Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze stovek vlaků zmizí průvodčí

České dráhy se snaží šetřit: letos se chystají propustit desítky průvodčích. "Dobrý den, kontrola jízdenek, prosím." Tuto větu, která již dlouhá léta vítá cestující v českých vlacích, budou mít pasažéři možnost slyšet stále méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jakub

Poslední odstavec
Pěkná pitomost v poslední větě. Zpáteční jízdenka zakoupená v rámci služby Kilometrická banka je nesmysl, km banka je využitelná pro jízdenky jednoduché. Zřejmě autorovi došel dech.
0/0
9.1.2006 17:06

Hater

nové metody
V zemi, kde je minimálně 50% obyvatel totálních ,,ojebáváků" se takováto úspora ,,vyplatí", namísto jednoho průvodčího za 10t. brutto jezdí většina cestujících zadarmo a dráha namísto zrušení statisícových odměn pro její vedení přijde na každém spoji o několik desítek t. Kč. Ale ,,ušetří" za průvodčího. Nutno podotknout, že průvodčí fungoval také jako jakási drážní policie, mohl přivolat pomoc, zabránit ničení majetku a pod. Za takovéto inteligentní rozhodnutí by mělo vyletět celé vedení ČS drah na dlažbu a bez odstupného. Škody z nezaplaceného jízdného a poškozeného majetku Č. drah budou tisícinásobně vyšší, než úspory!!! Bravo tavárišči managéri!!!!
0/0
9.1.2006 9:04

poslanec_termit

Re: nové metody
uplna pravda
0/0
9.1.2006 11:09

JTB

Re: nové metody
Místo deseti průvodčích tři revizoři, navíc v civilu, takže nikdy nebudeš vědět, jestli tě při rytí na okno nikdo nevidí. Což jde v průhledný 810ce krásně pozorovat.
0/0
9.1.2006 11:20

Ludek_II

Pan Šťáhlaský
... a jiní papalasi by si konecne mohli uvedomit, ze setrit znamena neplytvat. kdo jim to bude kotrovat, ze lidi plati ? Strojvudci ? Pri systemu "krasneho" odmenovani jejich prace se jim na to akorat vykaslou. Nebylo by lepsi vykaslat se na projekty typu pendolino a povyhazovat ten aparat co hnije na OPŘ + GŘ ? Napriklad nechapu proc jsou v dobe pocitacu referenti pomalu i pres zachodky - ktere jsou malokde pouzitelne - a uz temer ne ve vlaku... Pokud by se nevyhodilo 7 miliard za pitomosti typu rychlovlaky /ktere nejezdi/, daly se konecne nejake pravomoce vlakovym cetam /ne jak je to ted - citace: cestujicimu nemuzete vzit obc. prukaz ani do ruky, kdyz to nechce/, a dusledne se vybiralo jizdne a dotace, pak bych zas tak velky problem nebyl.
0/0
7.1.2006 14:19

student

ISIC
konečně, že těch poťouchlých průvodčích ubude. Jsem student a mám slevovou kartu. Studuji ve dvou městech a dle plánovačů ČD mám mít tři karty na slevu. Většinou se průvodčí na kartu moc detailně nedívajuí ale jen občas se někdo koukne a pak se mu zdá divné proč tam mám dvě místa studia. No, oni to ti plánovači nedomysleli ale hlavně že po mě chtějí 80 Kč navíc
0/0
7.1.2006 0:19

Průvodčí

Re: ISIC
Jenze hochu ty karty a jine blbosti nevymyslime my lidi z provozu,ale lidi typu pana Stahlasvskeho, vis ? A propo - jestli mas namysli zakovsky prukaz, pak bys vazne nemel mit v jednom radku dve mista, ale na kazdy smer jinou kartu :o)
0/0
7.1.2006 14:14

Petr

Re: Re: ISIC
Mám pocit, že to snad vymyslelo Škromachovo ministerstvo. Nicméně stejně nechápu důvod, proč _musel_ být zrušen Junior pas k ISIC kartě. Dřív jsem jezdil vlakem hodně, teď musím - ač student VŠ - jako idiot jezdit na žákovský průkaz, přičemž zápisy a podobné věci musím za PLNÉ jízdné, protože ten, kdo to vymyslel, zapomněl na to, že VŠ nejedou 1.9.-30.6. a taky abych tu průkazku dostal, musím si pro její potvrzení dojet. A samozřejmě už jen relace škola-domů... A jinam za plné jízdné? Děkuji, nechci.
0/0
7.1.2006 16:45

HonyaDj

Re: Re: Re: ISIC
Jj, plný souhlas, taky nechápu, proč vymysleli takovou blbost, teď mě průvodčí jebou vždycky mezi svátky o Vánocích nebo o jiné svátky, kdy mají základky a střední volno, že jsem si neoprávněně koupil slevu...
0/0
9.1.2006 10:09

jari

ma to hacek!!!!!
kdyz si ted nestihnu koupit listek, koupim ho u pruvodci ve vlaku, ale neplatim pokutu.Nove to bude jak?Kdyz budu tvrdit, ze jsem si ho nestihl koupit a pruvodci tam nebude tak budu platit pokutu ci co?Anebo pojedu dalsim vlakem treba o ctyri hodiny pozdeji?Trochu nedomyslene.......ale jinak to beru 
0/0
6.1.2006 18:55

Pavel Sudoplatov

Srovnání
Něco malého pro samozvané odborníky ohledně zaměstnanosti na ČD. České Dráhy mají cca 9400 km tratí a zaměstnávají 62000 pracovníků. Rakouské ÖBB mají 6050 km tratí a pracuje na nich kolem 48000 zaměstnanců. Račte udělat přepočet na 1 km tratí. Rozdíl technického vybavení obou podniků samozřejmě hezky potichu přejdeme.
0/0
6.1.2006 15:06

Rádio Jerevan

Re: Srovnání
, Děkujeme soudruhům z kanclu ČD za konstruktivní návrh. Snad abychom se také podívali, jaké výnosy generují zaměstnanci ČD v osobní přepravě a zaměstnanci v přepravě nákladní. Dále bychom z cvičných důvodů mohli porovnat velikost mezd včetně odvodů za zaměstnance s tržbami u osobní a nákladní přepravy zvlášť.... Ne, ne, to mi jen žertovali. Kolektiv rádia Jerevan.
0/0
6.1.2006 16:58

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Srovnání
Sorry, my...nějaká pointa?
0/0
6.1.2006 17:18

PT

Re: Re: Re: Srovnání
Pointou samozrejme je, ze jsi vytrhl dve cisla z nejakych dat. A tady readio rejevan laskave prosi o zbytek tech dat. Ono totiz asi zamestancu/km nebude asi to jedine kriterium jak porovnat kvalitu drah, ze.
0/0
7.1.2006 2:32

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Re: Re: Srovnání
Vytrženo není nic. Pokud jde o výkony, přeprava os./km, tranzit - vše je u ČD proporcionelně vyšší.
0/0
7.1.2006 12:23

JTB

Teplice v Čechách
jsou prostě Teplice. Tenhle název si vymyslely ČD k odlišení od Teplic nad Metují, Teplic nad Bečvou a trenčianských Teplic. Hlavní teplické nádraží se sice jmenuje Teplice v Čechách, ale ostatatní nádraží a zastávky jsou např. Teplice-Prosetice, Teplice-Zámecká Zahrada, Teplice-Lesní Brána či název města vůbec v názvu nemají - Řetenice, Proboštov. Trochu rozumu, kolegové idnesí....
0/0
6.1.2006 13:04

Banan

To že se říkalo?
Pokud si dobře pamatuji, tak "Dobrý den, kontrola jízdenek, prosím." říkavali revizoři. Ve vlaku mě oslovovali "Přistoupili prosím" :-)
0/0
6.1.2006 13:01

JTB

Re: To že se říkalo?
Minimálně v počáteční stanici opravdu toto úsloví průvodčí používají, "přistoupili..." je typické pro mezilehlé stanice.
0/0
6.1.2006 13:05

Banan

Re: Re: To že se říkalo?
Myslím, že v počáteční stanici se kontroly jízdenek moc neprovádí (aspoň jsem se s tím nikdy nesetkal), ale prosím, možná se mýlím
0/0
6.1.2006 13:29

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: To že se říkalo?
pokud nasednete do vlaku v Praze,kontroluje se zpravidla ihned po rozjezdu vlaku.
0/0
6.1.2006 15:56

mcfisto

Re: To že se říkalo?
No - vetsinou to je bez toho 'prosim' ;-)
0/0
6.1.2006 13:15

Banan

Re: Re: To že se říkalo?
 "prosím" velmi sporadicky.....
0/0
6.1.2006 13:31

qwas

lepčejšý řešení problému
Nádražáky propustit, koleje vytrhat, fšechno mimo pozemků rozprodat a peníze investovat do akcií a jiných výnosnějších zdrojů. Počkat až vyhynou všechny generace ajzboňácký degenerátů a vohnoutů a začít znova... Pak by to možná fungovalo...
0/0
6.1.2006 12:23

peca_p

Řešení problému na čd...
Když se nad tim trochu zamyslim, tak jedin možným řešením situace na čd je prodej státního podílu v ČD a.s. Ideálním kupcem by třeba byla DB....
0/0
6.1.2006 11:34

spaldings

Troufám si tvrdit
že tenhle pitomý nápad prosadili odborníci typu MLAMOJ (MLAdý MOderní Jinoch) - suparmachři bez jakékoliv zkušenosti. Dopadne to stejně jako například u Pražských Dopravních podniků. Kdysi dávno stával lístek na tramvaj 60 haléřů a dala se za tu částku projet celá Praha. A přes těch 60 haléřů určitě průvodčí vybral ve vagonu víc peněz, než dnes, kdy lístek stojí 20 Kč.
0/0
6.1.2006 11:09

Daňový soumar

Re: Troufám si tvrdit
Tomu věřím. Ve vagonu se už nejmíň 30 let peníze nevybírají...
0/0
6.1.2006 12:06

xcerny13

Re: Re: Troufám si tvrdit
 přesně tak, pivo taky stávalo 2,50 a Marsky 4 kačky...
0/0
6.1.2006 13:40

Rádio Jerevan

Re: Troufám si tvrdit
, Jistě, ale tenkrát těžili uran muklové grátis a ještě bylo z čeho krást. Musíte počkat, až bude zas z čeho krást a pak nahnat do dolů nějaké živly. Detaily v pořadu: "Okénko zahraničních soudruhů". Vaše redakce rádia Jerevan.
0/0
6.1.2006 17:08

Vojta1

revizor?
až na to, že revizor nikdy nikoho nepřinutí zaplatit pokutu, pokud u sebe nemá a.c.a.b.
0/0
6.1.2006 11:02

tedturner

Režisté v jedničkách
Režisté jsou ostuda podniku ČD! Jak se má na to dívat platící cestující, když sleduje práci průvodčího a ten jen občas cvakne jízdenku, protože ze 70% tvoří klientelu prvních vozových tříd ajznboňáci, kteří se dopravují takto luxusně do práce.
0/0
6.1.2006 11:01

krvavá dáseň

Re: Režisté v jedničkách
Pro upřesnění (jsem bývalý pracovník ČD). Do 1.třídy s klasickou režijkou nelze.Jen s doplatkem.Pak existují služební jízdenky do 1.třídy.Na ty má nárok zaměstnec pokud cestuje na sl.cestu delší 100km. Na cesty do práce se používá klasická režijka do 2.třídy.Nelze služební.Ty se na výkonných jednotkách půjčují pouze na sl.cestu. Nelze tedy nadávat zaměstnancům (držitelům klasických režijek), ale průvodčímu, který tento jistě nešvar toleruje.
0/0
6.1.2006 11:34

tedturner

Re: Re: Režisté v jedničkách
No hodně to je vidět mezi stanicemi Česká Třebová (proto tam asi taky IC/EC zastavují) a Olomoucí a mezi Olomoucí a Hranicemi na Moravě. Pochybuji, že ty vzdálenosti jsou 100 km. Ledaže by ti zaměstnanci jezdili do práce jako na služební cestu.
0/0
6.1.2006 12:48

chocholousek

presne tak ...
kdyby se nekupovaly takove sroty jako pendolino (pendosrac) urcite by se hospodarilo o neco lepe a prvni koho bych vyhodil je ten co delal smlouvu z italosema - tolik chyb na pedosraci ... jenom nasi blbci nic nevidi
0/0
6.1.2006 9:54

stesan

Re: presne tak ...
0/0
6.1.2006 9:57

Honzag

Re: presne tak ...
Pendolino je strasny krap. Sami zamestanci tvrdi, ze se rozpada pod rukama. Minuly tyden jsem jel renovovanym rychlikovym vozem a bylo tam 2x vice mista na nohy. A zavazadlo jsem taky nemusel nechavat v ulicce.
0/0
6.1.2006 10:15

Pepa

Re: Re: presne tak ...
Je to tak. CD koupily za nejakejch 10 miliard 7 pendolin z italie, s dodanim opozdenym o sest let. Svycarske drahy si ted nedavno objednaly u prazskeho siemensu 35 (!) dvoupatrovych vlaku, sice primestskych ale ve vysokem standartu, za 8,5 miliard korun. Chapu, ze naklapeci system neco stoji, ale dvoupatrove primestske jednotky (ktere maji zrychleny rozjezd, protoze porad zastavuji)jsou zase taky v necem drazsi. Z celeho mam tedy dojem, ze nakupujeme srot, a jeste mnohem draz, nez je nutno...
0/0
8.1.2006 16:35

Yntelygent

Mno, mozna, ze kdyby...
...mel generalni reditel a cela jeho kamarila o polovinu mensi vyplatu a nenakupovaly by se tricet let stare italske vlaky a vubec, kdyby se hospodarilo jinym zpusobem, tak by nemusely prijit o praci tisice lidi. Setrit by se melo vzdycky zacit shora.
0/0
6.1.2006 9:42

stesan

Re: Mno, mozna, ze kdyby...
..ať maj klidně 2x tak větší platy, ale jenom, když společnost prosperuje:)
..ti lidé by o práci stejně museli přijít, prostě je jich u ČD moc (v Rakousku jich mají 2x méně)
0/0
6.1.2006 10:00

Načelník

Re: Re: Mno, mozna, ze kdyby...
Jenže tam je to jen díky technice, na kterou u nás také nejsou peníze. V provozu už pracuje takové minimum zamestnanců, že to hraničí s bezpečností.. Pár nehod už kvůli tomu bylo, jenže to oficialně samosebou nikdo nepřizná..
0/0
6.1.2006 10:05

stesan

Re: Re: Re: Mno, mozna, ze kdyby...
holt si musejí spočítat,, jestli se vyplatí investovat anebo zaměstnávat více zaměstnanců..myslím, že ta první možnost je ta správná
0/0
6.1.2006 10:13

Načelník

Re: Re: Re: Re: Mno, mozna, ze kdyby...
Jenže v případě rušení průvodčích je to jasná chyba. Úspora pár tisíc ne jejich plat je v porovnání s ušlým jízdným zanedbatelná. Kde se zrušili, tak tam platí za jízdu jen pár poctivců.
0/0
6.1.2006 10:18

Rádio Jerevan

Re: Re: Re: Re: Re: Mno, mozna, ze kdyby...
, Ušlé jízdné versus pár tisíc? Tržby ČD z osobní přepravy jsou ročně kolem 5i miliard, osobní náklady 20. V osobní přepravě pracuje odhadem 80% zaměstnanců. Ne, matematiku nechme raději stranou. Pro boj s imperialismem je důležité ochromit jeho hospodářství. V tomto ohledu fungují ajznboňáci dokonale. Kolektiv rádia Jerevan.
0/0
6.1.2006 17:13

Mak1

Re: Mno, mozna, ze kdyby...
chtěl jste říct větší výplatu - aby si nemusel přilepšovat všimným od Italů
0/0
6.1.2006 10:47

jkarlicek

Už se těším...
... až si budou cestující sami vlaky i řídit. To mě vždycky lákalo, zahrát si na strojvedoucího.
0/0
6.1.2006 9:30

aaa

hehe
Na některých dalších tratích se cestující sami odbavují
0/0
6.1.2006 9:27

Načelník

Zameťte si před vlastním prahem..!
To se nám tu zase urodilo nádražákobijců! Chtěl bych poznamenat, že zaměstnancům drah v provozu, pracujícím v terénu v nepřetržitém režimu, se například o třináctých, či dokonce čtrnáctých platech může jenom zdát. A to se rozhodně nedá říct o většině zdejších rozhořčených glosátorů, pracujících ve stejně prodělečných podnicích (státních úřadech), zneužívajících v pracovní době  zaměstnavatelův počítač a připojení k netu...
0/0
6.1.2006 9:24

stesan

Re: Zameťte si před vlastním prahem..!
1. zajímalo by mě, odkud píšeš ty
2. ..když jezdí zaměstnanci do práce a zpět, tak proč nemají jenom traťovou jízdenku??? To by najednou ubylo cestujících!!
3...kdyby ČD nebyli takový jaký jsou, tak se nikdo do nich navážet nebude, problém je, že myslejí hlavně na své zaměstnance a ne na zákazníky, asi neznají heslo: náš zákazník, náš pán..Uznávám, že zaměstananci v provozu jsou na tom hůř než na GŘ, ale to se pak nemusí tvářit a chovat tak, jako kdyby na to přád mysleli, musejí si taky budovat svou image, ale je fakt dost špatná...
0/0
6.1.2006 9:36

Načelník

Re: Re: Zameťte si před vlastním prahem..!
Píšu z vlastního PC z domova, a ppokud Tě to zajímá, tak jsem před chvílí přišel z noční služby na nádraží.
Režijka je jistě bonus, ale uznej, kdo dnes nedostává k platu od zaměstnavatele něco navíc?
Pokud je to na dáze takovej šolich, jak si většina lidí myslí, tak proč je věkový průměr zaměstnanců skoro 50let?! Proč se tam nehrnou maldí a perspektivní, když je to tak lehká práce za hodně peněz a ještě k tomu TA REŽIJKA?
Mluvím samozřejmě o vlastním provozu, teplá místa v kanclech jsou jich jistě plná, že jej jich stále víc a víc jsem už psal...
 
0/0
6.1.2006 9:43

stesan

Re: Re: Re: Zameťte si před vlastním prahem..!
..to seš vyjímka:)
...dostává, ale málo která firma, která je ve ztrátě si dovolí dávat bonus¨
..protože už to není jak za první republiky, kdy ses mohl chlubit tím, že pracuješ na dráze, teď to je naopak...
0/0
6.1.2006 9:48

Načelník

Re: Re: Re: Re: Zameťte si před vlastním prahem..!
Fakt je, že přiznat kdekoliv že jsem nádražák je velmi odvážné. Přitom myslím, že svou práci dělám stejně dobře, jako většina lidí jiných oborů.
0/0
6.1.2006 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.