Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový šéf Makra chce zachránit večerky

Velkoobchodům Makro se dosud v Česku dařilo jako žádnému jinému obchodnímu řetězci. Loni jim však poprvé klesly tržby. Nový šéf Martin Dlouhý proto chystá mohutný útok, aby dobyl ztracené pozice a získal nové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cipísek

dobÝvat
...Dlouhý proto chystá mohutný útok, aby dobyl ztracené pozice ...
Makro považuji za nejhorší obchod u nás, bojím se koupit nějaké průmyslové zboží, protože téměř vždy reklamuji, takže už kupuji jen potraviny nebo zboží, které bych mohl koupit i jinde. Většinu oblečení (i boty) snad vozí z nějakých frců ze západu, co by tam nikdo nekoupil atd. Pivo už nekupuju, protože vozit lahve někam na druhou stranu obchodu je ztráta času. ... o přístupu k zákazníkovi  ani nemluvím, nevím kdo má o koho stát, jestli zákazník o obchodníka nebo naopak?Jediné dobré je, že to mám blízko a zboží se dá vrátit.
0/0
21.3.2006 8:20

polibtesi

.
nyní už jen cenový shit
0/0
20.3.2006 22:17

Johny

Fayn
Uz se moc tesim az z makra vypanou ti, co jen cuci, pletou se pod nohy a nic nekoupi
0/0
20.3.2006 9:27

jmx

Značka jako každá jiná
Pakliže by někteří diskutující dříve než tu něco plácnou vzali do ruky dva druhy stejného zboží s tím, že jedno má značku Aro tak by zjistili, že se jedná složením nejen o stejnou kvalitu jako u jiných výrobků toho druhu, ale mnohdy i o stejného výrobce, který do jiných obchodů dodává to samé zboží pod svým výrobním názvem. Aro je značka pro zboží s běžnou kvalitou a ta nízká cena je dána tím, že má výrobce garantovaný předem nasmlouvaný odběr v rámci síte Makro/Metro. Pokud tu chce někdo zboží vyšší kvality tak může zvolit také firemní značku Metro Quality (tu nakupují zejména hoteliéři). Pokud vím tak své značky používá více řetězců a je to úspěšný trend dnešní doby. 
0/0
20.3.2006 6:44

Al-neser

Re: Značka jako každá jiná
Výrobce je možná stejný a fabrika taky, ale je otázkou co se skutečně do těch flašek, plechovek apod. vůbec rve. Je všeobecně známo, že výrobci, pokud vyrábějí neznačkové výrobky pro řetězce, tak použijí jiné suroviny ( méně kvalitní ), případně je nahradí Ečkama. Rozhodně není pravda, že je to stejná kvalita.
0/0
20.3.2006 10:30

Tacud

Re: Značka jako každá jiná

ARO výrobky nejsou dobrý. Párkrát jsem si koupil nějaké pistácie a nedaly se jíst, byly nějaký napůl plesnivý nebo hořký. Neříkám že i mezi ostatními výrobky (ne ARO) nenajdete nekvalitní. Ale to že jsou hnusný i některý ostatní, nic nemění na tom že je hnusný i to ARO.

0/0
25.4.2006 13:43

ouagadougou

Co je to ARO?
Aro je vlastní značka naší společnosti (rozuměj Makro), speciálně vyvinutá především pro naše zákazníky, kteří se zabývají dalším prodejem zboží. Aro zaručuje našim zákazníkům dobrou kvalitu za nejnižší možnou cenu. Zboží je baleno právě s ohledem na další prodej.
0/0
20.3.2006 1:58

Tacud

Re: Co je to ARO?

Takovéhle výrobky, u krerých se maximálně tlačí dolů cena, kromě toho že díky podřadným surovinám a náhražkám škodí zdraví, škodí také životnímu prostředí. Výrobce si zpravidla neláme hlavu jak byly potraviny vyrobeny, zajímá ho pouze cena. Tím tlačí zemědělce k používání různých chemikálíí, a třeba u chovu drůbeže i k velmi krutému zacházení se zvířaty. To je ale firmám, typu macro, nebo McDonald samožřejmě jedno, protože jim ti jsou v první řadě posedlí tím jak co nejvíc expandovat. O to udělat něco užitečného nebo hezkého jim jde až dlouho po tom, a to jen v případě že se to vyplatí.

0/0
25.4.2006 13:51

Zuzana

:))
Velká success story:)) A proč ne rovnou "big success story"? Ušetřil byste dvě písmenka a byl byste ještě světovější, Mr. Dlouhy
0/0
19.3.2006 18:58

Vlad

Makro = Bazar
Z Makra se stal prachobyčejný bazar. Každy koho znám, tak musel zboži z Makra reklamovat. No a ceny, ty jsou vyšší než v okolních hypermarketech. K tomu připočítám nevhodné chování vůči zákazníkům.
0/0
17.3.2006 17:11

Uzovka12

Re: Makro = Bazar
Souhlasím taky jsem tam proto přestal chodit. Na Čerňáku mi to tam navíc smrdí...
0/0
20.3.2006 13:24

adam

Re: Makro = Bazar
Musím jenom souhlasit!
0/0
20.3.2006 20:47

jakub

prodej v cechach je o cene ne o sluzbe
makro je v teto podobe na ustupu protoze politika kartickoveho systemu je nakonec jen komplikaci ktera uz neprinasi potrebne vyhody.. a jestlize sef kolosu ktery funguje na nizke cene zacne mluvit o tom ze cena neni nejdulezitejsi... tak je to cesta do pekel.. tise prevezme jeji roli lidl a dalsi jsou levni a nepotrebuji zadne smlouvy,karticky a pod...  navic je makro v obchodnim rejstriku vedeno jako maloobchod... takze karticky jsou jen takova psychologicka hra.... 
0/0
17.3.2006 16:22

Jerry

Proc k malemu obchodniku
V okamziku, kdyz uvidim u sveho oblibeneho obchodnicka v regalech plechovky s napisem Aro, tak u me skoncil. Kdyz budu chtit low-end potraviny, muzu si prece zajet do hnusne hypernovy.
0/0
17.3.2006 13:38

Pitrs

Re: Proc k malemu obchodniku
Když bůh naděloval rozum,tak ty jsi chyběl.ARO není podřadné zboží.
0/0
17.3.2006 14:03

TrueRobos

Re: Re: Proc k malemu obchodniku
Asi má prostě jinou představu o tom, co je "kvalitní zboží". Já taky - a neshodnu se na tom s prodavačkou ve večerce, která má vskutku jen nouzové potraviny (copak je to za salám - jsou to bílkoviny a tuk, ale bůh suď, jestli to je opravdu maso????) Někomu to stačí. Možná to není ani škodlivé.
0/0
17.3.2006 16:49

EdMan

Re: Re: Proc k malemu obchodniku
Zato když bůh naděloval blbost tak jsi byl několikrát pro nášup, co?
0/0
17.3.2006 17:01

pocukrované čipsy s marmeládou

ajg-
Jsem machr to ještě nevíte hohoho  afLGFŮ  chachá smrdíte a mooooooooc to byl ftip hehé všechny vás prokleju nepíšící tužkou  ahg-laůoi nesmrďte fuj fuj fuj  padejte do odpadu vy fracci líní máte štěstí, že jsem tu já vidláci hgůiasdl prd prd prd 3 prdy chachachacha
0/0
16.3.2006 20:42

malaloginka

Večerka
0/0
16.3.2006 20:38

Burakin

Rychle něco kupte nebo sem dejte kartu
Taky tak trochu jsem kolega. A Naprosto!!! s Vami souhlasím. Jaký humbuk bude ještě kolem pokladních systémů. To se nasmějeme. Poplatíme zamestnancům nemocenské atd. Chápu nejsme perspektivní voliči ČSSD/KSČM A kdo to zaplatí ty nesmysly.Všichni.
A Makro by si mělo uvědomit, jestli je velkoobchod pro maloobchodníky a nebo další hypermarket kde se obchodníci budou potkávat se svými zákazníky. a zákaznickým odpadem, který jim tam aspoň občas něco štípne
0/0
16.3.2006 19:44

GOSD

legracni Makro
, Novy sef MAKRA me docela pobavil.Makro neni v nicem lepsi nez ostatni markety,spise naopakat.Tak si karticky strci nekam.
0/0
16.3.2006 16:48

Děsběs

Jsem z těch, kterým možná seberou kartu...
Nakupuji v MAakru jen občas a spíš do těch tisíc ekorun... byly ale časy, kdy jsem tam jezdil mnohem častěji a utrácel mnohem více... Důvod? Ceny v Makru a okolních supermarketech ve Stodůlkách a Zličíně jsou už prakticky srovnatelné, zejména u základních potravin... pro srovnání: Mléko v Makru 14,50 s DPH, v hypernově 13,50. Mattoni neochucená v Makru 13 Kč, v Hypernově rovněž! Takže kromě občasných nákupů jednorázových dětských plen a ubrousků (ty jediné jsou tam skutečně výrazně levnější) se mi do Makra nevyplatí jezdit! Další výhodou je snad už jen to, že tam nenarazíte na zákazníky z řad bezdomovců a asfaltů-kapsářů jako třeba v Carrefouru u Anděla....
0/0
16.3.2006 13:19

Josef

Re: Jsem z těch, kterým možná seberou kartu...
naprostý souhlas, a až se makro zbaví těch 30 % neaktivních tak je  nevytrhnou  ani večerky a hotely na které dneska sází  
0/0
21.3.2006 8:07

ro16ck

Hypotetický příklad
Odbourám 300 000 zákazníků po 1 000Kč = 300 mil prodeje.Na každém prodeji mám marži 2% (a to jsem hodně při zemi) Takže jsem tím, že jsem těm 300tis. zákazníkům sebral karty si snížil tržby o .....  6 melounů. A to při úplně stejných provozních nákladech (nepředpokládám, že by Makro vyhodilo část ochranky, snížilo počet manipulant a pokladních, nebo nedejbože sales managerů  
0/0
16.3.2006 6:57

nelde

Re: Hypotetický příklad
Opravdu hypotetický. Protože to znamená práci pokladních, zaplnění parkovišť a plný obchod lidí, kteří odrazují jiné. A navíc jenom zasílání letáků na adresu jednoho zákazníka je přinejmenším 130,- (pod 5,- za obálku to nestáhnou, plošná distribuce do schránek je něco jiného). Nemluvě o ceně za vytištění. Takže zákazník, který jim nedá vydělat aspoň 250,- ročně je pro ně ztrátový. Ta marže bude větší, nicméně přes 10% v průměru nepůjde (malí zákazníci často kupují akčí výrobky, kde je rabat ještě menší). Pokud zavedou tohle pravidlo, tak si možná zmenší obrat, ale sníží se ztráty z neperspektivních zákazníků. Na jejich místě bych to ale řešil tak, že bych nebral registraci, ale přestal bych posílat všechny letáky - dělal bych pro ně jen speciální akce.
0/0
16.3.2006 12:06

Josef

Re: Re: Hypotetický příklad
na letáky do schránky jim v době internetu kašlu,ale jinak dobrá myšlenka
0/0
21.3.2006 8:10

mikim7777

Chápu
že se společnost chce zbavit neaktivních tedy i neperspektivních obchoních partnerů, ale na druhou stranu by si měl pan manažer položit otázku proč si cca 300 000 lidí tu kartičku vyřídilo, a proč už u něj nenakupují, těch důvodů může být mnoho a věřím, že minimálně několik desítek by mělo vést ke změnám v celkem zkostnatělém systému makro nakupování, který se za posledních x let, až na pár kosmetických úprav, nezměnil
0/0
15.3.2006 10:43

japanic

Re: Chápu
Taky si myslím, že ten odliv zákazníků je v něčem jiném, než že by se jim Makro přestalo "líbit". Nechápu, že se panu ředitelu velkoobchodu nelíbí zdůrazňování ceny. Ale já mám zkušenost, že 1 litr Fernetu v Makru stojí 220,- Kč a v Kauflandu ten stejný Fernet stojí jen 195,- Kč. Tak co chce pan ředitel zdůrazňovat, když ne cenu?  Přece nebude mluvit o mužích a jejich dnech :-). V Ústí nad Labem a jeho okolí spousta lidí raději nechá kartu propadnout, protože je to velkoobchod za maloobchodní ceny.
0/0
16.3.2006 0:40

Josef

Re: Re: Chápu
no třeba je to Metro Quality
0/0
21.3.2006 8:13

Pavla

Aro
Jestli budou malé krámky prodávat hlavně výrobky řady Aro, tak je to spíš zničí. Koupila jsem si ve večerce z nouze Aro majonézu, protože Hellmans neměli a když jsem ji ochutnala, tak jsem ji radši vyhodila.
0/0
15.3.2006 10:21

ouagadougou

Re: Aro
musím potvrdit - značka aro, záruka nepoživatelnosti. kdo to vlastně vyrábí, proč a co jsme mu udělali?
0/0
15.3.2006 15:35

aaaaaa

Jenom bych novému řediteli
připomenul jedno staré přísloví "Stokrát otočená koruna je lepší než jednou otočená padesátka."
0/0
15.3.2006 1:10

Zuzana

Re: Jenom bych novému řediteli
Záleží na tom, jestli ji otáčíte, nebo zda vám není otočena...
0/0
19.3.2006 19:01

Malý podnikatel

Makro a jak dál ?
No  tržby  jim  půjdou  stejně  dolů !   
Protože  vládní  politika  vůči  živnostníkům / makro  je  zřízeno  pro  ně /, je  zcela  zřejmá  >>  zničující  
Takže , dokud  se  toto  nezmění, může  být  šéfem  Makra  Petr  nebo  Pavel, a  je  jim  to  houby  platný
0/0
15.3.2006 1:06

Admin_

Re: Makro a jak dál ?
, Chytráku, nejde o žádnou vládní politiku. Kdyby v ČR existoval právní stav US, tak OSVČ "maloobchod/velkoobchod" zajdou taky. Jejich obrovský rozmach po listopadu 1989 souvisel se zkostnaťelostí podniků provozujících podstatně modernější supermarkety (samoobsluhy), s daňovými pobídkami (možná nulová účast na sociálním pojištění při 100%í možností čerpání z něj, nepřiměřeně nízké odvody na zdravotní pojištění). Nepodstatná nebyla nezkušenost výrobců a možnosti daňových a celních úniků (spotřební daň na alkoholu, cla)...
0/0
15.3.2006 16:40

Burakin

Re: Makro a jak dál ?
Taky tak trochu jsem kolega. A Naprosto!!! s Vami souhlasím. Jaký humbuk bude ještě kolem pokladních systémů. To se nasmějeme. Poplatíme zamestnancům nemocenské atd. Chápu nejsme perspektivní voliči ČSSD/KSČM A kdo to zaplatí ty nesmysly.Všichni.
A Makro by si mělo uvědomit, jestli je velkoobchod pro maloobchodníky a nebo další hypermarket kde se obchodníci budou potkávat se svými zákazníky. a zákaznickým odpadem, který jim tam aspoň občas něco štípne.
0/0
16.3.2006 19:40

holiday

jejda ten Merk je ale "namyšlenej buran"
jako parub
0/0
15.3.2006 0:39

holiday

tak nevím
ale vyřadit 300.000 potenciálních klientů jen proto, že půl roku nic nekoupili......ten je snad padlej na hlavu. Jakoby tím ti klienti někoho obtěžovali. Najali si borce, co je pošle do kytek.
0/0
15.3.2006 0:30

Admin_

Re: tak nevím
, To myslíte vážně? Makro už při vzniku vyřadilo potenciálních 9,1 milionů klientů jen proto, že se nezaregistrovali a/nebo nemají živnostenské oprávnění. Přesto mu těch zbylých 900 tisíc klientů (respektive část z nich) nese větší tržby, než má jakýkoliv retailový řetězec. Takže zase tak špatná strategie to patrně nebyla.
0/0
15.3.2006 16:46

Cokoladamilka

Benál
No doufam ze do toho jejich limitu se pocita benzin. Stejne tam nic jinyho nekupuju...a kdyz ne taky dobre, posledni dobou se mi ta jeho kvalita prilis nezda.
0/0
15.3.2006 0:21

ouvej

Re: Benál
asi to bude  ARO Quality
0/0
21.3.2006 8:15

Pavel

Zmeny v Makru
Tak jsem prelouskal vsechny prispevky a bohuzel 3/4 prispevku nechapu. Makro je proste (velko)obchod, majitel karticky uzavrel s Makrem obchodni smlouvu a je plne v kompetenci obou smluvnich stran obchodovani prerusit v pripade, ze se jim restane vyplacet. Kdyz to slusnou formou da vedet v dostatecnem predstihu, tak s tim nemuze mit nikdo problem. Jestli se jim to vyplati odehnat velku cast obchodnich partneru (byt tvorici velmi maly podil na trzbach) nebo ne je vec jina, ale to si zodpovi pan reditel svym nadrizenym/akcionarum. Makro neni zadna verejna sluzba, je to soukromy obchod. A vy pro nej nejste zakazniky, ale obchodnimi partnery, coz je ponekud rozdil, minimalne z pravniho hlediska. Takze plac nad cenami, prostredim, pristupem atd. je mozna pochopitelny, ale proste kdyz se vam to nelibi, tak tam nechodte
0/0
15.3.2006 0:01

jmx

Re: Zmeny v Makru
Taky jsem toho názoru.
0/0
15.3.2006 0:07

Jan

Re: Zmeny v Makru
No castecne souhlasim, ale to ze kartu zrusili dali vedet mesic po tom. A co se tyce osobnich dat, neni jaksi znamo co s nimi udelali po zruseni karty. Sam jsem nakupovaval v Makru dost, ale casem se jejich produkty nedali srovnavat se zavedenymi znackami. Navic smrad z hnijici zeleniny, nebo z ceho v jedny z provozoven mi docela odradil od dalsich nakupu. Ted mi to dodava jeden stredocesky velkoobchod a mozna i za lepsi cenu - navic si pro to nejezdim, coz je pro mne velka uspora. Makro se stane velkoobchodem pro sikmooky "podnikatele" ktery prodavaj jabka mezi pecivem a backorama, co neprodaj zpracujou v bufaci vedle prodejny. A to jsou presne typy zakazniku, kteri budou oslavovani jako VIP a budou mit zlatou kartu. Je to vec Makra co a komu chce prodavat, tak at si to uzijou.
0/0
15.3.2006 11:36

japanic

Re: Zmeny v Makru
No víš, Ty jsi asi zapomněl, že při tom uzavření smlouvy s Makrem jsi musel kartičku ke vstupu zaplatit, to nebyl od Makra dárek. A to stejné Makro si teď vymyslí, že když mu nebudeš nosit peníze, jak si řekne, tak Ti kartičku za 100,- Kč zruší. Tobě to fakt příjde normální? Jednou jsem kartu zapomněl doma a do Makra by mě pustili za vstup 50,- Kč. To je taky podle Tebe  normální obchodní vztah?
0/0
16.3.2006 0:50

Dan

Re: Re: Zmeny v Makru
Me jednou nechali vyvest ochrankou, protoze jsme sli na karticku tri misto dvou. Naprosto nepochopitelne. Od te doby si muzou svuj obchod i s kartickou strcit nekam.
0/0
17.3.2006 15:15

Pavel

na co si hrají?
Macro žádný VO není.O tom svědčí to že nemají žádnou VO politiku,prodají každému se ŽL.Nemají jakékoliv znalosti a informace o prodávaném zboží.Ceny na úrovni supermarketů,mnohdy výšší a podmíněné vícekusovým odběrem.Služby vcelku žádné-samoobslužný prodej nevalné úrovně.Zaměření na výprodejové a levné artikly levně nakoupit-draho prodat.Žádná komplexní .nabídka.např.elektronika.Oblbování zákazníků nepravdivými zavádějícími letáky-zboží z nich není často skladem již 1.den-účel nalákat zák. a prodat mu něco jiného s vyšším ziskem.Stačí se podívat na skladbu zákazníků,co vezou v košíku.Od ponožek přes lyže (na splátky!) přes žrádlo pro psa,maso,nápoje..atd.Já osobně jim tu kartičku klidně hodím na hlavu.
0/0
14.3.2006 23:56

Pavel

Re: na co si hrají?
Nemluvě o ponižujících kontrolách při vstupu i výstupu.Proč mě někdo nedovolí vstup s taškou s notebookem když na jejich parkovišti vesele vykrádají auta a proč mě někdo zdržuje,hrabe se mě v košíku aby se přesvědčil že jim pokladní nekradou a naúčtovali opravdu všechno.Opravdu čas se zamyslet pane šéfe McDonald
0/0
15.3.2006 0:02

jmx

Re: Re: na co si hrají?
Už to tu balo zmíněno, ale kontroly u východu už nejsou a pokud bys měl zlatou kartu tak si dveře otevíráš úplně sám a nikdo po tobě nic nechce. To je jedna z výhod proč je to VO a proč by se tam nemělo potulovat příliš mnoho nenakupujících sociálů
0/0
15.3.2006 0:12

alhambra

rušení karet
No, na jednu stranu mi to připadá celkem logické, když vezmu v potaz náklady za rozesílku a tisk katalogu pro zákazníky, kteří více než 3 měsíce v Makru nenakupovali. Být na straně Makra bych asi nejednal jinak. Na druhou stranu - znám procesy v Makru i z pohledu dodavatele a troufnu si říci, že celkem dobře. Naprasto překvapující je jejich neschopnost držet určitou úroveň prodeje (tím myslím mít na regálech alespoň Makromailové zboží, o zbylém sortimentu nemluvě). Totální binec v regálovkách, na každém metru regálu cedulka, "zboží není", zboží naházené bez ladu a skladu v regálech, fronty u kas, až na vyjímky ceny nic moc...nedivím se, že jim klesají tržby. Když se podívám jinam (např. Globus), kde vše šlape bez problémů a zákazník je opravdu pánem...není moc co řešit.
0/0
14.3.2006 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.