Diskuze

VW propustí na 20 000 lidí

Spekulace o obrovském propouštění v největší evropské automobilce Volkswagen se potvrdily. VW potvrdil, že v příštích třech letech zruší až 20 tisíc pracovních míst. Zaměstnanost se sníží na závodech značky VW, která zřejmě omezí i výrobní kapacity. Zaměstnance Škody Auto změny ohrozit nemají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Totedyne

13. 2. 2006 10:45
Volkswagen prosperuje
, Volkswagen oznámil EPS za rok 2005 ve výši 2,9 Eur, čekalo se 2,4. Tržby a provozní zisk byl mírně nad očekáváním trhu. Autor: Mgr. Ondřej Svoboda, Cyrrus
0 0
možnosti

dali

13. 2. 2006 0:17
VW a propusteni,
jestli jste cetli dobre clanek, tak se jedna o to aby byla firma zase vice ziskova. To znamena, aby mely akcie vysssi hodnotu.Managment firem dostal proste takovy ukol. To je proste kapitalismus. VW vybudoval nejvesi firmu v Evrope, ted se asi chysta nekam expandovat. V soucasne dobe se z nemecka firmy "stehuji" ve velkem. Po pripojeni novych statu EU se proste veci dali do pohybu.
0 0
možnosti

Modracek

12. 2. 2006 0:33
Evropa a USA
Evropa nemá šanci ekonomiku Spojených států dohnat.
A když si Evropa takový cíl dala, musela sama uznat, že to byla fantasmagorie. 
 
0 0
možnosti

pavelthelong

12. 2. 2006 17:57
neni co dohanet......
otazka je, zda ma Evropa vubec cil USA dohanet. Ekonomove se netvari prilis nadsene z ekonomiky USA, stejnych vysledku nebo lepsich dosahuje v Evrope Norsko, Dansko, Svycarsko a daleko pred USA je Lucembursko (podle HDP..) Nemecko s tezkym balastem ve forme byvale NDR se porad drzi v prvni lize, coz je skoro zazrak. Hlavni je ale socialni politika statu, v USA jsou minimalni socialni jistoty, zatimco treba ve Svedsku je snad lepsi byt nezamenstnay nez pracovat. VW je taky takovy socialni produkt, nemcum zamestnanym mimo VW se o socialnich programech ani nesni, pracovnici VW prakticky od 60 let (i drive) v penzi a kazde 2 roky nove auto za rezijni cenu
0 0
možnosti

artur111

11. 2. 2006 20:38
At už VW, Ford, nebo GM
mají podle mě jedno společné. Nemají konkurenceschopný produkt. Prostě těm autům něco chybí, VW nemá design, Ford a GM jsou neprodejné americké káry, protože i v americe už začínají koukat na spotřebu, ekologii atd. Menší a úspornější asijské vozy jdou hlavně po hurikánech a prudkém zdražení ropy (a tím i benzínu) více na odbyt. A pak ani 1 automobilka nemá dobrý management. Jak je možné, že za minulého šéfa byl VW jednou z nejziskovějších automobilek, a během asi 3 - 4 let je sotva na 0?
0 0
možnosti

Modracek

12. 2. 2006 0:29
Re: At už VW, Ford, nebo GM
Víš kolik v současnosti stojí v USA benzin? Asi víš prd. 
 
0 0
možnosti

pete

10. 2. 2006 20:37
Takové propuštění bych si nechal líbit!
Potom budou smìt odpoèívat doma a budou dostávat skoro stejnì vysoký èistý pøíjem jako do nynìjška. A to až do svých 62 let, kdy budou mít nárok na normální státní penzi.
0 0
možnosti

Stíhací vzducholoď Karel

11. 2. 2006 0:15
Re: Takové propuštění bych si nechal líbit!
To by se mi taky líbilo. Myslel jsem, že VW tím chce dsáhnout úspor a oni zatím dají lidem několikaletou placenou dovolenou.
0 0
možnosti

Thyronx

10. 2. 2006 17:34
VW a dalsim...
VW a dalsim automobilkam nezbyva nez zestihlovat po americkem zpusobu. Je nadvyroba aut, zustavaji dlouho na skladech, neni zajem. Lidi v EU maji prilis nizke platy a vehlasne evropske znacky maji prilis vysoke ceny aut. Jsou nadhodnoceny. To se v soucasne konkurenci nepromiji ani Mercedesu,VW ani jinym. Socialni vyhody pracovniku v autoprumyslu musi jit do hajzlu. Zacina to propoustenim a skonci ocesavanim veskerych vyhod.
0 0
možnosti

Admin_

10. 2. 2006 18:39
Re: VW a dalsim...
, Po americkém způsobu raději snad ani ne. F a GM mají absolutně neufinancovatelné závazky k budoucím penzistům (nejde jen o penze ale i o zdravotní péči). Dtto jejich odpadlé větve, jako Delphi.
0 0
možnosti

Thyronx

10. 2. 2006 17:30
Podobne jako v USA:
Kvalita, cena vyrobku a inovace rozhoduje. Asijske automobilky prevalcuji Evropske pokud nezvednou produktivitu a nebudou si moci dovolit SNIZIT ceny aut. Toyota,Nissan,Honda, korejske Kia a Hyundai. Pokud se zvedne cena ropy, nezachrani to ani hybridy ani motory na etanol. V USA jezdi prvni Fordy, GM vozy na palivove clanky (vodik)a do seriove vyroby prijdou zhruba do 10ti let.
0 0
možnosti

Admin_

10. 2. 2006 18:45
Re: Podobne jako v USA:
, Děsně plácáš. Palivové články slouží fakticky jen k "úschově" energie. Na to, aby auto jelo, musí nejprve nějak článek nabít. Nějak = elektrickým proudem. Vzhledem k tomu, že se v USA vyrábí nezanedbatelná část elektřiny z ropy, nedovedu si představit v čem vidíš to kouzlo. Jo, kdyby se místo ropa, plyn, uhlí ve výrobě elektřiny přešlo na atom, nejlépe termojadernou syntézu, pak by měly palivové články smysl. Ty Thyronxi, vysvětli mi, proč se v USA v automobilkách propouští a jdou na hubu, když jsou tak dobré a v Čechách se staví nové, když je to tady tak zabité. Nějak tomu nerozumím.
0 0
možnosti

Vaclav Havel

10. 2. 2006 17:20
Proc zestihlovat?
Vazeni spoluobcane,
v clanku je popisovano, jak nemecti delnici z VW pujdou predcasne do duchodu a po 4 roky, kdy budou doma, jim bude vyplacen plny mesicni plat. Autor zrejme nema dost informaci a tim balamuti ctenare. Do predcasneho duchodu muze jit jenom ten, kdo si v predchozich letech zbyvajici roky "napracoval". Podle zakonem stanovenych pravidel odpracovava pracovnik po predem smluvne dohodnutou dobu mesicne vice hodin, ktere se mu ale neproplaceji ale pripisuji na casove konto, ktere si pak v tzv. predcasnem duchodu vybere a dostava plat.
Jak uz jsem v nekolika minulych prispevcich psal, problem cele EU a tzv globalizace je, ze doposud bohatsi staty EU nemohou konkurovat dumpingovym cenam a sluzbam z postkomunistickych statu vychodni Evropy. Toto vse bylo radne predem promyslenoa a pripraveno, tak aby firmy a zamestnavatele ze Zapadu mohli produkovat jeste levneji, aniz by museli presouvat svou vyrobu daleko do Asie. Vytvorili si Asij
0 0
možnosti

Vaclav Havel

10. 2. 2006 17:21
Re: Proc zestihlovat?
... Vytvorili si Asijske podminky hned za dvermi. Konecna cena finalniho produktu se ale nezlevni. Tim padem, ti co na jedne strane timto presunem o praci prisli a ti druzi, kteri ji nyni za podbizene platy provadeji nemaji ani jeden ani druhy dost prostredku si finalni produkt koupit a proto se hledaji dalsi moznosti jak vyrabet jeste levneji, aby v konecne kalkulaci byl zase nekolikaprocentni narust a to rok co rok. Az budeme take tak drazi (a to vsichni chceme) je jeste dost statu, kde se da vyrabet a montovat jeste levneji, nez u nas. Proto se musi "zestihlovat".
0 0
možnosti

Rejpal

10. 2. 2006 15:15
VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
Ve světle článku VW se jeví stavba Hyundaie jako velice riziková a sporná investice, která dopadne jako Philips v Hranicích. Než vyjedou první auta, tak budou neprodejná. Nebude trvat dlouho a i kolínská auta bude Moutfield dávat jako prémii k sekačkám a bazénům.
0 0
možnosti