Diskuze

Evropská auta musí přeřadit na vyšší rychlost

Tak jako byla dlouhá léta ikonou americké ekonomiky největší světová automobilka General Motors, tak je symbolem německého průmyslu Volkswagen. Jak ve svém posledním čísle uvádí britský týdeník The Economist, tím podobnost obou kolosů zdaleka nekončí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Thyronx1

24. 2. 2006 1:11
Skodovka versus moderni zavody ve svete:
Rocni vyroba aut ve Skodovce odpovida praci 4000 lidi ( a stovek robotu a automatizace). Ve Skodovce pracuje mnohanasobek tohoto cisla. Prosperita Skodovky opravdu lezi na lacine pracovni sile, a podpore koncernu VW pro ktereho je urcite tim nejrentabilnejsim zavodem. Skodovka sve organizacni a technologicke nedostatky kompenzuje levnou pracovni silou. Pro predstavu: Nas zavod ( jeden z mnoha) ve Fordu ma na montazni lince zasoby dilu pro montaz aut na 20 minut ! Organizace prace tedy musi klapat trochu lip nez bezne hodinky :o)))Specialne kdyz nektere dily se dovazi z Kanady a jine treba z Mexika, nebo Evropy. Vyrabime prumerne 800 aut (Lincoln Navigator a Ford Expedition)denne ve 2 smenach. V casech kdy byla silna poptavka jsme otevreli 3.smenu a pracovalo se i o sobotach a nedelich. Jen nas zavod v dobe konjunktury vydelaval Fordovi 2 miliardy USD rocne. Na poptavku po autech se musi reagovat doslova okamzite. Nebo Vam zakaznici utecou ke konkurenci.
0 0
možnosti

pás

24. 2. 2006 13:18
Re: Skodovka versus moderni zavody ve svete:
A ted honem utikej k lince at nechybis a nemuseji vypnout pas
0 0
možnosti

Thyronx1

24. 2. 2006 1:03
To dokonale znam:
Pozdrav z Fordu (USA). Evropa bude prevalcovana dokonale Asii a hlavnim duvodem nejsou ani tak mzdy jako socialni vyhody,kratky pracovni tyden, spousta dovolene, draha zdravotni pece (pokud plati zdrav.pojisteni firma jako me). U automobilky rozhoduje produktivita,kvalita a uspory. VW i Opel maji problemy s kvalitou i kvalitou servisu. Zaruka na vyrbky (auta) by mela byt minimalne 3 roky od predniho po zadni naraznik bez dohadu s pojistovnou. Za dalsi je urokova sazba pri koupi noveho auta. Amici maji zcela bezne na vozy ktere se neprodavaji tak hladce jak by mely - urokovou sazbu na pujcky 0 (nula) procent na 3 az 5 let. Automobilky by mely tlacit na dodavatele aby snizovaly sve ceny a zvysovaly produktivitu prace a uspory. Evropa je na zacatku tohoto boje o trhy. USA se uz par let prizpusobuje i kdyz to soji mnohdy zavirani nerentabilnich zavodu a propousteni desitek tisic lidi z prace.
0 0
možnosti

Nick

21. 2. 2006 15:12
vw forever
0 0
možnosti

Jirka-Praha

21. 2. 2006 15:17
Re: vw forever
jo . mozna ale jen v technickym muzeu
0 0
možnosti

dali

21. 2. 2006 15:00
cena prace
cena prace neni nejvetsi polozka. Jinak by muselo auto v nemecku stat 10x tolik jako auto v cesku. A to prece tak neni. Cena passata a octavie je plus minus nekolk (max desitek%). Ale ne nasobek. Cim mene se plati v novych zavodech automobilke, tim vice se "hoji" ty stare vyrobni zavody. Ono je vse relativni.
0 0
možnosti

Alf

21. 2. 2006 18:12
Cena prace je podstatna
Cena prace je velmi vyznamnou, i kdyz casto ne nejvetsi polozkou ceny auta. Z rozdilu cen Passata a Octavie se tezko da neco v tomto smyslu odvozovat: je tu rozdil v mnoha dilech, dale cenova politika je odlisna, ceny se lisi v ruznych zemich, atd.
0 0
možnosti

Strachovsky

21. 2. 2006 14:47
0 0
možnosti

Strachovsky

21. 2. 2006 14:41
Clanek Opsany z "The Economist" z tototo tydne
Tato otazka je pro autora tohoto clanku , Marek Bičíka, zda mu nepripada trapne, prakticky doslova opsat clanek z listu The Ecomomist, uvadet ho za svuj a ani neuvest zminku od kud ho prelozil.
0 0
možnosti

Jirka-Praha

21. 2. 2006 15:02
Re: Clanek Opsany z "The Economist" z tototo tydne
asi ne.. tady bezne prepisujou clanky treba z BBC a jeste v tom nadelaj plno chyb..
0 0
možnosti

Anonymous

21. 2. 2006 12:17
obavy
Obávám se, že cenová úroveň VW je z důvodu vysokých marží prodejců a to jak nových, tak i náhradních dílů a způsobem řízení. Vysvětlím proč. Seat patří do skupiny VW. Jednou jsem žádal o výměnu zadního ložiska kola na Seatu(špatná konstrukce). Cena vycházela zhruba 3x tolik než u běžného výrobce ložisek. Vysvětlení Seatu- z centrálního skladu ve Španělsku jde náhradní díl do centrálního skladu do Německa, odtud do centrálního skladu v ČR a odtud do koncového servisu. Podobně svíčky BOSCH prodávány u Seatu za téměř 300,-/kus , totéž přímo u BOSCH za 150/ks. Závěr si z toho udělejte každý sám.
0 0
možnosti

ff

21. 2. 2006 11:05
Žádný strach! Ono to s tou Čínou nebude zdaleka tak horké!
Je pravda, že dnes je Číňan ochoten dřít od nevidím do nevidím a to vše za peníze, za které by evropský dělník nebyl ochoten ani vrtět palcem u nohy. Jenže! To je jen dnešek! Jak v Číně poroste životní úroveň, tak také budou vznikat odbory, tamní zaměstnanci budou vytvářet tlak na růst svých mezd, atd.... a Ćína se postupně cenou své lidské práce bude dostávat na úroveň západních zemí....
Zavádět cla a jiné obchodní bariéry, to je cesta do pekla - z toho by nic dobrého pro nikoho nevzešlo! Cesta, kterou by se západ měl vydat je jiná - mělo by se důsledně dbát na to, aby čínské výrobky, které chtějí být umístěné na západních trzích, splňovaly veškeré standardy, které požaduje západ (USA, EU,....). Tzn. zásadně třeba nebrat výrobky, na kterých má podíl práce vězňů (ono se nejedná o normální práci ale spíš o novodobé otrokářství), práce dětí.... Západ by měl také tlačit na polidšťování Číny - např. nebrat výrobky z firem, které svým zaměstnancům neplatí zdravotní a sociální poj
0 0
možnosti

Hlína

21. 2. 2006 12:00
Re: Žádný strach! Ono to s tou Čínou nebude zdaleka tak horké!
Odbory v CLR jsou pro Komunistickou stranu Ciny podporou. Domnivate se, ze strane a vlade CLR hrozi od odboru typu ROH v dobe CSSR nejake nebezpeci ze by je nutily do zvysovani mezd zamestnancu nebo zlepseni pracovnich podminek?
0 0
možnosti

timd

21. 2. 2006 10:42
Cena práce X cena výrobku
Je to otázka času, kdy se světový systém ceny práce a cen výrobků vyrovná, dlouhodobě není udržitelné, aby asijští výrobci zaplavovali svět svými levnými výrobky (cena práce) do nekonečna a sami si je nemohli dovoli, díky nízké mzdě. To samé platí i u evropských výrobců např automobilů. On si je totiž nebude moci zachvíli dovolit = koupin nikdo. Pokud WV nebo GM propustí x% svých zaměstnanců pocítí to celý ekonomický prostor ve kterém těchto x% zaměstnanců působí = žije (rapidní pokles spotřeby). Podíl ceny práce v určitém výrobku se v dlouhém období vyrovná po celém světě, akorát my se toho nedožijem. Cla a ani jiné kvóty to nevyřeší, bude růst max černý trh. Viz prohibice ve 30letech v USA, nelegální dovozy cigaret atd.
0 0
možnosti

Hlína

21. 2. 2006 11:52
Re: Cena práce X cena výrobku
Proc by se mela cena prace vyrovnavat? Pokud vlada Cinske Lidove Republiky rozhodne dat umely kurs RMB k dolaru na 1:1 jsme vsichni v riti protoze usporu 800% nezmakne ani Ghosn ...
0 0
možnosti

Hater

21. 2. 2006 9:49
Škoda-auto je mega vejvar pro VW
Pracovník v ČR s náklady 5 Eur na hodinu při kupní ceně auta, jakoby bylo vyrobené v SRN je fantastický megavejvar pro VW, ještě že tu Škodovku mají s rabatem 80% ceny auta oproti ušmudlaným několika % rabatu u VW. Kvalita materiálu a práce stejná jako u Germána za 55 E/hod. a podstatně vyšší, než u čínského nekvalito-humusáka, používajícím podřadné materiály (mizerná ocel, chatrná elektronika, ubohé plasty, atd.).
0 0
možnosti

Datel

21. 2. 2006 10:38
Re: Škoda-auto je mega vejvar pro VW
ve Skodovce urcite nebudou naklady 5 eur. To nevychazi matematicky. 5eur muze byt tak maximalne v novych fabrikach podeprenych pobidkama..
0 0
možnosti