Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ford bude na Slovensku vyrábět převodovky

Americký Ford upřesnil svou investici na Slovensku. Spolu s německou firmou Getrag postaví továrnu na převodovky. Celková výše investice dosáhne 300 milionů eur, tedy asi 12 miliard slovenských korun. v nové továrně najde práci kolem 750 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lakko

faktory
Aké faktory mohli rozhodnúť
* Lacná a kvalifikovaná pracovná sila (priemerný plat v Košickom kraji je 370 eur, konkurenčné Česko takmer 500 eur) a nižšie dane z príjmov právnických osôb (SR 19, resp. Česko 28 percent)
* Existencia TU Košice, ktorá vychováva odborníkov nielen na automobilový a strojársky priemysel, kvalitné stredné školstvo s SPŠ strojníckou a dopravnou, resp. SOU Aurela Stodolu a SOU dopravnom, po ktorého absolventoch v špecializovaných "automobilových" odboroch môže Ford okamžite siahnuť.
* Blízkosť letiska a U.S. Steelu (do 10 km), širokorozchodná železnica, ktorou sa môžu dopravovať už vyrobené komponenty do závodu Fordu v Petrohrade.
* Nedávne rozhodnutie najväčšieho svetového výrobcu káblových zväzkov a zároveň popredného dodávateľa Fordu - japonského koncernu Yazaki o rozšírení výroby v Michalovciach a Stropkove. Okrem Yazaki má Ford ďalších päť dodávateľov na strednom a západnom Slovensku.
* Relatívne dobrá po
0/0
3.12.2004 10:34

Thyronx

II
V CR by nebylo mozne zahajit vyrobu v tak kratkem casovem obdobi, a veskera jednani s predstaviteli jsou prilis komplikovana. Thyronx Ford Motor Co MTP - Dearborn MI USA.
0/0
2.12.2004 21:07

evropsky urednik

Re: II
To ze by se v takovem terminu fabrika v CR nepostavila je nesmysl -- sam jsem asistoval u nekolika srovnatelne velkych projektu v CR a naopak casove harmonogramy byly jeste kratsi. Spis me docela prekvapil casovy horizont projektu Forda, kdy definitivni rozhodnuti padne na konci 2004 a vyroba se ma rozjet v roce 2007. V pripade obdobne velkeho projektu elektronicke fabriky na jizni Morave byl casovy horizont od rozhodnuti do zpusteni zkusebni vyroby neco pres rok -- bylo to vse na hranici zakonnych postupu, ale stihlo se to. Kdo neveri, muze se poptat u zahranicnich investoru v CR.
0/0
3.12.2004 9:36

Thyronx

Variabilni prevodovky
Ford bude na Slovensku vyrabet zrejme sve nove plynule variabilnii prevodovky. Tady se montuji do Ford Freestyle. Je to vubec prvni plynule radici automaticka prevodovka (bez stupnu) na svete. 750 zamestnancu je zavod maly,vybaveny spickovou robotikou a pracujici minimalne na 2 smeny. V pripade potreby ( 2 smeny po max 12 hodinach).. Platy v USA se pohybuji ve Fordu na vyrobnich linkach a vsechny pomocne prace ( vcetne uklizecu podlah ) mezi 22-24 USD/hod.Za prace prescas +50% za prace o nedelich +100% a svatek +200% normalni hodinove sazby. Samozreme se pocita s ucasti odboru ktere vyjednavaji mzdove a pracovni podminky zamestnancu. Tady ale budou asi platit Slovenske zakony a zvyklosti.... Ford plati ze vsech 3 amer. automobilek nejmene, ale podstatne vic nez japonske automobilky v USA. (Nissan,Honda,Toyota..) Slovensko vyhralo z duvodu strategicke polohy, a ve snadnosti podnikani,dani,a zakoniku prace. V CR by nebylo mozne zahajit vyrobu v tak kratkem casovem obdobi, a veskera
0/0
2.12.2004 21:05

rejpal

Thyronxi,
v Americe zřejmě myješ záchodky někde u Mc Donalda, protože jsi velký specialista na platy uklízečů podlah v USA a mezi mytím a zametáním fantazíruješ na "idnes". Nejde o žádnou investici Forda, ale německé firmy Getrag, která existuje od r.1935 a je to jeden z největších výrobců převodů a převodovek. Dodává je různým evropským, americkým i japonským automobilkám. Jelikož Ford byl jedním z jejích nejsilnějších zákazníků v Evropě, založili vedle podniků Getragu v r.2001 nový společný podnik Getrag-Ford, zaměřený jen na dodávky pro Forda. Přečti si na webu Getragu co vyrábějí a nefantazízuj o tom, co se bude na Slovensku vyrábět. Mimochodem, Česko mohlo být světovou velmocí v počtu vyrobených ozubených kol na obyvatele, ted se tím budou chlubit Slováci.
0/0
2.12.2004 23:19

rejpal

Čí to byla neschopnost nebo sabotáž?
Každý si může přečíst na internetovém " ihned" ze 17.5.2004 zprávu o tom, že radnice ve Valašském Meziříčí má investora, který zde chce postavit továrnu za 250 milionů eur a zaměstnat 600 lidí. Německá společnost Getrag Ford projevila zájem o pozemky a plánuje postavit závod na výrobu automobilových součástí, oznámila radnice. Bývalý ředitel Czechinvestu Jahn byl proslulý vydáváním smutečních oznámení o tom, že ty největší investice o které Česko usilovalo jako Citroen a KIA získal někdo jiný a za to si zřejmě dokonce vysloužil i místo ve vládě. Jeho nástupce zřejmě pokračuje jako on a ted je už jen otázkou, zda bude mlčet a dělat, že o ničem neví nebo si můžeme začít tipovat, na koho to shodí.
0/0
2.12.2004 17:56

pravicovy volic

Re: Čí to byla neschopnost nebo sabotáž?
Jahn sa na toto vyjadril ze " Ceska republika uz vyraba aut dost ".... to nepotrebuje komentar.
0/0
2.12.2004 19:17

Jano

prevodovky
pripomina mi to zaciatky VW Bratislava ...
0/0
2.12.2004 17:07

bg

KRITIKA REDAKCE
Ford ma tedy peknou upoutavku ze sekce ekonomika.idnes.cz, je ji interier vozu XJ.
Žadam redakci sekce, aby odstranila nevhodne pouzity obrazek. Pokud chcete nakreslit nejake auto tak mi klidne dejte vedet.
0/0
2.12.2004 16:33

Thyronx

Re: KRITIKA kritika
Ford jak jiste vis je majitelem Jaguara kde se vyrabi XJ.. Proc tedy ne? Kdyby ukazali interier vozu Ford Freestyle nebo Fivehundred, nebyl by o nic horsi nez XJ.. Na interier vozu Lincoln Navigator nema jen tak jine auto..."vsechno uvnitr je posazene do lesteneho PRAVEHO mahagonu asamozrejmosti je DVD prehravac ve strope mezi prednimi a prostredni radou sedacek....neco co jde mimo moznosti Evropy. GPS je samozrejmost, to se montuje radu let...
0/0
2.12.2004 20:53

Dr. Fe1

Redakce
Zatím Vám tam chybí KDE tu továrnu postaví, teda kromě toho, že to bude na Slovensku, to je ale celkem širokej pojem.
0/0
2.12.2004 15:03

duro

Re: Redakce
kechnec blizko kosic
0/0
2.12.2004 15:44

Kehnec

Re: Redakce
Blizko Kosic je priemyselny park ktory je celkom slusne obsadeny.
Kechnec má síce len 1 000 obyvateľov, ale o päť rokov bude prechodným domovov pre ďalších 30 000 ľudí. Presne toľko by ich podľa starostu malo byť zamestnaných v tamojšom priemyselnom parku. V ňom má už svoj závod americký elektrotechnický koncern Molex a belgická strojárska firma Gilbos, ktorý nateraz spolu zamestnávajú asi 1 000 ľudí. Nedávno sa tam rozhodla prísť aj americká firma na spracovanie plastov Plastipak Packaging. Rakúšania Hans Kuenz tu majú v pláne postaviť výrobu nosných častí žeriavov, autokomponenty by mal vyrábať francúzsky Valeo, káble a potrubia holandský Van Geel, americko-slovenská spoločnosť Evans by zas chcela vybudovať linku na výrobu obalovej techniky pre potravinárske produkty a košická V.O.D.S závod na recykláciu pneumatík. Okrem týchto spoločností tam už onedlho budú mať svoje prevádzky aj menší investori ako spracovateľ liehu Jisimex, Dorsvet Plus zaoberajúci sa spracovaním ovocia a zel
0/0
3.12.2004 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.