Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Začala hra o to, jaké budou důchody

Do konce roku by měli mít třicátníci a mladší ročníky jasněji, co je čeká, až půjdou do penze. V říjnu začala pracovat skupina třinácti expertů, která má za úkol propočítat, na jaké penze se dnešní mladí mohou "těšit" a kolik na ně bude potřeba vybrat peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honzajs

Jaké budou důchody?
Tak za 30 let žádné nebio jenom minimální.
Potom nám nepomůže nic jiného než naše vlastní peníze.  Takže se snažím šetřit.
0/0
6.11.2004 13:10

Karel

Re: Jaké budou důchody?
Jen jestli ty penize budou jeste platit. Mam takovy dijem, ze se tohle hospodarstvi jednou kompletne sesype a bude se zit jako za dob prarodicu!
0/0
7.11.2004 7:20

Honzajs

Re: Re: Jaké budou důchody?
V tom případě zbývá zlato a stříbro...
0/0
7.11.2004 9:39

P.....

Penze v 65?
Zblaznili se? Tusil jsem to. Tak dlouho prece nebudu cekat. Je mi 31 a pred nekolika mesici jsem se hodil na invalidni a mam pokoj. Sice ne tak docela, musel jsem jit na kontrolu. Ale presto je to lepsi nez cekat do ?? let.
0/0
6.11.2004 7:24

Tonda zvonda

důchody
Když se na to tak dívám a pozoruji ty kteří z vůle lidu o lidu rozhodují tak to má asi ten lid ve své hlavě vybrakované ,protože,kdyby to měl v hlavě v pořádku tak své zástupce již dávno poslal k šípku.Všichni ti s rovnou daní i ti,kteří to myslí upřímně vystudovali až na malé vyjímky zadarmo,jejich děti taky a řídí se podle hesla JÁ a po mně potopa.A národ jim za to nadšeně tleská - řekněme že to je ideologie stáda.Již 15 let víme co jsou zástupci z lidu zač a přitom nám to nevadí.Zástupci lidu to také vědí že lidu nevadí jací jsou a že jim v pohodě svěří nástroje s kterými si s lidem mohou dělat v podstatě co chtějí. A tomu lidu to až na malé vyjímky ani nedochází. A o tom to je.
0/0
6.11.2004 5:20

myshpulin

Re: důchody
To k cemu jste potreboval 690 znaku se da rict vyrazne usporneji: "ser*u na nas a maji z nas prd*l". Je jedno za jake penize vystudovali .... jde o to jestli budeme mit v nasi zemi komunismus (a uprimne politiky citujici lenina hazim s komunisty do stejneho pytle), na ktery driv nebo pozdeji bolestne doplatime, nebo ne. A o tom to je.
0/0
6.11.2004 12:56

Liborista

Je to jen na nás
Lidi, vzpamatujte se, nikdo z politiků se o vás nepostará, před volbami je totiž pořád. Je to jen na nás, jak se sami zabezpečíme na stará kolena. Nevolte ty, kteří vám seberou hodně a poté milostivě někomu něco přihodí, vezměme život do vlastních rukou. P.S.: Pro lidi, kteří se nemohou o sebe ze zdravotních důvodů postarat, je pomoc státu (kraje, obce???)nezbytná. Díky.
0/0
5.11.2004 20:11

mladý otec

Re: Je to jen na nás
Doufám, že je to přesně to, k čemu ta pracovní skupina dospěje. Jen výběr pojistného na důchodové pojištění od jednoho milionu OSVČ je tak "efektivní", že vybrané pojistné nakonec nezaplatí ani náklady na ten výběr, tedy ten milion živnostníků si stěžuje neprávem, že živí současné důchodce! A to ještě každý OSVČ dělá vše možné i nemožné pro to, aby to pojistné platit nemusel (asi nedoufají, že se jim to k stáru zpeněží).
0/0
6.11.2004 14:11

mladý otec

Re: Re: Je to jen na nás
Takže zrušme většinu důchodů, až na ty, kde za svoji bezmoc jejich příjemci opravdu nemohou. Zminimalizujme důchodové pojištění a tak si každý bude moci dovolit víc dětí - máme jeden z nejmenších populačních "přírůstků" na světě - Ty pak lépe uživíme a zároveň raději lépe vychováme, aby se o nás nakonec před smrtí dobře postarali.
Jen ještě musíme vymyslet, co s těmi 5 tisíci úředníky, kteří tím přijdou o práci.
0/0
6.11.2004 14:19

Hobit

Re: Re: Re: Je to jen na nás
No střílet je nebudem i mezi nimy jsou slušní a čestní lidé, ale můžou se rekvalifikovat. Nechápu proč někoho trápí, že úředníci příjdou o práci? Snižování stavu úředníků a byrokratů v jakémkliv měřítku je přeci jasně pozitivní ukazatel.
0/0
6.11.2004 15:21

Hobit

No ja nevim
ekonomice a politice nerozumim, ale k cemu ty duchody vlastne jsou? Myslel jsem ze by povinost postarat se o rodice mela lezet na detech, nebo se pletu? Ja bych to uplne zrusil a ponechal pouze pro lidi, kteri potomky nemaji., nebo jim zemreli. Osobne si myslim, ze politici a ekonomove nejsou zrovna lidi postizeni bystrym usudkem (tak trochu provokace :-)), tak proc si to komplikujou nejakyma duchodama? Obcas mam pocit, ze byrokracie nas bezpecne znici jeste do roku 2067 a kdyz ne to, tak valky o zbytky neobnovitelnych zdroju, takze co k..va furt resite. :-) Joo je mi 27 let mam decko a praci - takze king :-) Jeste dotaz na zaver pro Idnes: Kdy uz z toho udelate opravdu kvalitni portal? Tohle to je des.
0/0
5.11.2004 19:41

MR

Re: No ja nevim
Ponechat je pouze tem, co potomky nemají je opravdu supr. Deficitní dochody jsou zavineny práve tím, ze lidi deti nemaj, protoze chtejí cestovat a uzívat si a ne se starat o to co bude za x let a ty by jsi jim jeste nechal bonus za to, ze na budoucnost kaslou? Taky asi nejsi zrovna bystrý....
0/0
7.11.2004 10:01

Hobit

Re: Re: No ja nevim
Deficitni duchody nejsou zavineny tim, ze lidi nemaj deti, tzn., ze neroste populace (mozna na prvni pohled). Je to zavineno tim, ze lide kteri o tom rozhoduji si to neumi spocitat (ja take ne :-)). Lidi je na svete jako sracek a nelze stavet seriozni predpoklady na tom, ze se budeme stale exponencialne mnozit. :-) To asi plati obecne a nelze argumentovat tim, ze momentalne ten rust je spise v rozvojovych zemich. "Trestat" lidi za to ze nesplodili potomka je podle mne take zbytecne, ale samozrejme mate pravdu, ze tu je rozdil mezi clovekem ktery nekoho vychoval a clovekem, ktery si cely zivot jak rikate vy valel sunky. Duchod chapu jako minimalni prispevek statu (nasi spolecnosti) starym lidem. Asi tezko nekdo za zivot naspori tolik, aby se mel lepe nez clovek ktery vychova potomky, kteri se o nej ve staru postaraji. A pokud ano, tak to uz je asi hlubsi problem v systemu a asi nekde jinde, ze? Jeste jedna poznamka k textiku nademnou. Ta podpora tech, kteri nemaji deti, protoze si cht
0/0
10.11.2004 22:19

Hobit

Re: Re: No ja nevim - dokonceni
.... Ta podpora tech, kteri nemaji deti, protoze si chteji uzivat by asi v praxi netrvala moc dlouho, tak jednu , dve generace, protoze pak by takto uvazujici proud lidi asi prirozenou cestou vyhynul. :-)
0/0
10.11.2004 22:26

hlozno

Duchod
doporucuji tohle:
José Piñera: Nie som prorok, len vidím, kam smeruje Titanic Guru dôchodkových reforiem si myslí, že politikom nechýba inteligencia, ale morálna odvaha http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=40343
je to slovensky, ale to prezijete...
0/0
5.11.2004 16:32

Nou_coment

Re: Duchod
To je snad fór, předkládat tady  za vzor "misionáře svobody José Piñera, který vyrostl za Pinocheta"
0/0
5.11.2004 16:52

já já

cooooooooooooooooooooooooooooooooooo
je mi okolo čtvrtstoletí !! nehodlám platit socku duchodcum už tedka, nějaký spoření nepřichází v uvahu !! na staré kolena se odtehjuju do anglicky mluvící země někam k moři !!  kde dožiju pohodovej život !!§ takže pokud mě někdo řekne ať platím  duchodové !!! na duchod! !! nebudu,, a jestli mě donutí, tak si pohraju se státem, a okradu ho 2krát víc :)) víme jak na to,,,
0/0
5.11.2004 16:16

tetka Anča

pokrač.
 ... Bydlení jsme s mužem vyřešili tak, že jsme koupili starší barák a vlastními silami ho opravovali - zadlužili jsme se nejen v bance, ale i po příbuzných a opravy do dnes nejsou dokončeny. Když někomu řeknu, že byly doby, kdy nebylo ani na chleba - několik dní před výplatou jsme s mužem nesnídali a nevečeřeli, protože jsme chleba nechali dětem a jednou šly i ony do školy bez snídaně - tak ti mladí na mě koukají, jak na zjevení. Ještě nikdy jsem nebyla u moře a můj jediný vícedenní pobyt v zahraničí byl v Anglii, kam jsem jela jako dobrovolník pečovat o postižené lidi (zadarmo pouze za stravu a ubytování). S mužem se těšíme, až budou všechny děti z domu - akorád před našim odchodem do důchodu, a my jako důchodci si konečně budeme moci zajet na nějakou dovolenou.
0/0
5.11.2004 15:27

TS

Re: pokrač.
Přijdete mi trošku jako masochistka. Vrhnout se do koupě nemovitosti do OV a přitom nemít na její opravy a ještě šetřit tak, že nesnídám a nevečeřím. Není lepší žít v nájmu a nemovitost kupovat pouze když na ni mám resp. když jsem finančně dost stabilizovaný, abych byl schopen splácet splátky?
0/0
5.11.2004 16:32

stajgr

Re: pokrač.
Zajeď si do Pelhřimova ať véš co Tě čeká! Dostavíš li se brzy socani Ti dají slevu
0/0
5.11.2004 16:36

myshpulin

Re: pokrač.
Neni lepsi snazit se vydelat vic (treba druhej job, zivnost) nez nesnidat a neveceret?
0/0
6.11.2004 12:59

tetka Anča

Re: pokrač.
To pokračování mi trochu ujelo jinam, protože jsem mezitím něco vyřizovala. Začátek je někde níž, jako reakce na jiný příspěvek. Barák jsme kupovali v 86, kdy pro nás nebyla šance sehnat jiné odpovídající bydlení. Sehnat byt obecní nebo i družstevní nebylo možné, nesplňovali jsme kriteria pro zařazení do pořadníku. Největší problémy s financema jsme měli začátkem 90tých let, kdy ceny začaly rychle šplhat nahoru, ale platy VŠ se tak rychle nezvedaly (před revolucí byly menší než dělnické platy) a doma byly 4 děti v pubertě (kdo to zažil, ví, že puberťák sní minimálně za dva), tak to byl trochu problém uživit. Pořád si však myslím, že to bylo nejlepší řešení.
0/0
8.11.2004 8:11

tetka Anča

důchodová reforma
Kdo má zájem, podívejte se na www.reformaduchodu.cz . Mají se zde objevovat informace v průběhu zpracovávání propočtů jednotlivých variant, což by mohlo být zajímavé.
Pro ty, co závidí důchodcům, oni celý život pracovali a platili na důchodové pojištění (i když dříve se to vybíralo v rámci jednoho zdanění platu), tak teď na ten důchod mají nárok. To, co zaplatili, se rozdělilo tehdejším důchodcům, co zaplatíte vy (my) se rozděluje současným důchodcům - tak funguje současný systém. Pro ty, co brečí, že na rodičovské mají jen 3,5t., já jsem u prvního dítěte nedostala ani korunu - prostě tato výhoda nebyla - a museli jsme se s našimi příjmy vyjít. Mimochodem jsme oba VŠ a tehdy plat vysokoškoláka, pokud nedělal vedoucího, byl na úrovni cca 2/3 platu dělníka.
0/0
5.11.2004 13:41

jika

Re: důchodová reforma
To by me zajimalo, v jake dobe jste mela prvni dite. Pokud se nepletu, tak uz nasi rodice na nas dostavali rodicovsky prispevek. Podle mne lide duchodcum nezavidi a uznavaji, ze cely zivot pracovali a duchod maji zaslouzeny. My ted take pracujeme, ale na rozdil od soucasnych duchodcu ten duchod jisty nemame.  A nejspis se toho duchodoveho veku ani nedozijeme. Myslim, ze my bychom si v budoucnu take odpocinek zaslouzili.
0/0
5.11.2004 14:11

jika

Re: Re: důchodová reforma
A jeste me unavuje neustale poslouchat, jak se maji duchodci spatne. Kdyz jdu do obchodu, tak to tak nevypada.  Jsou rodiny, ktere se maji hure....
0/0
5.11.2004 14:16

tetka Anča

Re: Re: Re: důchodová reforma
Mezi všemi lidmi - od mladých po staré - jsou ti, kteří se mají lépe a ti, kteří se mají hůře (nepočítám ty, co nechtějí pracovat, ti si zaslouží, aby se měli špatně). A stěžují si i mladí - např. moje kolegyně, když se vdala, tak si pořídili byt bez dluhů (peníze od rodičů a stavebka), byly dva na dva slušné platy, vzápětí si koupili nové auto a jeli na dovolenou do Tuniska, ale stále fňukala, jak se mají špatně. 
Nejstarší syn se narodil 1980, dostala jsem jen půl roku mateřskou a pak nic, příspěvek se dostával až na druhé a další dítě, ale jen max.do dvou let dítěte. Teprve za pár let (přesně už si to nepamatuji) se začal příspěvek vyplácet i na první dítě a pak se začala prodlužovat i doba, po kterou se vyplácel. V roce 1989 byl průměrný plat 3200, a příspěvek byl 600, což je zhruba v dnešním poměru. V poměru k platům byly ale větší přídavky (350-430 podle počtu dětí) - všechno se valorizovalo, ale přídavky ne. Na jaře 89 jsem nastupovala po mateřské znovu do p
0/0
5.11.2004 14:55

jika

Re: Re: Re: Re: důchodová reforma
Omlouvam se - mate pravdu - materska byla pul roku a pak se to prodlouzilo do dvou let ditete. Take mate pravdu, ze fnukalove jsou ve vsech vrstvach. Take takove znam. Neustale slysim, jak oni se maji spatne a my dobre, ze oni by si to a to dovolit koupit nemohli - na rozdil od nas - je to ale pouze jejich nazor. Je celkem zbytecne jim to rozmlouvat, protoze oni se citi jako nejvetsi chudaci. Ted jsem take na rodicovske a jsem hrozne rada, ze s prckem muzu zustat do tri let doma. Nedokazu si predstavit, ze uz v pulroce bych ho dala do jesli, at ho vychovava nekdo jiny. Chci, aby vedel, kdo jsou jeho rodice. Rodicovsky prispevek je sice maly, ale co nadelame. Az prcek trochu povyroste, tak si hold sezenu nejakou praci doma na pocitaci a prispeji take trochu do spolecnych financi. A jeste k duchodum. Babicka, ktera take nema nejak extra duchod (delala kucharku), tak rika, ze za ty neustale narikajici si duchodce se stydi. Takze nejsou vsichni stejni.
0/0
5.11.2004 15:29

tetka Anča

Re: Re: Re: Re: Re: důchodová reforma
Je to tak. Moji rodiče si také nestěžují.
Mám dojem, že nejvíc nadávají ti, kteří se vůbec špatně nemají. Sami jsme měli 4 děti a já jsem s nimi byla doma 10 let. Abychom vyšli s penězi, tak jsem obšila a obpletla celou rodinu, obcházela jsem partiovky (slevněné kazové zboží), později burzy a sekondhandy. Člověk si musí umět poradit a ne jen fňukat a natahovat ruce a nadávat, že co dostal, je málo.
0/0
5.11.2004 15:36

jika

Re: Re: Re: Re: Re: Re: důchodová reforma
Take pochazim ze ctyr deti. Pamatuji se, jak jsme po byte hledali desetniky/dvacetniky, abychom si mohli koupit alespon rohliky. Ja to brala jako srandu, protoze jsem tomu jeste nerozumnela, ale obdivuji nasi, ze to dokazali a vychovali 4 slusny lidi. A take jsem neslysela, ze by si nasi stezovali. Vzdycky byli stastni, ze maji zdrave deti a to ostatni se nejak zvladlo.
0/0
5.11.2004 15:43

TS

Re: důchodová reforma
Není pravda, že současní důchodci celý život pracovali - jak jsem již níže uvedl, spousta z nich celý život žila jen za peníze státu a teď pobírají 8 tisíc čistého - peníze, o kterých se kdejaké uklízečce nebo dělnici, která maká od nevidím do nevidím ani nezdálo. A ti co pracovali - tak jak pracovali? V době, kdy byla 100% zaměstnanost a stát s centrální ekonomikou prakticky nic rozumného neprodukoval, si každý těch pár hodin v práci odseděl, ve dvě odpoledne padla a hurá na stavbu vlastního domku. Nejlépe za nevratnou půjčku od státu, plus z materiálu, který si daný člověk nakradl během pracovní doby. Když se pak takový domek teď po revoluci prodá za 10.000.000,- Kč a hup do státního bytu po babičce, to se pak hudruje, že důchody jsou malý... Dnes se pracuje úplně jinak, lidi jsou v práci ždímáni aby udrželi krok s konkurencí, vrací se v 8 večer domů vyřízení a stejně žádný důchody mít nebudou, protože na ně nebude mít kdo vydělávat. Ani státní byty mít nebudou, ani bezůročné půjčky.
0/0
5.11.2004 14:26

TS

Re: Re: důchodová reforma
Celý život budou makat a splácet to, aby se ti, co nám tu tak hezky budovali socialismus, měli co nejlépe i za "kaptialismu".
0/0
5.11.2004 14:27

tetka Anča

Re: Re: důchodová reforma
Nevím, jak je to ve Vaší rodině, ale já to posuzuji podle své. Rodiče bydlí v bytě, který dostal můj dědeček za první republiky jako služební (1926), pak se stal samozřejmě státním (jako všechny). Žádné větší opravy na něm nebyly provedeny a teď jim ho město prodalo, takže v 80.letech z důchodu splácí úvěr, který si museli vzít. Oba pracovali jako obyčejní úředníci, tj.plat nic moc, ale práce ano. Po dědečkovi měli zahradu, tak na ní pěstovali ovoce a zeleninu, aby se ušetřilo. I tehdy se dělaly přesčasy, ale poze ti obyčejní pracovníci. Státní byty se vůbec nesháněly snadno. Když jsme se s mužem vzali, tak jsme neměli vůbec nárok - bydleli jsme (každý u svých rodičů). Odešli jsme z Brna, protože muž mohl získat služební byt. Muž byl mnoho let členem bytového družstva (v Brně), ale neměl nárok dostat se do pořadníku, protože jsme bydleli (nezáleželo na tom jak a kde). S rodiči jsem nikdy nebyla na dovolené v zahraničí a často ani v tuzemsku (nebylo na to). ...
0/0
5.11.2004 15:16

tetka Anča

Re: Re: Re: důchodová reforma
... Bydlení jsme s mužem vyřešili tak, že jsme koupili starší barák a vlastními silami ho opravovali - zadlužili jsme se nejen v bance, ale i po příbuzných a opravy do dnes nejsou dokončeny. Když někomu řeknu, že byly doby, kdy nebylo ani na chleba - několik dní před výplatou jsme s mužem nesnídali a nevečeřeli, protože jsme chleba nechali dětem a jednou šly i ony do školy bez snídaně - tak ti mladí na mě koukají, jak na zjevení. Ještě nikdy jsem nebyla u moře a můj jediný vícedenní pobyt v zahraničí byl v Anglii, kam jsem jela jako dobrovolník pečovat o postižené lidi (zadarmo pouze za stravu a ubytování). S mužem se těšíme, až budou všechny děti z domu - akorád před našim odchodem do důchodu, a my jako důchodci si konečně budeme moci zajet na nějakou dovolenou.
0/0
5.11.2004 15:31

jika

Re: Re: důchodová reforma
Kde berete ty zkusenosti, ze vsichni soucasni duchodci jsou byvali flakaci a zlodeji? Nemam pocit, ze moji prarodice by si v praci odsedeli dane hodiny, ve dve padla a sli krast stavebni material. Jestli to tak bylo ve vasi rodine, tak se timto chlubit nemusite.  Je pravda, ze ted nekteri lide chodi domu z prace v osm hodin, ale kdyz prijdou na jedenactou do prace, tak se neni cemu divit. Nepisete tento prispevek nahodou z prace?  Jenom ze hodne lidi co prijde do prace do kancelare, tak si udela kafe, poklabosi, preste zpravy na internetu a pak se jde teprve pracovat.
0/0
5.11.2004 15:54

Gargy

Musím souhlasit
s posledními dvěma články. Důchodci jsou na tom ze všech skupin nejlépe. Musíme na ně platit a oni jenom pořád natahují ruce a chcou víc. Musí si uvědomit, že tu nejsou sami. Hodně lidí nemá ani tolik, co je průměrný důchod a ještě z toho platu odvádí soc. poj. na důchodce a ti se jenom smějí. A stěžují si, že nemůžou na dovolenou do Chorvatska. Už mě ty jejich kecy se*ou.
0/0
5.11.2004 11:11

Gargy

Re: Musím souhlasit
Oprava, myslel jsem ty otce a TS.
0/0
5.11.2004 11:12

Diskutér

? Vo co de ?
My policajti a kámoši vojákové můžeme do důchodu už ve 40 . tak nebrečte a koukejte makat .
0/0
5.11.2004 11:07

Gargy

Re: ? Vo co de ?
Já myslel že jsou vojáci. Vojákové já neznat. No policie má v řadách holt kádry. Sorry, policie se vlastně přejmenovala na groSStapo.
0/0
5.11.2004 11:17

Gargy

Musím souhlasit
0/0
5.11.2004 11:05

otec

a co mladý mámy ?
když se staráte o dítě, máte 3,5 tis. Kč/měsíc - a to máte pro sebe a dítě(děti)...
dle tohoto výpočtu by důchodci měli brát tak 1200,-Kč/měsíc...
takže závěr - důchodce je tady bůh a je za vodou ...
0/0
5.11.2004 10:58

Hella

Re: a co mladý mámy ?
Snad nezávidíte důchodcům penzi a stáří?? Užívejte si dětí a mládí a uvědomte si, že jednou taky budete v důchodu a  za celoživotní odvedenou práci nebudete chtít umřít hlady. Ono to není všechno tak jednoduché a ne všichni důchodci naříkají na malé penze...v každé kategorii lidí se najdou takoví i makoví.....
0/0
5.11.2004 16:36

TS

Důchodci se v tomto státě mají jako prasata v žitě
Důchodci jsou skupina, která se v tomto státě má nejlíp. Spočítejte si to - v nájemním bytě v Praze platí mladý pár 10x tolik za nájem než důchodce, který má regulované nájemné (250 vs 25 Kc/m2/mesic). Duchodci maji sice prumerny duchod necelych 8 tisic, ale pokud to srovnavame se mzdou, je treba rict, ze to odpovida hrube mzde 12.000,- Kč. O tuto mzdu důchodce nikdy nepřijde, má ji garantovanou nadosmrti, mladý člověk může přijít o práci. Měl by při placení 10x tržního nájemného ještě šetřit, aby měl na akontaci hypotéky a poté mohl splácet 20 let částku 10-15 tisíc. Nemá slevy v MHD ani nikde jinde. Bude muset jednou živit potomky. Moje babička i babička kamaráda nikdy v životě nepracovaly a žily celý život za peníze státu. Teď na stará kolena je jim vypláceno 8.000,- Kč. Přítelkyně maká až se z ní kouří, zaměstnavatel ji ždíme, stát ji oškubává o daně a pojištění, a když půjde na mateřskou, tak dostane 3.500,- Kč, a to se má starat ještě o dítě a hradit mu plenky, oblečení, etc. a t
0/0
5.11.2004 10:43

TS

Re: Důchodci se v tomto státě mají jako prasata v žitě
a to nebydlíme ve státním bytě. Tak si to srovnejte....
0/0
5.11.2004 10:43

ViMe

Re: Důchodci se v tomto státě mají jako prasata v žitě
TS - ty jsi asi v mladi upad na hlavicku.....jinak si nedovedu vysvetlit tve neskutecne hloupe zavery
0/0
5.11.2004 11:31

Gargy

Re: Re: Důchodci se v tomto státě mají jako prasata v žitě
Měl by jsi se naučit číst. Co je podle tebe hloupý závěr. Co píše jsou holá fakta. Možná to neplatí na všechny důchodce, ale na drtivou většinu určitě.
0/0
5.11.2004 11:36

Důchodce

Re: Důchodci se v tomto státě mají jako prasata v žitě
že Vás hanba nepálí! Celý život jsem poctivě pracoval, mám 2 VŠ. Rodiče mi zemřeli těsně před šedesátkou. Taky pracovali a nic nevybrali.Mám důchod 4850Kč měsíčně. Nájem neplatím, žiju ve svém"družstevním" splaceném, bytě. Byt-(bez nájmu)otop,elektro,bez tlf mě stojí 6500Kč měsíčně. Kdybych neměl ženu, tak zdechnu. Jestli se mám dobře, klidně si to s Vámi vyměním. Nebyl jsem v KSČ ani STB. Podle Vás si žiju nad poměry.
 
 
 
0/0
5.11.2004 21:31

Vašík

LEŽ
Jsem před důchodem, to co pane píšete - nevím čím je to motivováno.Všichni důchodci kolem mě se mají opravdu velice dobře, včetně mé ještě žijící mámy - 83 let celý život soustružnice.Sám mám také VŠ a nevěřím, že všichni důchodci co znám mají hodně proto, že byli obyčejnými dělníky.Byt bez nájmu za 6 000.-/měs. ? - já s nájmem v Praze platím 4 500.- v družstevním.Důchod 4 800,- ? - čím jste se tak poctivě živil, když má máma má 9 700,-?Máte 2 VŠ? - proč vás živí manželka?Kdybych já měl několik těl všechny zaměstnám výdělečnou činností - i doma.Prostě nesmysl, který i kdyby zázrakem nesmyslem nebyl, je minimálně velice vyjímečný a nevhodný pro argumentaci.
0/0
6.11.2004 10:05

Spania

Práce po 50
Moc by mě zajímalo, kolik lidí bude mít šanci pracovat až do těch 65. Můj otec (VŠ, 55 let) musel skončit s podnikáním a už přes rok nemůže najít kvalifikovanou práci. Všude je odmítán kvůli věku. Možná až se s tím inženýrským titulem bude ucházet o místo dělníka možná uspěje. Chci vidět jak to bude v budoucnu, když už dnes je problém najít práci  po čtyřicítce.
0/0
5.11.2004 10:35

otm

ano, expertní skupiny,
to je to, co potřebujeme. Budou odborně ověřovat, jestli v roce 2065 skutečně stále 1 + 1 budou dvě. Taky by se mi v takové skupině líbilo - tisíce stran plků pro nic a za nic. Myslím, že kvalifikovaně se dá odhadnout vývoj přes jednu generaci. Ale za padesát let? To už bude působit tolik vlivů... Kdo si troufne tvrdit, že ví, jaké budou technologie -> produktivita -> HDP? Podíl nezaměstananých se nedá věštit z křišťálové koule! Nechci tím říct, že se nemá pracovat na důchodové reformě, ale na to myslím stačí současné statistiky. Průměrný věk roste, zdravotní péče se zlepšuje => měl by se prodlužovat nejen poproduktivní čas, ale hlavně produktivní. Jasně, sedmdesátiletý horník je absurdita, ale běžně se s úbytkem sil přesouvají pracovníci na méně exponovaná místa. Ostatně v řadě náročných profesí jsou vysoké platy - ti lidé si tedy mají naspořit, aby snesli určitou sankci za dřívější odchod dod důchodu. Takže dělám-li méně náročnou práci, mohu pracovat do 65, tedy cca 45 let. Chci-l
0/0
5.11.2004 10:02

otm

Re: ano, expertní skupiny - pokračování
(nevšimla jsem si, že snížili mezní počet znaků). Tedy chci-li do důchodu o 10 let dřív, moje penze se úměrně k tomu sníží - tedy o nějakých 20 - 25%. Takže buď dřu a spořím, nebo se šetřím, abych vydržela...
0/0
5.11.2004 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.