Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy chtějí za vadná pendolina pokutu 17 milionů

České dráhy budou po výrobci pendolin žádat asi 600 tisíc eur (17,2 milionu Kč). Italská firma Alstom by je měla zaplatit jako smluvní pokutu za závady na vlacích. V Otázkách Václava Moravce na ČT to řekl generální ředitel drah Josef Bazala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Suivre

Připoutejte se, letíme...
... letíme do ... Mě to připadá jak nějaké odpočítávání ke krachu. Nejdříve jezdilo 6, pak 5,4.... a teď 0??? Ale my češi si zvykneme na cokoliv...
0/0
24.1.2006 10:03

cesi blbci

Hnus
To je teda okrádáni, prv si vlaky koupíme, zničíme, vrátíme a pak ještě budeme vymáhat pokutu. Vzdyť nejsme až takoví židi, tak to nedelejme, se stydím za svůj národ, hanba čechům.
0/0
23.1.2006 20:15

cesi blbci

Re: Hnus
Asi jsme židi.
0/0
23.1.2006 20:16

duriel

??
http://www.scpendolino.cz/fotogalerie/pendolinox15.jpg
0/0
22.1.2006 23:24

duriel

Re: ??
To pani je taky v cene?
0/0
22.1.2006 23:24

honzagm

kecalisti
nerozumim tomu, proc ma tolik lidi potrebu vyjadrovat se k vecem, o kterych si nejsou schopni zjistit ani zaklani informace. je to skoda.
0/0
22.1.2006 20:07

hadour

Re: kecalisti
Zajimaly by me ty informace. sem s nimi prosim
0/0
22.1.2006 20:11

Manstein

Re: kecalisti
Zakladni informace je, ze vlaky, ktere mely jezdit v roce 1999, nejezdi ani v roce 2006. Pro mne, jako danoveho poplatnika, ktery prispel na nakup tech vlaku, je toto informace podstatna. Podrobny rozbor toho bordelu klidne necham na tech, kteri me penize timto zpusobem prosustrovali.
0/0
22.1.2006 20:13

hadour

Re: Re: kecalisti
Jo diky za info. Ale jinak jsem snad nic blbyho nerekl, né?
0/0
22.1.2006 20:14

hadour

TO BYL TEDA KAUF:)))
Gratuluji vsem z reditelstvi CD. Kdyz si to shrneme: pendolina staly 4,5 Mld, v provozu je jedno (asi patrne nejdrazsi rychlovlak nejen v Evrope). Ted za ne dostanou zpet 17 mil. Tak to je opravdu "kauf". Rychlovlak az tak rychle nejezdi, protoze nemame tak dobre koleje. Takze jezdi rychlosti normalniho EC. Navic nejezdi ani do sousednich statu, jak bylo puvodne planovano. Komu tedy tato koupe prospela? Cestujicim tezko, kdyz na rychlicich jezdi a asi i dlouho budou jezdit zavsivene 40 let stare dobytcaky. At zije CD!!!
0/0
22.1.2006 20:03

Manstein

Re: TO BYL TEDA KAUF:)))
To je vsechno jen takova habadura, aby byla pindolina vyrazena z pravidelneho provozu. Paroubek si z nich pak v ramci kampane udela volebni vlaky.
0/0
22.1.2006 20:08

JPNB

Re: TO BYL TEDA KAUF:)))
"Komu tedy tato koupe prospela?" Poptejte se u ODS ta je z velké části zodpovědná za smlouvy na nákup pendolin.
0/0
22.1.2006 20:17

kokrspanel

Re: Re: TO BYL TEDA KAUF:)))
Spíš o dům dál. Více za problémy může rok 2000 než 1995. Nepřijde ti divné, když se vezme smlouva a předělá se u ní předmět smlouvy, cena za kus a vlastně celá druhá smluvní strana??? A ODS za to moc nemůže. Smlouvy v roce 1995 byly podepsány bez větších politických tlaků. Proč by tam také ty tlaky měly být, když se jedná o zakázku pro domácího výrobce? A pokud tam byly, tak byly určitě menší než v roce 2000, kdy se vybíral zahraniční výrobce
0/0
22.1.2006 21:20

Tom

Re: Re: Re: TO BYL TEDA KAUF:)))
No v roce 1995 se uzavrela smlouva tak, ze byla temer nesplnitelna i kdyby CKD nemelo problemy. CHyba byla zakazku za danych podminek a situace zadat ceskym firmam (v kombinaci se zahranicim), tedy pokud bylo smyslem jen koupit vlaky a ne podporit technologicky pokrok a ceske firmy. Pokud melo jit i ciste co nejlepsi nakup vlaku tak uz tehda se to melo zadat zahranici a vzhledem k tomu, ze s pindolinama jsou problemy i jinde(Finsko) a byly pri zavadeni i v Italii, tak mozna se mel volit Siemens:) Ale to je tezka otazka, chyby udelaly obe vlady, jak ODS, tak CSSD. A CD se taky moc nevyznamenaly svym pristupem, byt za politickeho tlaku.
0/0
22.1.2006 22:31

me2di

:))
Nejvetsi sranda, je.....ze becny IC muze jezdit skoro stejne rychle
0/0
22.1.2006 18:33

Ravo

Re: :))
Samozřejmě, že jezdí stejně rychle, ale to je dáno "vatou" v jizdích řádech.
0/0
22.1.2006 19:00

JTB

Re: :))
Za určitých podmínek, ale určité seznámení se s problematikou by ti taky neškodilo...
0/0
22.1.2006 19:39

me2di

*
Jeste, ze ty vlaky neprodali treba bez kol
0/0
22.1.2006 18:31

Ed28

Pundolino
Nerozumim proc Cesi kteri byli technicky nejvyvinutejsi krajinou  na svete (prva CSR podle americkych pramenu) nedokazou udelat nejakou rychlejsi vlakovou soupravu ale daji to udelat zmrzlinarum a vyrobcum spaget??? Urcite je v tom podvod a soudruzi na ministerstvu si pomastili kapsy. Konecne se ocistete od STBaku komunistu a bezcharakternych podvodniku. Jinak tam zahynete!
0/0
22.1.2006 17:42

Ludek_II

Re: Pundolino
Nejen na ministertvu...ale urcite i na GŘ...
0/0
22.1.2006 18:16

BBS

Re: Pundolino
Cesti navrhari dovedou udelat minimalne stejne dobre vlaky jako pindolino a dokonce jsou jako takove narysovane na papirech...ale kdyz to vemou od italu taq si vic lidi namasti kapsy
0/0
22.1.2006 20:00

Tom

Re: Pundolino
A jak jsi na tu nejvetsi vyvinutost prisel a kdy to bylo? Kde jsi tu pohadku slysel? Ani tehda jsme nebyly nejvyspelejsi, zklamu te, ale Nemecko bylo na tom tehda lepe (nazornou ukazkou byl nemecky technologicky naskok za ww2 pred pulkou sveta). To z aprve. Za druhe, prva CSr byla realitou to roku 1938, pokud vim, tak zakazka se zadavala v polovine devadesatych let a mezi tim tu vladli 40 let komanci a 7 let jsme byli v podruci nacku. I kdybysme tehda byli nejvyspelejsi, tak dnes to zdaleka neni rpavda a nema to temer zadny vyznam. Navic tlaiani sva pendolina prodavaji do cele Evropy, zavady sjou ovsem vsude, jsou to krapet flinci, ale naklapeci technologii maji jako temer jedini:)
0/0
22.1.2006 22:35

milion

Další debata na ČT 24
Nejen o Pendolinu se diskutovalo na ČT 24: http://hejduk.blog.cz/0601/ct24-sobotka-krade-pendolino-a-lety
0/0
22.1.2006 17:31

Karel

To je neuvěřitelný
v týhle poslední zaprděný díře v Evropě prostě nic normálně jít nemůže. Vládu germánů nám třeba.
0/0
22.1.2006 17:09

Praotec

Ach jo
Cely svet se diva jak EUnisti se stale navzajem oje...bavaji. Jiz neexistuje zadna zdrava soudnost na tom kontinentu a jeste stale  chcete jezdil cucu masinkama. Cely svet leta nebo ma dalnice a co vy paznechti usmoleny tam!!!???
0/0
22.1.2006 17:04

cb

Re: Ach jo
Pri jizde vlakem se na osobu a kilometr vyprodukuji vic skodlivin nez v aute. Ale to melouni nepriznaji.
0/0
22.1.2006 17:09

bc

jak je to se skodlivosti
Hruby vypocet:
Lokomotiva rychliku ma motory kolem 2000 kW, (ucinnost n=90%). Automobil s motorem 50 kW (n=30%) pobere 4 osoby. Auta se spotrebou energie jedne lokomotivy odvezou cca 53 osob. ((2000/0,9)/(50/0,3))*4 Jeden vagon rychliku odveze 80 osob. Rychlik ma 5 vagonu. Srovnani: 53 osob autem, 400 osob vlakem. A to jeste nepocitam veci jako ztraty pneu na asfaltu vs. kovove kolo na kolejnici atd.
0/0
22.1.2006 18:09

bc

Re: jak je to se skodlivosti
Aby bylo jasne, co z toho vyplyva: Pri jizde vlakem se na osobu a km vyprodukuje nekolikanasobne mene skodlivin nez pri jizde autem.
0/0
22.1.2006 18:42

Praotec

Re: jak je to se skodlivosti
A z nadrazi kdyz se dojede tak hura pesky. A to se staci jeste zastavit v hospode!!!!!
0/0
22.1.2006 19:12

buxton

Re: jak je to se skodlivosti
Laický výpočet: výkon Pendolino 4000 kW počet sedadel 333, 4000:333=12kW/osoba, tvé auto výkon 50 kW, počet sedadel 5, 50:5=10 kW/osoba. čus
0/0
22.1.2006 20:34

bc

Re: Re: jak je to se skodlivosti
Zapomnel jsi na zasadni rozdil v ucinnosti spalovaciho motoru a elektromotoru. A taky ztratu energie valivym odporem pneumatik, pak ti vysledek vyjde uplne jinak. nazdar
0/0
22.1.2006 21:14

.

Re: Re: Re: jak je to se skodlivosti
A elektřina do toho elektromotoru je odkud? "Mašinfýra" (si) tře ebonitovou tyč liščím ohonem?? A co ztráty při výrobě el. energie a na vedení???
0/0
22.1.2006 23:33

ntw

Re: Re: jak je to se skodlivosti
Musite pocitat s kWh a ne s kW!
0/0
22.1.2006 22:23

Tom

Re: Re: jak je to se skodlivosti
To ej maximalni vykon, otazka je kolik kWh spotrebuji oba stroje na osobu a km, NAvic pendolino nelze srovnavat s autem s 50kW (coz je v podstate skoro to nejslabsi co dnes noveho jezdi), pendolino je vyssi stredni trida, tudiz srovnej napriklad s WW Passat apod, tedy autem s vykonem cca 70 az 120kW, tam uz ti to nejak nevychazi, ze?
0/0
22.1.2006 22:38

marzena

Re: Ach jo
hele praotce, neprud a zustan v zahrobi
0/0
22.1.2006 17:44

Udivený

Re: Ach jo
A co ti, co nemají auto a nebydlí na dálnici, vy chytrej?
0/0
22.1.2006 19:37

Praotec

Re: Re: Ach jo
Ja jsem udiveny.....jak rikam na svete maji dalnice a velice dobre silnice no auto je sracka ktere stoji u kazdeho baraku a vlastne kolik clenu rodiny tolik aut!!!! Jenze rozvojova zeme ala NESCHOPAKOV tam je to jinak a bude dlouho takto.
0/0
22.1.2006 20:45

Tom

Re: Re: Re: Ach jo
Lecis si svuj mindrak, ze nemas auto a na net chodis do inet kavarny?:)
 
Co to ma spolecneho s pendolinem, nebo vubec vlakovou dopravou? V jedne z nejvyspelejsich zemi na svete, Japonsku, vyuzivaji vlaky masy lidi a to vcetne tech bohatsich. Vyuzivani moderni verejne dopravy je znakem spise vyspelosti, nez zaostalosti (bohuzel u ans neni ve vsech parametrech moderni),   nicmene nase MHD plus zeleznicni sit(nejhustsi na svete) a dalsi druhy verejne dopravy jsou kupodivu i dnes co se tyce poctu spoju a dostupnosti velice dobre.
0/0
22.1.2006 22:42

kodox

Zlaty hreb podvodu CSSD-smlouvy na pendolino..
ODS byla na podobne Ministerske zlodejny expert-Ted ma v CSSD zdatneho nastupce..Kauzy Krejcir i Unipetrol, CzechTek se dari zametat pryc..
  CD odhaduji skodu na 10.5 miliardy Kc.   A chteji je zalovat jen o 600000 eur-tj. 18 milionu Kc. To je smesne vzhledem k velikosti te zakazky..Ovsem dobre se vi, kdo na Ministerstvu delal ty smlouvy s dodavateli pendolina, aby se nemohli soudit o vic..Jsou uz vsichni tito ministersti urednici za m¨rizemi a je jim obstaven majetek...Takle by se mela resit korupce.
0/0
22.1.2006 16:15

Major Milda

ODS je stranou prolezlou korumpčníky, tuneláři a její předseda je ve vleku zkorumpovanéch lobistů
Smlouva na Pendolína byla podepsána v roce 95, tedy když ODS několik let vládla a ještě několik let vlády měla před sebou
To že Klaus dal takovéhle složité projekt na starost soudruhovi Marouškovi z ČKD, který sbalil miliardy a po 5 letech nechal ČKD zbankrotovat je tedy problém koho
To že následné smlouvy s Fiatem-Alstomem nemohly být nějak extra výhodné pro ČD, musí dojít i voličům ODS
0/0
22.1.2006 16:37

Englishman

Re: ODS je stranou prolezlou korumpčníky, tuneláři a její předseda je ve vleku zkorumpovanéch lobistů
Pokud si dobře vzpomínám, tak smlouva z roku 1995 nemá se současnou realitou vůbec nic společného: změnil se termín, počet souprav, výrobce, jméno i maximállní rychlost. A změnily se i koridory, takže pendolino není v ČR žádný rychlovlak, je to prachsprostý rychlík.
0/0
22.1.2006 17:04

Manstein

Re: Re: ODS je stranou prolezlou korumpčníky, tuneláři a její předseda je ve vleku zkorumpovanéch lobistů
Prachsprosty podezrely rychlik.
0/0
22.1.2006 17:50

FW190A9

Re: Re: Re: ODS je stranou prolezlou korumpčníky, tuneláři a její předseda je ve vleku zkorumpovanéch lobistů
Prachsprostý podezřelý nepojízdný rychlík.
0/0
22.1.2006 18:08

Tom

Re: Re: ODS je stranou prolezlou korumpčníky, tuneláři a její předseda je ve vleku zkorumpovanéch lobistů
Koridory nemely byt nijak extremne rozdilne od tech soucasnych, jen prvotni megalomanske plany byly nerealne (dokonceni do 2000, coz jim doslo uz po PRVNIM roce stavby). Co se tyce zakazky a smlouvy, ta prvni byla opet nerealna, cena za soupravu, rychlost dodani v podstate s kompletnim vyvojem atd. Ano chyba je nevyhodnost smlouvy v otazce pokut  akompenzaci za zdrzeni, ale tehda se to chtelo stuj co stuj co nejdriv uzavrit a tak se udelaly ustupky.
0/0
22.1.2006 22:46

Radek

Re: Zlaty hreb podvodu CSSD-smlouvy na pendolino..
škoda 10.5 miliardy u zakázky za 4.3 miliardy - to by ty pendolina musely sakra vydělávat aby mohlo dojít k takový škodě, ale vzhledem k tomu, že se nikdy ani nezaplatěj, tak to nakonec může někdo spočítat že ať budou jezdit nebo nebudou vyjde to finančně nastejno
0/0
22.1.2006 16:58

Eldi

Re: Re: Zlaty hreb podvodu CSSD-smlouvy na pendolino..
v clanku je ale napsane miliony ne miliardy...
0/0
22.1.2006 20:11

Pusinta

Nebylo tek 600 000 za jeden kus pendolina?
Nebylo tek 600 000 za jeden kus pendolina?
0/0
22.1.2006 15:52

Pusinta

Re: Nebylo tek 600 000 za jeden kus pendolina?
To znamena za 7 kusu 4,2 milionu eura, tzn neco kolem 120 milionu Kc? Koukal jsem na otazky a tam to GŘ rikal tak trochu zamotane, ale mysim, ze to ma být 600 000 za jeden kus.
0/0
22.1.2006 15:55

kokrspanel

Re: Re: Nebylo tek 600 000 za jeden kus pendolina?
bacha. 600 000 za kus je v případě pozdního dodání výrobku. Za záruční opravy si můžou ČD opravdu naúčtovat jen 600 000 za všechny soupravy.
0/0
22.1.2006 21:23

Ralf

Výše pokuty vs zaplacená cena
17mil vs 4.3mld. ČD potažmo česká vláda jsou neuvěřitelní IDIOTI !!!!!
0/0
22.1.2006 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.