Diskuze
Student Agency dává lekci konkurentům
Děkujeme za pochopení.
Mammooth
SA
Na provozování těchto linek Student Agency téměř nevidělává a pan Jančura to už několikrát přiznal a nebrání se tomu. Pro SA je provozování vnitrostátní veřejné linkové dopravy jen takové zviditelňování. Dělají si tím obrovskou reklamu, vydělávají na ostatních svých činnostech, ale nebýt těchto linek, neznala by je teď spousta jejich zákazníků. Nevidím sviňárnu v tom, že ostatní dopravci musí provozovat nerentabilní linky, protože 1. nemusí! a 2. na těch linkách jezdí díky dotacím s "příměřeným" ziskem, nikoli se ztrátou. Sviňárnu vidím v tom, že SA na linkách nemusí vydělávat, zatímco jiní soukromí dopravcí jiný příjem nemají, takže musí jezdit se ziskem. A mj. byla řeč o Štáhlichovi: licenci mu dopravní úřad vzal za neuvěřitelný prasárny, který dělal (jednou jsem třeba čekal na Zličíně na autobus ČSAD autobysy Plzeň s odjezdem v 19:05 a v 19:03 se přiřítila Štáhlichova karosa plná lidí. Mně bylo jedno s kým jedu, tak jsem nastoupil, ale ČSAďák se asi dost divil, že má prázdnej bus),Cestující
Konkurence je nutná
Myslím, že konkurence je naprosto správná. Chování ČSAD Liberec je naprosto směšné. Ve svém oficiálním vyjádření tvrdí, že linka Pha-Lbc je předimenzovaná a že navíc jsou schopni nabídnout srvonatelné služby za srovnatelné ceny...je víc než zvláštní, že to nedovedly dříve!! A i kdyby..vstup konkurence by neměl být omezen. Pokud je linka předimenzovaná, tak cestující svým zájmem rozhodnou o tom, kdo tam bude jezdit...TAK TO MÁ BÝT. Neziskové linky mají být dotovány odděleně od těch ziskových. Odůvodnění, že až ostatní zkrachujou, tak SA zvedne ceny také neobstojí. Vyšší ceny opět přilákají konkurenci... Stejně tak argument o vyčerpané kapacitě bus nádraží je nesmysl (koneckonců i Hotliner připustil, že ČSAD je na nádraží též nechtěla pustit). Stojí tam zcela zbytečně spousta prázdných autobusů, které tam doslova překáží a které tam být nemusí. Ale i v současném stavu myslím, že jeden autobus se tam s přehledem vejde. Kdo výše uvedené nepochopil, tak vřele doporučuji knihu Ekonomie -Phenomen
SA
Me v prvni rade desi, ze neexistuje normalni konkurence na linkach a ze existuje cosi jako "licence na provoz" na urcite lince. Az tady bude skutecne trzni prostredi, dockame se nejen servisu jako u SA ve vsech spolecnostech, ale i levnejsiho jizdneho, pohodlnejsich autobusu atd.V. Spinka
Re: SA
V licenci na provoz bych zase takovy problem nevidel, nejaka paka na dopravce byt ma. (Kdyz treba nedodrzuje jizdni rad, odmita vratit penize u odreknuteho spoje, ... atd. Viz treba Hofmann, GmBH.) Jen to stat nesmi zneuzivat. Ostatne i dneska je kraj povinen licenci vydat, az na par duvodu, jako treba ty dotovane linky. Obavam se, ze normalni konkurenci prostredit tady nebude nikdy, je zde problem dotovanych linek, kterych se asi nikdy nezbavime (jak jinak zajistit aspon minimalni obsluhu vesnic). A z toho pak jsou tyhle problemy. Jeden priklad za vsechny: kraj si objedna linku Horni Dolni - Hrad - Mesto a je ochoten na ni dotovat ztratu. Ja budu chtit jezdit jen linku Hrad - Mesto, na ktere budu i vydelavat, ale zvysim tim ztratu te dotovane. Ma mi ji kraj povolit, nebo ne?INVESTOR
Kde vzal na Jaguara?
Zisk za rok 2002 987tis. při obratu 753mil. se mi zdá nešťastně málo. Podseknout ceny asi umí každy, ale něco vytvořit a dostat za to zaplaceno, tak daleko se ten pan majitel nedostal, nepochopil, že cílem podnikání je ZISK, ne souboj. Nechtěl bych být investor, věřitel a už vůbec ne majitel spol. Student Agency. A kde při tak mizivém zisku vzal vůbec na Jaguara? Kde jinde než z peněz věřitelů. To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou...Phenomen
Re: Kde vzal na Jaguara?
Kdyby sis vytah hlavu z prdele mozna bys zjistil jak vyhodny je v nasich koncinach vykazovat mnohaciferny zisky ...David - SCOTT
to není konkurence
Borče ja jezdím svojim autem, ale dívám se na druhé a rozhodně jim nezavídím. Jak jsem psal když bude dělat v celém rozsahu to samé co ČSAD tak je to konkurence, ne vybrat jen to nejlepší a po mě potopa. Tunelovat u nás nebylo zakázané a tak se to mohlo že???MEFLL
konkurence je zdravá
Densemann
SA - dotované ceny
Je to klasika, až lokální ČSAD krachnou, pak vám SA ukáže, kolik stojí opravdu jízdenka...iaya
Re: SA - dotované ceny
pepik
ztratova osobni doprava
Pokoj
Re: ztratova osobni doprava
tbc38
služby SA
George1977
Re: služby SA
Trasu Praha-Plzen a zpet vyuzivam prakticky co ji Student Agnecy zavedli, protoze jsem ji uz znal z trasy Praha-Brno. Je to doprava opravdu na urovni a souhlasim s vami. Ale jeden problem by tu prece jen byl. Tim, ze jsou takto trasy licencovany, tak dochazi k omezovani konkurence a to se mi nelibi. Konkretne na trase Praha-Plzen dali licenci S.A., ale protoze je, zda se,pocet techto licenci omezen, tak Stahlichovi, se kterym mohli vest konkurencni boj, ji ve stejny okamzik odebrali. Proste nemel sanci se prizpusobit. Docela by me zajimalo co za tim bylo.Bobees
stret mysleni
Cely clanek a diskusni prispevky jsou skvelou sondou do mysleni lidi. Jedni by vsechno 'socialisticky' regulovali a druzi zase vse povolili. Osobne si myslim, ze pokud SA plati dane, tak at podnika, jak a kde umi. Nafta zadarmo neni a setrit na jizdnem chce kazdy. Moloch CSAD se sice 'rozpadl' na akciovky v jednotlivych regionech, ale mysleni lidi v tech firmach je porad stejne. Nadrazi se taky urcite nestavelo za jejich penize. A to ze 'musi' jezdit na nerentabilnich trasach jim stat, kraj ci obec zase na dotacich vynahradi, tak jakypak copak.breberaksuper
Re: stret mysleni
v ostravě je z bývalého čsad nová conex nevím kdo je majitel ale když tak koukám tak se starají nové autobusy,do menších obcí jezdí menší autubusky menší náklady atd. prostě jde vydět že se snaží jak to jde,a ty větší trasy dnes z ov mají vesměs soukromníci a všem to funguje bez problémů tak proč nemít konkurenci.konkurence je jen ku prospěchu veci a nás lidíPliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!