Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úřady nevědí, co je sociální bydlení

Vláda ve středu vymezila pojem sociální bydlení v reakci na to, že Evropská unie pravděpodobně Česku neprodlouží výjimku na zdanění stavebních prací sníženou pětiprocentní sazbou DPH. Definice sociálního bydlení, s níž přišla, ale vyvolává řadu nejasností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antichipka

nás Čechy nepochopíš...
"Rozlom si hlavu, nás Čechy nepochopíš. Věru takový stroj se ještě nenašel, který by utáh všechen ten nesmysl, jehož jsme my sami už sobě natropili. Máme-li v literatuře něco výborného, málokdo to zná: máme-li v umění někoho vynikajícího, buď si ho nevšimnem, nebo ho zničíme, nebo mu, alespoň, můžeme-li, vezmeme všechnu možnost, aby se stal velikým: máme-li v politice muže poctivého, ihned ho pošpiníme, máme-li nějaký ústav ve svých rukou, zajisté jej zanedbáme: věru, kdybychom měli národní a politickou svou existenci zcela ve svých rukou, snad bychom šli a oběsili se! Pořád to námi škube, abychom si zas již zasadili nějakou ránu, vlastními nehty aspoň si každou chvíli rozdrápem obličej. Pravda, někdy jsme jako jedno velké srdce, jediný tepot, stejná vřelost, ale obyčejně je to srdce velmi, velmi nemocné a strašná nestálost je v nás jako v každém tom nemocném." Jan Neruda: O české povaze - prosinec 1871
0/0
19.2.2006 20:45

SiSi

Re: nás Čechy nepochopíš...
0/0
23.2.2006 14:17

quint

NALÉHAVÁ VÝZVA SLUŠNÝM LIDEM !
1) Rozhodně běžte k volbám
2) Kdo má zásadní výhrady k ODS (nedivím se) nechť si vybere mezi Lidovci a Stranou Zelených.
 
Volbou pravicových stran dáte ten správný úder do vazu socansko-bolševickému konglomerátu jménem KSČSSD, který se bez skrupulí dere k moci.
0/0
17.2.2006 13:24

Dr. Fe1

Re: NALÉHAVÁ VÝZVA SLUŠNÝM LIDEM !
Uvažuju o straně Zelených, protože v současnosti opravdu není koho volit. Kdysi jsem volil ODS, než jsem pochopil, že korupčnictví a klientelismus je jejich základní vlastností, které se nehodlají vzdát a považují to za samozřejmost. Peníze pro mě opravdu nejsou jediným kritériem hodnoty člověka. Pak jsem zkusil US, jak zoufale dopadla všichni víme. ED zdá se nevyvíjejí žádnou aktivitu a šanci na vstup do parlamentu nemají, černoprdelnící mi vadí kvůli jejich klerofašistickým postojům.
 
 
0/0
17.2.2006 13:42

nebydlící

Re: NALÉHAVÁ VÝZVA SLUŠNÝM LIDEM !
Naprosto souhlasím!
 
A k volbám na 100% půjdu a co jsem se ptal známých, tak i když někteří před 4 roky nebyli, tak teď určitě půjdou. Nenecháme si socanama prznit zemi, veřejné finance a morálku lidí. Pracovití a slušní lidé musí zvítězit na bolševickými vy-ch-canci!
0/0
17.2.2006 22:11

Lucius

Re: NALÉHAVÁ VÝZVA SLUŠNÝM LIDEM !
Jdu do zelených, vypadá to z nabízeného nejrozumněji...
0/0
23.2.2006 13:15

quint

DVOJÍ SAZBY v bydlení - socanská specialita.
 S dvojí sazvou nájemného bolševici z ČSSD za 8 let své vlády nejenže nepohnuli ani o centimetr, ale už tu máme další dvojí sazbu v bydlení - tentokrát u DPH.
0/0
17.2.2006 13:15

ctu idnes

Jsem bezdomovec
Kopil jsem si za nekřesťanské peníze 2 +kk , 43 m čtverečních a připám si vedle majitelů nových sociálních bytů jako bezodomovec.
Ach jo co se to děje v zemi české - domov můj......
0/0
17.2.2006 13:13

viv

nase vlada....
chce se mi zvracet kdyz to ctu.....nase vlada je banda prisluhovacu Bruselu...meli by se tam vsichni namazat nafasovanou indulonou a vlezt tem v Bruselu do ritniho otvoru....
0/0
17.2.2006 12:48

Ing.Radovan Burkovič

Já se asi odstěhuju do Polska
Já se asi odstěhuju do Polska. Srovnání práce vlády ČR, Slovenska a Polska je natolik do nebe volající, že už snad ten kravál musí slyšet i to tupé stádo ve Strakovce. Sociální Čech 90 metrů (zřejmě včetně chodby, hajzlíku a špajzky), sociální Polák 350 metrů+1 terasu k tomu. pro přestavu pitomce Sobotky 90 metrů je prostor 9 x 10 a 350 metrů je 35 x 10, tedy 4x tolik. Poláci jsou frajeři.
0/0
17.2.2006 12:35

everlast1

Re: Já se asi odstěhuju do Polska
tak se tam odstehuj cekaj tam na tebe z 20% nezamestnanosti
0/0
17.2.2006 13:44

Zwerg

Poláci to vyřešili velkoryse!
Je škoda, že Česko nemá stejně odvážnou vládu, která se bije za zájmy své země, jako má Polsko!
0/0
17.2.2006 11:27

Daňový soumar

Re: Poláci to vyřešili velkoryse!
Poláci měli odvážnou vládu i v 1939, v 1980. Co jsme ve stejných situacích dělali my...?
0/0
17.2.2006 11:52

quint

Re: Re: Poláci to vyřešili velkoryse!
Máte recht. Ovšem být naše vláda v roce 1938 stejně "odvážná" jako ta polská o rok později, tak je dnes Praha a patrně i zbytek sídel v zemi pouhým shlukem paneláků s dominantami typu sovětských hotelů z 50. let, asi i včetně rudých hvězd........
0/0
17.2.2006 13:10

Zwerg

Re: Re: Re: Poláci to vyřešili velkoryse!
A nebo by vše bylo úplně jinak.....
0/0
17.2.2006 13:11

everlast1

Re: Re: Re: Poláci to vyřešili velkoryse!
to by nesmeli polaci nam zezactku ukrast uzemi a simpatizovat z nemci
0/0
17.2.2006 13:43

cb

Ceska Asocialni Demokracie
Pokud si nechate v Praze postavit byt se zlatymi kohoutky v koupelne a mahagonovou kuchyni, tak se v pohode vlezete do 5%DPH. Ale kdyz chcete na vesnici stavet barak, aby se tam vlezly 4 deti a prarodice, tak jste v 19%, protoze jste burzuj.
0/0
17.2.2006 11:25

Datel

uff
je na case zrusit nesmysl zvany dvoji sazby DPH. Co se deje kolem jidla nebo bydleni je preci ouchylny..
0/0
17.2.2006 11:13

MychalB

hm, tak balkon je luxus...
0/0
17.2.2006 11:03

VláďaK

To jsou asi satelity
To jsou asi satelity okolo větších měst,protože tam bydlí většinou ti,kdo nemají na úhradu daní za svá pochybná a zlodějská podnikání,ale na domy a auta za milióny mají v pohodě.
0/0
17.2.2006 10:39

KKK666

Re: To jsou asi satelity
Další zívistivec=levičák.
0/0
17.2.2006 10:51

ctu idnes

Re: Re: Závistivec ???
Víš ty človíčku proč všichni podnikatelé vydělávají  pořád víc a víc a víc.. ?
I když už mají úplně všechno, co v životě potřebují ? No protože  existují ještě prachatější a těm práve oni závidí. Tak celý život se ze závisti snaží někoho dohnat a  předehnat v množství peněz a jiného hmotného bohatství. Tak a teď si panáčku odpověz : kdo je tady závistivec ??????
0/0
17.2.2006 13:20

RoninW

Re: Re: Re: Závistivec ???
Tyto lidi bys měl podporovat, protože jejich mamon tě živí....daně, odvody, útrata, uvědom si že pracují 12-16 h. denně, (i když vy někteří duševní práci a aodpovědnost, za práci nepovažujete), to že si nadpracují pár let a pak si válejí šunky, (zdánlivě) to jim závidíte. Zloději, kterí kradou jsou mezi podnikateli stejně jako mezi zaměstnanci. (však vy víte co všechno sr z fabriky a z úřadu nanosí domů) a to že jsou to menší sumy na věci nic nemění, jde o princip, protože kdyby se tito lidé dostali ke korytu, tak kradou taky a možná víc.
0/0
17.2.2006 13:34

BUFFALO_CZ

Re: To jsou asi satelity
a proč te vadí, že někdo neplatí daně za svoje podnikání ? přispíváš mu ze svých příjmů na nějaký soc dávky nebo co ? no pokud tebe platí stát (jako že asi určitě), tak být tebou tak mlčím úplně, protože stát určitě není ten, kdo na tvůj plat vydělává...
0/0
17.2.2006 11:23

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: To jsou asi satelity
Me to vadi proto, ze ten dotycny urcite jezdi po verejnych silnicich, chodi obcas k lekari, kdyz u nej zacne horet, tak jiste zavola hasice, kdyz mu ukradnou auto, tak to bude resit policie, jeho deti urcite chodi do statni zakladni skoly atd. atd. Uz vite, proc i vadi, ze neplati dane??
0/0
17.2.2006 11:47

Daňový soumar

Re: Re: Re: To jsou asi satelity
Pokud by jim byla umožněna volba, jistě by státních "služeb" využívali minimálně. Snad jen ty hasiče, protože za silnice platí všichni, kdo tankují PHM a za služební auta se dokonce platí silniční daň, ačkoliv silnici aby tu člověk pohledal...
0/0
17.2.2006 11:51

Datel

Re: Re: Re: To jsou asi satelity
to vsechno co jste vyjmenoval je spis zduvodneni pro absolutni dan - tedy ze by kazdy zaplatil do statni kasy stejnou sumu. Urcite to neni duvod pro progresivni zdaneni. Leda by teda podnikatele oslapavali chodniky nejak vic, pripadne meli vic deti, pozaru, vic marodili, nebo nevim co jeste
0/0
17.2.2006 12:00

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: To jsou asi satelity
Jenze ja jsem reagoval na problematiku neplaceni dani a nikoli na problematiku progresivniho zdaneni. Osobne jsem proti progresi, ale i proti neplaceni dani.
0/0
17.2.2006 12:50

safe76

Je videt koho mame ve vlade
Jako vzdy, nase vlada se boji - takze ustoupi hned jak na ni nekdo houkne. Vymysli kravinu typu socialni bydleni do 90m2. Polaci jsou fakt borci - 350m2 vysmali se EU do ksichtu - a my - jako vzdy - pouze z toho budou problemy, uplatky a podvody. Cert vem pana Sobotku a jeho kamaradicky !!!!!
0/0
17.2.2006 10:07

RoninW

Re: Je videt koho mame ve vlade
Není to o strachu z EU, ale o tom, že se vládě bude pár miliard z DPH hodit. Měli by dát jasné podmínky co nejdřív, domy se plánují i 2 roky dopředu. 150m2 pro domeček s podkrovím, kde chcete alespoň 1 pokoj v přízemí pro babičku, abyste se o ni mohli starat, až to přijde, je opravdu tak, tak. Budou se vymýšlet různé finty, již teď o jedné vím...
0/0
17.2.2006 10:49

RoninW

Re: Je videt koho mame ve vlade
Jinak s tím Sobotkou máte pravdu, ČERTE, vem si ho !!!
0/0
17.2.2006 10:50

Datel

Re: Je videt koho mame ve vlade
Nejsem si jist jestli je pro me borec ten, kdo vocura pravidlo ktere predtim schvalil. Nu nic, asi mame ruzny nahled na svet
0/0
17.2.2006 11:11

Zwerg

Re: Re: Je videt koho mame ve vlade
Poláci byli přinuceni na pravidlo kývnout.... to je poněkud jiná poloha ve srovnání s prostým schválením.....
 
Ale jinak, polský postup nádherně vystihuje celou současnou EU, ve které se úplně každý snaží získat prospěch sám pro sebe a nejlépe na úkor ostatních a pravidla EU používá jako klacek proti ostatním - na jejich zastrašení a očůrání..... O tomhle je celá dnešní EU.
0/0
17.2.2006 11:37

Datel

Re: Re: Re: Je videt koho mame ve vlade
Mno a proc teda nehorujete pro rozumny konsensus, ale vykrikujete tady ze se maji vlady bit za zajmy svych zemi? To jke trosku schizofrenni postoj, ne?
EU se zatim bohuzel neda povazovat za federaci, takze je nutna dohoda vsech zemi. Ktera se ovsem obcas hleda dost tezko.
V tomhle pripade neni cestou nejake ocuravani. Smyslem je omezeni dvojich sazeb DPH. Tento zamer je podle vseho spravny. I kdyz by bylo lepsi direktivne ve vsech zemich dvoji sazby zrusit, muzeme tak udelat sami, bez ohledu na ostatni. Coz by byla spravna reakce. Byla by k nasemu prospechu a s nejakym EU narizenim by jsme nemeli problem.
0/0
17.2.2006 11:53

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Je videt koho mame ve vlade
Jasně!
Horuji pro rozumný konsensus! Ono jde akorát o to, co si kdo pod tím pojmem představuje. Moje představa rozumného konsensu je tato - rovné podmínky pro všechny členy EU, volný pohyb služeb, osob, kapitálu po celém EU za rovných podmínek, jasně daných pro všechny. Jasné vymezení, co spadá do společné problematiky EU - to je následně závazné a zcela stejné (bez vyžebraných národních vyjímek) pro všechny členy EU a co spadá do národní problematiky - to je pak soukromá záležitost každého jednotlivého státu, člena EU, jak si tuto oblast ošetří.
Ovšem, to, co se děje dnes, je šílenství a úpadek!  Miliony vyjímek, státy pro sebe prosazují výhody na úkor ostatních a proti smyslu filosofie EU, atd..... Takže, Polsko se jen chová dle nyní nastaveného kursu EU - vše očůrat, z pravidel si nic nedělat, atd..... dělají to tak dnes všichni ostatní, tak proč zrovna Polsko by mělo být tím hlupákem, který na ostatní jen doplácí....
0/0
17.2.2006 12:05

Datel

Re: Re: Re: Re: Re: Je videt koho mame ve vlade
Jinymi slovy - chcete prosadit, aby byty presly do bezne sazby DPH bez vyjimky (?)
Proc to teda nereknete rovnou a vymyslite & glorifikujete to vocuravani ktery vam jinak vlastne docela vadi?
0/0
17.2.2006 12:14

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je videt koho mame ve vlade
Jistě! DPH snížit a zavést jednotnou sazbu bez vyjímek by dle mě bylo nejrozumnější.
0/0
17.2.2006 12:45

Datel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je videt koho mame ve vlade
mno, a to muzeme bez ohledu na EU :-)
0/0
17.2.2006 15:04

Daňový soumar

Buďmě rádi, že ouředníci vědí,
kam ráno dojít se stolicí a netrousí po ulicích...
0/0
17.2.2006 9:38

Analytic

vivat EU
Každý soudný člověk musí považovat nároky EU ,v této oblasti, za totálně nesmyslné, takže postup Poláků je adekvátní. Takže bych našim zákonodárcům doporučoval naprosto stejný postoj jako Poláků. Chápal bych nároky typu, že byt musí splňovat např. parametry vlhkosti, radonu, tepelné izolace, hluku, architektury apod.
0/0
17.2.2006 9:28

aloisq

bydleni
je nejvetsi investice jednotlivce vetsinou v zivote. Vetsinou se kvuli tomu zadluzujete na cely zivot, nebot tolik penez malokdo hned naspori. Tahle vlada vsem, predevsim mladym lidem hazi dalsi klacek pod nohy zdrazenim bytu a domu. Mimochodem dum o podlahove 150m2 neni nic moc, predevsim v obytnem podkrovi  se sikmou strechou je spousta metru v sikmine nevyuzitelnych. Proto by se melo jednat o obytnou plochu a ne o podlahovou plochu.
0/0
17.2.2006 9:11

RoninW

Re: bydleni
Když to dají do obytné, tak lidi budou mít v podkroví 3 šatny a komory a jeden pokoj.
takže užitná plocha je správně, jen ty metry ne. S těmi šikminami jste to vystihl, chcete radu ?
0/0
17.2.2006 10:54

KKK666

Sádrokarton
Pokud budu mít větší dům a sedlovou střechu, tak je to pouze o ceně "falešné sádrokartonové příčky" , která mi uměle zmenší metráž. Po kolaudaci se odstraní a z baráku 149 m si udělám poctivích 200. No a pokud se dohodnu z úředníkem, že mu šoupnu polovinu nákladů na falešnou příčku do kapsy, tak to bude vůbec nejlevnější. Stačilo, kdyby se Einstein Sobotkapřeptal těch, co získávali dotace na nově vzniklé jednotky vázané k m čtvereční.
0/0
17.2.2006 8:50

Pjotr_Pjotrovic

Re: Sádrokarton
Jenže problém je v tom, jakou metráž budete muset vykázat? Pokud celkovou, tak je Vám příčka na dvě věci. ;-)
0/0
17.2.2006 10:49

KKK666

Re: Re: Sádrokarton
Užitnou, bez garáže, balkonu atd. Pokud zazdíš prostor (např. ve sklonu střechy), tak je to nenapadnutelné.
0/0
17.2.2006 10:50

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Sádrokarton
A jak víte, že užitnou?
0/0
17.2.2006 10:55

RoninW

Re: Re: Re: Re: Sádrokarton
Protože už jinou počítat ani nemohou (směrek ke zhoršení stavu) a ať je to jakkoli (pokut to nebude zastavěná plocha ale potom by to stačilo) tak zeď ti napočítat nemohou. Prostě s těmi šikminami je to prostor k obcházení.
A zrovna teď, když jsme se konečně začali zbavovat dogmatu o nutnosti sedlové střechy ...ach jo.
0/0
17.2.2006 11:02

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Sádrokarton
Ale jak vite, ze to bude uzitna? Jeste to v zakone, ani provadecich vyhlaskach napsano neni. Jsou to politici a urednici, kteri to budou rozhodovat a ti na problemy obycejnych lidi priliz nemysli.
0/0
17.2.2006 11:11

KKK666

Re: Re: Re: Re: Sádrokarton
Protože o užitníé mluvila zástupkyně MMR.
0/0
17.2.2006 13:04

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Sádrokarton
Zástupkyně může mluvit o čem chce. Dokud to není černé na bílém a nevyjde to ve sbírce zákonů (případně jako prováděcí vyhláška), tak je vše otevřené.
0/0
17.2.2006 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.