Diskuze

Pojedou české vlaky 200 km/h? Snad v roce 2010

Vlaky, které si to na českých kolejích ženou rychlostí 200 kilometrů za hodinu? Podle Správy železniční dopravní cesty to není žádná fantazie, ale otázka čtyř let. Společnost o takové možnosti uvažuje ve svých plánech na modernizaci třetího železničního koridoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ddo

21. 2. 2006 10:21
Murphyho zákon
Když novinový titulek končí otazníkem, odpověď zní NE.
0 0
možnosti

iv2

20. 2. 2006 23:40
Ceske drahy jsou odpad
Ceske drahy budou zitra tam, kde Deutsche Bahn vcera, sorry, predevcirem. Dnes jsem byl na Hlavnim nadrazi, zase jsem byl nucen nahlas rvat na drzou pracovnici za prepazkou.Zamestnanci drah ziji v tom, ze oni jsou pro nas, ne my, jako zakaznici, pro ne.Skoda reci. CD je shit!
0 0
možnosti

paxxtor4u

21. 2. 2006 15:36
Re: Ceske drahy jsou odpad
Ty jsi řval?Inteligent hlas nezvedne.Typicky česká reakce:Řvát jak ve frontě na banány.
0 0
možnosti

jouda

19. 2. 2006 21:29
pokud jede
pendolino 350 km tri a pul hodiny, tak nevim, proc se tu hovori o rychlosti 160 km/h...
0 0
možnosti

drevak_patlak

20. 2. 2006 7:31
Re: pokud jede
Praha-Ostrava je 258 km, které jede Pendolino skutečně 3,5 hodiny, tedy průměrnou rychlostí 102 km/h. O rychlosti 160 km/h se mluví proto, že v některých úsecích je to běžná cestovní rychlost, v jiných ale ne, jedná se zejména o úsek Česká Třebová-Přerov, kde v současné době probíhá modernizace koridoru a rychlost je v dotčených úsecích snížena na 50 km/h po jedné koleji. Po dálnici máte taky maximální rychlost 130, ale jako průměrnou rychlost jí nedosáhnete.
0 0
možnosti

antichipka

19. 2. 2006 20:42
Ne.
Ne. A je to jasné. Byrokrati zas vymyslí nějakou vyhlášku na rychlost či bezpečnost, že ne. Už dnes čelí nehodám a nebudou tomu umět předcházet. Pendolino je pro náš kraj prostě příliš rychlé a nezvyklé.
0 0
možnosti

Dan

19. 2. 2006 13:38
no toto
No to jsem zvědavý , která lokomotiva bude ty Pendolina tak rychle tahat
0 0
možnosti

olisek

18. 2. 2006 14:09
pendolino vs. vraky
To že český dráhy koupily pendolina a že se opravují koridory je moc hezký ale tenhle tyden jsem jel třikrát rychlíkem: první měl 4 vagony -jeden zamčenej(nefungovalo topení ani elektrika) a jenom jeden topil, druhej měl 5 vagonů a topil jeden a půlka a ve třetím rychlíku topily z 5 vagonů 3. Nevím jestli to byla náhoda ale mám takovej pocit že v roce 2010 už vlaky nebudou jezdit vůbec, protože budou všechny na šrot (možná kromě pendolín)
0 0
možnosti

kladnyhrdina

18. 2. 2006 12:48
koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
příklady z Evropy:
A) přestavěné straré tratě:
Německo: 230 km/h
většina záp. Evropy: 200 km/h
České slavné koridory: až místy 160 km/h
B) nově postavené tratě:
Španělsko: 360 km/h
Francie: 330 km/h
Německo: 300 km/h
několik dalčích států: 250-270 km/h
Čechy: dlouho nic To jsou rychlosti, kterými se pravidelně jezdí v běžném provozu s cestujícími. (Bez cestujících při zkouškách jezdili frantíci až 515 km/h s běžným TGV) Dodatek pro zoufalce: Železnice platí státu za použití dopravní cesty brutální peníze. Když je hodná, dostane něco zpátky jako dotaci. Za dálnice se platí jen někde, za běžné silnice skoro nikde. Umí mi někdo vysvětlit, jaká je ekonomická návratnost dálnice? Platí dálnice někdo jiný, než já ze svých daní? (to byl vtip) Děkuji řidičum, že nám, daňovým poplatníkům, něco málo přispívají na dálničních známkách.
0 0
možnosti

Vendula

18. 2. 2006 13:45
Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Tak a teď budu znít strašně zpátečnicky... Chci, aby vlaky byli čistý, bylo dost spojení a jezdily dle jízdního řádu. ÚPLNĚ mi postačí, když to pojede 100 km/h. Ono totiž při kalupu 200+ (500 ani nemluvě), je každá nehoda/sabotáž "good bye". JÁ osobně vlak používám hlavně proto, že mohu jaksi vysadit a relaxovat, což v autě, ani autobsu nelze (alespoň já nemohu). Při vysokých rychlostech u mě tento pocit bezpečí mizí (pro chytráky - ano, létám, ale nerada) 
0 0
možnosti

JTB

18. 2. 2006 11:09
idnes...
projednou palec nahorů , konečně rozumný článek bez faktických chyb a větších nepřesností. Asi to je tím, že je přímo z četky...
0 0
možnosti

Vendula

18. 2. 2006 10:34
víte
přípomína mi to jistou starší komedii, kdy si dva primitvní africké kmeny náhle zbohatlé na nalezišti nafty zakoupily stíhačky F-16 a poté, co nastal válečný konflikt, je s holejma prrdelema a pouzdrama na penis proti sobě tlačily z kopce do údolí 
0 0
možnosti

kladnyhrdina

18. 2. 2006 13:06
Re: víte
Vendulko, my jsme si ty stíhačky (gripeny) taky kopili. Pronájem nás bude stát od roku 2005 do roku 2015 celkem 21,5 miliardy, pak budeme muset doplatit kupní cenu, nebo je vrátit. Třeba ta veselá vozítka jménem Pendolino nás stála "jen" 4,5 miliardy, a v tom je ukrytá ještě miliada, kterou vytunelovalo ČKD, jako bývalý vedocí člen konsorcia. Takže nám byla dodána za 3,5 miliardy. S životností 30 let. (Já hádám 40). To jen pro srovnání.
Až oblékneme své prrdele a vyjmeme výše uvedené penisy z futrálů, tak bychom se taky mohli občas rychle a pohodlně svézt. Na dálnicích už se rychlosti moc zvyšovat nebudou, energetická bilance lidstva taky nic moc, zatímco železnice je schopna s rozumnými energetickými nároky přepravovat cestující rychlostmi přes 300 km/h a do 20 let okolo 500 km/h. Jestliže České dráhy jsou amatéři, neznamená to, že železnice je mrtvá. Opak je pravdou. (Dávám penis zpátky do pouzdra)
0 0
možnosti

Marek Staněk

18. 2. 2006 0:26
Kolik že to stálo a stát bude?
Položím jedinou otázku. Jak dlouho bude trvat, než doprava, vyžadující rekonstrukci koridorů, vydělá 65 miliard na odvodech z daní? Nikoli na zisku českých drah, nýbrž na odvodech z daní, z nichž jsme to my všichni zaplatili.
Pokud ta rekonstrukce byla principiálně nutná, aby tam vlaky nepadaly s náspu do řeky, je vše v pořádku, ale pokud se to dělalo jen proto, abychom se mohli prsit že máme 200km/h pinďoura, zajímá mě, jak dlouho ČD bude na mých 65 tisíc muset "pimpase" provozovat.
0 0
možnosti

mpixel

18. 2. 2006 10:33
Re: Kolik že to stálo a stát bude?
Ono bych to klidně dal, kdyb z dálnic a silnic ubylo aut. Podle mě pokud se nezmění politika, tak vlakama furt budou jezdit studenti a důchodci. Musí vlaky vozit i auta, podél dálnice, rychlostí 200km/h. Za 300Kč jedna jízda. Není to nereálné, I v sezóně české dráhy vozily auta do chorvatska za 1000,- (mimo špičku za 1900,-)  tam i zpět tj 2000km.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

Letiště zkrátí parkování zdarma. Placené bude účtováno po čtvrthodinách

8. dubna 2024  11:05

Ruzyňské letiště výrazně zkrátí dobu, během niž zde řidiči mohou bezplatně parkovat, například při...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Angličtina na železnici povinná nebude. Hromadný odpor přiměl Brusel ustoupit

9. dubna 2024

Strojvedoucí se s dispečerem nebo výpravčím nebude muset v nejbližších letech povinně bavit v...

Hermès posiluje. Brzy může předstihnout Louis Vuitton, předpovídají analýzy

16. dubna 2024  8:11

Značka luxusního zboží Hermès má podle analytiků banky Citigroup potenciál překonat v příštích...

Čínské hospodářství v prvním čtvrtletí předčilo očekávání, stouplo o 5,3 procenta

16. dubna 2024  8:01

Čínský hrubý domácí produkt (HDP) v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 5,3 procenta a...

Green Deal je hysterická agenda bez dopadových studií, říká advokát

16. dubna 2024,  aktualizováno  9:02

Pavel Smutný patří mezi matadory české advokátní praxe i společenského života. V roce 1993 založil...

Nepřetržitý provoz. Změny v dohodách zvedají festivalům náklady o miliony

16. dubna 2024

Premium Úpravy v práci na dohodu, jako je příplatek za víkendovou či noční směnu, citelně zvedají náklady...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!