Diskuze

Dráhy pokřtily vlajkovou loď pendolino

České dráhy pokřtily pendolino. Předvedly svůj nejmodernější vlak hostům a novinářům na trati z Prahy do Ostravy. Čeští cestující zvyklí na zastaralá vozidla zřejmě v komfortním pendolinu uvěří drahám, že jedou vlakem 21. století. Za západní standard si ale budou muset připlatit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JTB

8. 12. 2005 11:09
Krom mnoha slintů a zcestností,
..jimiž tato diskuse oplývá mě zarazil postoj k Pendolinu jakožto supervlaku na straně jedné a jakožto pomalýmu enónu na straně druhý.
 
Pravda je jinde. Jsme v ČR, v členitém terénu a podstatně chudším státě, než jakým je Francie/Německo. Srovnávejme se s Rakouskem. Tolik k těm rychlostem, ono se to staví jinak v severoněmeckých nížinách a jinak v "horách" u Blanska. RYchlosti mi nevadí. Že by se na mnoha úsecích dalo jezdit 180 i 200 a jen quli legislativě a zabezpečovači to nejde, to už je věc jiná. Jinak ovšem s těmi malými investicemi do koridorů je železnice konkurenceschopná silnici, s tím rozdílem, že 1km dálnice=1mld.Kč, 1km hypotetické VRT pro 300=0,8 mld.Kč.
 
Ad Pendolino-ČD dostaly limuzínu. Velkou, rychlou, jakž takž pohodlnou. Asi se jim líbí, když maj jinak ve flotile už jen embéčka a favority. Ale průšvih je ten, že ta limuzina je Fiat a stál víc, než BMW, které jezdí za humny.
0 0
možnosti

tommi77

8. 12. 2005 14:57
Re: Krom mnoha slintů a zcestností,
V tom článku na který je link níže se na serveru ČD píše o zhruba 500 milinonech za 1 kilometr. Vůbec je tam hodně zajímavých faktů. Taky je pravda, že VRT nebudou příliš sloužit pro vnitrostátní dopravu.Ve Francii a Německu konkurují rychlovlaky spíše vnitrostátním letům. Ale u nás se v rámci ČR moc nelétá.Jsme holt příliš malá země, v budoucnosti budou VRT napojené na okolní státy a zastávky u nás budou tak v Praze, Brně a Ostravě.
0 0
možnosti

sleva

8. 12. 2005 9:43
projekty ČD
Možná můj pravnuk bude mít možnost se svézt rychle.
 
0 0
možnosti

Ach jo

8. 12. 2005 10:10
Re: projekty ČD
Jestli se kdy budou nekdy stavet VRT na nasem uzemi, tak to jedjine v pripade ze se nemci budou chtit dostat rychle do Vidne. Jinak my na to nemame penize, ani na vystavbu ani na jizdenku. Ani Francouzi nejezdi TGV kazdy den, protoze jizdenky jsou i pro ne velmi drahe.
0 0
možnosti

John

7. 12. 2005 23:56
TGV
Kdyz je rec o TGV (a jinych rychlostnich specialech), tak jenom par faktu, ktere vam unikaji:
1) Pro tyto vlaky se stavi specialni drahy (koleje), na kterych nejezdi nic jineho nez TGV (az na propojeni okraj mesta a jeho stred, kde se vyuzivaji trate pro normalni vlaky). Trat je stavena na max. rychlost, tahle zatacky, zadne sranky... takze zadna rekonstrukce jako u nas kde jezdi i lokalky. Takze nesrovnavat s nasima koridorama  Aby vlak mohl jezdit 300 jako TGV tak by se museli postavit uplne nove trate, ktere by na to byly optimalizovane a u nas by to stalo kuli clenitemu terenu asi ranec.
2) Jizdenky stoji dost i pro Francouze.
0 0
možnosti

LK

10. 12. 2005 16:42
Re: TGV
Ještě jedna maličkost. Jak dlouhá je brzdná dráha z těch 230 km/hod.? Jakou dráhu potřebuje na dosažení těch 230 km/hod.? V našich podmínkách to vypadá tak, že když dosahne 150, musí začít brzdit, aby nepřejel. I o tom jsou rychlovlaky.
0 0
možnosti

Martin

7. 12. 2005 23:39
Já byl u křtu
Pochcal jsem tam WC
0 0
možnosti

Tucnak

8. 12. 2005 12:44
Re: Já byl u křtu
Se mas cim chlubit
0 0
možnosti

Jirka

7. 12. 2005 23:27
III
A jeste jeden faktor. Podivejte se kolik stoji jizdenka na ty vase vysnene TGV ICE a podobne. Tech 250Kc z Prahy do Ovy pro studenty je oproti cenam za podobne vlaky v nemecku jenom almuzna. Vsichni tu chcete mit vlaky jako v nemcku a francii ale chcete to zadarmo, coz se ponekud neslucuje. ZA super vlaky se plati super ceny a rekneme si uprimne kdo z nas na to ma. Kazdy, jak si zde ctu diskuze prepocitava kazdou korunu za jizdenku.....
0 0
možnosti

Jirka

7. 12. 2005 23:20
II
jak by vypadala trat po ktere jezdi TGV kdyz by po ni projeli 4 vlaky s uhlim. Vystavba koridoru a jeho parametry jsou ne ceske financi pomery rozumny kompromis, ani v rakousku se 300km/h nejezdi. Proslim bych aby mnohe opustilo megalomanstvi a srovnavali srovnatelne. Na svete neexistuji jenom TGV ICE a pak nase vlaky. Nohy na zemi prosim.
0 0
možnosti

Jirka

7. 12. 2005 23:17
I
Chtel bych zde ragovat na vsechny, co srovnavaji pendolino s vlaky typu TGV ICE a Shinkanzen. Tyto druhy vlaku mohou jezdit pouze po specialne postavenych tratich, ktere jsou vybudovany pro jejich vysohou rychlost. Vystavba techto trati je velmi draha a proto na jejich vystavbu maji pouze staty s nejsilnejsimi ekonomikami-Jap. Nem. Fr. Pokud se nepletu Cr do tohoto klubu nepatri. Dale bych se chtel zeptat koho byste temito vlaky vozili. Tyto vysokorychlostni trate spojuji mnohamilionove regiony. U nas by se takova trat uzivila, pukud by vsichni Prazaci pracovali v Brne nebo Ostrave a naopak. Dale tyto trate se stavi na relace delsi nez 400-500km, jizdy na kratsi vzdalenosti jsou pouze vyjimky. Dale si uvedomte jak casto u nas vlaky zastavuji, nez by se na tech 300km/h rozjely, museli by uz brzdit a jeste 300km/h neni nikde ve svete standardni rychlost. Chtel bych videt
0 0
možnosti

Charles_Davy

10. 12. 2005 9:42
Re: I
Taky si myslím, že ty vysokorychlostní vlaky jezdí v těch třech státech skoro po rovině.
0 0
možnosti

Psyk

7. 12. 2005 23:04
Rakušáci a němci Pendolíno nechtějí a ČD ano???
Je to postavené na hlavu, nevím proč to nakoupili, prorože je to předražené a na naši trati to stejně nemůže jezdit rychle i když se kvůli toho dělaly nové koridory. Ještě k tomu není zajištěn servis v ČR takže se to pěkně prodraží. Další věc je, že kvůli pendolínu musí přebroušovat koleje což není levná záležitost.
0 0
možnosti

drevak_patlak

8. 12. 2005 8:25
Re: Rakušáci a němci Pendolíno nechtějí a ČD ano???
1) Koleje se musí čas od času brousit ať už po nich jezdí Pendolino nebo jen obyčejné vlaky. Vyhlazují se tím nerovnosti ("vlnky") způsobené ne úplně kulatými koly, díky kterým vlak při průjezdu obloukem hrozně skřípe. 2) Koridory se nedělaly nové, pouze byly modernizovány stávající tratě, jen místy přeložené do nové trasy. Jejich koncepce byla od začátku kompromisní, za málo peněz hodně muziky (modernizace 1 km koridoru stála průměrně 50-100 miliónů, 1 km nové vysokorychlostní tratě TGV přijde na cca 1 miliardu) a víceúčolovost (rychlá dálková doprava, příměstská doprava a nákladní doprava).
0 0
možnosti

PK

7. 12. 2005 20:19
Posprejovaný osobák z Přerova
Jak si ho někteří Ostravaci "vyzdobili", takový ho maj
0 0
možnosti

Tomas Holek

7. 12. 2005 22:25
Re: Posprejovaný osobák z Přerova
Jak si ho nekteri Prerovaci vyzdobili, tak ho maji. Hold nejake moresy z Prahy.
0 0
možnosti

Kuloblesk

7. 12. 2005 20:10
Pendolino? Děkuji, nechci!
Až se jednoho dne pendolino rozmázne o před ním stojící nákladní vlak a začne se řešit, kdo za to může, tak bude moc pěkný sledovat, jak to na sebe vzájemně házejí. Železniční výzkumák nebude o ničem vědět, dráhy to hodí na výrobce, Alstom se jim vysměje, že sporný komponenty dodávalo AŽD a AŽD mezitím nebude existovat, protože to je prachobyčejný s.r.o. A všichni dohromady budou vysvětlovat pozůstalým, že to byla jen nešťastná shoda okolností. Rakušáci dobře vědí, proč na svém území tenhle vlak nechtějí.
Děkuji, dokud tenhle vlak nezačne jezdit taky do Vídně, nemám zájem, jelikož o sebevraždě zatím neuvažuju...
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!