Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V západních Čechách začne jezdit taxi-vlak

Taxi, prosím. Tahle žádost už na západě Čech propříště nebude směřovat jen k řidičům automobilů taxislužby. Zájemci si tak mohou objednat i vlak. Ojedinělou službu budou moci využít zájemci na západočeské trase mezi oblíbeným léčebným i rekreačním střediskem Konstantinovy Lázně a městem Bezdružice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lucian Papazian, Ing.

Aby to nevedlo k rusení standardních spoju!
Nápad je to zajímavý, ale má jedno ale. Co kdyz se dráhy inspirují natolik v tomto experimentu, ze zrusí vsechny rádné spoje a pokud chce cestující cestovat, tak at si objedná taxi-vlak. Dopravní obsluznost by mela být samozrejmostí a nikoli, ze si ji lidé mají takto ponizene dokupovat. Jinak i dnes si u CD objednávají obce dopravní spoje, takze by logicky mely objednat i spojeni na dobu akci, ktere ve svém regionu porádají a jiste take dotují. Pochopitelne v konecném souctu to plati lide, tedy my vsichni, rekneme konecny zakaznik. Takze klidne to muze byt v cene vstupenky.   Problémem je, ze jizdni rad neni tak pruzny, aby se menil podle toho, kdy se kona zrovna nejaku akce, jen castecne zohlednuje rocni obdobi a dny v tydnu. Tady bych doporucoval vetsi pruznost CD, resp. pruznost mistnich zastupitelu, kteri si u CD objednavaji dopravni sluzbu...
 
0/0
7.12.2004 0:34

Xmacala

Kdo to plati???
Kdyz si to vezmu kolem a kolem, tak ten taxik budeme platit mi z daní......Pochybuju, ze 400kč uhradi provoz vlaku, zaplati strojvedouciho atd.........Pokud ten clovek, co to vymyslel hospodari takhle aji doma, tak ho lituju.............Ale co se vlastně divim, vlada takhle hospodaři už 6 let......
0/0
6.12.2004 23:08

vrabcak

Re: Kdo to plati???
A proc by to nemelo ten vlak zaplatit? Neznam mistni detaily, ale pokud to neni udelano uplne blbe, tak je k tomu pouzit nejaka masina, ktera by stejne nekde stala a cekala i se strojvedoucim (mzda bezi, odpisy taky....). Takze navic jsou pouze naklady na naftu a dopravni cestu a to se do 400 s prehledem vejde.
0/0
7.12.2004 8:34

Sig-Sauer

Re: Kdo to plati???
Mi z daní... To bych chtěl vědět, kolik daní platíš ti.
0/0
7.12.2004 8:39

Martin J.

Re: Re: Kdo to plati???
Matně si vzpomínám na rozpisy služeb z téhle tratě - vlak stojí v Bezdružicích tak jako tak, strojvedoucí je tam taky (má snad dvanáctihodinovky), jeden navíc přímo v Bezdružicích bydlí..... Takže jde jen o to, že od jedenácti večer do tří ráno bude mít práci navíc.
0/0
7.12.2004 9:26

Buss

Nová služba?
Nová služba je to jen pro tuhle trať, jinak stejný systém už léta funguje na trati Litovel-Mladeč - viz současný jízdní řád: http://www.cdrail.cz/gvd/k274.pdf
0/0
6.12.2004 20:33

Vlak

cena
Jsou to 3 km a normální cena je 10 Kč. Zdroj: www.jizdenka.cz
0/0
6.12.2004 18:15

V2kt0r

Re: cena
vzdyt to pisou - min. 40 jizdenek à 10 Kc...
0/0
6.12.2004 19:53

nadase

V západních Čechách začne jezdit taxi-vlak ...
a bude ho řídit sám Standa (jako všechno tady ...) !!!
0/0
6.12.2004 17:40

primorsko-fans

km
zajímalo by mne kolik je to kilometrů, jak dlouhá ta trasa je, jestli by se např. provozovateli kina vyplatilo si vlak, např. o víkendech, zaplatit...
0/0
6.12.2004 17:34

Sig-Sauer

Dobrý tah!
To vůbec není špatný nápad. Dráhy s tím měly přijít už dřív.
0/0
6.12.2004 17:10

mrchodrap

Re: Dobrý tah!
Dobry napad to urcite je, ale zajimalo by me, jestli 400 korun pokryje naklady. Pochybuji.
0/0
6.12.2004 17:20

R.

Re: Re: Dobrý tah!
Asi nepokryje, ale stejně tak je nepokryje, když na pravidelné lince podle jízdního řádu pojedou tři lidi s jízdenkama za 10 Kč, takže takto to má aspoň nějaký smysl. Navíc ty čtyři stovky může zaplatit provozovatel akce a lístky na vlak přibalit ke vstupenkám. Tohle by měli zavést i na dalších tratích.
I když možná by potom zjistili, že o jízdu vlakem je zájem, jenže v jiných časech, než které nabízejí. Potom by se mohl někdo ptát, proč se rušil konkrétní spoj a do vysvětlování se asi nikomu nebude chtít, takže to ČD ponechají tak, jak to je.
0/0
6.12.2004 17:26

Karboxilas

Re: Re: Re: Dobrý tah!
Ano, takto trzne se muze chovat jedine soukroma firma, nejsem sice pro masivni privatizaci ceskych drah, ale takovymto regionalnim tratim, pokud nemaji byt neustale zavisle na dotacich od statu, kraju ci mest, nakonec nic jineho asi nezbyde.
0/0
6.12.2004 18:21

Sig-Sauer

Re: Re: Re: Re: Dobrý tah!
Já taky nejsem pro privatizaci drah, ale spíše pro dopravní společnosti typu Desná (Svazek obcí v údolí Desné), které by provozovaly některé tratě. Tam se jedná o dopravní obslužnost pro místní občany, takže si na tom obce dají záležet. Není to ovšem žádný pravičácký privatizační šolich.
0/0
6.12.2004 19:33

Martin

Re: Re: Dobrý tah!
Nevím kolik je to km, předpokládám, že cca 5. V tom případě to naftu a mzdu pokryje. Vlak i koleje se stejně musí udržovat kvůli normálnímu provozu, takže proč si nepřivydělat. Jen tak dál.
0/0
6.12.2004 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.