Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrátíme Pendolino výrobci, připustil Šimonovský

Ministr dopravy Šimonovský pohrozil konstruktérům rychlovlaku Pendolino, že jim poruchové stroje vrátí. Čtyři z pěti nových souprav minulý týden vyřadil z provozu kolaps softwaru. Teď je zkoumají odborníci z italské společnosti Alstom, kde je vyrobili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Buchta vl.

Vše je řešitelné
Vše se vyřeší.Je to otázka času.Zarážející je oistoj naší strany.Proč však by v tomto případě se dělo jinak,než je u nás obvyklé!Nikdo nenese osobní odpovědnost a to jsou důsledky.Jde o to získat postavení,z toho prebendy pro sebe a to ostatní je vedlejší!Jen at se z toho hrabání peněz nepomatou!
0/0
31.1.2006 14:10

Petra

ano
Kouknete se na www.scpendolino.cz je tam vše
0/0
26.1.2006 19:01

Barbora

pendolino
Myslím si, že pendolino bude jezdit,je třeba vše doladit a to se děje.
0/0
26.1.2006 19:00

Eva

Mrzne
Je logické,že když mrzne, tak jsou problémy. Kolikrát se stane, že autobus nemůže vyjet v těchto mrazech a taky neslyšíme, že autobusy jsou zbytečné.
0/0
26.1.2006 18:57

Dora

Jsem pro pendolino
Pendolíno jezdí v 9 zemích.Samozřejmě při zavádění jsou vždycky problémy.
0/0
26.1.2006 18:54

Jan

Pendolino ano
Určitě bude jezdit. V zahraničí také jezdí. Je pravda, že určité problémy nastaly, ale jistě se odstraní.
0/0
26.1.2006 18:46

Honza

Pendolíno nejezdí
Přátelé prosím Vás, proč je kolem toho tolik nenávisti a křiku? Je jisté, že je to nevá věc a že se to musí doladit. Jediná chyba asi byla, že Pendolino začalo jezdit v zimě, kdy mrazy byly kolem minus dvaceti stupňů. Jakož to řidič musím poznamenat, že v těchto mrazech mívám občas problémy s nastartováním auta. Samozřejmě se mnou můžete diskutovat, že auto a vlak je něco úplně jiného.
0/0
26.1.2006 9:22

Lucie Kovácsová

Posrané Pendolíno
Na fotce k tomuto článku u pendolína vidíme slavného břicháče pana redaktora Jaroslava Proška. Když jsem si jeho fotku prohlédla, tak vím proč se posralo.Když jel z Ostravy do Prahy,tak došlo k přetížení vlaku. Příště doporučuji vážit cestující před nástupem do vlaku. V Ostravě jistě byla žranice, tak se měli cestující vážit i po recepci. Určitě v Ostravě pan redaktor Prošek ztloustnul minimálně o 10 kilo.
0/0
25.1.2006 9:26

Franta

Re: Posrané Pendolíno
Neposral Pendolino sám pan redaktor, když po žranici cestoval do Prahy? Je možné, že tušil, že nedojde na záchod.
0/0
25.1.2006 14:16

Ivan

Re: Posrané Pendolíno
Ač velice nerad musím s vámi Lucko polemizovat. Částečně máte pravdu, ale narazila jste na jednu třetinu problému. Spolu s panem redaktorem cestoval také stařičký náčelník Plešoun doprovázen Duchem žravým. Když i oni (každý z nich) ztloustly v Ostravě o 10 kilo, tak muselo dojít k velkému přetížení. Do Ostravy pendolino při slavnostní inaugurační cestě dojelo o dvacet minut dřív. Do Prahy s jednominutovým zpožděním, což je dáno tím, že tam skutečně k přetížení došlo.
0/0
26.1.2006 18:19

Milan

Re: Re: Posrané Pendolíno
Náčelník Plešoun ztloustnul o 10kilo? To si Milane děláte srandu. O náčelníkovi je známo, že váží 400 kilo, takže teď má 410kilo?
0/0
26.1.2006 18:23

Vector

Ani zmínka o kontraktu ČD na stránkách Alsomu
Taxem se chtěl podívat, jestli se k tomu nějak vyjádřil Alstom. Na jejich strámkách (http://www.alstom.com) však není o kontraktu s ČD ani zmínka! Normálně se takovéto firmy chlubí, kdykoliv se jim něco podaří prodat. Tož mají s ČD kontrakt za 4.4 Mld Kč - a nikde ani zmínka!
0/0
24.1.2006 10:01

rreer

erere
0/0
19.1.2006 13:37

Honza

Italové dělali vždy špatné výrobky !
S něma je to pořád stejné. Italové neumí vyrobit pořádnou věc jsou s něma jen problémy. Vozili jsme z Itálie různé náhradní díly a autodoplňky a pořád byl problém s kvalitou. Zboží jsme brali od různých firem , ale stejně nic nefungovalo. Naše výrobky jsou o hodně lepší kvality než ty Italské. Ten vlak měli dělat Češi a bylo by to OK.
0/0
19.1.2006 11:38

HenryVIII

problém
je v tom, že když vrátí Pendolina, měli by vrátit i úplatky. Tak že to dopadne tak, že se vracet nebude nic.
0/0
18.1.2006 20:08

ezu

jukněte na diskusi
www.pendolino.cz, tam je to probráno do detailů
0/0
18.1.2006 9:44

šimonlíno

doporučení
Doporučuji p.ministrovi železnic,aby se seznámil s odbor. příspěvkem dopr.novin na téma železniční dopravy a jejím využití.
0/0
17.1.2006 13:34

chroustík

Re: doporučení
Určitě ministr dopravy i já bychom se s tím příspěvkem rádi seznámili. Lze dát odkaz, nebo to na netu není, je jen tištěné, časopis se jmenuje Dopravní noviny (?) nebo Vaše doporučení je jen blábol ?
0/0
17.1.2006 14:20

zel.fanousek

vratte - a uctujte dale *vsude* normalni IC/EC jizdne !
Ano, pevne doufam, ze vrati, ze budou jezdit jak na Breclav tak na Ostravu normalni soupravy s vmax 160 km/h (mozna nekdy 200) _podle_JR_  bez naklapeni (!) jako ted, za normalni cenu a mistenka bude nepovinna jako v normalnich zemich u beznych vlaku IC/EC a i u nas v normalnich nevydridusskych relacich Praha-Breclav.
0/0
17.1.2006 12:32

Dr. Fe1

Je potřeba vrátit také Šimonovského ...........
................ je to ještě mnohem větší zmetek než Pendolino. Je vskutku s podivem, že se tak neuvěřitelně diletantská osoba tak dlouho udrží ve vládě.
0/0
17.1.2006 10:58

seppikub

Re: Je potřeba vrátit také Šimonovského ...........
 Diletantska osoba ve  vlade ??  Jedna ??? Je vubec nejaka kompetentni osoba v te diletantske vlade ??  
0/0
17.1.2006 12:59

Dr. Fe1

Re: Re: Je potřeba vrátit také Šimonovského ...........
Šimonovský je na čelních pozicích v tomhle pelotonu.
0/0
17.1.2006 13:25

rrejpal

Re: Je potřeba vrátit také Šimonovského ...........
obávám se, že Šimonovský by nemohl dělat ministra vláčků ani modelářském kroužku
0/0
22.1.2006 16:54

marmar

vlaky stojí - auta, kola, mopedy, trikolky...
jedou nebo jak je ten CD slogan
0/0
17.1.2006 10:45

Seppikub

No..
 nekupte to, kdyz je to tak vyhodny ! 
0/0
17.1.2006 10:34

aloisq

zasada
od Italu nic nekupovat  Talosi se chteji jen valet a nebo hrat fotbal. Meli to koupit od Siemense nebo nekoho jineho spolehliveho. A navic ta velmi vyhodna smlouva.....
0/0
17.1.2006 10:24

Daňový soumar

Tak hospodaří stát
Takhle to bylo, je a bude ve všem, kde se v podnikání angažuje stát a kde si nemůže ze zákona zajistit absolutní monopol. Proto se dnes vozí i uhlí a písek po silnici...
Čekám ještě velkou srandu, až se zjistí, že šprndolíno nelze vrátit a že záruka vypršela před 3mi lety...    
0/0
17.1.2006 9:53

pete

??
...proč teda není udělanej grafikon, který by seděl na míru Pendolinu a jsou tam časové rezervy???? Asi s tím ČD počítaly:))))
0/0
17.1.2006 9:25

drevak_patlak

Re: ??
Jízdní řád je dělaný na Pendolina, jen v relaci Praha-Ostrava není příliš mnoho oblouků, kde by Pendolino mohlo jet vyšší rychlostí než klasické vlaky. Rozdíl je tak jen v použitých lokomotivách, protože na náhradách jezdí řada 162 (vmax 140 km/h) nebo i 163 (vmax 120), zatímco Pendolino může až 160 km/h. Vzhledem k tomu, že zdaleka ne všude je trať na 160 km/h, tak časový rozdíl 140 vers. 160 není tak výrazný. Kromě toho se v JŘ počítá se stavebními pracemi na koridoru mezi Třebovou a Olomoucí. Teď v zimě se nestaví a proto se tam vlaky nijak nezdržují a rezervu mohou využít např. na dojetí zpoždění. Na jaře bude veseji...
0/0
17.1.2006 11:39

pete

Re: Re: ??
no to jsem na to zvědavej:) přijde mi hlavně nesmylsný, že má na obrat pouze 20 minut, tzn. jestliže "chytne" někde zpoždění, tak to jen tak nedožene....
0/0
17.1.2006 13:26

JTB

Re: Re: Re: ??
To je ale u EC takřka norma, obraty naknop..NZ378 Kopernikus tak ykaždý druhý den chytá sekeru už na Hlaváku, protože čeká na 371 od protijedoucího a často opožděného EC...
0/0
17.1.2006 13:37

RumBrum

to je prece uplne normalni...
..ze se pri nasazovani nejakeho noveho technickeho reseni vyskytnou chyby. Jedna vec je napsat clanek do novin - papir snese vsechno - a druha vec rozjet slozite technicke zarizeni.
0/0
17.1.2006 7:59

-jk-

Re: to je prece uplne normalni...
To ano, jenže Pendolina se několik let už tady testovala a od pocatku je provazeji technicke problemy. K cemu tedy ty testy byly? A v původních plánech, které jsou už staré snad víc než deset let, měli spojit především Prahu s Vídní a Berlínem. Jenže ani po těch mnoha letech nemají schválenou homologaci pro německé, rakouské a dokonce ani pro slovenské tratě? Proč asi?
0/0
17.1.2006 9:15

everlast1

Re: Re: to je prece uplne normalni...
Taky kdyz to delaj u blbej talianu, ktery s tim nemaj zkusenosti to se zase ODS namastila s italskou mafii.
0/0
17.1.2006 10:18

drevak_patlak

Re: Re: to je prece uplne normalni...
A pozor, schválení není ani pro ČESKÉ tratě! To, co ČD vydávají za schválení, je jen povolení drážního úřadu pro zkušební provoz s cestujícími na vyjmenovaných tratích (povoleno je Praha-Ostrava, Praha-Břecav a Praha-Děčín). Na ostatní tratě Pendolino nesmí nebo smí jet jen sníženou rychlostí (40 km/h pod střídavou trakcí nebo 55 km/h pod stejnosměrnou). I proto se nekonaly odklony Pendolin, když spadla trolej u Pardubic nebo vykolejil nákladní vlak v Brodku u Přerova...
0/0
17.1.2006 11:44

pardubice

Re: Re: Re: to je prece uplne normalni...
Ja uz jsem jel s Pendolinem odklonem pres Nymburk. Tak nevim...
0/0
17.1.2006 11:52

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: to je prece uplne normalni...
A jakou rychlostí? Není vyloučeno, že povolení bylo od té doby poněkud rozšířeno.
0/0
17.1.2006 12:21

JPNB

Re: Re: Re: Re: to je prece uplne normalni...
Rozšířena je na úseky Kolín - Havlíčkův Brod - Brno,Přerov - Břeclav,Kolín - Velký Osek,Libice nad Cidlinou - Mstětice a Odb. Skály - Praha hl.n(úseky Velký Osek - Libice nad Cidlinou a Mstětice - Odb. Skály rychlost jen 55 km/hod)
0/0
17.1.2006 15:36

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: to je prece uplne normalni...
V tom případě nechápu, proč ho nenasazujou rovnou na ten Havlbrod? To je trať pro naklápěcí expres jako stvořená, tam by musely bejt velký časový zisky, ne?
0/0
18.1.2006 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.