Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ojetin loni opět přibývalo rychleji než nových aut

Zájem o nové osobní vozy loni mírně stoupl. Češi si pořídili celkem 127 376 nových vozů. Ještě rychleji ale rostl zájem o ojetiny ze zahraničí. Těch se dovezlo na 140 tisíc. Jedničkou na trhu s novými vozy je nadále mladoboleslavská Škoda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

autor

volný pohyb zboží v eu
Podle mě je dost lidí co peníze mají (jezdí bez problémů v novém), dále co nemají moc (tříroční ojetiny) a také dost lidí kteří nemají(120). Ojetin by loni opět přibývalo daleko rychleji než nových aut, pokud by se mohlo dovézt i pěkná stará křapka.- potom bysi  i ten co nato nemá koupil místo dvacetileté stodvacky něco desetiletého bezpečnějšího.
 
ale máme volný pohyb zboží v eu a proto se taháme za stodvackami....pomalu a zběsile
0/0
20.1.2006 14:30

patula

lepší je nový
Co si budem povídat, taková nová Fabia combi 1,4 16V, barva sahara, citlive doplnena doplnky je fakt hezky auto. Motor je dost silny na to, aby se s tim dalo predjizdet. SOuhlasím s tím,že 1,2 není dobrý motor a proto jich všude je dost, ale zkuste třeba na automodulu najít combi 1,4. Nový je nový, základní nevýhoda pre-owned cars je prostě ta, že nemůžeš vědět kdo a jak v tom před tebou jezdil, když to přeženu,jestli třeba neměl lepru nebo svrab.kdoví proč ho prodává....
0/0
13.1.2006 8:46

MartyKO

Muzou si za to castecne samy...
Az bude kvalita silnic a hlavne odbornost lidi v autorizovanych servisech na urovni, tak uz se sem tolik aut tahat nebude. Zatim bohuzel plati to, ze ve stavu auta je 100tkm u nas stejny jako 300tkm treba v IT, nebo CH... Autorizovany servisy jsou plny diletantu a odbornika aby clovek hledal... :-(
0/0
12.1.2006 15:42

tom69

Re: Muzou si za to castecne samy...
bohuzel s tebou musim nic nez souhlasit, bohuzel  www.reklamace.vyrobce.cz
0/0
12.1.2006 23:01

mrazik

nazor
Take bych rad kupoval nove auto, ale jako prvorade jsme resili bydleni :
- hypoteka
- uver stavebni sporeni
Ted se tesime z narozeneho prcka a i pres slusny plat na nove auto neni a nebude. Zatim musi stacit 12 let stare, ale spolehlive auto, ktere sem bylo pred 5 lety dovezeno jako ojetina z D.
P.S. STK i emise splnuje bez problemu i bez uplatku
0/0
12.1.2006 14:26

buxton

ojetiny
Citace z článku:" A pak jsou tady tisíce ojetin, které nesplňují vůbec nic, zaplavují naše silnice a nikomu to nevadí," myslel tím Š 105-120? Je pravdou, že u nás jezdí dost křápů nečeských značek, ale převážná většina jsou to staré smradlavé Škodovky, šetřílci vytahují na zimu staré Žiguly atd.
0/0
12.1.2006 8:21

VTO

Re: ojetiny
To jsou prostě bláboly a lobby. A nejvíc řvou ty autoprodejci, co se pak k zákazníkovi chovaj jak dobytci a který by se nejmíň měli divit, že si u nich nový auto už nikdo koupit nechce... Konkrétně přístup Škodovky a Auto Bohemia doslova vnucuje zákazníkovi myšlenku, že koupit ojetinu vyjde levněji a o garanci nemá smysl se starat, protože v rámci záruky neuznaj nic. Kámošovi vyletěla tryska z ostřikovače a v servisu mu řekli, že mu jí asi někdo ukradl, takže zacvakal celej ten plast novej... záruka nezáruka...
0/0
12.1.2006 14:00

barbudo

Milé děti, asi takhle ...
... když starý Ford vyráběl model T, mohl si dělník od pásu z jeho fabriky pořídit toto, tenkrát ultramoderní auto, koupit za tři měsíční platy ...
... a vovovo votom to je  ...
... asi tak, milé děti ...
 
0/0
11.1.2006 21:57

Thyronx1

Jsem pracujici tedy NOVE!
Bylo by pod moji uroven kupovat zaprdene starsi auto po nejakem dedkovi. Ja pracuji a tedy mam narok na NOVE auto. Jeste rok po priletu do USA jsem kupoval ojetiny. Pak uz ne. Ford Escort,Ford Bronco,Ford Explorer, a Ford Escape byly uz nove. Ten posledni s nahonem na vsechny 4, a max. vybavou. Kdo pracuje, ma narok jezdit v novem. V Cechach pokud mozno ceske Skodovce. Byt je v nemeckych rukou, pracuji v ni ceske ruce a je na Skodovce zavislych i hodne ceskych firem. Ty Vam davaji praci.
0/0
11.1.2006 19:02

swm

Re: Jsem pracujici tedy NOVE!
a z tebe uz je rodily amerikan, ze nam tu tak dobre radis
0/0
11.1.2006 21:09

ABCD

Re: Jsem pracujici tedy NOVE!
tady nejde o narok, ale o to, jestli jsem ochoten zaplatit ty penize, kdyz v tom sedim parkrat do roka, kdyz to prezenu. radsi jsem si koupil novy byt, na dovolenou litame vsude mozne po svete, ale nove auto minimalne za pul mega na 10-15 tkm rocne, to je hodne spatna investice. ale dovedu pochopit, ze to nekomu za ten pocit mit auto nove stoji.
0/0
11.1.2006 21:58

ghamil

Re: Jsem pracujici tedy NOVE!
Thyronxi ty osle nemel, fakt uz nemel. A bez debatovat na americky servery, ale ja zapomel ze Tvoje anglictina Ti nedovoli byt takovym chytrakem jako tady co? Vubec NIKDO tady na Tvy tlachy neni zvedavej, Ja urcite ne a to jsem taky v USA, ale to co Ty tady kolikrat meles je fakt narez!
0/0
2.2.2006 17:58

Totedyne

Re: Re: Jsem pracujici tedy NOVE!
Tak nebuďte na něj tak zlej. Každá diskuze snese trochu humoru. Bez ohledu zda se jedná o inteligentní humor nebo plácání nesmyslů. A když to tak vemu, tak tentokrát by bylo možno s 30%  jeho příspěvku souhlasit.
0/0
2.2.2006 21:23

tom69

ani se jim nedivim
Ani se nedivim lidem kteri kupuji ojetiny, po mych problemech s novym autem se budu priste hodne rozmyslet jestli koupit opet nove, koho zajimaji trable s nekonecnou reklamaci noveho auta tak vstupte na www.reklamace.vyrobce.cz
0/0
11.1.2006 18:55

Petr Míka

Nestačím se divit...
jak tady všichni vychvalují ojetiny. Samozřejmě, že nové auto je dražší. Ale to jste opravdu takové ubohé socky, že vám nevadí, že si tam 5 let někdo vozil prdel plnou hemeroidů? Nejlepší je auto měnit každé 3 roky a ojetinu dát jako akontaci na nové. Já už tak jedu 4. kolo. Mám BMW530 a platím jen 13990Kc mesicne. A v tom je servis a 3 letá záruka mobility. Takže já neplatím za auto, ale za mobilitu. To je to, co potřebuji. Spočítejte si, jestli vás náhodou ojetina nepřijde dráž, když započítáte ceny oprav a hlavně ztracený čas. Ach jo, proč jsou obklopen bandou volů?
0/0
11.1.2006 16:40

hm

Re: Nestačím se divit...
tou bandou volů myslíš své rodiče, ne, dutohlávku
0/0
11.1.2006 16:57

Keni

Re: Nestačím se divit...
Asi te zklamu, mam starou slechtenou S120. Jede sice maximalne 130, podle GPS se rychlost vetsinou pohybuje kolem 115km/h. Jeji opravy apod me stoji tak 20t rocne. A ktomu se zimakama vyjedu vzdy a bez problemu. Jezdim do hor do osady s 5ti chatama a jeste jsem lano nepotreboval. Teda poku dberu vytahovani Felicii a Medouru. Je pravda, ze BMW jsem jeste netahal. Takze 100% mobilita rocne za tvuje mesicni vydaje. Tk proc menit ? Na poradny auto nemam a kupovat si nakupni tasku stylu treba Oktavka nebudu.
0/0
11.1.2006 17:33

ABCD

Re: Re: Nestačím se divit...
teda 120ku jsem mel kdysi davno taky, ale ze bych do ni vrazel 20tisic rocne? ta potrebovala akorat benzin a jednou za ctvrt roku trosku oleje.ale vzhledem k bezpecnosti a co si budeme povidat, na spatnych silnicich a za silneho vetru to neni uplne stabilni, bych rekl, ze je lepsi se poohlednout aspon po nejake slusne felde nebo aspon favoritu. ale chapu, ze pokud jezdite nekde jen v okoli bydliste a navic ve spatnych podminkach v zime, tak jo, to neni auto vylozene k zahozeni
0/0
11.1.2006 21:55

AJ

Re: Nestačím se divit...
Ne každej má prdel plnou hemeroidů jako ty, zbohatlíku, neznám ze svého okolí nikoho, kdo si může dovolit utratit cca 20 000 (splátka + benzín + ...) čistého měsíčně za "mobilitu".
0/0
11.1.2006 17:38

los-cabanos

Re: Nestačím se divit...
mas pravdu ,ale kolik lidi si muze dovolit platib byt 8000 mesicne vse je to o penezich az budou  platy okolo 50000 tak nejaka osmicka mew nebude zajimat,ja tez menim auto kazde 3 roky  je to dobry ,ale jen pro nektere
0/0
11.1.2006 17:39

Honza

Re: Nestačím se divit...
Já dělám totéž, ale posunuté o 2 roky.  Kupuju 2 roky staré auto a po 5 letech prodávám.  Opravy nula nula nic - kupui japončíky.
 
A určitě mne to přijde levněji než tebe.
0/0
11.1.2006 17:40

xxx

Re: Nestačím se divit...
Taky bych byl tak chytrej, kdybych si to psal na firrmu a odepisoval z daní, což ty na 99% děláš. Tak se trošku prober a uvědom si, že průměrný plat v ČR je 19000 hrubého, což čistého asi tak odpovídá tvé měsiční splátce.  
0/0
11.1.2006 17:52

Valdauf

Re: Nestačím se divit...
Pěkný,ale cca 70% národa nemá na takový splátky,tak se prober komediante jeden.Pokud někdo má na nový auto,ať si ho koupí,budiž mu přáno.Jenže Ty na svém bramboráku za tři roky tratíš minimálně půl míče,já na svý ojetině padesát papírů.Tak,kdo je vůl??Takže,až budeš příště urážet lidi,zameť si před svým prahem.
0/0
11.1.2006 17:52

Marsen

Re: Nestačím se divit...
Jestli Ti to ještě nikdo neřekl, tak vůl jsi Ty. Navíc máš asi bujnou fantazii a tady si honíš triko. Ale teď čistě teoreticky, kdybys náhodou na to BMW měl. Spočítej si, o kolik jen klesne ta cena za 3 roky a specielně u těchto aut to je nejvíc znát. Na 3-5 let staré ojetině necháš maximálně vyměnit rozvoďák pro jistotu a pak další 3 roky jezdíš. Max. měníš běžnou spotřebku...
0/0
11.1.2006 22:04

los-cabanos

ja
jsem ted fabii 1,2 47kw prodal  najeto 36 000 za 210 000 doplatil jsme si akoupil nove rtenault clio to clio jede tiseji fabie moc rvala nad 120 a hlavne spotreba je hrozna u ty fabie jinak si zas tak nani nemuzu stezovat tak doufan ze jsemn nesel z blata do louze
0/0
11.1.2006 16:34

gomes

porovnanie
skodovka vs. zvysok, to je teda otazka, podla mna zalezi hlavne na cene, pretoze kvalita prevedenia aut si myslis ze sa pomaly ale iste vyrovnava. Ja sam som si zohnal A3jku, z holandska, za cenu novej fabie Classic, som spokojny, ale nove je holt nove. A musim povedat, ze Fabka vo svojej triede je suveren, co sa tyka ceny-vybavenia. Prave som pozeral na aktualne akcie predajcou za 450 000sk(318 000KC) si obstarate Fabiu Sportline s vybornou vybavou. To vam Corsa, punto, fiesta, 206, clio alebo ibiza neda. Iba ak nejaky korejec. A ty za hrst ryze ....
0/0
11.1.2006 16:27

Jilji

Že to je
vždycky boj všichni proti fóbiářům. Asi na tom něco je.P.S.:Lancia Prisma Intefgrale za 10 tis. Dobrá výbava, jede dost a než utratím zbylých 290 tis., budu alkoholik.
0/0
11.1.2006 16:19

Jilji

Re: Že to je
Pardon, Integrale
0/0
11.1.2006 16:21

lovesound

NOové CZ versus Ojetiny...
Měl jsem Ford-Probe (Ameriku) najel jsem za 6 let 480.000km!!!Bez oprav!Spotřeba:7,5l.Která škodovka tohle vydrží? A za ty prachy?Ten Ford mě přišel na 160.000,-... A je jasné,že počet kupců.kteří si u nás může dovolit NOVÉ auto klesá.Nebo věříte Paroubkovi,že se máme líp a líp? Takže co se tady vlastně řeší???
0/0
11.1.2006 16:06

Corwin_x

Asi jsem socka...
Jsem vlastnikem lehce liskovite Felicie 1.3 LX. Ano, chtelo by to nove auto... Ale kde mam na nej sakra vzit? Kdyz zaplatim najem a poplatky, zbyde mi z platu s bidou 7000,-. Z toho jidlo, piti, obcas nejaka ta kultura, aby clovek nezblbnul... Tak, a ted mi nekdo reknete, kde mam vzit novy faro. Za rady typu "Najdi si jinou praci" predem dekuju.
0/0
11.1.2006 16:02

sarunecka

Re: Asi jsem socka...
Udržuj si Feldu a kulturně žij.
0/0
11.1.2006 16:13

vymrzovač

jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
sto tisíc...........................
0/0
11.1.2006 15:56

Sordid

Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
Klidně i daleko víc. Zrovna tuhle jsme z Reichu dovezli postarší Mitsubishi Galant. Pravda, má na krku patnáct křížků, ale nebouraný, karoserie je beze stopy rzi a motor má najeto nějakých sedmdesát tisíc. Jakožto diesel je tedy v podstatě nový, lehce zajetý. Za pětatřicet tisíc to ujde, ne?
0/0
11.1.2006 16:20

Alfik

Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
15 let a 70 000 km. V Německu. Chachacha
0/0
11.1.2006 16:29

VitaminS

Re: Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
No co, kdyz tomu veri. Jestli tech 70 tis neni uz po jedne uprave tachometru
0/0
11.1.2006 16:45

Andee

Re: Re: Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
Stáčení kilometrů je v německu TRESTNÝ ČIN. Proto je dost nepravděpodobné, že by to tam někdo dělal. Už jen kvůli tomu, že to změní cenu takhle starého auta jen o velmi málo... řádově tak desítky EUR.
0/0
12.1.2006 13:47

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
No možná kdyby tam v autobazarech nebyli turci, tak tomu věřím, ale takto se tam ty kilometry jen a jen točí a auto "couvá a couvá"
0/0
12.1.2006 15:46

teta

Re: Re: Re: Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
kfyž nám jeden splašenejn pražák zrušil auto,bez ktrýho si na vesnici ani neutřu p.z nouze jsme koupili taky fav.ale z německa.V bazaru ,kde byl k mání nám řekli,že dlouho stál.Bohužel nějak zapomněli dodat,že ve vodě.Po dvou letech jsme se ho rádi zbavili..
0/0
12.1.2006 20:56

Milan

Re: Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
Ale jo, v Německu si drží auto i kdejakej důchodce na venkově a ten toho vážně nemusí moc najezdit (speciálně levnější japonce apod. - ekonomicky aktivní Němci nejsou z cizích aut moc odvázaný). Ale je samozřejmě klika natrefit zrovna takovej případ a ne opravdu zmanipulovanej, důkladnou prohlídku bych nezavrhoval.
0/0
13.1.2006 16:52

Isbjoerna

Re: Re: jaký je rozdíl mezi novým a ojetým autem?
"...nějakých sedmdesát tisíc..." + 300.000 km, ktere se ztratily pri tacho-reset.
 
Tech pětatřicet tisíc Kc(?) Vam nabidli za odbornou liquidaci toho auta?
0/0
12.1.2006 8:54

ABCD

No nevim...
Najedu rocne 10-15 tis. km, potrebuju relativne prostorne auto, se slusnym vykonem, spotrebou a vybavou. Za 3 roky ho prodam a koupim jine... mam si koupit vybavenou fabii combi 1,2HTP za 350 tis., nebo ojeteho treba Focuse combi 1.6 za polovinu (bude 5 let stary, najeto do 100tkm na poradnych silnicich v Německu)? Troufám si tvrdit, že za 3 roky, kdy auto budu používat,  se pravděpodobně žádné velké opravy konat nebudou ani na jednom z aut. Ale rozdíl bude v komfortu, užitné hodnotě a ztrátě kupní-prodejní ceny. A určitě ne ve prospěch nové fabie...
0/0
11.1.2006 15:37

vymrzovač

Re: No nevim...
po pěti letech ježdění se ceny obou zmíněných vozidel srovnají.
0/0
11.1.2006 15:54

ABCD

Re: Re: No nevim...
... asi tak
0/0
11.1.2006 21:51

Templář

Podivuji se co se to tady sešlo za lidičky....
přečtěte si po sobě tu diskuzi....fakt ubohý..
0/0
11.1.2006 15:11

Jo

Re: Podivuji se co se to tady sešlo za lidičky....
souhlas
0/0
11.1.2006 15:12

Kovpal

Re: Podivuji se co se to tady sešlo za lidičky....
zato vy jste řekl něco velmi odborného a přínosného......
0/0
11.1.2006 15:14

Jo

Re: Re: Podivuji se co se to tady sešlo za lidičky....
zato vsichni ostatni zde ano
0/0
11.1.2006 15:22

Kovpal

Ford
Koupil jsem před časem staršího Forda a během 300000 km které jsem na něm najel, jsem kromě výměn olejů, filtrů, brzdových destiček a výfuků nepotřeboval žádnou údržbu. To vše při spotřebě 6,5 l nafty na delších cestách a 8 l po městě. Novou škodovku si může koupit jen člověk který tomu nerozumí nebo neví co s penězi.
0/0
11.1.2006 15:09

Jo

Re: Ford
to jsem presne ja uplnej blbec a nevim co s prachama. ale spokojenej.
0/0
11.1.2006 15:10

Josef

Re: Re: Ford
Take te povazuji za blbce, soude dle tvych vyjadrovacich schopnosti.  
0/0
11.1.2006 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.