Diskuze
Pendolino vylepší prvorepublikový rekord
Děkujeme za pochopení.
Tomáš M
Železnice budoucnosti
Dovolil bych si předeslat do budoucna, že cestování železnicí se stane luxusem pro všechny kteří budou chtít dorazit včas bez nehody a bez zácpy, v klidu a pohodě.Janina7
Krása.
Za ty peníze, no to je krása. Ale nevím kdo tím bude jezdit. Nádražáci a rodinní příslušníci grátis a pak ..? Nevím. Boháči asi néé, a chudí co jezí tou špínou, ti si těžko budou připlácet takový šlupky! Uvidíme. Normální vagony pro lidi kteří vlaky jezdí nikdo nekoupí! Ach jo!!!!!Milan
Příplatek 200,-
drevak_patlak
Rekord už je zlomený letos
Jestli je rekord Praha-Bratislava 4 hodiny 19 minut, tak už je zlomený letos (a pravděpodobně i loni, ale loňský jízdní řád nemám zrovna při ruce). Letošní EC Slovenská Strela jezdí Praha-Bratislava za 4 hodiny a 11 minut, ostatní EC přes Českou Třebovou za 3:16-3:18. Opět se potvrzuje, že Idnes otiskne cokoliv, co jí někdo podstrčí, aniž by si fakta příliš ověřovala. V tomto případě to předpokládám byla tisková zpráva ČD.drevak_patlak
Re: Rekord už je zlomený letos
Oprava, ostatní EC to jezdí samozřejmě za 4:16-4:18. Jinak srovnání s prvorepublikovou Strelou je zajímavé, ale nesmí se zapomínat na to, že tehdejší Strela stavěla jen v Brně, současná EC staví navíc v Pardubicích, Třebové, Břeclavi a Kútech, některá i v Kolíně.lurtz
Co to drahy nabizeji za zazrak ???
Nechapu, co ze to vlastne drahy nabizeji za zazrak. Kdybychom se bavili o zkraceni doby o cca. hodinu na trase Praha-Brno, tak to beru, ale pres dve hodiny je to o nicem. Drahy vlastne rikaji, ze koridory vlastne zadne velke zrychleni neprinaseji. Pak by vsak nakup novych vlaku byl vyhozenim penez. Zrychleni o cca. 10-15min. novych vlaku oproti tem starym (u EC nebo IC) je smesne.drevak_patlak
Re: Co to drahy nabizeji za zazrak ???
Tady je třeba oddělit jablka od hrušek, resp. Pendolino od koridoru. Za to, že to do Brna nejde rychleji vděčíme koncepci koridorů. To, co se jmenuje velkolepě Modernizace koridorových tratí, není nic jiného, než dohnání komunisty zanedbané údržby, jedná se víceméně o generální rekonstrukci, při které se trať dostane na úroveň 21. století (např. elektrifikace, moderní zabezepčovací zařízení, vysoké peróny apod.), pouze místy se trať překládá, aby byla rovnější (tč. např. mezi Třebovou a Olomoucí). Tato koncepce samozřejmě nepřináší výrazně vyšší rychlosti (maximum na koridorech je 160 km/h, místy je ale rychlost nižší, minimum namodernizovaných úsecích je tuším 75 km/h u Blanska), ale přináší relativně největší užitou hodnotu za rozumné peníze. Kilometr modernizovaného koridoru stojí mezi 50-100 milióny a slouží jak dálkové dopravě, tak nákaldní dopravě, tak příměstské dopravě. Oproti tomu vysokorychlostní trať na rychlost 200 km/h a výš, jaké jsou např. v Německu nebo Francii stojí dDiviš
Upřesnění
Po první rekordní jízdě bude Pendolino odesláno výrobci na generální opravu a přestavbu. Železniční koridor bude znovu otevřen v roce 2015.Tom
Pendolino
JJ do Ostravy trosku drahe i kdyz zas s minimem zastavek a s plnym servisem. Do Brna zas levneji, za stejne prachy jako IC, EC, tusim Praha - Brno 160, takze pohoda. Je to dost rozdil na trase do Brna je to pod kacku na km, na trase do Otsravy kacka a pul za km.lurtz
Re: Pendolino
Pri dvou lidech v aute je to za stejny peniz a jsem z Prahy do Brna rychleji. Tak co resit. Nechapu.pp
jizdne?
Kolik bude priplatek za jizdne z Prahy do Pardubic pri pouziti Kilometricke banky? Jestli opravdu 200 Kc jako do Ostravy, tak se mi docela omezi mnozina pouzitelnych spoju... :-(mara1234
nadrazaci
to je uzasny. nadrazaci budou jezdit rychleji nez pred 60 roky. tak tomu se rika pokrokZa vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek
Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...
Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů
Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...