK.
0/0
22.10.2004 12:10

Martin Pražák

Pozor na Quelle!
Škoda, že neuvedli podrobnosti. Zrovna Quelle patří mezi velice neseriózní dodavatele. Podmínky nezjistíte na webu, ani v tištěném katalogu, na maily neodpovídají. A když jsem nedávno chtěl pro firmu objednat domácí kino, to jsem se teprve velice divil. Prý že jich je málo a že na mne nevyjde. Prostě naprosto neseriózní firma.  
0/0
22.10.2004 7:48

Jackie_

Re: Pozor na Quelle!
Ja si objednala u Quelle zásilku loni v říjnu - přišel omluvný dopis že zboží nemají. Pak se zboží objevilo v novém katalogu a tak jsem jej objednala v lednu znova a nic. V březnu jsem to mailem urgovala a  dodnes nic... ani odpověď na mail.
0/0
22.10.2004 8:27

Luke

A dej tomu nazev - Test na houby
No taky mohli napsat co objednávali, kde to objednávali atd atd...takhle je to na h......
0/0
22.10.2004 7:25

conery

jídlo?
jídlo se přece zvrací !
0/0
22.10.2004 6:53

Mr.X

a co jídlo?? to se taky vrací??
bych hrozně rád viděl když si někdonapř.  nakoupí v net cukrárně dorty jak je bude moci do 14ti dnů vracet:))) co to je zase za blbosti....ale na druhou stranu jsme přeci v Čechách a zde je vše možné, vždyť už i Kocourkov je proti nám stát s inteligentním obyvatelstvem a srozumitelnými zákony...
0/0
22.10.2004 5:03

Bow

Re: a co jídlo?? to se taky vrací??
Podívej se na zákon 367/2000 Sb., který mimo jiné upravuje občanský zákoník. Ten pisálek neví o čem píše a ze seriózního průzkumu trhu se snaží vyrobit "kauzu". Samozřejmě každé zboží vrátit nejde ( zboží co se kazí nebo ztrácí aktuálnost - potraviny, časopisy a pod. ). Já používám internetové obchody a zatím jsem neměl problém. Kupuju součástky na kolo, bílé zboží, koupil jsem digitální foťák, součástky do počítače a kolečkové brusle. Obvyklá úspora ceny je asi 10-20 procent, takže se nevyplatí kupovat samostatně věci tak do 500 Kč, protože úspora padne na balné a poštovné. Jiná věc je třeba myčka na nádobí. Nedávno jsem ji kupoval za 14500,- v internetovém obchodě s dovozem zdarma, v kamenném obchodě stála 18000,- a to se ten konkrétní kamenný obchod prezentuje jako nejlevnější v oblasti. Za 3 roky jsem ušetřil tak 10000,- Kč. Riziko potíží s případným vrácením zboží je bohatě kompenzováno nižší cenou. Trochu jsem se rozjel, ale naštvaly mě ty kydy někoho, co o internetových obchodech ví velký kulový.
0/0
22.10.2004 8:28

spotřebitel

Re: a co jídlo?? to se taky vrací??
Dle §53 odstavce 7c občanského zákona nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy v případě, že se jedná o zboží, které podléhá rychlé skáze, opotřebení či zastarání, toto ustanovení zřejmě platí i pro potraviny. Pěkný den
0/0
22.10.2004 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.