Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svět nechce ochranu Budvaru

Ochrana místních evropských specialit jako budějovické pivo nebo parmská šunka je ohrožena. Světová obchodní organizace (WTO) dala za pravdu Spojeným státům a Austrálii, které protestovaly proti evropské ochraně pochoutek, jako je normandský camembert, řecká feta či marcipán z německého Lübecku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ioio

Zase jeden povedenej
Zase jeden povedenej nadpis. Skoro by tam mohlo být napsáno, že se Frantíci zřeknou svého Champagne, jen aby Češi neměli chráněn Budvar :-D Taky se mi zdá, jakoby autoři tvrdili, že je to už hotová věc. Prostě zase jen strašej, jen aby si to lidi přečetli. Taková novinářská ostuda. Tedy pardón, chtěl jsem napsat, skvělý bulvár. Jsem na vás pyšnej, kluci.
0/0
20.11.2004 11:15

eliska

pro egona jesetera
Podle tveho prispevku soudim ze jsi Jeseter  vypestovany v umely nadrzi, krmeny umelym zradlem a prodavany jako organickej za 3x drazsi cenu nez pravej jeseter od rybare s omrzlejma prstama
0/0
19.11.2004 19:03

Křemílek

Budvar!
0/0
19.11.2004 18:25

007

?
WTO neni demokraticka organisace, neni do ni videt, a presto efektuje kazdy aspect spolecnosti a vseho co se tyce zemekoule
0/0
19.11.2004 18:06

007

zlodeji
nejvetsiho kalibru. Co je tvoje to je moje. Bacha na vec damy a panove. Napady ktere jeste  nejsou dovedeny do konce se kupuji za pakatel kdyz jsou jeste v plenkach. Vynalezy z  v evropy se prodavaji za pakatel jenom aby se vedatori udrzeli pri zivote (i kdyz v momente to jsou obrovsky prachy) ale ty veliky prachy ktere z vynalezu  prijdou pod jinym jmenem  uz nikdy neuvidite a uz vam nikdy nebudou patrit.  
0/0
19.11.2004 16:09

c12

Na ně!
Navrhuju vyvážet do USA levný automobil, nejlépe vyrobený někde v Číně nebo Vietnamu s názvem Detroitské auto. To by jim určitě udělalo radost!!!
0/0
19.11.2004 13:44

Křemílek

Re: Na ně!
0/0
19.11.2004 18:28

TakyPavel

Je to krásné, chtít volný obchod,
jenže tím se může nechat uspat jen ten, kdo třeba nezkusil do USA dovézt i jen půl štangle uheráku, jen tak, pro vlastní chuť na něco z domoviny. Na amerických letištích ho uvítají celníci s tzv. potravinovými psy vycvičenými ke stopování poživatin všeho druhu - a jakmile takový pejsek při očichávání Vašeho kufru zavrtí ocáskem nebo dokonce začne štěkat, nepomůže ani pánbůh. Následuje zabavení zboží, případně pokuta, nebo, když se hádáte či na pokutu nemáte, také předčasný návrat do vlasti. Takto se chrání americký trh proti trhům ostatním. Při požadavku na volný obchod jinde a na zboží nechráněné ochrannými známkami prostě takový hezký dvojí metr.
0/0
19.11.2004 13:09

c12

Re: Je to krásné, chtít volný obchod,
Jenomže v tomhle případě nejde o ochranu trhu před evropskými výrobky, ale o hygienické předpisy a ochranu kontinentu před zavlečením nákaz, kterým se tamní příroda neumí bránit.
0/0
19.11.2004 13:34

eliska

Re: Re: Je to krásné, chtít volný obchod,
hmmm...v globalnim letadle jses vystaven bakteriim a virum z celeho sveta...radeji budu sedet vedle salamu nez vedle exoty o kterem nic nevim....taky si myslim, ze navonenej aidak v ceskem bordelu udela vetsi prusvih nez nakousnutej uherak v emerice... ...
0/0
19.11.2004 17:28

KeoghHarry

!
0/0
19.11.2004 12:46

pivař

Kvalitní pivo je třeba chránit
Jsem zastáncem názoru, že Budvárek by měl býr řádně chráněn, a to zejména kvůli americkému "rádobypivu" od Anheusera Bushe. Dokonce navrhuji, abychom v rámci ochrany šli ještě o krok dále, a požadovali po američanech, aby pro svůj "pivní nápoj" nesměli používat označení pivo! Tento názor zastávám od doby, kdy jsem americký Budweiser ochutnal.
0/0
19.11.2004 12:34

svobodny clovek

Re: Kvalitní pivo je třeba chránit
SOUHLAS.
A dodavam, ze take kukuricne napoje typu Stella Artur by nemely byt oznacovany jako pivo.
0/0
19.11.2004 20:15

Marek

Nevím proč
Nevím proč by měli v Americe nebo jinde dělat Champagne nebo Budweiser? Ať si dělají třeba Tenesseweiser nebo já nevím co, ale ať neparazitují na zavedených značkách. Nevím, jaký je rozdíl mezi tím, když Amíci vyrábí Budweiser a když naši rákosníci prodávají hadry Adihash, Niké ap.
0/0
19.11.2004 10:39

Karel

Světovláda USA
Amerika se snaží ovládnou svět, tak jako se snažil Hitler ve 30. letech ovládnout Evropu. Prostřednictvím různých organizací vnucuje vlastní názor světu. V současnosti přes WTO chce zrušit evropské zvyklosti a ochranné známky výrobků, které sama nevyrábí. Ale běda, kdyby jí někdo chtěl šáhnout na CokaColu, Cadillaca nebo na nějakou další americkou značku. To by potom brala téměř jako vyhlášení 3. světové války. Obdobně rozhodla o tom, že Evropa musí zrušit dovozní kvóty na dovoz textilního zboží z Číny. Je pro ni lepší, když se číňani nacpou do Evropy, než do Ameriky. Je mi z toho občas na zvracení, jak Amerika rozhoduje o lidech, národech a státech, brrr.
0/0
19.11.2004 10:33

007

Re: Světovláda USA
0/0
19.11.2004 16:10

svobodny clovek

Re: Světovláda USA
uplny a totalni souhlas
Je mi smutno z toho co si dovoluje USA
0/0
19.11.2004 20:18

Vifon

Re: Re: Světovláda USA
Mně je zas smutno z toho co si dovoluje naše sociální demagogie a premiér Pablbek, bližší košile než kabát....
0/0
28.2.2006 12:18

oldrt

kdo je bez viny...
nechapu zastance nazoru, ze jenom amici jsou mamonari a "tradicni" znacky jsou jim burt, a ze evropske firmy by se za nic na svete nenechali zlakat k udelovani licenci. a nemusime chodit daleko, staci vzpomenout na plzen, ktera vyrabi p-u v polsku (pivovar tychy), boze v polsku (!!!), kdekoliv jinde, ale v polsku....
p.s. argument, ze sabmiller neni evropska firma neberu.
0/0
19.11.2004 10:20

Chody

Re: kdo je bez viny...
Kdyby jenom v Polsku, ale už i v Rusku, jo a ono i to vyrobené v Plzni taky není co bejvalo, no holt se budeme muset se starým dobrým Prazdrojem rozloučit, protože afričani pivu rozumí líp
0/0
23.11.2004 14:51

Pozorovatel

Jen takové malé zamyšlení na téma "poturčenec horší Turka"
přikládám kopii reakce ze stránek Patria on line podepsané nickem hyronx (předpokládám Thyronx), který má příspěvek i  k tomuto článku. Kde se bere taková zášť i k rodné zemi (mám také výhrady, ale tohle?!?)???
Kopie:
Ano dollar zcela urcite pokori hranici 1,40USD/Eu. Mr.Snow jasne dava najevo sarkozymu ze Evropa uz se nepoveze v zavesu americke ekonomiky a bude se muset starat o rozvoj svych ekonomik sama. Pocita se ze Snow bude intervenovat u Cinanu aby zhodnotili svuj podhodnoceny Yen a dostali tak ostatni asijske meny pod svoji kontrolu. Ano pocita se s dalsim VYRAZNYM poklesem dolaru a pokud se ECB nezacne starat sama, bude klesat dokud nezacne EU panikarit.Ani Frantici,ani Nemci a Japonci si nebudou lecit sve ekonomiky na ukor US obcanu. Uz ne. Myslim ze EU exporteri zacnou brzy potit krev.A nemyslete si ze se to netyka Ceska vyvazejici do EU....az zacne propousteni v Nemecku,Francii tak tam nekoupi od Vas ani mleko a jogurty. Podela se to vsechno ve zname
0/0
19.11.2004 9:52

Pozorovatel

Dokončení
Podela se to vsechno ve znameni KRZE. hyronx
0/0
19.11.2004 9:54

briza

Re: Jen takové malé zamyšlení na téma
Moje zkusenost je takova, ze ti z ceskych emigrantu v USA, kteri opravdu uspeli preji uspech i lidem co zustali v Cechach i kdzy je treba rada veci u nas stve. Neustalou potreba zduraznovat svoji pomyslnou nadrazenost tem "doma" jsme potkal nejcasteji u lidi, kteri moc neuspeli a takhle si leci sve mindraky.
0/0
19.11.2004 12:34

Loco

Re: Jen takové malé zamyšlení na téma
Thyronx je každému, kdo se trochu pohybuje v diskuzích známý jako namyšlený, povýšený, negativistický ignorant, který nadává a uráží Českou republiku a čechy v každém svém příspěvku. Ubožák...
0/0
20.11.2004 17:07

m306

američané nemůžou vydělávat
jo... američané zas nemůžou vydělávat a náhle je pro ně ochranná značka něco jako porušení volného obchodu... připadá mi to sprosté... tradice netradice... vždyť spousta lidí si exkluzivitu výrobků ráda kupuje... v globalizovaném světě, kde se např. textil šije v Asii a prodává pod Evropskou značkou je potřeba mít značku chráněnou... jak by se Američanům líbilo, kdyby Škodovka nebo Volkswagen začali vyrábět Fordy? To by se jistě nestalo, ale Asie, konkrétně Čína, která dovede všechny žádané značky napodobit, by z toho těžila... a já americký Budweiser pít nechci...
0/0
19.11.2004 9:35

Pozorovatel

Holt výrobci z "nových" světů, bez tradice a historie
chtějí odstranit konkurenční výhodu chráněného zeměpisného názvu. Nestoudné, falešné, amorální a nesprávné!!! Chráněný zeměpisný název je dán tím, že v dané oblasti "někdy kdysi" začali vyrábět (případně "vymysleli" výrobek) charakterististický určitými vlastnostmi a pod tímto jménem se proslavil po celém světě. Teprve později ostatní začali výrobu napodobovat a kopírovat (s větším či menším uspěchem) a vlastně tak využívat proslavených vlastností výrobku známého pod zeměpisným označením původu. Tak státy bez historie a tradic se spojily proti Evropě (částečně i Asii) a chtěj odstranit "překážku" ke svým ziskům. Nelze souhlasit!!! Ať si klidně používají označení sýr ementálového typu, víno Champaňského typu aj. a to tak, aby zákazník na první pohled rozeznal (velikost písma), že nejde o pravý ementál a údolí ve Švýcarsku, ale jen o typ sýra atd. Jo když není tradice a jen ostré lokty a touha po penízkách, takhle to vypadá. Nic jim není svaté sebrance americké. Jen maj plnou hubu B
0/0
19.11.2004 9:24

Pozorovatel

Jo jen jsem zapomněl
zdůraznit, že daný výrobek z původní oblasti měl určité vlastnosti dané právě tím, že byl z té určité oblasti - místa původu a tím se vlastně proslavil po celém světě (a ti ostatní na jeho slávě a známosti pro tyto vlastnosti pouze "parazitují", jestliže zneužívají a využívají jeho název). Ovšem právní problematika je mnohem složitější a snaží se z některých názvů udělat obecné názvy daného typu výrobku. A jak známe právníky "od nás", tak pak si lze dobře představit, jak se pod náporem těch "světových" paragrafy kroutí, narovnávají a ohybají, jen aby se dosáhlo cíle a podstata, selský rozum a spravedlnost je jaksi někde jinde
0/0
19.11.2004 9:33

007

Re: Jo jen jsem zapomněl
0/0
19.11.2004 16:12

007

Re: Re: Jo jen jsem zapomněl
oprava
0/0
19.11.2004 16:23

Pozorovatel

Dokončení
Jen mají plnou hubu Boha, ale myslí jen na dolárky!! (ti "naši milí" Američané)
0/0
19.11.2004 9:38

007

Re: Dokončení
Buh = Prachy
0/0
19.11.2004 16:14

Sasenka

Svobodná soutěž
Španělé nesmějí vyvážet vlastní banány do EU, protože si karibská lobby vylobovala minimální délku banánů a ty jejich jsou o 2 cm kratší (ale chutnější) a my nesmíme vlastní trh chránit? No to jsou teda pěkně vypráskaná pravidla volné soutěže.
0/0
19.11.2004 9:16

007

Re: Svobodná soutěž
0/0
19.11.2004 16:18

sýr

Naprosto jasná věc...
Je zcela evidentní proč ,,nové,, země jako USA či Austrálie nechtějí uznávat tyto značky. Když se totiž začal točit Budvar, nebo vyrábět sýr Camembert tak Amerika ani Austrálie ještě nebyli objeveny. USA ani Austrálie takovéto značky nemá tak nechce aby je měli ostatní. Další případ diskriminace ze strany silnějších. Už jsme si zvykli.
0/0
19.11.2004 9:06

Nedobik-

Re: Naprosto jasná věc...
Souhlasím, až na to nebyli  
0/0
19.11.2004 10:07

beowulf

Budweiser
Budweiser není žádný překlad, nýbrž registrovaná ochranná známka odvozená z pojmenování místa. V době registrace to byly jak Budějovice, tak Budweis, žádný překlad, nýbrž dvě oficiální pojmenování téhož.
0/0
19.11.2004 9:06

prdly

prdly
Americane se chovaji podle hesla: co je tvoje to je moje a co je moje, po tom ti nic neni :-( Je to zeme bez historie a bez tradic (alespon z evropskeho pohledu). Kdo by v evrope kupoval cokoliv "zemepisne americkeho"? Skoro nikdo. Ale to je jejich problem. To neni duvod KRAST zavedene oznaceni. At se prosadi kvalitou, kdyz si mysli, ze je tak dobra.
0/0
19.11.2004 8:00

regent1379

Amerika pro penize-ne pro zivotni kultury a tradice zkusenosti
Takze zase jdeme dolu,protoze velmoc zvana USA si vzpomnela ochranit sve financni zdroje pred okolnim svetem a kraci smele dal!!! Ja si jen preji aby se zhroutil energeticky system  v USA, tak na jeden mesis ...aby ta kultura plastikovych krabicek  vedena am. vladou trochu povymrela.  
0/0
19.11.2004 7:28

Zedford

Budvar - Budwaiser
Tento spor by zasloužil skoro stejěn cennou ochrannou známku jako vlastní orginální jihočeský výrobek:) A samozřejmě, že nejlepší na něm pro nás je, že jsme my, Češi, naprosto v právu, proti americkému gigantovi..:)) už jsem ztratil link, ale viděl jsem skvělou fotku pana generálního ředitele Busche (nebo jak se ta osoba nazývá) jak si dopřává pivko k obědu...a hádejte odkud;)
0/0
19.11.2004 7:03

egon jeseter

Re: Budvar - Budwaiser
Naivní človíčku, říká Ti něco jako fotomontáž? Proč by si měl pan generální dopřávat nějakou českou břečku?
0/0
19.11.2004 7:36

Kyki

Re: Re: Budvar - Budwaiser
trbea proto, ze je to nejlepsi pivo na svete? :)
0/0
19.11.2004 7:44

mash_ina

Re: Re: Budvar - Budwaiser
AAAAAAAAAA pán je znalec, ale nazvat Budvar břečkou může jen naprostý deme*nt
0/0
19.11.2004 8:03

V2kt0r

Re: Re: Budvar - Budwaiser
...pochybuju, ze bumba tu svoji...
0/0
19.11.2004 8:48

mash_ina

ne svět, ale ami nechtějí ochranu Budvarku
0/0
19.11.2004 6:58

califas

diky
Budvar,jeste ze tu jste ja nevim co by jsme pili aspon my  v ca,asi oranjeboom!!
0/0
19.11.2004 5:49

sweetkisses

chapu to
Boded by ne, kdyz je to pro ne konkurentativni a ubiralo by jim to na krase...myslim Australii atd. atd.
Takhle je to na svete zarizeni. Oni si budou piskat a cesici utrou prdel. Jsme nejchudsi kapitalisti jako novacci a tak rychle nas jen tak nahoru nikdo nepusti.
0/0
19.11.2004 2:41

Thyronx1

Budweiser nebo franc. vina
Budweiser bude tezke pro CR obhajit. To pivo se prodava v USA a prodavat bude dal. Co se vsak tyka francouzskych vin, tam muze jit do velmi tuheho boje. Dnes neni tajemstvi ze Kalifornska vina dosahuji kality francouzskych za zlomek ceny a dokazi jich tu vyrobit tolik , ze je cenove USA mohou znicit. Dnes jiste vysoce kvalitni fr. vina prodava jejich znacka a puvod vic nez je jejich opravdova kvalita. Ta navic kazdym rokem kolisa.Jsou dobre i velmi spatne rocniky. Kdyz vezmete zkuseneho znalce, ohodnoti vybrana vina z Kalifornie stejnou znamkou jako znackova francouzska vina. Navic tu hraje roli v posledni dobe znacna kritika vseho "Made in France" po jistych bonmontech Chiraca. A tohle Amici nikdy ndelali , je jim to cizi od prirody.To je vic nez zle. Se silnym Eurem a slabym dollarem a s kvalitnim konkurencnim vyrobkem.....wow radeji nechci domyslet. Co se piva tyce: Amici maji radi lehka piva. Vase vynikajici piva zejmena v lete jsou ponekud....tezka. Jo k mani tu jsou vsude
0/0
19.11.2004 2:18

mash_ina

Re: Budweiser nebo franc. vina
Ať se de WTO bodnout, Budvar je Budvar a nějaká zas*raná ami napodobenina nemůže dosáhnout jeho kvality. Amikům se nedaří v soudních sporech tak to budou tlačit přes WTO.
0/0
19.11.2004 6:45

Zedford

Re: Budweiser nebo franc. vina
Thyronxi, sice Tě mám za jednoho z lepších diskutérů tady ale s tímhle si poněkud přestřelil. O obchodních pletichách, pardon, praktikách WTO, EU a USA se raději nebudu vyjadřovat, není to tak docela muj obor, ale co se týče vína, zvl. v porovnání francouzských a kalifornských, tak tady si dovolím projevit s Tvým názorem značný nesouhlas! Kalifornie má několik velmi kvalitních vín, jak převzatých, tak původních, ale přeci jen nemůže konkurovat prvotřídním francouzským značkám, i když samozřejmě najdeš dost lidí, kterým bude třeba obecně chutnat více, tak mezi znalci ej to jednoznačné. Ba dokonce Kalifornie nemůže konkurovat ani moravským bílým. I když musím přiznat, že má velikou výhodu ve stabilnějším podnebí a teď i v ceně...
0/0
19.11.2004 7:00

L

Re: Budweiser nebo franc. vina
0/0
19.11.2004 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.