Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na české tratě vyrazí motoráky v novém

Cestující na českých železnicích se do tří let zřejmě dočkají pohodlnějšího cestování. Po regionálních tratích by se měly brzy rozjet pohodlné, částečně nízkopodlažní vozy, které vzniknou modernizací přes třicet let starých motoráků. České dráhy vypsaly soutěž na jejich výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LK

Něco pro rasisty
Autor článku píše o tom, že v modernizovaných motoráčcích se budou vozit Češi. To znamená, že například Němec se nesveze a poběží před soupravou s červenomodrobílým praporkem , který bude signalizovat "Bacha jede česká závist". Nebo jsem taktrochu hodně mimo mísu?
0/0
3.2.2005 18:31

Studenak

DM12
My tady ve Studence něco o 152, DM 12, a jinych něco vime (občas jsem na okruhu ve Velimi a tak se ledasco dozvime o Pendolinu) a někteří z Vás neví o čem mluví.Ale těch je naštěstí menšina
To po....Pendilino je jeden velky podvod a "Marfuša" samozdřemě taky!drahe, nefunkční, v Madarsku to vyšetřuje protikorupční.....
0/0
20.1.2005 21:32

Modráček

Nebrat!
To je jen polovičaté řešení, samozřejmě, že v tom velkou roli hraje otázka financí, ale marná sláva, nové je nové. Místo modernizace starých vozů by do budoucna bylo mnohem lepší koupit nové vozy od našich výrobců, např. tohle:
0/0
4.11.2004 7:07

karoten

Re: Nebrat!
To mi vysvětli (nebo vymodři), čím je napájena zmíněná nouzová magnetická brzda toho motoráku 4 Finland?
Vůz má pravděpodobně jenom pomocnej generátor na osvětlení a funkci ovládacích podskupin.
0/0
21.1.2005 10:40

RIV

Modernizovanej motoráček
Stejně je to v podstatě jenom o ničem. Pokud se má modernizovat 50 motoráků 810 a 50 přípojných vozů a nyní je v provozu cca 500 motorů a 2000 přípojných vozů tak modernizovaných motorů bude cca 10 %. A motory 830 (bývalé M 262.0 ) vyráběné v letech 1949 až 1955 jenž jsou provozovány i v roce 2004 se modernizovat nebudou ?
0/0
3.11.2004 21:12

:O

Nevím, nevím...
Je sice hezké, že dráhy nakoupí nebo rekosntruují motoráčky, ale co byčejné rychlíky? V těch starých ušmudlaných kupé vagónech (Bmee?), kterých mají dráhy snad nejvíc, člověk stráví mnohem více času (často několik hodin). Nebylo by lepší spíš modernizovat je?
0/0
3.11.2004 16:46

cestující

Re: Nevím, nevím...
ty asi těma motoráčkama nejezdíš,oni totiž nejezdí jen jako osobní vlaky  na zapadlích tratích, ale mnohdy i jako spěšné vlaky a sedět v takovým motoráčku  přes hodinu není nijak příjemný.Rychlíky jsou na tom ještě relativně dobře.
0/0
3.11.2004 22:31

:O

Re: Re: Nevím, nevím...
No je pravda, že nejezdím motorákama moc často, zato rychlíkama jo. A sedět v těch starejch rozvrzanejch vagónech přes tři hodiny taky není žádnej med. Předpokládla bych, že začnou dráhy s nákupem nových vagonů nebo rekonstrukcemi právě tady.
0/0
3.11.2004 23:25

axis

axis pro krasny vlaky a utulny nadrazi s mistem pro parkovani aut
Vymydleny cekarny, dubovy lavice, peron jako z pohadky, cerveny muskaty v lete, v zime svetylka na jedlickach a smrckach, naparadenej vypravci....vlakova doprava nejlepsi a nejcisci na celem svete ...pohodlny/bezpecny  cestovani, napojeni na pisicka....at zije  vlacek kolejacek.....uf   uf   uf uf ufufufuf 
0/0
2.11.2004 20:32

JTB

Na doplnění
...přestavba 810.613 na 812, která je na ilustrační fotce rozhodně neproběhla v polovině 90.let, pakliže rok 2002,tušim,nepatří do 20.století...
0/0
2.11.2004 20:30

JTB

Na doplnění
0/0
2.11.2004 20:27

kvik

Že by už?
No trvalo to pánům, než přišli na to, že by bylo třeba vyměnit u ČD vagonky! Vždyť se to pomalu rozpadá! To se jen krmí autobusy a náklaďáky, aby bylo co dýchat. Většina MHD má za 10 let vyměněný vozový park......... Kam se povýšil ten, co Pendolino chválit a teď se v klidu chvástá v ............nad Sénou............ Místo toho mohlo jezdit po republice min. 100 vlků s lepšímy vagony.
Jen dráha dotovala stát a teď dráhu "dosajem".......... Kraje si budou schánět firmy na regionální dopravu a po důležitých tratích si zahraniční soukromníci budou vozit zboží sami. Samozdřejmě stát okrouhá....
0/0
2.11.2004 17:51

Berg1

??
Ale zato jsou dráhy v Británii soukromé. Neviditelná ruka trhu tam jaksi nefunguje.
0/0
2.11.2004 17:00

Franta-z-Masny

Kruta realita
Koukam, ze tady nekdo ykousi udelat z trabanta mercedes.
Jinak jsem vcera jel regionalnim vlakem v Portugalsku (Aveiro - Porto).Vim ze vetsinu zaplatila EU v dotacich,ale nic cistejsiho a hezciho jsem dlouho na kolejich nevidel.Uplne novy jednotky, klimatizovany, jezdici na minutu presne a k tomu vsemu jeste jako background poustej hudbu.Na hlavnich tratich jim tam litaj Alfa Pandular 200km/h a to jsou Portugalci absolutne mimo jakoukoli dulezitejsi evropskou sit.My, totalni bulshitt.Misto koridoru pro 240km/h z toho po x-miliardach a x-letech zpozdeni zbyly koridory, kde lze misty jezdit i 160km/h ale bohuzel neni na cem, protoze Pendolino u nas nikdy jezdit nebude, jelikoz nedostane potrebny povoleni.
0/0
2.11.2004 16:19

d.a.f.t

Re: Kruta realita
tak si sedni na trase praha - kolin do esusu (479) a poznas, co je klimatizovanej komfort se stinenymi skly, co se po nasich tratich vesele prohani 120 km/h.. a bordel? mmm, bejval by tam nebyl, kdybysme si po sobe byli schopni uklizet
0/0
2.11.2004 20:31

Honza

Re: Re: Kruta realita
Upřesnění: ešus je řady 471 a jezdí max. 140km/h - ale to je teď dost nepodstatne.
0/0
3.2.2005 16:11

vlado99

Re: Kruta realita
Když připočítáme k těmto klimatizovaným soupravám, které jsou nízkopodlažní a mají bezberiérový přístup  výstavbu a přeložky tratí, ve všech stanicích mezi Portem a Lisabonem, Portem a Pocinhem, Portem a Valencou i nově zřízená vysoká nástupiště, nově opravené i kompletně přestavěné železniční stanice s nádhernou moderní architekturou (Ermesinde, Aveiro, Lisboa - Oriente atd...), chce se člověku železničářskému upřímě brečet. Za posledních  4 až 5 let došly Portugalské železnice dál, než naše železnice za posledních minimálně 20 let. Naše přestavby 810 na 812 a 010 na 912 jsou z tohoto pojledu neskutečně amatérské. Tyto přestavby se možná s přihmouřením obou očí nechali opravdu dělat v polovině 90 let. V dnešní době popisované soupravy jsou zastaralé. Kdyby ČD za cenu nejezdících Pendolín za 4 miliardy Kč nakoupily jednotky DESIRO, které se vyrábějí m.j. i v Praze, byl by vyřešen alespoň problém regionální dopravy. Takhle není vyřešeno nic, vraky se budou přestav
0/0
2.11.2004 20:54

vlado99

Re: Kruta realita
Dokončení:
 Takhle není vyřešeno nic, vraky se budou přestavovat na lepší vraky a za zbytek nám naše hodná vláda kvůli umoření ruského dluhu doveze jednotky "Marfuša", mezi železničáři kvůli vysoké vlastní hmotnosti a kvalitě zpracování nazývané DLABANÝ INGOT.
0/0
2.11.2004 20:57

Desiro classic

Re: Re: Kruta realita
V Praze se vyrábí pouze desiro UK pro Británii, nikoli desiro classic, které by mohlo jezdit u nás...
0/0
3.11.2004 8:49

Densemann

Komfort na západě samozřejmostí?
Hele, já nevím, kdo furt má co proti ČD a je mi to jedno. Ale ať se tady aspoň nekecá. Naposledy jsem jel vlakem v Británii, a mám pocit, že ten vagón byl dřevěnej. Bylo tam docela volno, ale nesedl jsem si. Štítil jsem se.
0/0
2.11.2004 15:46

mcharb

Re: Komfort na západě samozřejmostí?
A tím vlakem jsi jel v Británii docela nedávno, viď? Řekl bych tak minulou...... válku? Ano, Churchill tehdy skutečně Británii sliboval krev, pot a slzy.
0/0
2.11.2004 15:54

Koběr

Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
No shodou okolností jsem byl v anglii v srpnu, měl jsem tu čest se dvěmi provozovateli. Jeden super, velmi kvalitní vozy, druhý měl sice pořád modernější vozy, než naše 810, ale v katastrofálním stavu, něco tak špinavého jsem u nás snad nikdy neviděl.
Kurnik, poprvé v životě se zastávám ČD
0/0
2.11.2004 16:05

Karel

Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Souhlas. V Anglii jsem studoval (jeste loni) a mohu potvrdit, ze vlaky jsou tam dost bidne. Expresy Virgin Trains jsou krasne a ciste, ale jinak je to hruza - rano to jeste docela jde, ale vecer jsou ty vlaky daleko vic zaprasene nez u nas - vsude zbytky jidla a olepene od limonad, ocistit si boty take neumi, ale na sedacky je davaji snad vsichni. Ale celkem neni divu. Anglicani nejsou na poradek a neumi moc uklizet (to je take duvod, proc jsou tam v rodinach na uklizeni tisice Cesek a dalsich vychodoevropanek)...
0/0
2.11.2004 16:03

pan_otaznicek

Re: Komfort na západě samozřejmostí?
A jel si nekdy ve Francii na regionalni trati? TGV je mozna super, ale jinak tam jezdi hnusne vlaky. Zlate CD.
0/0
2.11.2004 16:08

Dave

Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
vlacky rady 810 (puvodne M151) byly vyvinuty z nekdejsiho prototypu pro prazske metro (ktery ovsem havaroval a pak se z politickych duvodu dala prednost sovetskym konzervam z Mytyscinu) - to je take duvod, proc maji hydraulicke dvere apod, prevodovku z SM11 (pro caste rozjizdeni) a uplne jednoduche ovladani na dve paky. Navic tehdy v letech 73-78 sjednocovaly pomerne roztristeny vozovy park lokalek, kde jezdily motoraky z doby i predvalecne. Zajimave vsak je, ze jeste dnes na nekterych horskych tratich jezdi diesely z poloviny 50.let (treba Klatovy - Z.Ruda), co krasne predou za zady...
Jinak regionalni doprava v Evrope je velmi odlisna a prave ve Francii jsem se vezl podivnym elektrickym primestskym vlakem, kde byl slyset kazdy prazec a klepal se (ac na  trati Metz-Nancy), co byl v podobne kondici, jako nektere nase "zabotlamy - pantografy" (stare E476.1). V Anglii je to taky loterie, uzasne jednotky jezdi treba z Bristolu do Cardiffu (to uz je Wales... :) a
0/0
2.11.2004 16:59

Dave

Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
.. jede se i kousek pod morem, cesta 1,5 hod (130 km) za 20 liber - taxi 55.Hlavne doufam, ze nezmensi prostor pro prepravu kol, rostouci poptavka po preprave by mela hrat roli (dnes neni vyjimka videt na precyklistovane Sumave vlaky se 7 vozy toho typu - 2 motory, 5 vlecnaku z  toho 1-2 plne! kol). A taky ze tam nenarvou 1.tridu - u primestskych vlaku na Kolin to je neco jineho.  
0/0
2.11.2004 17:04

Admin

Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
, Motoráčky 810 jsou mi sympatické. Na lokální trati, které jsou i tak strašným způsobem ztrátové nemá smysl nic extrovního kupovat. Drncání mi přijde celkem v normě. Vláčky ála ty, které jezdí na německé Šumavě jsou sice parádní, ale stojí to za to?
0/0
2.11.2004 17:46

:O

Re: Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Taky nevím, proč se dráhy vrhly zrovna na 810. Seačky jsou sice nepohodlné, motor je uvnitř hlučný, ale není to nic hrozného, když člověk nejede motoráčkem nijak zvlášť dlouho. Taky nevím, jak urychlí nové vozy dopravu. Podle mě je hlavní problém ve stavu kolejí ne ve vozech.
0/0
3.11.2004 16:58

R1???

Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Proboha, jak jste přišel na takoouhle broskvovinu?  Soudíte snad podle toho, že jak R1, tak  první 810 byly obě krémovo červený? Nebo se vám o tom zdálo po dvou lahvích portskýho?
0/0
3.11.2004 8:44

:O

Re: Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Tajky jsou an to koukal jak blázen. Každopádně je to zajímavá teorie.
0/0
3.11.2004 16:33

c12

Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Jen pro doponění informace, prototyp pro pražské metro byl havarován úmyslně na politickou objednávku...
0/0
2.11.2004 17:05

R1

Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Což se nikdy neprokázalo, patří to jen k oblíbeným historkám...
0/0
3.11.2004 9:24

marty

Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
můžu se zeptat, kde jsi našel informaci, že 810ky jsou vyvinuty z R1??? zajímalo by mě to...dík. s_mart@seznam.cz
0/0
2.11.2004 21:44

R1???

Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Kecá z hladu, je to blábol...
0/0
3.11.2004 8:45

hbf

Re: Re: Re: Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
No, ono je tam těch blábolů víc ...
0/0
3.11.2004 12:50

JJ

Re: Re: Komfort na západě samozřejmostí?
Ja teda nevim cim jsi jel, ale ja ve FR jezdim vlakem docela casto (at uz obycejnym regionalnim vlakem nebo "rychlikem" )a pokazde to je minimalne o tridu lepsi nez nase rychliky (BTW: ty regionalni vlaky predjizdi auta co jedou po dalnici)
0/0
6.11.2004 18:34

hupi

Myšlenka ušlechtilá,
ale hlavně aby z toho nebylo další "pendolíno" ...
0/0
2.11.2004 15:20

Nou_coment

Re: Myšlenka ušlechtilá,
U starých "šrotů" se akorát schválí vyjímka, u "pendolína" budou zkoušky trvat tak dlouho až do toho "šrotu" opravdu budou zralý . Jo jo odbornici na svejch místech
0/0
2.11.2004 15:30

Patrik_

Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
Asi vubec nevis, jak to s Pendolinem je, vid :) Oni nejezdi proto, ze nemaji vsechny zkousky, jak rikaji, ale jednoduse proto, ze si nekdo namastil kapsu a vybral spatne a neodborne, vlaky Pendolino totiz u nas nikdy jezdit nebudou a ani nemuzou ! Nase trate neumoznuji jejich provoz. AZ  to jednou praskne, tak to bude solidni pruser :D
0/0
2.11.2004 16:13

borivoj

Re: Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
Á, pán je znalec!
0/0
2.11.2004 16:17

Petr

Re: Re: Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
Budes se divit, ale ma pravdu, jednou si vzpomenes ... V CD se vubec deji zajimave veci, ktery nevychazeji na povrch, jako zamestnanec o tom ale nechci mluvit.
0/0
2.11.2004 17:20

mart

Re: Re: Re: Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
kde jinde o tom mluvit nez tady, pokud tedy vis vic nez o pendolinu o kterem uz to vedi vsichni.
napis neco zajimaveho, kdo jiny o tom ma mluvit nez ti rozumnejsi lidi z CD
 
 
 
0/0
2.11.2004 17:36

hbf

Re: Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
Pendolína samozřejmě jezdit budou. Naše tratě jejich provoz samozřejmě umožňují, konflikt je pouze s jedním typem stacionární části VZ (a to ještě ne u všech jednotek) a ten bude vyřešen pomocí aktivních filtrů.
0/0
3.11.2004 12:59

Uhlik

Re: Re: Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
pomoci aktivnich fitru z zivocisneho uhli, aby se z toho strojvedouci pak nepo....
0/0
4.11.2004 17:27

:O

Re: Re: Re: Myšlenka ušlechtilá,
A jéje další expert. No pořád lepší než přestavba R1 na 810.
0/0
3.11.2004 16:38

VN

Re: Myšlenka ušlechtilá,
nebude, nestihne se termín do 2005 (tj. do 31.12.2004 včetně) . Já bych navrhoval nasazení lokálek předválečných. Měli uprostřed kamínka na uhlí, průvodčí přikládal, kamna smrděly, za okny se míhala ekokrajina, cestující na společenských lavicích mazali mariáš, nebo drbali nepřítomné, atd. Ah jó... .
0/0
8.11.2004 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.