Diskuze

Rozběh TPCA kalí nedostatek bytů

Poslední květnový den otevřeli manažeři společnosti TPCA a ministři české vlády slavnostně provoz v kolínské automobilce. Nad oslavami se vznáší stín nesplněného vládního slibu. Automobilka dostala jen zlomek slíbeného počtu bytů a její šéfové chtějí intervenovat u premiéra Paroubka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Realista

1. 6. 2005 23:10
Může mi někdo vysvětlit na co dáváme tak ohromné finanšní pobídky, aby nakonec sloužili
pro pracovníky z Polska a Slovenska?Může mi někdo vysvětlit jak pracuje Czech invest a vláda, když směřuje investora do Kolína,kde je velká zaměstnanost?Nebo do Středočeského kraje?Přitom kontrolní úřad při své kontrole zjistil, že účinnost investičních pobídek pro státní rozpočet je nulová.Může mi někdo vysvětlit,proč stále ČSSD zadlužuje domácnosti a daňového poplatníka ve prospěch cizího kapitálu?Nám se tu hroutí důchodový system,zdravotnictví,úřady se stávají byrokratickým molochem se stále více bobtnajícími úředníky,kteří se množí hůře jak termiti a ČSSD vyhazuje peníze a zadlužuje města prům.zónami,na které nikdy nikdo nepůjde,ať už z důvodu,že tam schází čtyřproudé silnice,schopné pojmout dnešní provoz, nebo tam vůbec schází pracovní síla.Je to stejné jako v té Bublavě, promrhalo se tam  ze státních peněz 90 milionů a voda tam na aquapark  není. Teď dokonce ještě horké hlavy uvažují o dokončení. Kdo tam ovšem bude chodit, když Bublava má pár obyvatel ví jen pan Tlustý.
0 0
možnosti

moby

1. 6. 2005 8:50
sponzor
takže jsme zadotovali výstavbu továrny pro slováky a poláky. Proč neurčí jaké minimální procento čachů tam musí pracovat.
0 0
možnosti

Flasi

1. 6. 2005 9:33
Re: sponzor
Asi protoze kdybysme to udelali, tak se si spousta investoru dobre rozmyslela, nez tady neco postavi. Stat, ktery narizuje narodnostni slozeni zamestnancu v soukrome tovarne by proste tolik nelakal.
0 0
možnosti

nebydlící

31. 5. 2005 15:06
regulovaný apartheid
Deregulujte nájemné a bytů bude najednou víc než dost a nemůže se stát, že při sčítání bytů je 500.000 bytů kde není nikdo trvale hlášen (např. luxusní vila, kde není nikdo přihlášen, ač zde trvale bydlí, protože oficiálně jsou hlášeni v obecních bytech "aby se o ně nepřišlo"). V ČR je 17% nájemních bytů, z nichž na 90% se vztahuje regulace, pouze 10% je pronajato tržně - tak není třeba vysvětlovat, co takový brutální poměr "sociálů" udělá s nájemným v tom malém kousku trhu o který se všichni zbývající musí porvat a přeplatit. Dokud nebude deregulace, můžeme mít prvenství v počtu bytů na hlavu, ale stále bude bytová krize, protože stejně jako dnes se v regulovaných bytech nebude bydlet, ale budou desetiletí vydržovány pro strýčka příhodu, pro rekreaci, či pro vnuky v mateřských školkách...
0 0
možnosti

monirity

31. 5. 2005 19:52
Re: regulovaný apartheid
Trhni si nohou prdleniku a jdi do hypoteky. Stejen nebudes bydlet tak plat a drz krok nebo nebudes mit na najem
0 0
možnosti

banjo23

31. 5. 2005 15:04
jejich blbost
to je blbost tpca, ze se nechala vladou nalakat do strednich cech, kde se podil nezamestnanych blizi k idealni mire.
pak se musej draze stavet byty, ktery se samozrejme jako vzdy v nasem state, nedari vcas dokoncit.
kdyby postavili fabriku v severozapadnich cechach nebo na morave bylo by po problemu.
0 0
možnosti

Lehor

31. 5. 2005 15:35
Re: jejich blbost
Taky to nechápu. Navíc nasadili takový úžasný platy, za ktrrý jim nikdo z místních pracovat nepůjde. Už vůbec nerozumím, co z toho má vlastně město Kolín. Kdyby postavili továrnu nškde v oblasti, kde nezaměstnaní žijí, ušetřili by i na byty. Navíc si myslím. že z těch směšných mezd stejně neutáhnou tržní nájemné.
0 0
možnosti

wagner

31. 5. 2005 14:59
Produktivita a mzdy
takže 3000 lidí vyrobí za rok 300000 aut, každý 100, za měsíc jeden pracovník 8,3 aut po 250 000Kč = přes 2 mil. Kč, a za to dostane ušmudlaných 14000, tedy 0,7%!!!! To tedy znamená, že kdyby fabrika neměla zaměstnance a byla plně automatizovaná, auta by byla levnější o celých 1700Kč? To je teda vejvar. Zvláště když uvážíme, že ceny dílů se na ceně auta podílí z 20-25% a cena fabriky z 8-10%. Stát toho taky moc nemá. Zbytek se z části rozpráší v 3 násobném marketingu za 3 značky a podobných nesmyslech  a  většina z toho plyne do jachet a luxusních vil buržoazie. Tohle už jednou na celým světě vybouchne.
0 0
možnosti

Lehor

31. 5. 2005 15:37
Re: Produktivita a mzdy
Pevně doufám, že takovéhoto výbuchu se nedožiju, protože kapitalismus je zatím to nejlepší, co kdy bylo vymyšleno. Je to jednoduché, když nasadí příliš nízké mzdy, nikdo tam nepůjde pracovat (tím spíš s naším podělaným socanským systém dávek). Tak budou muset zvýšit. Nikdo nebude platit víc než musí.
0 0
možnosti

Sketch

31. 5. 2005 14:26
Naklady na bydleni vs vyse mezd
Dokud v CR budou naklady na vystavbu bydleni cca. odpovidat zapadnim cenam a vyse mezd bude na urovni rozvojove zeme, neni mozne pocitat s jakoukoli mobilitou zamestnancu za praci ...
0 0
možnosti

david_sk

31. 5. 2005 13:33
"Devadesát procent výroby zamíří na export"
Uff, pri rocnej kapacite 300000 aut a cene pohybujucej sa od cca 250000,- korun za miniauto, je dost trufale hovorit o umiestneni az 30000 kusov na ceskom trhu.
0 0
možnosti

Emsí Hemr

31. 5. 2005 13:28
Budíček!
Ale no tak! Snad nikdo nečekal, že stát splní co slíbil. To se může stát tak možná v Jižní Koreji, ale tady?!
0 0
možnosti

Kolísko

31. 5. 2005 12:57
typická čssd
Tohle je klasická čssd. Napřed naslibuju hory doly a pak se na všecko vykašlu. Moc bych za to nedal, že dopředu věděli, že byty nebudou, ale proč to neslíbit, že. Chcete byty? A kolik? 800? Ale třeba tisíc....  Snad už brzo skončí v propadlišti dějin...
0 0
možnosti

Takymajitel

31. 5. 2005 12:52
furt to same
Problem je zase jen a jen v regulaci najemneho. Deregulace = uvolneni bytu drzenych regulovanymi vychcanky.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Statistici vylepšili odhad výkonu ekonomiky. HDP loni klesl o 0,2 procenta

28. března 2024  10:18

Česká ekonomika v loňském roce klesla o 0,2 procenta, zpřesnil Český statistický úřad (ČSÚ) svůj...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let

27. března 2024

Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!