Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Každý kraj bude mít „vlajkový“ motorák, slíbily dráhy

Nejen rychlovlak Pendolino má přiblížit České dráhy blíže Evropě. Dráhy se ve velkém pustily i do modernizace regionálních vlaků. Od dubna se mají na kolejích začít objevovat vlaky Regionova. Do konce roku by měl být v každém kraji alespoň jeden.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CEZ13

A co místo na kola?
Možná jsem to přehlédl, ale není nikde zmínka, jestli tam bude míso i pro kola. Cykloturistika se u nás čím dál více rozmáhá a dráhy by s tím měli počítat a ne reagovat za pár let nějakou dodatečnou úpravou.
0/0
17.2.2006 11:02

JTB

Marie Faturová???
To je kdo? Studentka, která napíše naprosto neinformovaný článek a pak si ho ještě nafotí na mobil? Proboha, co to je za fotky????
0/0
17.2.2006 1:13

Ich

Re: Marie Faturová???
Maruška mám tady předložila 16 uměleckých fotek, které nafotila mobilem a ty ji za to ještě kritizuješ  . Teď si chudák ani nekoupí foťák , až nedostane od MAFRy plat za nepovedené fotky
0/0
17.2.2006 10:39

mr. Young

jojo
Pche. Lidi budou kritizovat ze to radsi neinvestovali do vylepseni trati a za par tydnu to nejaky bastardi rozmlatej. Vitejte v CR...........
0/0
16.2.2006 19:16

Maxx-IP

Ať žije starej Hurvínek!
To byl vlak pro lokálky! Okna na kšandu se dala stáhnout až dolů a kochat se krajinou, nebo česat za jízdy švestky podle tratě, dveře nebyly blokované. Jen dřevěné lavice nebyly moc pohodlné, ale ani Orchestrijen je nemá o nic pohodlnější.
0/0
16.2.2006 16:49

Jirka

vlaky
To je prekvapeni!!! Ono jsou bohuzel nove vagony vlemi drahe a jejich nakupy jdou proto velmi pomalu, hlevne v ceskych podminkach, kdy politici maji plne "pusy" podpory regionalni doprave, ale zatim jsou spise pod palcem silnicni lobby. POdivejte se reba do Rakouska, kdy nyni stat formou cilenych v hodnotach stovem mil. Eur podporuje nakup novych regionalnich vlaku. 400mil Kc od ceskeho statu je v porovnani s tim jenom almuzna, radsi se to cpe do bezednych vytunelovanych bank a podobne. Take se zde ukazuje ze pendolino nani zas tak drahe, pokud vezmeme nakup 7 novych vozu + 1 lokomotiva, tak tj cca 450mil KC pendolino stoji 600mil Kc. Kdyz si to porovnate, je o 1/4 drazsi, ale zato muze jezdit mnohem rychleji. Chtel bych upozornit ze soucasna jizdni doba pendolina do ostravy neni zdaleka konecna!! V prubehu 1-2 let muzeme ocekavat zkraceni jizdni doby nejmene o dalsich 40min, hlavne proto, ze chybi pouze verifikace velke casti trate, coz je otazka nekolika letnich mesicu tento rok.
0/0
16.2.2006 16:39

drevak_patlak

Re: vlaky
Já bych to viděl jinak. Pendolino má kapacitu asi 330 míst, z toho cca 120 v 1.třídě. Na ekvivalentní klasický vlak jsou tak potřeba 2 vozy 1. třídy (kapacita cca 60 lidí) a 3 2. třídy (kapacita 60-80 lidí, velkoprostoroy jsou kapacitnější). K tomu jídelňák, celkem 6 vozů, za cca 260 miliónů, loko za 100 miliónů, suma 360 miliónů, Pendolino cca 620 miliónů, tj. klasika je pouze za cca 60% ceny. To je strašný luxus, který si mohou dovolit např. Německé nebo Švýcarské dráhy, které mají několikanásobné jízdné i několikanásobné dotace. ČD rozhodně ne. Máte pravdu, že jízdní doba do Ostravy není konečná, ale jízdní doba klesne po dokončení koridoru i pro klasiky, úspora Pendolina nebude z Prahy do Ostravy více než nějakých 15 minut a to za ty peníze nestojí.
0/0
16.2.2006 16:49

Jirka

Re: Re: vlaky
Bohuzel v jizdni dobe s Vami nemuzu souhlasit, protoze v jizni dobe pendoln je ohromna rezerva. Kuprikladu prave nyni SC 508 zkratilo z Hranic na Morave do Prelouce zpozdeni 10min. Pri soucasnem jizdni radu neni problem zkratit zpozdeni 15 min, coz je vami proklamovany cas. Pendolina jsou draha jenom diky macesky se chovajicimu statu. Napriklad rozsireni D1 prijde na cca 40mld Kc a co to vyresi, nic!!! Je jedno jestli lezi prevaceny kamoin pres dva pruhy nebo 3 pruhy. Jenom za zlomek teto castky zde muzete mit celou flotilu pendolin, ktera problem preplnenych dalnic vcetne smradu s aut resi. Co kdyby jezdila pendolina mezi prahou a brnem v 1/2 hod intervalu ve spicce a 1 hod intervalech po cely den. Kdyz si to propoctete, zjistite ze by vam na stacilo par souprav. Ty jsou pry ale drahe, ale 40mld na rozsireni dalnice vam nepripada drahe???
0/0
16.2.2006 17:18

Petr

Re: Re: Re: vlaky
0/0
16.2.2006 18:10

Petr

Re: Re: Re: vlaky
Až na to, že pokud jedete jinak než z Prahy do Brna nebo zpátky je vám takový pendolino na h.
0/0
16.2.2006 18:11

Jirka

Re: Re: Re: Re: vlaky
No ale pokud by se nas stat nechoval tak jak se chova, pendolino by mohlo jezdit nejen na brno ale do vsech vetsich mest(Plzen, Ceske Budejovice, Zlin(pripraveny dokumenty pro zahajeni elektrifikace), Decin + Usti nad Labem. Ono je nutne se smirit s tim, ze z horni do dolni pendolina jezdit asi nikdy nebudou, to by byla ekonmicka sebevrazda i v pripade okonomika jako je Nem. ci jap., od toho by mel ale byt program na rozvoj regionalni dopravy a byt dotovan statem. I maly regionalni vlak muze byt luxusni, proc ne.
0/0
16.2.2006 18:20

radek

Re: Re: Re: Re: Re: vlaky
Nezbývá než si uvědomit, že ČD nerovná se železniční doprava. A doufám, že bude konkurence, která ČD předvede, co to je doprava po železnici  v 21. století. Hlavně ať je to brzy
0/0
16.2.2006 22:54

Jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vlaky
Když to ty ČD dělaji tak špatně, proč už tu ta konkurence neni davno, vždyť podle vas by těm ČD šlo konkurovat velmi snadno a smest je z trhu. Ono je to tim, ze obecne jsou u nas nastaveny podminky pro podnikani na zeleznici tak nevyhodne, ze se do podnikani nikdo nehrne. Davno neplati ze CD maji monopol, ani v preprave osob ani v preprave nakladu, zatimco na silnicich jsou stovky outodopravcu, nazeleznici to je jenom nekolik jednotlivcu, (hlavne podniky zabyvajici se svou vlastni produkci objemnych substratu napr. OKD. Ono je totiz pes zakopan uplne nekde jinde, i kdyz stit CD neni taky uplne bez poskvrny.
0/0
16.2.2006 23:24

Max-IP

Já se picnu!
Těm repasovaným ešusům říkají modernizace regionálních tratí??!!
0/0
16.2.2006 13:46

Karlos

Re: Já se picnu!
Myslím, že buďme rádi i za tyhle ešusy, i tak budou babičky spokojené...
0/0
16.2.2006 13:54

MychalB

Re: Já se picnu!
Než se picneš, tak si ujasni o čem vlastně píšeš. Jen pro informaci: "Ešus" je přezdívka pro nové jednotky řady 471 - díky hliníkové skříni. Takto se budou repasovat spíš "Orchestriony" :)
0/0
16.2.2006 14:14

Maxx-IP

Re: Re: Já se picnu!
La pardón, upsal jsem se. 810 je opravdu Orchestrion. Ale 471 znám spíš pod jménem Ledovec.
0/0
16.2.2006 16:42

Bajeasar

Re: Já se picnu!
Byls někdy v Anglii? Tam repasujou parní lokomotivy... a já tam jel před 10 lety v dřevěném vagónu! - na normálním spoji za dieslovou lokomotivou...!
0/0
16.2.2006 15:13

Maxx-IP

Re: Re: Já se picnu!
Což, to by se mi líbilo. Jen jsme si už odvykli vyčesávat popílek z vlasů.
0/0
16.2.2006 17:31

qqq

20 mega
Za jednu soupravu... No nechce se mi moc věřit, že jsou vagony AŽ TAK DRAHÉ... (10 mega za 1 vagon) a to je ještě prý 5x méně než nové vlaky. Tedy 50 mega za JEDEN vagon.
No nevím, nevím, zdá se mi, že to nebude úplně košer...
 
Nedávno někdo ukázal nabídku na třísoupravové vlaky (něco jako moderní pantografy), které také byly částečně nízkopodlažní a stáli o dost méně.
 
K té nízkopodlahovosti. Stačí přijet na 1 kolej hl.n. v Praze celá nízkopodlahovost jde do kopru, protože i tyto vlaky tam mají skoro půl metru rozdíl.
 
0/0
16.2.2006 12:57

hovnivál

Re: 20 mega
No, když porovnáš cenu Pendolina, tak tohle myslim vychází HOOODNĚ levně. I s tím, že Pendolino je X-vozová souprava, tak to pořád vychází levněji...
 
A tvá připomínka ohledně 1. koleje (říkejme spíš 1.nástupiště, ne ?) nemá také velký smysl, vzhledem k rekonstrukci Hlavního nádraží, která má začít ještě tento rok...
0/0
16.2.2006 13:40

Krata

Re: 20 mega
Možná, že se ti to zdá dost, ale cena je naprosto odpovídající. Např. nové pražské tramvaje stojí 50M/souprava, jednotky 471 cca 150M/souprava, Pražské metro 200M/souprava. Ceny jsou to naprosto standartní. Zahraniční výrobky stojí mnohem víc. Například jednotka Desiro, která by přicházela v úvahu jako náhrada starých 810 stojí 120m/souprava, to je 6x víc než regionova.
0/0
16.2.2006 13:49

JTB

Re: Re: 20 mega
S těmi cenami jsi úplně mimo. Ešusy stojí mnohem víc a naopak Desira mnohem méně.
0/0
17.2.2006 1:16

drevak_patlak

Re: 20 mega
Tak to bohužel je, vlaky jsou opravdu drahé. Je to ale dlouhodobá investice, vlaky mají vyšší životnost, u nových souprav se počítá 20-30 let, po modernizaci klidně dalších 10-15. Jeden vagón od Siemenu zmiňovaný v článku (vmax 200 km/h, tlakostěný, s klimatizací) vyjde na cca 40-50 miliónů Kč, závisí to na vybavení (dražší jsou lůžkové a jídelní vozy). Nová lokomotiva od Škodovky vyjde na cca 100 miliónů, pro srovnání, jedno Pendolino stálo přes 600 miliónů. Ceny za modernizace jsou podstatně nižší (2x-5x podle rozsahu). ČD by se měly zaměřit zejména na ně, starých vagónů mají víc než dost a za stejné peníze to přinese více moderních vlaků. Ne vše ale už jde modernizovat, např. staré panťáky už měly být dávno ve šrotu.
0/0
16.2.2006 14:08

231

Re: 20 mega
Nejsem odborník, ale mám dojem, že motorová jednotka není vagon.
0/0
16.2.2006 14:25

HTB

Jsem přesvědčen, že se na kolejích začíná něco dít," komentoval zavádění nových regionálních souprav náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský
taky si myslim ze se neco zacina dit - u nas chtej zrusit trat Kadan -Kastice
0/0
16.2.2006 12:48

Karlos

Re: Jsem přesvědčen, že se na kolejích začíná něco dít," komentoval zavádění nových regionálních souprav náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský
Tak s tím něco dělejte - třeba petice ;o)
0/0
16.2.2006 13:10

kovarikt

Re: Jsem přesvědčen, že se na kolejích začíná něco dít," komentoval zavádění nových regionálních souprav náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský
Ale to uz snad patri spis do severnich Cech nebo na Karlovarsko. Ale kdo tu trat chce zrusit? Drahy nebo kraj?
0/0
16.2.2006 14:03

drevak_patlak

Re: Re: Jsem přesvědčen, že se na kolejích začíná něco dít," komentoval zavádění nových regionálních souprav náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský
To jde bohužel ruku v ruce, Kraj chce zlevnit železniční dopravu, což ČD umí pouze nesprávným způsobem a to snížením počtu spojů. To sebou nese nižší použitelnost vlaků, horší jízdní řád a důsledkem je úbytek cestujících. Nakonec tu trať navrhnou ČD na zastavení provozu samy. Příkladem můžou být např. lovosické lokálky (zejména Lovosice-Most), kde se za poslední pár let stal jízdní řád krajně nepoužitelný, a to jak díky rušení spojů, tak díky mizerné návaznosti na hlavní trať. Před pár lety jsem v motoráku s vlekem stál (cca 100 lidí ve vlaku), loni už nás jelo jen asi 15...
0/0
16.2.2006 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.