Diskuze

Na české tratě vyrazí motoráky v novém

Cestující na českých železnicích se do tří let zřejmě dočkají pohodlnějšího cestování. Po regionálních tratích by se měly brzy rozjet pohodlné, částečně nízkopodlažní vozy, které vzniknou modernizací přes třicet let starých motoráků. České dráhy vypsaly soutěž na jejich výrobu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LK

3. 2. 2005 18:31
Něco pro rasisty
Autor článku píše o tom, že v modernizovaných motoráčcích se budou vozit Češi. To znamená, že například Němec se nesveze a poběží před soupravou s červenomodrobílým praporkem , který bude signalizovat "Bacha jede česká závist". Nebo jsem taktrochu hodně mimo mísu?
0 0
možnosti

Studenak

20. 1. 2005 21:32
DM12
My tady ve Studence něco o 152, DM 12, a jinych něco vime (občas jsem na okruhu ve Velimi a tak se ledasco dozvime o Pendolinu) a někteří z Vás neví o čem mluví.Ale těch je naštěstí menšina
To po....Pendilino je jeden velky podvod a "Marfuša" samozdřemě taky!drahe, nefunkční, v Madarsku to vyšetřuje protikorupční.....
0 0
možnosti

Modráček

4. 11. 2004 7:07
Nebrat!
To je jen polovičaté řešení, samozřejmě, že v tom velkou roli hraje otázka financí, ale marná sláva, nové je nové. Místo modernizace starých vozů by do budoucna bylo mnohem lepší koupit nové vozy od našich výrobců, např. tohle:
0 0
možnosti

karoten

21. 1. 2005 10:40
Re: Nebrat!
To mi vysvětli (nebo vymodři), čím je napájena zmíněná nouzová magnetická brzda toho motoráku 4 Finland?
Vůz má pravděpodobně jenom pomocnej generátor na osvětlení a funkci ovládacích podskupin.
0 0
možnosti

RIV

3. 11. 2004 21:12
Modernizovanej motoráček
Stejně je to v podstatě jenom o ničem. Pokud se má modernizovat 50 motoráků 810 a 50 přípojných vozů a nyní je v provozu cca 500 motorů a 2000 přípojných vozů tak modernizovaných motorů bude cca 10 %. A motory 830 (bývalé M 262.0 ) vyráběné v letech 1949 až 1955 jenž jsou provozovány i v roce 2004 se modernizovat nebudou ?
0 0
možnosti

:O

3. 11. 2004 16:46
Nevím, nevím...
Je sice hezké, že dráhy nakoupí nebo rekosntruují motoráčky, ale co byčejné rychlíky? V těch starých ušmudlaných kupé vagónech (Bmee?), kterých mají dráhy snad nejvíc, člověk stráví mnohem více času (často několik hodin). Nebylo by lepší spíš modernizovat je?
0 0
možnosti

cestující

3. 11. 2004 22:31
Re: Nevím, nevím...
ty asi těma motoráčkama nejezdíš,oni totiž nejezdí jen jako osobní vlaky  na zapadlích tratích, ale mnohdy i jako spěšné vlaky a sedět v takovým motoráčku  přes hodinu není nijak příjemný.Rychlíky jsou na tom ještě relativně dobře.
0 0
možnosti

axis

2. 11. 2004 20:32
axis pro krasny vlaky a utulny nadrazi s mistem pro parkovani aut
Vymydleny cekarny, dubovy lavice, peron jako z pohadky, cerveny muskaty v lete, v zime svetylka na jedlickach a smrckach, naparadenej vypravci....vlakova doprava nejlepsi a nejcisci na celem svete ...pohodlny/bezpecny  cestovani, napojeni na pisicka....at zije  vlacek kolejacek.....uf   uf   uf uf ufufufuf 
0 0
možnosti

JTB

2. 11. 2004 20:30
Na doplnění
...přestavba 810.613 na 812, která je na ilustrační fotce rozhodně neproběhla v polovině 90.let, pakliže rok 2002,tušim,nepatří do 20.století...
0 0
možnosti

JTB

2. 11. 2004 20:27
Na doplnění
0 0
možnosti

kvik

2. 11. 2004 17:51
Že by už?
No trvalo to pánům, než přišli na to, že by bylo třeba vyměnit u ČD vagonky! Vždyť se to pomalu rozpadá! To se jen krmí autobusy a náklaďáky, aby bylo co dýchat. Většina MHD má za 10 let vyměněný vozový park......... Kam se povýšil ten, co Pendolino chválit a teď se v klidu chvástá v ............nad Sénou............ Místo toho mohlo jezdit po republice min. 100 vlků s lepšímy vagony.
Jen dráha dotovala stát a teď dráhu "dosajem".......... Kraje si budou schánět firmy na regionální dopravu a po důležitých tratích si zahraniční soukromníci budou vozit zboží sami. Samozdřejmě stát okrouhá....
0 0
možnosti

Berg1

2. 11. 2004 17:00
??
Ale zato jsou dráhy v Británii soukromé. Neviditelná ruka trhu tam jaksi nefunguje.
0 0
možnosti