Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pojedou české vlaky 200 km/h? Snad v roce 2010

Vlaky, které si to na českých kolejích ženou rychlostí 200 kilometrů za hodinu? Podle Správy železniční dopravní cesty to není žádná fantazie, ale otázka čtyř let. Společnost o takové možnosti uvažuje ve svých plánech na modernizaci třetího železničního koridoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ddo

Murphyho zákon
Když novinový titulek končí otazníkem, odpověď zní NE.
0/0
21.2.2006 10:21

iv2

Ceske drahy jsou odpad
Ceske drahy budou zitra tam, kde Deutsche Bahn vcera, sorry, predevcirem. Dnes jsem byl na Hlavnim nadrazi, zase jsem byl nucen nahlas rvat na drzou pracovnici za prepazkou.Zamestnanci drah ziji v tom, ze oni jsou pro nas, ne my, jako zakaznici, pro ne.Skoda reci. CD je shit!
0/0
20.2.2006 23:40

paxxtor4u

Re: Ceske drahy jsou odpad
Ty jsi řval?Inteligent hlas nezvedne.Typicky česká reakce:Řvát jak ve frontě na banány.
0/0
21.2.2006 15:36

jouda

pokud jede
pendolino 350 km tri a pul hodiny, tak nevim, proc se tu hovori o rychlosti 160 km/h...
0/0
19.2.2006 21:29

drevak_patlak

Re: pokud jede
Praha-Ostrava je 258 km, které jede Pendolino skutečně 3,5 hodiny, tedy průměrnou rychlostí 102 km/h. O rychlosti 160 km/h se mluví proto, že v některých úsecích je to běžná cestovní rychlost, v jiných ale ne, jedná se zejména o úsek Česká Třebová-Přerov, kde v současné době probíhá modernizace koridoru a rychlost je v dotčených úsecích snížena na 50 km/h po jedné koleji. Po dálnici máte taky maximální rychlost 130, ale jako průměrnou rychlost jí nedosáhnete.
0/0
20.2.2006 7:31

Joshuaboy

Re: Re: pokud jede
Ostrava-Praha nikoliv 258, nýbrž 358 km.
0/0
20.2.2006 8:02

Jirka

Re: pokud jede
Hlavne soucasna jizdni doba pendolina mezi Prahou a Ostravou neni zdaleka konecna. Prakticky vetsina trati jeste nema verifikaci, hlavne useky s oblouky, takze pri soucasnem jizdnim radu se naklapeci system temer nevyuzije. To by se melo v prubehu jara a leta zmenit a dale mezi ceskou trebovou a olomouci se stale stavi, takze mnohe useky pouze 50km/h nemluve o znacne rezerve v useku Holesovice-Uvaly, kde se ocekavaji hodne "vesele" vyluky. Napr dnes prujzd Libni 30km/h!!! A dalsi velka uspora casu se rysuje prelozenim useku Chocen-Usti nad Orlici Pendolino ma tutiz velke rezervy, nejmene 40min.
0/0
20.2.2006 9:22

karoten

Re: Re: pokud jede
S tou Libní to nejni tak úplně pravda. Tam se projíždí v různou dobu různě rychle a určitě to není omezení technickým stavem.
0/0
20.2.2006 10:32

Jirka

Re: pokud jede
Na druhou starnu 200km/h by byla prijemna vec, ale mnohem vice bych asi ocenil, aby se na koridorovych usecich rychleji odstranovali pomale jizdy. Minule leto-Pecky-zavada na vyhybce, odstraneni trvalo pouze nekolik hodin ale cekalo se na to 2 mesice. Kdyz si spocitem ze stanici je prujezd 160km/h a byla tam pomala 50km/h, tak se propalilo mnohem vic elektriky na rozjezdy vlaku nez stala cela oprava, Kdyz se bude jednat hned, vyjde nas to mnohem levneji a hlavne se minimalizuje vliv na jizdni rady vlaku!!. Zde bych videl v soucasnosti nejvestsi rezervy!!
0/0
20.2.2006 9:28

antichipka

Ne.
Ne. A je to jasné. Byrokrati zas vymyslí nějakou vyhlášku na rychlost či bezpečnost, že ne. Už dnes čelí nehodám a nebudou tomu umět předcházet. Pendolino je pro náš kraj prostě příliš rychlé a nezvyklé.
0/0
19.2.2006 20:42

Dan

no toto
No to jsem zvědavý , která lokomotiva bude ty Pendolina tak rychle tahat
0/0
19.2.2006 13:38

olisek

pendolino vs. vraky
To že český dráhy koupily pendolina a že se opravují koridory je moc hezký ale tenhle tyden jsem jel třikrát rychlíkem: první měl 4 vagony -jeden zamčenej(nefungovalo topení ani elektrika) a jenom jeden topil, druhej měl 5 vagonů a topil jeden a půlka a ve třetím rychlíku topily z 5 vagonů 3. Nevím jestli to byla náhoda ale mám takovej pocit že v roce 2010 už vlaky nebudou jezdit vůbec, protože budou všechny na šrot (možná kromě pendolín)
0/0
18.2.2006 14:09

kladnyhrdina

koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
příklady z Evropy:
A) přestavěné straré tratě:
Německo: 230 km/h
většina záp. Evropy: 200 km/h
České slavné koridory: až místy 160 km/h
B) nově postavené tratě:
Španělsko: 360 km/h
Francie: 330 km/h
Německo: 300 km/h
několik dalčích států: 250-270 km/h
Čechy: dlouho nic To jsou rychlosti, kterými se pravidelně jezdí v běžném provozu s cestujícími. (Bez cestujících při zkouškách jezdili frantíci až 515 km/h s běžným TGV) Dodatek pro zoufalce: Železnice platí státu za použití dopravní cesty brutální peníze. Když je hodná, dostane něco zpátky jako dotaci. Za dálnice se platí jen někde, za běžné silnice skoro nikde. Umí mi někdo vysvětlit, jaká je ekonomická návratnost dálnice? Platí dálnice někdo jiný, než já ze svých daní? (to byl vtip) Děkuji řidičum, že nám, daňovým poplatníkům, něco málo přispívají na dálničních známkách.
0/0
18.2.2006 12:48

Vendula

Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Tak a teď budu znít strašně zpátečnicky... Chci, aby vlaky byli čistý, bylo dost spojení a jezdily dle jízdního řádu. ÚPLNĚ mi postačí, když to pojede 100 km/h. Ono totiž při kalupu 200+ (500 ani nemluvě), je každá nehoda/sabotáž "good bye". JÁ osobně vlak používám hlavně proto, že mohu jaksi vysadit a relaxovat, což v autě, ani autobsu nelze (alespoň já nemohu). Při vysokých rychlostech u mě tento pocit bezpečí mizí (pro chytráky - ano, létám, ale nerada) 
0/0
18.2.2006 13:45

kladnyhrdina

Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Když vlak pojede 100 km/h, tak to se zastávkami a rezevami na krácení zpoždění dá cestovní rychlost nějakých 60 km/h. Takže většina lidí asi pojede autem. Já tedy ano. Tam, kde vlaky jezdí kolem 300 km/h, je cestovní rychlost kolem 200 km/h. To už je zajímavé pro většinu potenciálních cestujících. Bezpečnost je nesrovnatelně vyšší, než na silnici. TGV ve Francii jezdí čtvrt století (tehdy se začínalo na 270 km/h) a za celou dobu nedošlo k žádné vážnější nehodě. Pevně doufám, že jsou ty obavy zbytečné. Železnice by nám mohla ročně ušetřit několik tisíc spoluobčanů. A několik desítek tisíc pacientů, jejichž léčení platíme. Všechny ty peníze by si mohl nechat pro obveselení své osoby Rath a nemusel by být tak nervózní.
0/0
18.2.2006 14:08

Vendula

Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Tohle je úplně jinou debat, ale svět se ZMĚNIL a "západ" a demokracie vůbec jsou strašně zranitelný, VŠUDE. Dneska to prostě není taková ta "pohoda" let poválečných trvající do konce milénia. Ale OK, stovka je patrně opravdu málo... Co se sRatha týče - být holywoodským producentem tak natočím další pokračování o, tentokrát již dospělém Damianovi (ono už to vlastně bylo) - hádej, kdo by dostal hlavní roli  
0/0
18.2.2006 14:20

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
A lehčí otázku nemáš, Vendulko? Neuhodnu :-)))
0/0
18.2.2006 15:33

Isbjoerna

Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
, Inu, proc nejezdit s bezpecnym vlakem, ktery je cisty, s optimal fungujici air condition a service, a rychlosti 200+ km/h? ;-)
0/0
18.2.2006 17:43

jbroz50

Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Protože při započtení celkové doby, tj. doby z bytu k vlaku a z vlaku k cíli je pořád 2x rychlejší auto, alespoň v našich českých a moravských malých poměrech.
0/0
19.2.2006 14:21

Martin

Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
100% ní souhlas, kam tak stále spěchat, konečně osoba, která má stejný názor na uvedenou věc jako já !
Navíc v takový rychlosti  (200, 300)nemůžeš už ani pořádně sledovat krajinu... (rád taky koukám z okna), což při vyšších rychlostech už nejde (taky vzheldem k soupravám)
 
0/0
20.2.2006 12:46

fajn

Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
tak jezdi krokem a můžeš si prohlídnout každou pampelišku...;-)
0/0
20.2.2006 19:14

jbroz50

Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Vzhledem k tomu, že z litru benzínu se odvádí 11 korun spotřební daně a DPH (celkem cca 50% ceny je daň), tak si každý kdo jede po silnici tvrdě tu silnici platí. Naopak, všechny dotace do železnice jsou jen a jen daně. A až povede do každé vesnice trať, kde se může jet 300Km/h, tak můžeme zrušit silnice. Ovšem pak zase bude ta rychlost jan 50 km/h, ono totiž hustota osídlení v naší kotlině nic jiného neumožňuje.
0/0
19.2.2006 14:19

drevak_patlak

Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Aby se pokryly všechny náklady na údržbu, výstavbu a modernizace silnici, muselo by se vybírat mýtné cca 2 Kč za kilometr pro osobáky a cca 5x-10x tolik za kamióny. Výzisk spotřební daně ani symbolické příjmy z dálničních známek to pořád nepokryjí.
0/0
20.2.2006 7:39

ddo

Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
To je naprostý nesmysl. Místo cucání z palce to jde i odhadnout podle současného výnosu spotřební daně z PHM plus DPH (což zhruba odpovídá celkovým najetým km). Vámi navrhované mýtné by bylo přinejmenším pětinásobné a ministerstvo dopravy by mělo na silnice zhruba polovinu současného státního rozpočtu, haha.
0/0
21.2.2006 10:41

zvědavec

Re: Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
To by mne zajímalo, jak do toho údajně snadného odhadu výdajů na provoz aut započtete 1300 mrtvých ročně, výdaje na léčení těžce a lehce zraněných, asistenci policie, výjezdy záchranky a hasičů, zábor veřejných prostranství (kolik by platili restauratéři za čtvereční metr měsíčně, kdyby směli mít na Václaváku v místě magistrály předzahrádku?) apod. Drážní firmy a cestující pochopitelně DPH platí taky.
0/0
23.2.2006 19:22

ddo

Re: Re: Re: koridory jen na 160 - to nebylo moc dobré rozhodnutí
Ještě k tomuto nesmyslu musím dodat, že jen menší část výnosu daně z PHM jde do fondu dopravní infrastruktury, většina se prožere.
0/0
21.2.2006 11:03

JTB

idnes...
projednou palec nahorů , konečně rozumný článek bez faktických chyb a větších nepřesností. Asi to je tím, že je přímo z četky...
0/0
18.2.2006 11:09

Vendula

víte
přípomína mi to jistou starší komedii, kdy si dva primitvní africké kmeny náhle zbohatlé na nalezišti nafty zakoupily stíhačky F-16 a poté, co nastal válečný konflikt, je s holejma prrdelema a pouzdrama na penis proti sobě tlačily z kopce do údolí 
0/0
18.2.2006 10:34

kladnyhrdina

Re: víte
Vendulko, my jsme si ty stíhačky (gripeny) taky kopili. Pronájem nás bude stát od roku 2005 do roku 2015 celkem 21,5 miliardy, pak budeme muset doplatit kupní cenu, nebo je vrátit. Třeba ta veselá vozítka jménem Pendolino nás stála "jen" 4,5 miliardy, a v tom je ukrytá ještě miliada, kterou vytunelovalo ČKD, jako bývalý vedocí člen konsorcia. Takže nám byla dodána za 3,5 miliardy. S životností 30 let. (Já hádám 40). To jen pro srovnání.
Až oblékneme své prrdele a vyjmeme výše uvedené penisy z futrálů, tak bychom se taky mohli občas rychle a pohodlně svézt. Na dálnicích už se rychlosti moc zvyšovat nebudou, energetická bilance lidstva taky nic moc, zatímco železnice je schopna s rozumnými energetickými nároky přepravovat cestující rychlostmi přes 300 km/h a do 20 let okolo 500 km/h. Jestliže České dráhy jsou amatéři, neznamená to, že železnice je mrtvá. Opak je pravdou. (Dávám penis zpátky do pouzdra)
0/0
18.2.2006 13:06

Vendula

Re: Re: víte
Jestli vznikl dojem, že já jsem anti-železnice, tak je naprosto klamný a za to se omlovám. Opak je pravdou, já železniční dopravě fandím a jak mohu, tak jí i používám
0/0
18.2.2006 13:13

kladnyhrdina

Re: Re: Re: víte
A já jsem se, Vendulko,  nad Tvým milým a vtipným příspěvkem zbytečně moc rozkecal...
0/0
18.2.2006 13:19

Vendula

Re: Re: Re: víte
Jo a eště - pouzdra na penis nejsou fér - fšichní vypadají, že je mají dlouhý a nevyhnutelně dochází k situacím, že je děfče ve finále zklamno. Jinak celé pendolino mi připadá coby jakýsi "me too" syndrom - rychlé vlaky mají v Japonsku, Francii, Německu a my,  vyspělá demokratická země je musíme  mít taky... 
0/0
18.2.2006 13:23

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Re: víte
No, my nejsme zas až tak vyspělí a ani až tak demokratický, tak ani nemáme až tak rychlý vlaky. A i to pendolíno možná působí podobně, jako zmíněné pouzdro na penis. Když si k němu začne Šimonovský diletantsky pleskat játra, hned vypadá jako ještě mnohem větší ...
0/0
18.2.2006 13:38

ygg

Re: Re: Re: Re: víte
..pouzdra musej bejt dlouhý....kdyby se ti náhodou v nevhodnou chvíli postavil, tak aby se vešel...a protože míra erekce závisí částečně i na míře vzrušení...
0/0
18.2.2006 14:25

Marek Staněk

Kolik že to stálo a stát bude?
Položím jedinou otázku. Jak dlouho bude trvat, než doprava, vyžadující rekonstrukci koridorů, vydělá 65 miliard na odvodech z daní? Nikoli na zisku českých drah, nýbrž na odvodech z daní, z nichž jsme to my všichni zaplatili.
Pokud ta rekonstrukce byla principiálně nutná, aby tam vlaky nepadaly s náspu do řeky, je vše v pořádku, ale pokud se to dělalo jen proto, abychom se mohli prsit že máme 200km/h pinďoura, zajímá mě, jak dlouho ČD bude na mých 65 tisíc muset "pimpase" provozovat.
0/0
18.2.2006 0:26

mpixel

Re: Kolik že to stálo a stát bude?
Ono bych to klidně dal, kdyb z dálnic a silnic ubylo aut. Podle mě pokud se nezmění politika, tak vlakama furt budou jezdit studenti a důchodci. Musí vlaky vozit i auta, podél dálnice, rychlostí 200km/h. Za 300Kč jedna jízda. Není to nereálné, I v sezóně české dráhy vozily auta do chorvatska za 1000,- (mimo špičku za 1900,-)  tam i zpět tj 2000km.
0/0
18.2.2006 10:33

JTB

Re: Kolik že to stálo a stát bude?
No, asi neumíš počítat, nebo nevíš, jak se tento mechanismus má. Jukni na www.szdc.cz, tam zjistíš, jak se zpoplatňuje doprava po kolejích, z čehož se financují rekontrukce.
Investorem koridorů je SŽDC (z výběrů za použití dopravní cesty), evropské nenávratové fondy a SFDI, kam tečou  spotřební daně i z kolejové dopravy. Státní rozpočet přispívá přímo jen zlomkem. Z tvých peněz tak půjde max. cca. 10 mld. a to i včetně spotřebních daní. Pro srovnání - tolik zaplatíš za 6 km nové dálnice nebo 20 km obnovené vozovky na starší dálnici, zrasené přetíženými kamiony. Nejprve si zjisti fakta a pak mel.
 
A pokud by měla železniční doprava dotovanou infrastrukturu tak, jak jí má doprava silniční, byla by velmi zisková.
0/0
18.2.2006 11:15

Jirka

Re: Kolik že to stálo a stát bude?
Je skutecne videt ze nevite o cem mluvite, na zeleznici se plati tvrde poplatky za pouziti zel. cesty a to nejen na koridorech ale i na lokalce s horni do dolni, ne jenom dalnice a kamiony. A dale na koridory prispiva evropska unie 50-80% ceny!!! Takze tebe to stoji jen par korun. pro tvou ilustraci vystavba 1km dalnice je 3x drazsi nez vystavba zeleznicniho koridoru a na dalnice z unie nedostavame skoro nic. Nemluve o tom, skousel sis nekdy spocitat kolik stoji nas stat nakup ropy do tech tvych aut!!!
0/0
18.2.2006 12:28

kladnyhrdina

Re: Kolik že to stálo a stát bude?
Obvykle výraznou část železničních investic platí EU (min. 66%, někdy až 90%), a jen malou část stát. Ten si pak vybíráním peněz za použití dopravní cesty od soukromých dopravců (a brzo jich u nás bude dost) nějakou slušnou korunku vydělá. ("EU postaví barák a stát ho pronajímá".) Takže dotaz na Tvé odvody z daní se podle mne spíš týká silnic.
0/0
18.2.2006 13:14

jbroz50

Re: Re: Kolik že to stálo a stát bude?
Aha, a tomu EU ty prachy narostly v lese, nebo si je jen tak natiskli pro legraci, aby je mohli v česku vrazit do koridoru.
0/0
19.2.2006 14:25

Jirka

200
200km/h konecne! Je to tezce pochopitelne, kdyz se nam pendolina prohaneji pri testech rychlosti vice nez 230km/h po kolejich a jen kvuli urednimu simlu muzeme jezdit jen 160km/h. Ja osobne bych prejezdy rusil o 106!! Treba usek Pardubice-Chocen na 200 jako delany, jenze je tam vic polnich prejezdu nez na kdejake lokalce, na co??? Aby tam o znich 2x prejel kombajn a 2 traktory s obilim??? Bych rek ze to je poradnej luxus, cpou se desitky miliard do modernizaci a pak kvuli 2 kombajnum se nemohou na plno vyuzit paramtry trati. V Rak. to funguje tak, ze kdyz se nekde postavi podjezd ci nadjezd zrusi se 3 prejezdy na jednu i druhou stranu. Napr stanice Moravany - novy nadjezd ja z dalnice ale pred stanici 3 polni prejezdy!!!!
0/0
17.2.2006 20:52

ygg

Myslím...
že problém není vydupat 200 či 220 na kousku trati...ona by ta 160 stačila, kdyby jí ten kodrcák jel furt..nebo alespoň většinu cesty. Jestli budu v Brně o 5-10min rychleji mne nespasí..ale pokud by to ten vlak udělal fakt za 1,5h...bylo by to slušné. U Ostravy o to víc.
0/0
17.2.2006 20:37

kladnyhrdina

Re: Myslím...
Ale ono by to opravdu moderní železnicí šlo z centra Prahy do centra Brna i pod třičtvrtěhodinku...
Není to o tom, že bychom teď neměli přidávat třetí pruh k D1. Ale mělo by se začít něco dělat pro to, aby se za 20 let nemusel přidělávat ještě pátý a šestý. Kdyby železnice nabízela opravdu kvalitní a rychlé služby, chtěl bych vidět toho masochistu, který by jezdil po dálnici.
0/0
18.2.2006 13:29

ygg

Re: Re: Myslím...
...já za sebe klidně na férovku řeknu, že vlakem bych jel...v pohodě..kdyby byl čistý, jezdil přesně a max. 2h..do Brna by to bylo proti D1 zlatý....já jezdím dost, rád, ale na Brno vždy zvracím...a v autě při řízení z četby není ten pravý požitek ..jde o to, aby ty nahoře uvedené podmínky byly splněny...což bohužel nejsou zdaleka vždy, a je jedno, jestli vlak jede 160 nebo 200. Jo, a taky by ty vlaky musel jet rel. často...auto má vždy tu výhodu volby časové felxibility.
0/0
18.2.2006 14:21

bukwič

A co v Brodku?
200km/h? tak to sem zvědavej co budou dělat u nás v Brodku u Přerova,tady 100procentně vykolejí:))
0/0
17.2.2006 19:09

Honza

Není problém
Když říkaj, že stačí zrušit 1 přejezd, tak proč už to dávno neudělali?
 
0/0
17.2.2006 18:55

drevak_patlak

Re: Není problém
Protože to nestačí. Musí se upravit zabezpečovací zařízení a taky zabezpečit zastávky, kterých je tu víc než dost (o tom se v článku nemluví). Zrušit přejezd taky není jen tak, pokud to není jen polní cesta, je třeba ho nahradit nadjezdem nebo podjezdem a to rozhodně není zadarmo.
0/0
17.2.2006 21:35

Honza

Re: Re: Není problém
Ale určitě to nestojí tolik co celková modernizace, která už je hotová. Myslím si, že by stálo za to podobné úseky připravit na tuto rychlost, když už to jde.
0/0
17.2.2006 22:18

Marty

Kdysi jsem modelaril.. mel jsem plato H0
byly na nem domecky, osvetleni, masinky... Nedavno jsem jel z Berouna vlackem. Rikam si - zkusim jestli se zaslou slavu podarilo oprasit. Bohuzel jedina hezka vzpominka na zeleznici je ta z mladi na tu modelovou. :-(
0/0
17.2.2006 18:27

ygg

Re: Kdysi jsem modelaril.. mel jsem plato H0
...náhodou, já jezdím tedy vlakem jednou za rok, naposledy koncem prosince z Karlštějna....byl to ten nový pantograf...a celkem ok.
0/0
17.2.2006 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.