Diskuze

Deregulace zvýší rozdíly v nájmech

Postupné uvolnění cen regulovaného nájemného pocítí lidé rozdílně podle toho, kde žijí. Třeba v Ostravě, kde dnes za byt 2+1 o velikosti 68 metrů zaplatí měsíčně bez plynu, vody a elektřiny 1683 korun, budou za stejný byt v roce 2010 platit 1876 korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zwerg

3. 12. 2005 16:07
Pěkný článeček o nákupu nemovitostí ve Švýcarsku.
http://www.klima.cz/svycarsko.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.klima.cz/svycarsko.htm
0 0
možnosti

tomáš

2. 12. 2005 19:11
Regulace je v pořádku
Je to bezpochyby vlastnické omezení, ale takové, o kterém majitelé od počátku věděli a své domy ať už restitucí nebo normální koupí získali s vědomím tohoto rizika. Je to stejné, jako když si někdo pořídí památkově chráněný dům. Prostě taky musí respektovat, že mu památkáři budou kecat do každé stavební úpravy, nutit ho používat materiál třeba 100x vzácnější, a naprosto je nebude zajímat, zda na to má, nebo ne. Nikdo ho nenutí takový dům vlastnit, stejně jako nikdo nenutí majitele, aby se domů s reg. nájemným zbavili, pokud na nich tak děsně prodělávají. Nesouhlasím, se současným stavem, kdy jsou nájmy zablokovány, ale nechat majitele typu pana Dellina nebo toho itala, co chce za obyčejný byt v oprýskaném činžáku v Brně 15000 čistého, aby z lidí sedřeli kůži, to taky nejde. Takže myslím, že majitelé by měli akceptovat tenhle vládní návrh, už proto, že pokud neprojde, bude asi na dlouhio poslední.
0 0
možnosti

Estd

2. 12. 2005 23:44
Re: Regulace je v pořádku
regulace by byla mozna v poradku pokud by byly regulovane vsechny najmy. Pokud je ale regolvana jen 1 /4 bytu tak rozhodne v poradku neni. Naopak ostani doplaceji na privilegiovanou ctvrtinu.
0 0
možnosti

kytka8

2. 12. 2005 18:17
nájmy - platy
 Bydlím v regulovaném nájmu. No a také mám  průměrný plat.  Nepovažuji platbu za bydlení za malou. Proč se srovnávají např. platby za bydlení se západními zeměmi a průměrné příjmi, né.
Za 4 roky budu v důchodu a v neregulovaném nájemném, nebudu mít prostředky na bydlení. Nezajímá zda bydlí známé osobnosti  v bytech z regulovaným nájemným. Zajímá mne, jak budu v naši svobodné a demokratické společnosti žít já a mne podobní. Udělá z nás naše společnost bezdomovce.
0 0
možnosti

malaloginka

3. 12. 2005 13:51
Re: nájmy - platy
I já si kladu  a snažím se řešit tuto situaci. Přece se po tolika letech nebudu stěhovat. A snad je i záměr této společnosti udělat z lidí bezdomovce, čím méně rozumných lidí bude žít v této zemi, bude pro ně lepší.   
0 0
možnosti

Jirka

1. 12. 2005 16:58
Proč se mluví o deregulaci?
Slovo deregulace se používá ve všech pádech. Ale cílem není odstranění regulace vůbec, ale pouze změna jejích pravidel. Nájemné je regulováno všude  Evropě a u nás to bude stejné. Jde o to, aby se co nejlépe sladily zájmy nájemců a majitelů a k tomu vede cesta určitě velmi dlouhá. Jde totiž o zodpovědnost jedněch i druhých. A jak známo, zodpovědnost je výsadou vyspělé společnosti a k ní máme zatím daleko.
0 0
možnosti

quint

2. 12. 2005 0:03
Re: Proč se mluví o deregulaci?
Omyl, vážený pane.
Pletete si regulaci se státním dohledem to je to co je v celé Evropě.
Kde např. najdete povinnost poskytovat náhradní byt ?
Kde jinde je možné že vlastníte dům plný parazitů a vaše vlastní děti přitom nemají kde bydlet ???
Ten státní dohled pouze dozírá na to, aby pár gaunerů nedomluvilo, a nezvedli přes noc ceny třeba o 100%. Jinak ale kždý nově příchozí nájemník může mít nájem o 20% vyšší než jeho předchůdce (toje ta regulace ) a když se mu to nelíbí, tak se může obrátit JINAM
0 0
možnosti

Papa363

30. 11. 2005 20:51
privatizace bytů
já si myslím, že mělo být už od začátku vše jinak a největší chybou bylo rozdělit nájemníky po revoluci mez ty co bydlí v městských domech a ty co se ocitli v domech restituentu, jelikož před revolucí nikdo nevěděl a ani moc neovlivnil kde bydlí. Proto se mělo privatizovat za tržní ceny a nebo všem nájemníkům dát stejnou šanci a těm z bytu restituentu nabídnout volné byty k privatizaci za stejných podmínek jako ostatním a ne je privatizovat jinak a bohatnout na úkor těchto občanu. Také vybrané peníze mohli radní poskytnout těmto občanům jako nevratné půjčky na pořízení bydlení, ale v každém případě neměli tito lidé být rozděleni na nájemníky kteří mají nárok a na ty co mají smůlu. Tato nerovnost je tak evidentní, že kdyby požadovali tito nájemníci kompenzace za nerovné podmínky, bylo by vše ještě zajímavé jak by si soud ve Strasburku se dvěma žalobami poradil a případně by musel stát (města) odškodnit obě strany.
0 0
možnosti

wit.cz

30. 11. 2005 20:58
Re: privatizace bytů
presne tak, naprosty souhlas
0 0
možnosti

Frana

30. 11. 2005 20:31
Vypoved z najmu
Nechapu take, proc je najemnik tak neskutecne chranen proti pripadne vypovedi z najmu. Navrhuji ridit se tim, co ve vyspelych zemich Evropy..., ke kterym tak casto a radi vzhlizime - kdyz se to hodi - uz davno a bez problemu funguje. ZRUSIT okamzite naj.sml. na dobu neurcitou a uzavirat je jen na dobu konkretne domluvenou mezi majitelem a najemnikem. Platis, neni problem, neplatis - letis!!! a je jedno kam. Treba na ulici. Ziji vice nez osm let v Britanii a vidim, ze v tomto modelu se da spokojene zit i bydlet po mnoho let. Vzdyt dum ci byt obsazeny radne platicim najemnikem ma vyssi cenu, nez dum (ci byt) prazdny. Proc to tak nemuze fungovat i u nas? F
0 0
možnosti

petr

1. 12. 2005 8:54
Re: Vypoved z najmu
ty jso opravdu zoufalec. S takovyma jako ty by to na tom svete asi vypadalo. Vychcanej nebo blbej nevim, ale vysledek je strejny. Primitivni a egoisticky nazor
0 0
možnosti

Maryna

30. 11. 2005 19:51
Po volbách to rozhodne kdo?
 Asi to bude EU, protože naši politici jsou neschopní.
0 0
možnosti

jarka

30. 11. 2005 14:42
nespravedlnost
Těch, co platí regulované nájemné je jen pár tisíc, proč mají mít výhody, když ostatní platí plné ceny?
0 0
možnosti

Dr. Fe1

30. 11. 2005 14:52
Re: nespravedlnost
Zajímavý názor. Dá se vyložit tak, že kdyby bylo regulovaných nájemníků více, tak by byly jejich výhody oprávněné. Jestli se to dozví Martínek nepochybně to zapracuje do svého návrhu zákona.
0 0
možnosti

libor

30. 11. 2005 14:28
nesmyslna diskriminace vnoucat
3 roky ve spolecne domacnosti, to mohl vymyslet jen hnup. Z jakeho duvodu by nemelo platit stejne pravidlo jako u nejblizsich pribuznych, tedy spol. domacnost v den smrti.
0 0
možnosti

Gaston

30. 11. 2005 14:38
Re: nesmyslna diskriminace vnoucat
Máte pravdu. Je to naprostý nesmysl.
 
S vnukem je třeba zacházet jako s každým jiným novým nájemníkem.
0 0
možnosti

Aleš

30. 11. 2005 12:31
Tržní nájem neznamená nákladové nájemné
Pan Dellin ze Sdružení majitelů domů si stěžuje, že ani po 4 letech nebude cena nájemného s výjimkou Prahy a Brna nad nákladovou úrovní nájemného.Je samozřejmě na diskuzi jestli tento návrh je skutečnou deregulací nebo ne.Ale obecně nemá tržní cena nic společného se skutečnými náklady - závisí pouze na poměru nabídky a koupěschopné poptávky.Takže je pár lokalit, kde tržní nájem může být výrazně vyšší než náklady (Praha,Brno apod.), ale budou i lokality kde tržní nájem ani nepokryje náklady (neatraktivní oblasti s vysokou nezaměstnaností a pod.)
0 0
možnosti

Gaston

30. 11. 2005 13:40
Re: Tržní nájem neznamená nákladové nájemné
Aleši, poněkud jste ta Dellinova slova překroutil. On mluvil o tom (není to přesná citace!), že ani po 4 letech nebude s výjimkou Prahy a Brna DOVOLENO POŽADOVAT nájem alespoň pokrývající náklady. V diskusi přímo uvedl, že i při zcela volných cenách budou místa, kde nebude možno dosáhnout tržní ceny, která by náklady pokryla! 
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!