Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdci jdou do stávky, 16. března zastaví vlaky

Ve čtvrtek 16. března se zastaví vlaky. Strojvůdci vyhlásili na tento den stávku proti současné podobě nového zákoníku práce. Nelíbí se jim, že omezuje pravomoci menších odborových svazů. Délku stávky zatím strojvůdci přesně nestanovili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anndy

stávka
Stávka nic neřeší.
0/0
12.3.2006 10:29

David

Bordel
Pánové a dámy nezlobte se na mě, ale tohle je opravdu hodně přehnané....Naše dráhy to je opravdu stát ve státě....zkuste si někde vyhlásit stávku v soukromém sektoru a pojede tak rychle že se nebudete divit. .
0/0
28.2.2006 19:37

marekzprahy

zrušit odbory
Odbory jsou přežitek dob minulých, nechápu, proč je ještě poslanci po roce 1989 nezrušili.
0/0
24.2.2006 13:56

perulda

Re: zrušit odbory
Ty jsi asi nikdy nevyjel dal nez do Plzne, vid? Kdyby si se trochu rozhledl, tak zjistis, ze na zapade jsou odbory naprosto bezna zalezitost a jejich vyjednavaci sila je nesrovnatelna s temi u nas. Problem je v tom, ze odbory v nasem podani nemaji tendenci se domluvit, ale spis demonstrovat svou silu....
0/0
27.2.2006 15:24

Marekzprahy

Re: Re: zrušit odbory
Já vím moc dobře, že třeba v Itálii nebo Francii odbory jsou a jsou mnohem silnější než u nás. Ale to nic nemění na tom, že to je zlo.
0/0
27.2.2006 19:46

babacek

Stávky.
Jednoho dne se naštvou metaři,popeláři atd.výkaly a odpadky různého druhu budou plné ulice,pak ať se většní nenasytové chytí za svůj nos
0/0
24.2.2006 11:32

rudastraka

sranky
hlavne aby nezastavili na prejezdu a aby sranky byly nahore. jinak at si stavkuji treba cely rok
0/0
24.2.2006 8:58

Max-IP

Re: sranky
Další žvanil, kterej sem věší svoje moudra a přitom k tomu nemá co říci.
0/0
24.2.2006 10:26

jouda

to bych jim dal
k uhrade, maji si podplatit poslance tak jako vsichni ostatni...
0/0
24.2.2006 6:53

Warťan

Stávka
Nechápu výsledky ankety, pravděpodobně dráhy vypraví náhradní autobusovou dopravu, takže není důvod k nějakým přehnaným obavám a i kdyby, tak jeden den volna bez vlastního přičinění nikomu ještě neublížil nebo se mýlím? Ti co hlasovali "NE" a další co stávku nepodporují, by se měli zamyslet nad důvodem stávky a představit si sami sebe v té situaci v práci, kdy mají určité odbory "monopol" a většinou to jsou ty, které jdou na ruku vedení, takže se toho moc nevyřeší a odbory budou nanic. Až se v dopravě dosáhne toho, čeho dosáhl ve svém podniku T. Baťa, pak ani odbory nemusí být, dle Baťových slov by jen brzdily podnik, ale realita je jiná, práce v dopravě nedoceněná a kolikrát jde i o bezpečnost práce, následně i cestujících, takže buďme rádi za odbory a jejich názorovou rozmanitost, která většinou má ve finále kladný efekt pro všechny i přes nějakou tu stávku a delší dohadování...
0/0
24.2.2006 3:58

Max-IP

Re: Stávka
Proč by zdejší respondenti hlasovat pro úzkou profesní skupinu mašinfírů, když se chtějí separovat od ostatních kolegů v modré uniformě? Chtějí držet v šachu celou dráhu a železniční odbory. Jenže to by se takhle mohli trhnout i ostatní skupiny - energetici, zabezpečováci - a v důsledku by vlastně nedosáhli nikdy ničeho. V odborech totiž nemá "kladný efekt názorová rozmanitost", ale jednotný postup při vyjednávání se zaměstnavatelem (nebo při stávce). Ani tahle chystaná stávka nebude mít účinek, ne všichni fírové jsou v té separované federaci.
0/0
24.2.2006 7:31

Warťan

Re: Re: Stávka
S tou rozmanitostí jsem to přehnal, myslel jsem to, že čím víc názorů a pohledů, tím lépe, ale zapomněl jsem připsat, že je nutné, aby se všichni odboráři dohodli na nejlepším řešení. To se ale dá řešit jinak než úplným omezením menších odborových federací apod. to by byla chyba.
0/0
24.2.2006 20:43

pedr64

Re: Stávka
kdy jsi jel naposled náhradní dopravou? K vlaku se přistaví 3 autobusy kam se vleze polovina lidí, řidič neví kam a kdy pojede (poslední zkušenosti při výluce v Brodku). Už vidím, jak Ti zaměstnavatel toleruje absenci, protože stávkovala železnice? Stávka ve veřejné dopravě by měla být zakázána zákonem tak jako u policie nabo hasičů.
0/0
24.2.2006 7:58

Warťan

Re: Re: Stávka
Nevím, jak to teď vypadá, jezdím autem, ale na stávku má každý právo, stejně tak může někdo zablokovat silnice. Až budou stávkovat řidiči kamionů např. kvůli některému zákazu, nebo vyhlášce, budu při plánování trasy říkat nejčastěji "sakra", ale je nutné si uvědomit, že i stávka patří k životu a pokud bude předmětná, pochopím to.
0/0
24.2.2006 20:39

miritas

Re: Stávka
Nemyslím si, že by dráhy vypravovaly náhradní autobusovou dopravu. ČD nedisponují busovým parkem a tak by si musely zajistit přepravu za nemalý peníz u autodopravců.
0/0
24.2.2006 12:33

Tom Jarý

Re: Stávka
Až budou dráhy a všichni jejich zaměstnanci fungovat jako subjekt, který si váží zákazníka a za jeho peníze bude poskytovat kvalitní a PŘESNOU službu ať si udělají odborů třeba 50. Teď ať hlavně makají ať už se to někam hne. A myslím celé ČD.
0/0
1.3.2006 10:43

AFC Rapid

jen škoda
že nestávkujou cíga když mají jít pro sociál . To by se narovnal státní schodek >:-)
0/0
24.2.2006 0:05

miritas

stávka...
Je právo stávky pro všechny stejný ?
Když přeskočím vyjednávání a stávkovou pohotovost tak stávka je určitě výhodnější pro ty, kteří mají páku (mohou vydírat) ve státním, nebo polostátním sektoru. Ale zkuste si pohrozit stávkou třeba u soukromníka. Tak vás kopne do p..., že nebudete ani stačit zavřít za sebou dveře..
0/0
23.2.2006 23:41

Davson

Stavka
Nechapu proc stavkujou,kdyz maj nejaky problem,tak at daji vypoved a neotravujou!
0/0
23.2.2006 23:24

miritas

Stávka...
Vysvětlí mi někdo v čem spočívá princip demokracie vytvořit u jedné "firmy" několik odborářských organizací, které mezi sebou bojují a hrozí stávkou, jejíž finanční dopady ve finále nakonec uhradí zákazník, potažmo daňový poplatník ?
0/0
23.2.2006 23:18

iv2

slogan CD
"Auta stoji, vlaky jedou" CD = the best czech shit
0/0
23.2.2006 23:16

maca29

...
No hlavně že v kuse bouraj a vykolejujou (kua to je slovo :-))) Připadá mi, že tady s taaakovým kolosem může jezdit každej vožralej jézédák. No zaco chtěj stávkovat, když dráhy ekonomicky připomínaj kýbl bez dna, věčně to jezdí špinavý a pozdě a to co eště nestihli pořádně zašpinit (pendolíno) pro změnu jezdí jen ve středu a v květnu..
0/0
23.2.2006 22:58

Jiřik

Re: ...
áááááá... inteligent se vyjádřil....
všechny havárie mají na svědomí strojvůdci, na přejezdech leží vina taky na nich (protože Maca29 je takovej mačo, že by ten vlak dokázal před tím bavorákem pět merů přžed sebou určitě zastavit) a nepřizpůsobují rychlost soupravy stavu a povaze vozovky...
jestli jsi to myslel vážně, tak jsi blboun...
0/0
24.2.2006 6:30

maca29

Re: Re: ...
http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A060220_090921_krimi_cen http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A060216_083311_domaci_cen http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A060214_115119_krimi_jba http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A060212_085817_domaci_mad Stačí, nebo sem blboun? :-)))
0/0
26.2.2006 18:39

sik_1952

To je příprava na nové ROH
Kousek po kousku, návrh po návrhu, změna po změně a budeme mít jednotné odbory, jejichž jednotu bude přikázáno střežit jako oko v hlavě. A kdo se nepofideluje, bude castrován.
0/0
23.2.2006 21:54

Touch

Kam čert nemůže...
...tam nastrčí poslance. Kdo jim to nakukal, dát tam takovou změnu?
0/0
23.2.2006 20:32

dcvojta

Ať stávkujou klidně celej den
Ať stávkujou klidně celej den, alespoň se nedostanu do školy.
0/0
23.2.2006 18:27

poiuz

Re: Ať stávkujou klidně celej den
Do školy půjdeš pěkně po svejch, parchante jeden...
0/0
23.2.2006 18:32

zapvit

Re: Ať stávkujou klidně celej den
Pěkně po svých přesně tak
0/0
23.2.2006 19:24

Admin.

Návrh všeobecně přijatelného kompromisu
, Nejprve fakta: tržby drah z osobní přepravy jsou ročně kolem 5i miliard, osobní náklady na zaměstnance 20 miliard. Většina zaměstnanců drah pracuje v osobní dopravě, většinu výnosů (několikanásobek výnosů z osobní dopravy) produkuje nákladní doprava, zejména velkoobjemová přeprava. Navrhuji tedy železničářům přidat 20% a 70% jich vyhodit - nejsou to jistě žádní blbci, ale kvalifikovaní lidé, takže si nejen najdou dobře pracenou práci, ale zároveň se uleví jejich těžce zkoušeným čivům. Zrušit osobní přepravu na všech tratích, vyjma koridorů a těch míst, kde budou obce/kraje ochotny dotovat nejen provozní, ale i investiční výdaje. Duška navrhuji korunovat císařem galaxie s trůnním místem vodní elektrárnou v Jaroměři. Vláda by mohla k propagaci tohoto potentáta uvolnit pár set milionů korun, určitě to vyjde levněji, než je prohazovat přes české dráhy na takové stavby budoucnosti jakými mají být posunutí brněnského hlavního a pražského Masarykova nádraží o pár set metrů směrem z centra
0/0
23.2.2006 18:11

Max-IP

Re: Návrh všeobecně přijatelného kompromisu
Co do toho montuješ Duška a všechny železničáře? Na elitu si tu hrajou akorát fírové se svými extraodbory. Chtějí ukázat, že oni jsou na drázi důležitější než lampárna a že bez nich se nehne kolo. Jenže takhle by se mohli šprajcovat i další složky (zabezpečovací, ebergetika atd.) a jsme u lámání pověstných Svatoplukových prutů.
0/0
23.2.2006 20:32

poiuz

Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
ostatní mají tak trochu za póvl. On si taky do mašiny nemůže jít sednout kdejakej mamrd nebo vohnout, jen si vemte toho blba Koloťuka....
0/0
23.2.2006 18:07

SRUTIC

Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
co to meles jaka slechta sam jsem s vlaky jezdil, tak nemel nesmysly
0/0
23.2.2006 18:09

poiuz

Re: Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
Můj strejda jezdil s párou a byl ostrej jako břitva. Sám jsem byl svědkem toho, jak mu pomocník (strojník?) přišel do práce neoholený. Musel z mašiny dolů, oholit se, a pak mohl nastoupit šichtu. Že prý, když se zapomněl oholit, tak může taky zapomenout udělat něco podstatného na stroji. Jó to byla jiná doba, tehdy byl mašinfíra pán...
0/0
23.2.2006 18:24

poiuz

Re: Re: Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
Jo a ještě si vzpomínám, že nějak neměl rád rudý. Když jsme projeli kolem nějaké orezavělé fabriky, odplivl si z okýnka a dodával - Vidíš je, zkurwený komunisty!! A nejvíc ho vytáčeli jezeďáci se stroji, zaparkovanými uprostřed pole a ponechanými na pospas povětří. To pak lehce brunátněl...
0/0
23.2.2006 18:30

Admin.

Re: Re: Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
, Nojo a to ještě můžeš bejt rád, že strejček nedopad hůř. To víš, oxid uhelnatý, to je svinstvo. :-)
0/0
23.2.2006 18:30

Max-IP

Re: Re: Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
A vlak čekal, až se topič oholí. Pak nemaj bejt zpoždění.
0/0
23.2.2006 20:43

Max-IP

Re: Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
Mě stačil tvůj předchozí příspěvek, akademiku. Myslím ten, co bys chtěl všechny lidi nacpat do plechovak na duších a nespočítáš si, kolik jich denně jezdí vlaky, který určitě nezejou prázdnotou, a nejen do práce, kolik nás rádo jezdí na vejlet a na vandr dráhou.
0/0
23.2.2006 20:53

Crash84

Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
Jaká šlechta? Strojvůdce si bez signalistů a výpravčích ani neškrtn a může si jezdit tak akorát po stanici mezi návěstidlama když má všude stůj. Neexistujou žádná více či méně významní pracovníci v provozu, rozdíl je pouze v odpovědnosti, nikoliv ve významnosti.
0/0
23.2.2006 18:40

maca29

Re: Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ...
Přiznejme si, že strojvůdci jsou na dráze šlechta, ... (poiuz, , 23.02.2006 18:07 ) vlákno | reagovat ... On si taky do mašiny nemůže jít sednout kdejakej mamrd nebo vohnout, jen si vemte toho blba Koloťuka.... Anebo Grosse :-)))
0/0
23.2.2006 22:39

SRUTIC

UZ ZASE
Pani strojvudci stavkujte si treba mesic drahou jezdej stejne jen duchodci, sami nadrazaci, nebo socky co nemaj na auto. Nehrajte si na inteligenty srovnavajici se s piloty letadel, protoze jezdit s vlakem muze po par dnech vycviku i cvicena opice.
0/0
23.2.2006 18:06

poiuz

Re: UZ ZASE
Kup si vláček PIKO a vyzkoušej si to....  
0/0
23.2.2006 18:08

SRUTIC

Re: Re: UZ ZASE
opakuji s vlaky jsem jezdil, ale strejdove s 15 dioptriema v duchodovym veku co jezdili jeste na parach si pevne drzeli svoje fleky, tak jsem si radsi udelal vejsku a dnes jsem rad, ze s CD nemam nic spolecnyho.
0/0
23.2.2006 18:12

poiuz

Re: Re: Re: UZ ZASE
Že tys absolvoval západočeskou univerzitu a jsi doktor práv???
0/0
23.2.2006 18:17

SRUTIC

Re: Re: Re: Re: UZ ZASE
S panem kolotukem nemam nic spolecnyho
0/0
23.2.2006 18:20

Max-IP

Re: UZ ZASE
A ty si žvejkej svoje moudra do hajzlmísy, když k tomu nemáš co říct.
0/0
23.2.2006 18:12

SRUTIC

Re: Re: UZ ZASE
no hlavne ze ty jsi nas poucil maxiku
0/0
23.2.2006 18:13

ss44

To je zajímavé
když stávkují,úředníci,lékárníci,učitelé a podobné profese to se může národ podělat jak je podporuje,ale když chce stávkovat profese která vytváří národní důchod,tak nám smrdí ti všiváčtí dělníci.(viz.anketa o podpoře stávky)Jsme humus a ne národ.
0/0
23.2.2006 17:45

wxw007

Re: To je zajímavé
Přesně tak,lékárník zavře lékárnu a to není vydírání?Lékárník stávkou bojuje za vyšší zisk,mašinfíra pouze za možnost kolektivně vyjednávat.
0/0
23.2.2006 17:55

flexaretista

Re: To je zajímavé
Rád bych se zeptal, kdo je ten národ?
 
lékárníci hrabali vždycky pod sebe. Jejich požadavky jsou nepřiměřené. Co na tom osobně odsuzuji, je fakt, že Paroubek s Rathem mění  jablka s hruškama a snaží se nakecat, že ty jejich profity rovná se jejich tržby.
 
úředníci jsou vši největší a kdyby jich nebylo, státní zřízení by se nerozbilo.
 
učitelé jsou pro mne po těch letech, kdy mám matku učitelku, ztělesněním skupiny lidí, která si zaslouží to, co teď má. Ono těch cca 125% národního platového průměru není zrovna málo oproti obyčejným dělňasům.
 
Za jaké národohospodářsky významné hodnoty, kromě přesně změřitelného zpoždění, můžeme vděčit strojvůdcům? Nákladní železniční doprava je na ústupu kvůli vysokým nákladům, osobní je neúměrně drahá pro objednatele.
 
Nemám nic proti dělnickým profesím, naopak si jich vážím. Ale v porovnání s nimi mají na dráze ještě pořád dost značn
0/0
23.2.2006 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.