Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Premiéra českého rychlovlaku se vleče

Rychlovlak Pendolino měl jezdit už v polovině letošního roku. Chystá se už deset let, ale stále je nejisté, kdy se v něm lidé svezou. "Kvůli problémům se zabezpečením s ním nepočítáme dříve než v jízdním řádu 2006," komentuje odklady generální ředitel drah Petr Kousal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jku

Včem je stále problém?
U stavby koridorů si už stavební firmy pomohly výměnou vyšších kolejnic a umístěním více pražců na délkový metr. Teď zase drážný úřad přichází s tím, že by potřeboval vyměnit zabezpečovací zařízení.
    Je vůbec na příslušném schvalovacím drážním úřadě vůle povolit něco nového rychlejšího? Nebo snad ČD nemá na zaplacení rychlovlaků a jen si vymýšlí důvody proč realizaci stále prodlužuje.
    Nakonec se stejně jedná o propojení tratě mezi Německými a rakouskými němci. Ostatní tratě budou stejně jezdit stejně nebo ještě hůře nehledě na návaznosti mezi jednotlivými spoji, které je rok od roku horší. Navíc ČD budou mít  dobrou výmluvu, že všechny peníze šly na Pendolíno. Nikdo nemluví přitom o případné amortizaci jak nákladů na úpravu kolejních svršků, tak pokud byly zaplaceny Pendolína tak i jich.
    Není Pendolíno jen hračkou "Přerostlých kluků", kteří si za částečně státní peníze (ČD jsou tuším stále stá
0/0
29.11.2004 12:05

karboxilas

Re: Včem je stále problém?
Amortizace nákladů na úpravu kolejních svršků?? Když opomenu neslmyslné použití slova amortizace, je už samo nesmyslem tvrzení, že se bude muset kvůli pendolinum nějak speciálně upravovat svršek tratí, pokud tím ovšem nemyslíte současou modernizaci tzv. koridorů, která ovšem není prováděna kvůli rychlovlakům, ale kvůli celkovému ylepšení jíydních vlastností a urychlení (i když ne zrovna vysokému) dopravy.
0/0
1.12.2004 15:39

chetgar

zabezpeceni
cili oni nebyli schopni za deset let prizpusobit zabezpecovaci system?
0/0
25.11.2004 13:52

neodborár

Re: zabezpeceni
Keby si vedel o čom hovoríš, nemôžeš trepnúť takú kravinu. Prispôsobiť zabezpečovací systém je rádovo nákladnejšie, než všetky plánované Pendolína dohromady.
0/0
25.11.2004 16:02

SigSauer

Alstom
Je zapotřebí zdůraznit, že na vině je Alstom. Firma se zavázala dodat vlakové jednotky s určitým limitem rušivých proudů. Tento limit byl ovšem výrazně překročen.Problém nakonec vyřeší firma AŽD výrobou a montáží specielních filtrů, které přijdou vždy dva na jednu jednotku.
0/0
25.11.2004 9:53

vlado99

Závory
Mě by spíš zajímalo, kteří kreténi nechali při rekonstrukci trati úrovňové křížení. Srážka z gumokolistou na přejezdu při rychlosti 200km*hod-1 by byla i pro vlak zničující.  U nás nepomůže ani to, kdyby modrogumníci závory zamykali na 4 zámky, protože to stejně spousta řidičů nerespektuje.
 
0/0
25.11.2004 4:56

Marian Kechlibar

Re: Závory
Předpisy umožňují jezdit na tratích s úrovňovým křížením nejvýše 160 km/h. Právě existence úrovňových křížení je důvod, proč se tu asi nikdy nebude jezdit víc.
0/0
25.11.2004 9:27

drevak_patlak

Re: Re: Závory
Nejde jen o závory a úrovňová křížení, ale taky o zastávky na trati. Přímo kolem perónu se také nesmí víc jak 160 km/h, tj. zastávky by se musely buď zrušit (za což by dojíždějící např. z okolí Brna určitě nepoděkovali) nebo předělat na nádraží s kolejovým rozvětvením, což by bylo neúměrně drahé. Takže po našich koridorech to víc jak 160 nebude.
Jinak na vykolejení stačí bohatě i srážka vlaku s autem ve 160 km/h, viz nedávno v Anglii. Klasické vlaky na tom jsou lépe, ale odlehčené Pendolino by nemuselo tkovou srážku ustát na kolejích. Takže přejezdy rušit.
0/0
25.11.2004 9:41

vlado99

Re: Re: Re: Závory
Např. ve Francii TGV jede kolem peronu na zastávkách klidně 200.  Jel jsem tam Paris - Irun letos v září. 534 km se dvěma zastávkami do Bordeaux za 2hod 56'. Není jediný důvod, proč by to u nás nešlo. V Německu je to jakbysmet. Když to povolí akurátní Němci, Francouzi i ostatní vyspělé železnice, proč ne my bordeláři. Asi nejsme vyspělí.
0/0
25.11.2004 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.