Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda rozhodla: Byty do 90 metrů budou s nižší DPH

Kabinet Jiřího Paroubka souhlasil s navrženou definicí sociálního bydlení: do této kategorie by měly patřit byty o rozloze do 90 metrů čtverečních a domy o ploše maximálně 150 čtverečních metrů. Ty by mělo být možné i do budoucna stavět s nižší DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaston

Fuj!
Stydím se za vládu, jejíž hlavní metodou práce je podvod!
0/0
16.2.2006 10:29

Gaston

Nezbývá než nastěhovat sociálně potřebné do sociálních bytů!
Deregulaci nájemného již nebude nic stát v cestě. O sociálně potřebné bude postaráno.
0/0
16.2.2006 10:28

Pavel

70 % chudáků
Rozumím-li tomu správně, tak 70 % občanů ČR jsou sociální případy. No to se máme čím chlubit...
0/0
16.2.2006 8:34

Je lepší

Re: 70 % chudáků
aby bylo takto papírově označeno 70% lidí za chudáky, než platit nesmyslně vysoké DPH kvůli rozmarům EU.
0/0
16.2.2006 8:57

Ccecil

Poslanec Křeček
Bydlí v regulovaném bytě a je to sociální bydlení.
0/0
15.2.2006 22:57

mtis

Re: Poslanec Křeček
Má méně než 90m ?
0/0
15.2.2006 23:07

Ccecil

Re: Re: Poslanec Křeček
Ne, ale je sociální demokrat
0/0
15.2.2006 23:14

Ccecil

Re: Re: Re: Poslanec Křeček
A hlavně je majetkem státu, to se 90m vymyká.
0/0
15.2.2006 23:15

Ccecil

Re: Re: Re: Poslanec Křeček
"Nájemní byty pořízené z veřejných prostředků nebo s jejich přímou podporou..."
0/0
15.2.2006 23:16

Lajtnant

Re: Re: Re: Re: Poslanec Křeček
Je úplatek taky veřejná podpora?
0/0
16.2.2006 0:36

jedenjenda

Prostor pro uplatky
... co je podlahova plocha pro bydleni a co ne bude rozhodovat nekdo na urade a bude to na  zaklade prkotin a "uvaze" danyho urednika. Takze regulerni pokoj nazveme skladovacim prostorem, dilnou techn. mistnosti nebo podobne a hned se vejdeme do "limitu". Taky by me zajimalo jestli je 90 m2 byt v Parizsky ulici nebo na Vinohradech socialni bydleni  ... klasicka socdem saskarna pro blbce
0/0
15.2.2006 22:50

mtis

Re: Prostor pro uplatky
To je klasika, nažraný vlk a celá koza.
Když si multimilionář postaví pro sebe a milenku letní sídlo do 150 metrů tak je to sociální bydlení, i kdyby tam byly zlaté kohoutky a kliky u dveří, zatímco, když si někdo pro své 4 děti a dva prarodiče chce dát postavit důstojné bydlení a ne krabučku od sardinek, je to luxux, který je potřeba řácky napálit.
 
Prostě socialismus podle soudruha Zápotockého ...
0/0
15.2.2006 22:55

oddTom

jaká plocha se počítá
Pro ty, kteří se níže ptali na započítavanou plochu - cituji z článku:
"Uvedené metry čtvereční představují celkovou podlahovou plochu, která zahrnuje všechny místnosti bytu nebo domku sloužící k bydlení. Nebude tedy zahrnovat balkóny, terasy nebo lodžie či garáž."
0/0
15.2.2006 22:42

Ccecil

Re: jaká plocha se počítá
Otázkou je, kdo stanoví, co slouží k bydlení
0/0
15.2.2006 22:49

Ccecil

Re: Re: jaká plocha se počítá
a co za to bede chtít....
0/0
15.2.2006 22:55

Bohuš

Re: jaká plocha se počítá
Jo, to jsem jaksi přehlédl....
Takže, sklep, garáž, kotelna, apod....by se do této plochy počítat neměly. Pokud to tak opravdu je, tak by to byla plocha opravdu dostatečně veliká.
0/0
16.2.2006 0:57

Ccecil

Dnes jsem slyšel, že jeden chlapík bere prášky proti marťanům
Dnes jsem slyšel, že jeden chlapík bere prášky proti marťanům, nevíte, kde by se daly sehnat prášky proti Paroubkovi?
0/0
15.2.2006 21:53

Martin

Milionářská socka...
Mám příjem 32 tisíc brutto. Socani mi jako jednomu z mála nesnížili daně - prý snižují jen chudým a střední třídě. Já jsem prý boháč. Donedávna jsem bydlel v pronajaté garsonce na Černém mostě za 8 tisíc. Teď jsem si koupil podobnou na hypotéku, budu příštích 20 let splácet tuto sumu.
I kdybych měl 3x větší byt tak bych pořád bydlel v sociálním bytě. Proč já jako boháč nebydlím v bytě pro boháče? Sousedka vedle je důchodkyně a bydlí sama v regulovaném nájmu 4+1 120m2. Nerozumím tomu, proč milionáři bydlí na třiceti metrech a chudáci v bytech, které už nejsou považovány za sociální. Kde je zakopán pes?
0/0
15.2.2006 21:48

Ccecil

Re: Milionářská socka...
To je prosím rudý socializmus. Koresponduje to zcela s minulou 40-ti letou dobou. Chudák je totiž ten, co se tak tváří, bohatý je vždy třídní nepřítel, ať už má cokoliv. Hádej, co jsi ty.
0/0
15.2.2006 22:52

Pozorovatel

Hele jen klid, to jsou sice paradoxy typu účel světí prostředky (
kvůli DPH (osobně si myslím, že správnější je vybojovat si na EU trvalou vyjímku na DPH pro bydlení, ale už se stalo). A ta důchodkyně se z toho 120 m2 bytu do 4-5 let vystěhuje (pokud neumře). To už bude podle deregulace platit např v Praze cca 80 Kč m2, tedy 9 600 Kč jen holý nájem (samozřejmě v mylých obcích je cíloové nájemné za m2 nereálně nízké, nad tím by se ještě měli zamyslet, ale pro větší města je myslím rozumné - pro obě strany). Jo kdyby si politici nedělali před cca 5 lety naschvály a obstrukce, ta deregulace nájmů už mohla fungovat a tyhle peníze se platily už teď.
0/0
16.2.2006 9:47

Gaston

Re: Hele jen klid, to jsou sice paradoxy typu účel světí prostředky (
Co je to podle vás ta deregulace? Regulace na jiné výši nájemného?
0/0
16.2.2006 14:55

Lehor

Socani opět budou rozhodovat,, jak mají občané bydlet
Na byty větší než 90m2 mají přeci stejně jen ti "zbohatlíci", co jsou ve  25% a 32% pásmu a ti socany zásadně nezajímají. Za prvé vůbec nejsou závislí na sociálních dávkách a hlavně nevolí KSČSSD.
0/0
15.2.2006 21:39

jouda

co takhle jeste
socialni spotrebni dan na cuco a startky (tzn zvednout ostatni spotrebni dane na 4nasobek...)
0/0
15.2.2006 21:15

hurrrikan

Tip
zkuste si vydělat na bydlení třeba takto http://wallpaper.xf.cz/vydelky_na_netu.htm ;))
0/0
15.2.2006 20:33

f99

zajimave
do definice socialni bydleni spadaji "Nájemní byty pořízené z veřejných prostředků nebo s jejich přímou podporou..." no, jen aby se z toho nestal klasickej socanskej byznys - stat "za verejne" penize se postavi levneji nez soukromy investor.. a samozrejme se pak lepe bude prodavat ze ano... nebo, uz vidim statniho urednika, ktery rozhoduje o dotaci na stavbu z verejnych prostredku: "podivejte se pane stavitel, ja vam na tu stavbu priznam mensi dotaci od statu a vas ta stavba pak bude stat min, ponevadz budete platit maly dph - vymenou mi dejte x na stole v ceskych a budem spokojeny voba" :)
0/0
15.2.2006 20:20

Bohuš

Nevíte někdo, jestli se tím limitem v případě rodinných domků myslí
celková plocha, nebo jen obytná plocha? Jinými slovy, jsou do té plochy započítané také záležitosti, jako je třeba garáž, sklep, kotelna, atd.....?
0/0
15.2.2006 20:01

rudastraka

ekonom sobotka
ma v planu zavest  dodaneni bytu a domu nad tuto plochu a to 50 roku zpetne vcetne penale.
pamatujete na jeho napad platit dph dopredu???
0/0
15.2.2006 19:40

rudastraka

socialni bydleni
mam uplne jinou predstavu o socialnim bydleni. podle socanu je 80% obcanu socialni pripadi. jestli vyhrajou volby, tak se k tomuto cislu brzo dopracujeme. za socialni bydleni ja povazuju 10-15m2 na osobu a ne treba 150 kdyz budes v baraku sam.
0/0
15.2.2006 19:38

jouda

to je snad
zly sen...
0/0
15.2.2006 19:20

VilemMikula

Majitel statu
Nejdrive nas nase vlada svoji neschopnosti nebo zkorumpovanosti zatahla do problemu s DPH a pak na nas spiklenecky mrka, ze to muzeme nesportovne obejit pomoci jejich ke korupci vybizejicich predpisu. Lidi si na takove necestne jednani tak zvykli, ze je povazuji za normalni. Kde to zijem? Pokud jste take zhnuseni jako ja nasimi politiky zkuste se na to podivat jinak: Vy jste majitel statu a politik je Vas spravce, ktery spravuje Vas majetek. Pokud to nedela spravne muze byt Vami potrestan. Vice na http://www.volny.cz/vilem.mikula/ 1PS: Odpovezte si nejprve uprimne na otazku: Slouzi obcane urednikum a politikum nebo slouzi politici a urednici obcanum? 2PS: Vzkaz pro statni funkcionare a politiky, kteri nas okradaji. Budte v klidu. Nemusite me urazet. Lidem nevadi, ze nas okradate a na moje napady jak to zmenit kaslou.
0/0
15.2.2006 19:09

mpscz

bacha na nadměrné metry
Za komoušů ten kdo měl nadměrné metry, dostal podnájemníka. Dnes ten kdo má nadměrné metry zaplatí v budoucnu vyšší daň. Vypadá to, že Vítězný únor se blíží.
0/0
15.2.2006 18:42

Tomáš Marný

Prima definice
Skoro jak definice rodinného domu za bolševiků. Podle té byl rodinný dům takový dům, který měl nejvíce 5 obytných místností, nepočítaje v to kuchyně. Takže taková vilka se 2 byty 3+1 nebyl rodinný dům, ale činžák, a národní výbor tam mohl majiteli-kapitalistovi nastěhovat nájemníka. Takže se uplatil soudruh vedoucí odboru výstavby na ONV, jeden byt 3+1 se rozdělil na 2 byty 1+1 (v "kuchyni" nemusela být linka, sporák, zavedená voda..." a byl z toho rodinný domek jak vyšitý. Alespoň to takhle fungovalo v Plzni u ObvNV Plzeň 3...
0/0
15.2.2006 18:38

quint

Re: Prima definice
a u nás  v Práglu taky !!!!!
0/0
15.2.2006 20:45

Koumeles

U RD
Jedna se o zastavenou plochu? Nebo o plochu uzitnou?
0/0
15.2.2006 18:25

Tokamak

Na jednu věc ještě zapomněli,
za sociální bydlení se bude považovat takové, v jehož prostorách bude zřízen výklenek pro uctívání sociálního státu a jeho něvětších myslitelů: Marxe, Zemana a PAROUBKA. Čest práci soudruzi.
0/0
15.2.2006 18:08

Petr

Sobotka
To mi jako chce sobotka říct, že bydlim v sociálním bytě? Když má rozlohu 70 m. :)
0/0
15.2.2006 17:45

Jasnovidka Varga

Re: Sobotka
Musíme být všichni sociálové, abychom se náhodou nevzepřeli velkému bratru EU... podobně se muselo vše dělat podle RVHP a SSSR, jsme už zvyklí ne?  A já viděl plakát kde se píše: "My medovinu pili, nepřátele národa vždy hrdinsky bili." To jo  kohopak my jsme tak zmlátili? akorát jsme každýmu vždycky ustoupili, fakt hrdinové...
0/0
15.2.2006 17:59

Tokamak

Re: Sobotka
Přeně tak, vše bude brzy sociální, přesněji patřící socialistickému státu. Ale tato velikost má tu výhodu, že bude znárodněna až ve druhé vlně.
0/0
15.2.2006 18:12

aloisq

cesi se timto odsoudili k bydleni v malych bytech
protoze tim padem poklesne poptavka po stavbe vetsich bytu, kdo by chtel stavet za tak draho. To znamena opet krok zpet. Za komunismu vsichni bydleli v panelakovych bytech, ted bude byt >90m2 opravdu jen pro velmi bohate. Nic socialniho na teto uprave nevidim. Jen to, ze ti chudi budou nejenom porad chudi, ale taky budou bydlet v malych bytech. RD 150m2 taky nic moc pokud se jedna o podlahovou plochu.
0/0
15.2.2006 16:38

Socan

Nechceme chudým brát a bohatým dávat!
ODS jsou fantasmagoričtí Mičurini - oni chtějí 0% DPH na jídlo. To si neuvědomují, jakou díru v rozpočtu by to způsobilo! Jen ať chudák s příjmem 4 tisíce, co dá 90% výdajů na potraviny hezky platí do společného!
Zatímco chudák socka co kupuje 89m2 luxusní novostavbu na Malé Straně za 9 milionů, tomu na DPH odpustíme 1.26 MILIONŮ, na sociálních bytech přece nebudeme vydělávat. Ale za chleba hezky zaplať, jinak by se rozpadl rozpočet!
 
Říkáme si přece "Sociální demokracie" - přece nebudeme vydělávat na chudých. To chce jen fantasmagorická mičurinova ODS!
0/0
15.2.2006 16:37

aloisq

Re: Nechceme chudým brát a bohatým dávat!
zatimco co socka zijici jiz 15 z regulovaneho najmu si postupne nasetrila na vilu za Prahou a mlady clovek platici trzni najemne setri jak vul a koupi si maly byt, protoze KSCSSD mu ted byt 100m2 pekne zdrazi. blbecku
0/0
15.2.2006 16:41

nebydlící

Spekulativní chování národa
Ceny nemovitostí v r. 2008 po zvýšení DPH paradoxně klesnou.
Jednoduše proto, že teď začnou všichni křečkovat "levné byty", aby byli na r. 2008 připraveni a tak svým chováním vyšponují ceny bytů nahoru. Podobně jako tomu bylo před vstupem do EU, kdekdo mi říkal, že si koupil ještě jeden byt do zásoby, že sem pak naklušou němečtí důchodci a začnou to tu všechno hromadně skupovat. V závěru před snížením příspěvku na stavební spoření se počet uzavřených smluv také závratně zvýšil - češi se chtěli připravit na horší časy.
Paradoxně si tak horší časy v případě bytů lidé vytvářejí sami...
0/0
15.2.2006 16:19

DylinaMore

xx
To by mě zajímalo, co je na 90 m2 bytu sociálního. Takovej byt stojí v Praze tak 4 miliony. A rodinej barák? I kdyby měl do 150m2, tak je to v dnešní době celkem solidní luxus.
0/0
15.2.2006 16:02

bart

DPH
popravdě moc nechápu proč se to EU vůbec snaží harmonizovat. U zboží se to dá pochopit tam si TV naložím do auta můžu přivést z německa k nám, takže když budou mít němci 5% a my 19% tak si u nás nikdo nic nekoupí,  ale zrovna u stavebních prací mě to nepřipadá relevantní, že bys si byt naložil .....
0/0
15.2.2006 15:58

rotor

Klídek
koupíte si byty 2 a pak je spojíte, vo co go. A když budete stavit barák, uděláte tam víc bytových jednotek, zkolaudujete a pak se nějaká ta příčka vybourá. Vláda neomezuje počet zakoupených nemovitostí na hlavu / rodinu. A dobře dělá, umí v EU chodit. Byty jsou jakékoli v 5% klidu, u topení by 19% DPH byla horší, tam by se muselo myslet víc.
0/0
15.2.2006 15:48

Dr. Fe1

Re: Klídek
A nebylo by lepší mít sazbu 5 procent bez omezení a nemuset nic vybourávat a podobně absurdně vochcávat ?! Několik "starých" členů EU to tak má, protože v EU jsou si všichni rovní, ale někteří ještě rovnější.
0/0
15.2.2006 15:51

SiSi

Re: Klídek
jo jo jsem v klidu, jen aby se na tom nesnažili vydělat developeři.
0/0
15.2.2006 15:55

Ferin007

Re: Klídek
To spíš nechápu, proč by mělo být to topení v 5 %. Zase sou tím zvýhodněni jen ti, co bydlí povětšinou v regulovaným (jako se vším - nájem, levnej odprodej do osob. vlastnictví, topení, nemožnost vyhazovu, dědění dekretu). Týká se to totiž jen dálkovýho vytápění. A v čem je důležitější a potřebnější než plyn, elektrika, voda a spol. de ňák mimo mě.
0/0
15.2.2006 16:00

cihla

Re: Re: Klídek
zkus se zamyslet, koho (převážně) budou "zvýhodnění" volit a budeš znát odpověď
0/0
16.2.2006 9:04

Dr. Fe1

Redakce kde Dnes znamená předevčírem
Tak jsem chtěl přispět do diskuze a najednou koukám že jsou u příspěvků  starý data a název článku je taky jinej ........ vtipálci z iHojte přihodili k novýmu článku starou diskusi.
0/0
15.2.2006 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.