Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČEZ rekordně vydělal, má největší zisk v Česku

Energetická skupina ČEZ se v roce 2005 stala nejziskovější firmou v Česku. Její čistý zisk se oproti předchozímu roku zvýšil o 70 procent na 17,6 miliardy korun. Firma zveřejnila výsledky v úterý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VláďaK

CEZ
Tak a cena el.energie je pro občany v ČR nesmyslně vysoká.Asi,aby ty nemakačenka a příživové ve vedení měli více nabité a plné kapsy na úkor spotřebitelů.
0/0
28.2.2006 20:06

Shal

Re: CEZ
No myslím, že kdyby byli ve vedení nemakačenka, tak by žádné zisky nebyly. Ve vedení Čezu jsou opravdoví odborníci a profesionálové, kteří využívají bezkonkurenčního prostředí - které jim zajišťuje stát. To znamená, že stát a ne Čez je aktivně zodpovědný za cenu energií.
0/0
28.2.2006 21:52

rojko

CEZ
Jedine co bych chtel vedet , proc ma CEZ vsude reklamy.Copak ja si muzu koupit elektrinu nekde jinde.Jinak  nadherny socialisticky monopol.
Co jsme si zvolili to tam mame.
 
0/0
28.2.2006 19:19

Frkauferen

Zlodějostát nabírá nové tempo
Jen ať se to tady všechno jednou provždy ukradne.Alespoň zlodějostát nahradí zlodejozloděj.
0/0
28.2.2006 14:55

Zdeny

ČEZ nemá ani na dopis !!!
Je s podivem, že společnost ČEZ (resp. skupina ČEZ), která má takový zisk, nemá ani na dopis.
 
Proč nás nikdo neinformoval o zdražení elektřiny od 1.1. ??? (např. dopisem). Nikdo nám neoznámil kolik to zdražení vlastně je. Kolik bude nízký tarif, vysoký tarif, paušál, atd.
 
V lednu jenom přišel líbivý dopis, že se ČEZ rozdělil na Prodej, Distribuce a bla, bla ... A že se nás to v podstatě netýká, protože nám dál bude chodit jedna faktura na všechno. Jo a taky tam stálo, že si můžeme vybrat dodavatele elektřiny, ... ha, ha.
 
O zdražení ani slovo !!!! To považuju za velkej podraz ČEZu a měl by se tím někdo zabývat. Ale státe, dej pokutu státní společnosti.
Až nedávno jsem z ČEZu vymámil, kolik vlastně to zdražení bude. Ale šlo jim to ztuha.
 
0/0
28.2.2006 13:38

Kropáč

Re: ČEZ nemá ani na dopis !!!
Nemá na dopis, zato má na zbytečné reklamy. Informace o ceně za kWh jsou prakticky nezjistitelné - až ve vyúčtování. Ten dopis jsem dostal také a také mě pobouřilo, že jako smluvní partner ČEZu se nedozvím o změně ceny (pomíjím informace v médiích, že cena vzroste v průměru o xx%) a nemám možnost se dovědět, kolik skutečně zaplatím. Vadí mi to mj. proto, že si v počítači týdně sleduji spotřebu a cenu energií. Ale není to jen ČEZ, s plynem je to totéž v jiném provedení. .
0/0
1.3.2006 8:05

Pavel

Ať má klidně 100 miliard,
když si je vydělá v normálních podmínkách. Kde má u nás konkurenci? Nikde. Prostě si diktuje ceny a zkouší, co ještě vydržíme. Co si za energii řekne, to mu stát posvětí. Aby ne, když přeci daně jdou do státní kasy a čím víc ČEZ lidi odře, tím víc se erár napakuje... A ceny v zahraničí ať sem netahá - vyrábí tady, s našima lidma, za naše platy, za naše náklady...ne za světové.
0/0
28.2.2006 12:48

Klemix

Re: Ať má klidně 100 miliard,
tak postav elektrárnu, natáhni dráty a konkuruj. Kdo ti brání?
0/0
28.2.2006 12:53

Plesard

Re: Re: Ať má klidně 100 miliard,
Úžasná úvaha....
0/0
28.2.2006 12:54

Mario 66

Re: Re: Ať má klidně 100 miliard,
Z vlastnich nebo statnich, resp. nas vsech? Takovej Temelin byl urcite stavenej z penez CEZu:-)
0/0
28.2.2006 13:57

melkor

Re: Re: Re: Ať má klidně 100 miliard,
Ano, byl! At si zeleni bezmozci rikaji, co chteji ...
0/0
28.2.2006 17:10

Kropáč

Re: Re: Re: Re: Ať má klidně 100 miliard,
K tomu Temelínu. Před postavením byla diskuze, jestli ho vůbec stavět, jedním z argumentů bylo omezení provozu uhelných elektráren, zlepšení životního prostředí a předpokládaný nárůst spotřeby elektrické energie. Nic z toho se nestalo, těžba hnědého uhlí pro elektrárny v severních Čechách se má rozšiřovat, nadbytek energie vyvážíme za směšnou cenu i těm "bezmocným" Zeleným v Německu a Rakousku. Všichni ovšem platíme tu "správnou" cenu za kWh v ČR.
0/0
1.3.2006 8:23

Konstrukter

Re: Ať má klidně 100 miliard,
1) ceny jsou u nás srovnatelné, nebo nižší než ve srovnatelných zemích (Polsko, Maďarsko, Slovensko)
2) podíl na výrobě el. energie největšího výrobce je u nás 60%, většina evropských zemí má tento podíl vyšší.
0/0
28.2.2006 13:10

Kropáč

Re: Re: Ať má klidně 100 miliard,
Mohl byste uvést cenu za 1 kWh i v zemích údajně nesrovnatelných, např. Německo, Rakousko, Francie, v   EUR za kWh? Cenu za 1 kWh v USA a Kanadě, v USD? A cenu 1 kWh Ústeckém kraji?
Zvlášť poslední informaci velmi uvítám.
 
 
 
 
 
 
 
 
           
0/0
1.3.2006 8:40

Klemix

absolutní výše zisku?
Jaký má význam absolutní výše zisku? nemělo by se to poměřovat k nějaké základně, například k velikosti aktiv? Když budu mít podnik s majetkem 10 bilionů, tak zisk 17,6 mld je směšně nízkej, naopak pokud bude majetek 50 mld, tak je docela slušnej.
0/0
28.2.2006 12:31

phenomenon

Re: absolutní výše zisku?
význam to má ten, že to správně namíchne některé závistivé individua a začne se ve velkém nadávat, jaký je ten ČEZ ohavný monopol (o monopolu bych mluvil asi tak maximálně v souvislosti s přenosovou soustavou...) a jak se jenom zdražuje a jak to celkově stojí za ho.no; jinak pokud se podíváš na nějaký serióznější finanční web, tak tam se mluví o Y/Y změně zisku a o jednostlivých složkách - provozní zisk, finanční, dále marže apod...
0/0
28.2.2006 12:45

phenomenon

Re: Re: absolutní výše zisku?
jedine co se tak da CEZu vytknout jsou opce nekterym nejmenovanym clenum dozorci rady, kteri delaji plusminus velke kulove a dostavaji bohatyrske odmeny prave ve forme akcii/opci na akcie. To podle me poskozuje firmu (snizuje zisk), takze byt nejakym vetsim akcionarem, tak v tom udelam trochu vitr... I kdyz dokud bude majoritu drzet stat, taxe asi nic nezmeni...
0/0
28.2.2006 12:51

Datel

Ja bych taky chtel...
..aby mi vlada odklepnula nejaky ten monopulek.. at mi vsici musej prispet na nejaky ten rekordni zisk.. pekne prosiiim ;-)
0/0
28.2.2006 12:20

Totedyne

Re: Ja bych taky chtel...
, Není problém, kup si akcie ČEZu nebo RWE.
0/0
28.2.2006 15:30

Datel

Re: Re: Ja bych taky chtel...
Vy mi nerozumite, ja nechci dat svoje penize do nejake loterie. Ja chci monopol, tedy jisty prijem, jehoz vyse je vicemene zavisla na me libovuli.
Do CEZu davam pravidelne uz tak dost penez, jeste abych jim zveda cenu na burze, pche...
0/0
28.2.2006 21:23

bobo

nechápu
Tak už nevím . Ceny ropy a zemního plynu které dovážíme asi nemáme moc možnost ovlivnit , ale elektřinu ? Postavil se Temelín a to za peníze nás všech ( to si asi ČEZ nezainvestoval ) a co se děje rok co rok ? ZDRAŽOVÁNÍ
Letos 17,6 tak jim to fešákům zvedneme ať je za rok 20. Já to nechápu , jetli mě to můžete někdo vysvětlit tak budu jedině RATH
0/0
28.2.2006 12:07

Klemix

Re: nechápu
pán je komunista?
0/0
28.2.2006 12:32

bobo

Re: Re: nechápu
Ne nejsem. Jenom to nechápu . Jestli je cena elektrické energie navyšována s odůvodněním , že musíme srovnat cenu s cenou EU tak proč jsme tedy ten Temelín stavěli ? Můžeme nakupovat ze zahraničí za stejné nebo o málo větší ceny než teď a mohli jsme si ušetřit 100 miliard + protesty některých zahraničních zemí .
0/0
28.2.2006 13:04

Sip

Re: Re: Re: nechápu
0/0
28.2.2006 13:11

melkor

Re: nechápu
"Postavl se Temelín a to za peníze nás všech ( to s as ČEZ nezanvestoval )" A tuhle kravnu jste sebral kde?
0/0
28.2.2006 17:08

Tom-77

Ten kdo
koupil akcie ČEZu 2 roky zpátky a dnes prodál tak se mám pěkně.....
0/0
28.2.2006 11:56

Zikmund

Re: Ten kdo
Hloupý ten, kdo nebere peníze ležící na zemi. Ale nožičky nemají, že by přiběhly...
0/0
28.2.2006 12:02

Konstrukter

Ceny jsou v pořádku.
Ceny elektrické energie v ČR jsou srovnatelné s cenami v Polsku a jsou mnohem nižší než v Maďarsku (o 10%) a především na Slovensku (o 35%). O cenách v západních zemích ani nemluvě.
0/0
28.2.2006 11:48

PPP

Re: Ceny jsou v pořádku.
Liskni si!!! Podívej se na ceny v Číně a potom mluv! Co tu pořád srovnáváte za pi..... Jako že všude v Evropě stát ojebává vlastní lidi? Co tu porovnáváš se západem? Vždyť spousta zařízení se dnes ještě používá z dob socialismu a nemusel nikdo vynaložit takové prostředky, které by museli vynaložit nyní. Neřeknu kdyby začali na zelené louce od píky.
0/0
28.2.2006 12:29

Konstrukter

Re: Re: Ceny jsou v pořádku.
Právě proto srovnávám s Polskem, Maďarskem a Slovenskem. A srovnávám z jediného důvodu, Polsko má naprosto rozdrobenou energetiku a ceny mají stejné jako my, Slovensko má oddělenou distribuci a výrobu, vše v zahraničním vlastnictví a ceny má mnohem vyšší než my. A co z toho plyne? Ať děláš co děláš energie prostě zdražuje, protože zdražují základní energetické suroviny.
0/0
28.2.2006 13:14

RAT

Re: Re: Re: Ceny jsou v pořádku.
Ty bambulo, kdyby jim zdrazovaly "základní energetické suroviny", tak by jim nesel nahoru zisk!!!
0/0
28.2.2006 14:01

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Ceny jsou v pořádku.
Laskavě si zjisti vývoj ceny uhlí za poslední roky a pak někomu říkej bambulo blbče.
0/0
28.2.2006 14:04

tom

Re: Re: Re: Re: Ceny jsou v pořádku.
A uran taky šel za opseldní 2 roky na trojnásobek...
0/0
28.2.2006 22:35

VitaminS

Re: Ceny jsou v pořádku.
Uplně mimo mísu. Nevšim jsem si, že by ČEZ platit dolům evropské ceny za t uhlí, že by pracovníci na všech pozicích (nemyslím pár nejvyšších) měli evropskou mzdu, že by za ukládání popela apod. platili evropskou cenu, takže nevidím důvod, proč by měa elektřina stát totik, co na západě.
0/0
28.2.2006 13:21

Konstrukter

Re: Re: Ceny jsou v pořádku.
A o tom ve svém příspěvku píšu, že elektřina je u nás levnější než na západě. Dokonce je levnější, než na Slovensku, nebo v Maďarsku.
A co se týče cen uhlí, tak ty se řídí uplně něčím jiným než tím kdo a kde je vykope.
0/0
28.2.2006 14:04

VitaminS

Re: Re: Re: Ceny jsou v pořádku.
Pardon, měla to být rekace na jiný příspěvek.
0/0
28.2.2006 14:25

Zikmund

jen tak dal
Akcie rostou permanentne, jen tak dal. Kdo tu breci kvuli cene elektriny, tak at si koupi par kousku a necha kvasit. Za 9mesicu udelal CEZ 100%, takze neni moc co resit.
0/0
28.2.2006 11:08

buhvol

Re: jen tak dal
Ano, udělal... ještě udělá 20 % - dostane se na 1000 Kč, ale pak konec. Neporostou. Nicméně dividendy :-))
0/0
28.2.2006 11:56

..*.. Mc Donald ..*..

HMMMMMMMMMMMMM.....
... jinými slovy už se moc těšíme na PŘEDRAŽENÉ složenky za elektřinu    
0/0
28.2.2006 10:36

Okap

Re: HMMMMMMMMMMMMM.....
Ty jsi ale ošklivě nepřející. Z čeho by si pak chudáčci manažeři vypláceli odměny
Jenom víc a houšť složenek
0/0
28.2.2006 10:49

Christo

Hura
At zije CEZ!
0/0
28.2.2006 10:33

Anonymous

Cena elektřiny
Vypadá to tak, že cena elektřiny u nás je na takové úrovni, že ji nemá cenu u nás prodávat a vše vyvážet za hranice. Zvláště Ti, co mají přímotopy, řeší při letošní zimě Hamletovu otázku.
0/0
28.2.2006 10:32

VitaminS

Re: Cena elektřiny
Myslim si, že kdo si po letošní zimě nechá přímotopy je buď milionář nebo cvok.
0/0
28.2.2006 13:22

Karel

Pochvala
Čez zvyšuje své zisky no to je skvělé.
Část těchto zisků dostanou manažeři Čezu a část stát a až budou mít málo tak zase zvednou cenu elektřiny. Je mi z toho na zvracení jak nás okrádají, aby měli víc a víc do vlastních kapes.
0/0
28.2.2006 10:13

Richmond

Re: Pochvala
Jak říkával Kostolányi: "Nelíbí se Vám zisky nějaké společnosti? Kupte si jejich akcie".
0/0
28.2.2006 10:39

erben3

.
Takže by už snad konečně zlevnili elektřinu? ... Jéžiš co to plácám?
0/0
28.2.2006 10:06

Biboo

Re: .
No to teda placas kraviny:) Proc by to delali? Naopak aby rostl jejich zisk dal a dal do nebeskych vysin, musi rust i ceny uplne stejne...
0/0
28.2.2006 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.