Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Spory odborů o mzdy má ukončit zákon

Už čtyři měsíce trvající spor na železnici mezi strojvůdci a vedením Českých drah o růst mezd by mohl nečekaně rozetnout nový zákon. Poslanec ČSSD Miroslav Kapoun sepsal návrh, který by výrazně zasáhl do mzdových vyjednávání v podnicích, kde existuje více odborových organizací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jajaja59

10. 3. 2005 10:51
Tak to podle mne má být :
Když jsem před lety nastoupil do nově založené firmy, tak majitel na úvod pronesl památnou větu,m se kterou naprosto souhlasím: "Kdo tu začne mluvit i odborech bude okamžitě propuštěn." Je zajímavé, že pak celou dobu byli všichni zaměstnanci spokojeni.
0 0
možnosti

jajaja59

10. 3. 2005 10:53
lituji
opravy: "památnou větu," a "mluvit o odborech"
0 0
možnosti

rodi64

10. 3. 2005 8:45
Proč ta stálá regulace
Souhlasím! Zaměstnavatelé jsou stále více regulováni. Zákoníkem práce, dalšími zákony, odbory, kolektivními smlouvami aj aj... Vždyť to jsou jejich peníze a oni jsou zodpovědní za chod firmy a oni mají rozhodovat o tom jak co bude, ne stát, ne odbory! Nebo snad odbory a stát zaplatí krach firmy? Zákoník práce by se měl zkrátit na holou větu: Zaměstnavatel a zaměstnanec se vzájemně dohodnou na podmínkách vykonávání práce. Tečka šlus, konec! Nedohodnou-li se, najdou si někoho jiného....
0 0
možnosti

vnd

10. 3. 2005 7:40
a
zrusit ceske drahy !! ,koleje rozprodat do sberu,duska vyhodit z koryta - od 97 roku co kvuli nemu byla stavka a me kvuli tomu nemohla prijet jedna kocka a tim sem prisel o trochu poteseni nemam duska rad!! 
0 0
možnosti

Duran

10. 3. 2005 7:18
mzdy na dráze a odbory
Naprosto souhlasim s navrhem poslanců.Proč maji jedni doplácet na druhých, kteří mají pořád málo.Kvuli strojvudců propouštějí na dráze lidi.Maji měsíčně o cca 1000-1500 menší příjem jen proto, že oni mají pořád málo a není podepsána kolektivní smlouva. Jak může cca 7000 strojvůdcu omezovat zbytek pracujících cca 63000. Jak můžou svou profesi srovnávat s letci. To by potom i řidiči autobusu mohli žádat 30000 platy. Kdyby strojvůdci pracovali u soukromé firmy,ti by se s nimi vůbec nebavili. Kdo nepracoval u soukromníka, neví co to je práce za minimalní mzdu apod.  Nemohu souhlasit s výše uvedenými příspěvky, volný trh vše vyřeší.To potom ať žije prvopospolný kapitalismus.Sedři ho z kůže, za branou je jich dalších sto  
0 0
možnosti

jajaja59

10. 3. 2005 10:49
Re: mzdy na dráze a odbory
nerozumím úplně tvé češtině, ale to není podstatné, podstatné je to, že "za bránou sice čeká dalších sto", jak píšeš, ale mají ty zkušenosti a tu praxi jako ten stávající zaměstnanec ? Ukážeš mi 100 (nebo x) nezaměstnaných strojvůdců, pilotů, lékařů,... kteří šekají "za branou" ?
0 0
možnosti

Thyronx

10. 3. 2005 3:08
Odbory , firmy a stat
Zamestnanci ve firmach, maji mit dobrovolnou ucast v odborech. Na majiteli firmy pak je jestli si vubec odbory pusti do sve firmy.Tim chci rict ze vetsina malych a strednich firem asi pozene odbory od svych bran. Platove podminky , delku dovolene a ostatni regule jsou zalezitosti firmy a pokud ma sve zamestnance v odborech, tedy i na odborech. Vsechny socialni,pracovni a platove podminky pak za zamestnance vyrizuji pri podpisu kontraktu (mezi zamestnanci a firmou) odbory. Stat nema vubec co povidat ci narizovat jak odborum tak firmam. Zakonik prace by mel byty prohlaseny za NEZAKONNY.Stat jen urcuje vysi dani a odvody firem statu. Tomu co jsem napsal se rika VOLNY TRH. Jen majitel firmy rozhoduje koho propustit,koho si ponechat , a vubec nerozhoduje jestli nekdo zivi rodinu,ci ma male deti. Zakony plati pro vsechny dospele stejne.Majitel firmy tez stanovi mzdu a ve firemnich regulich je kolik dovolene po kolika letech zamestnani u firmy dava. Komu se to nelibi, ma moznost jit
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!