Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát prohrál arbitráž s Nomurou kvůli IPB

Stát podle informací MF DNES prohrál arbitráž s japonskou Nomurou. Ta podala na Českou republiku žalobu kvůli zmařené investici v IPB. V prvním kole rozhodovali arbitři jen o vině, výši náhrady teprve stanoví. Nomura ale žádá zhruba 40 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gejda

Čí pak je to asi vina?

Drazí pánové,chováte se jako naši politici a to tak,že hážete vinu z jedné strany na tu druhou,ale fakta jsou fakta!!!!!!Nomura byla vybrána za vlády Václava Klause a následky této "špíny" převzala Zemanova vláda.Nucená správa byla hodně unáhlená a to je fakt,který nám škodí!JAko první jsme měli upozornit na situaci v IPB Evropskou banku a soud ve Štrasburku,který by v případě oprávněného podezření stopl veškeré transakce.Jenžet to by asi chvíli trvalo.Skutečně opravdu nevím,jak byla situace vážná,že musela přijít nucená správa.Další krokem vedle,byl podle mě  odprodej ČSOB za 1Kč.Zde měl stát tedy doložit podklady nekalého počínání Nomury Evropské bance a recipročně podat na Nomuru žalobu u soudu ve Štrasburku na ochranu investic.Tím si myslím,že by se situace obrátila a případná arbitráž by dopadla v náš prospěch ještě by stát z tohoto sporu mohl mít finanční prospěch!Je to jen můj pohled na věc,jestli se vám líbí nebo nelíbí je záležitostí na každém z vás!!!!

0/0
11.9.2006 15:47

waclav

kares@seznam.cz
soukromnik kdyz zkrachuje, musi vse platit. Vlada to podelala, tak at si to zaplati oni. Ne z naseho, ale ze sveho. Pro vyplatu si tam kazdy bezi, ale zodpovednost ani nahodou. Banda zlodeju do jednoho.
0/0
22.3.2006 8:33

Dring1

Nechápu vůbec otázku ankety
V době, kdy byla vyhlášena nucená správa byl ministr financí Mertlík (ČSSD)a guvernér Tošovský - Havlův kůň). V době, kdy vstupovala Nomura do IPB, tak byl ministr financí Pilip (US) a vládl Tošovský. Nikdo z nich v té době ani omylem neměl nic společného s ODS. Ale možná pro některé může ODS i za neúrodu švestek, podobně jako věří, že mandelinka bramborová byl imperialisty vysazený brouk.
0/0
20.3.2006 9:10

Admin_

Re: Nechápu vůbec otázku ankety
, Nomura do IPB nevstupovala "za den". Viz chronologie na www.historieipb.cz V době, kdy česko vstupovalo do Nato byla u vlády ČSSD, přesto byste z toho patrně nedovozoval, že ODS neměla s českým vstupem do Nato nic společného. Podobně i s EU. Zkuste jiný argument.
0/0
20.3.2006 12:05

Admin_

Re: Re: Nechápu vůbec otázku ankety
A která vláda to od vstupu Nomury 1998 hlídala? A kdo dělal ty zmatečný rozhodnutí následně? A teď tvrdí, že to nebude mít důsledky? A chce přitom vyhrát volby?
0/0
20.3.2006 12:27

Simir

Pilip by měl jít bručet
Smlouvu s, ve světě známou mafiánskou, Nomurou podepsal Pilip. A kde je mu konec? V Evropské Bance! Místo aby byl v kriminále, tak rozhoduje o miliardách. Za vyhozenejma miliardama je vždycky nějakej člověk, doufám, že se dožiju toho až bude někdo v téhle zemi odsouzenej!!!
0/0
18.3.2006 20:44

merkbar

Právě byl v rádiu na ČR1 o této arbitráži rozhovor s Pavelem Páralem z týdeníku Euro.
Páral celý případ velmi podrobně rozabral - největší díly viny podle něj ulpěl na Zemanovi a Sobotkovi.
Dle jeho odhadu prý Česko nakonec bude muset zaplatit víc než 40 miliard, protože o tyto peníze se jednalo před několika lety - od té doby však prý ale naskočily úroky, atd.... A celý konec sporu prý neodhaduje na roky, ale ještě do konce tohoto roku.
Podle Párala prý Sobotka šel zcela nepochopitelně na ruku ČSOB a také prý vláda během arbitráže prošvihla několik důležitých termínů, což je prý lemplovství Sobotky, protože on měl na toto dohlížet. Nomura prý během arbitráže několikrát jasně dala najevo ochotu celou věc ukončit smírně, protože měla zájem v Česku investovat. Tyto nabídky ale prý vždy byly vládou odmítnuty.
0/0
18.3.2006 17:52

oprudil

Jediným důvodem prohraného sporu s Nomurou je zbabělost Klausových vlád privatizovat banky !!
Raději je nechal vytunelovat Junky , Čekany , Stehlíky a pod. pseudo podnikateli a neschopným managmentem !!
0/0
18.3.2006 16:48

pleoner

Re: Jediným důvodem prohraného sporu s Nomurou je zbabělost Klausových vlád privatizovat banky !!
Máš pravdu. Nechat privatizaci bank na socanských patlalech byla fatální chyba. Holt, asi nikoho nenapadlo, že to dávají do ruky ještě větším debilům, než si kdo vůbec uměl představit.
0/0
18.3.2006 17:45

pleoner

Re: Jediným důvodem prohraného sporu s Nomurou je zbabělost Klausových vlád privatizovat banky !!
PS: 40.000.000.000,00 Kč / 10.000.000,00 lidí = 4.000,00 Kč (týká se i oprudilů)
0/0
18.3.2006 17:48

merkbar

Re: Jediným důvodem prohraného sporu s Nomurou je zbabělost Klausových vlád privatizovat banky !!
Zeman tehdy vyřvával cosi o rodinném stříbře a byl zarytým odpůrcem privatizace bankovnictví. Obdobně i Lidovci. Klausovi lze opravdu vyčítat, že si nedokázal bouchnout do stolu a privatizaci neprotlačil i přes odpor Lidovců a Zemanovců. Problém byl zřejmě v tom, že nebyl schopen sehnat dostatek hlasů, které by privatizaci v parlamentu protlačily....
0/0
18.3.2006 17:55

emerson

Re: Re: Jediným důvodem prohraného sporu s Nomurou je zbabělost Klausových vlád privatizovat banky !!
Přesně tak, becherovka chytal hlasy voličů strašením o rozprodávání rodinného stříbra. Te´d podporuje Roka, to jsou mi věci
0/0
18.3.2006 20:18

Pepa

Kdo volil ty socialistický blbce?
Kdo se k tomu teď hrdě přihlásí?
0/0
18.3.2006 14:55

richie

Zase se ukazalo
jak jsou Cesi (ne)schopni!
0/0
18.3.2006 14:34

mpixel

To snad neni možný. To se dalo očekávaj, jen tupý socani ne.
To je jako když vám úředník sebere vaše auto, protože s ním neumíte hospodařit a dá ho za jednu kačku úplně cizí soukromé osobě.
0/0
18.3.2006 13:40

mpixel

Re: To snad neni možný. To se dalo očekávaj, jen tupý socani ne.
... jinak to dopadnout nemohlo
0/0
18.3.2006 13:41

Konstrukter

Re: To snad neni možný. To se dalo očekávaj, jen tupý socani ne.
Banka není auto. Banka je v podstatě dlužník. A když dlužník nemá finance na plnění svých závazků, tak je na místě konfiskace a likvidace takového dlužníka. Navíc když s tím dlužníkem jsou špatné zkušenosti už z minulosti.
0/0
18.3.2006 13:45

grof

A je to tady
Před deseti lety jsem četl rozhovor s p. Janáčkem (hlavní ekonom KB), který jako jediný z východu byl tehdy přizván do komory bankéřů. V tom rozhovoru řekl že ho varovali před tím že až se budou privatizovat banky tak se o nás budou psát jen špatné správy, aby bankéři vidělali co nejvíc. To je připad IPB Zeman a ČSSD jim sedla na lep a pořád platíme. Kdy už pochopíme že socialismus je cesta do pekel. Socialisty myslim i Melouny/zeleny.
 
0/0
18.3.2006 12:33

Konstrukter

Re: A je to tady
Tím chceš říct, že IPB byla v pořádku, jen se o ní špatně psalo?
0/0
18.3.2006 13:08

Lupulin1

Jak asi dopadnou další arbitráže?
Jaký to bude mít vliv na naši ekonomiku a na kurz koruny při přechodu na euro? Čím méně peněz zaplatíme na daních tím lépe je ochráníme vůči diletantství politiků. Ať počítám jak počítám Modrá šance je ekonomicky nejpřijatelnější.
0/0
18.3.2006 10:18

K-Leo

Pro mne...
jako radoveho obcana neni vubec smerodatne, jak k tobu doslo, nebo jestli cesko vyhraje nebo prohraje. Ja chci vedet jen jedno, zda za takoveto prohry ponese nekdo osobni odpovednost. A ne tim ze odstoupi z verejneho zivota, ale bude za to souzen a spravedlive odsouzen.
0/0
18.3.2006 9:47

emerson

Re: Pro mne...
Je potřeba sledovat oboje, ale s tou zodpovědností to bude asi horší...
0/0
18.3.2006 20:19

Thyronx

Komentar J. Plesla v dnesnich LN
hovori zcela jasnou reci: za problemy IPB mohou zejmena Klausova a Tosovskeho vlada.
 
Doufam, ze clenove, priznivci a volici ODS zacnou mezi sebou vybirat na zaplaceni 800 miliard rozkradenych behem Klausovych "reforem" + 10 miliard za zlodejnu Zelezneho + dalsi palku za Nomuru (az o castce rozhodne dalsi kolo arbitraze). I kdyz ti toho asi moc nevyberou, i Petr Necas priznal, ze ODSku voli nizkoprijmove vrstvy a nezamestnani.
0/0
18.3.2006 8:58

antikomouš

Re: Komentar J. Plesla v dnesnich LN
Plesl je magor a žvanil. Důvodem prohrané arbitráže je role a postup státu před a při uvalení nucené správy a prodej. Čtěte správně ne uvalení nucení správy ale postup před a při uvalení NS. Hledejte jiné lepší informační kanály než je pan Plesl. Zajímavá byla třeba videokonference s arbitry, kde vše bylo jasně vysvětleno vč. toho, že ČR nemá v druhé arbitráži nejmenší šanci. Další důkaz, že z nás dělá ČSSD blbce. Opakuji znova, hlavním důvodem prohry je role státu před a při nucené správě!!!
0/0
18.3.2006 9:12

denny2006

Re: Re: Komentar J. Plesla v dnesnich LN
!
0/0
20.3.2006 13:55

medved_cz

Re: Komentar J. Plesla v dnesnich LN
No podle ministra Sobotky byla cela Klausova reforma (vcetne sanovanych bank a ekologickych skod z komunismu) zaplacena z vynosu privatizace. Podle stejneho ministra muze za ohromny statni dluh vlada CSSD - a tohle dokonce schvalila koalicni vlada CSSD v roce 2003. Ale je to socan a klidne muze lhat, ze?
0/0
18.3.2006 9:23

Totedyne

Prodali pivovary, zůstal jen smrad po ODS
, Když Tošovského vláda prodávala IPB Nomuře, obsahovala IPB vedle smradlavých půjček z doby vlády ODS i některá cenná aktiva, jako byly Plzeňské pivovary. Tošovského vláda neměla při výběru šťastnou ruku, Nomura si cenná aktíva prodala, v IPB ponechala jen smradlavé půjčky z doby vlády ODS. Teď za tento smrad chce ještě 40 mld. Kč.
0/0
18.3.2006 8:50

Konstrukter

Re: Prodali pivovary, zůstal jen smrad po ODS
Nomuru vybrala už Klausova vláda, Tošovského vláda už pouze podepsala smlouvu.
0/0
18.3.2006 11:12

denny2006

Re: Prodali pivovary, zůstal jen smrad po ODS
Čti: Re:antikomouš !!!,hlupáku !
0/0
20.3.2006 13:59

oldrt

ochrana investic?!
hmm, skoda ze v rezimu ochrany investic nejsou take platby dani obcanu statu; nejmene 30% rozkradeno a 30% nevhodne utraceno; to je ale mozna v kazdym state...
0/0
18.3.2006 8:25

dukeprvni

Stát prohrál arbitráž s Nomurou kvůli IPB
stat prohral abitraz proto, ze zlodejna je proste zlodejna  at' uz tomu chteji cechackove rikat jak chteji, vsude jinde tomu davaji proste spravny nazev
0/0
18.3.2006 1:35

daimonion

BULDOZERANT
BULDOZERANTE Paroubku za všechny
volby.finexpert.cz" rel="nofolow" target="_blank">volby.finexpert.cz" target="_blank" rel="nofollow"> volby.finexpert.cz" rel="nofolow" target="_blank">volby.finexpert.cz
ti jménem celé ODS velmi děkuji ... měl bys obdržet medaily za zásluhy o vítězství ODS v příštích volbých ...
0/0
18.3.2006 1:03

jekal

Hloupí budou jen ti, kteří teď budou volit ty hloupé:
ČSSD
0/0
18.3.2006 0:36

daimonion

Re: Hloupí budou jen ti, kteří teď budou volit ty hloupé:
 ... jsem rád, že se shodnem ...
0/0
18.3.2006 0:39

obc

Re: Hloupí budou jen ti, kteří teď budou volit ty hloupé:
koukam posun, ale vzhledem k tomu ze jmeno do diskuse je volne, nemuzes byt tedy jekal...
0/0
18.3.2006 0:43

lopenik

hm...
presne tak
0/0
18.3.2006 0:44

idneol

Re: Hloupí budou jen ti, kteří teď budou volit ty hloupé:
Dobrý, jekul!
0/0
18.3.2006 8:51

lopenik

hm...
hloupa zeme hloupych... ale ne, jenom nekteri jsou hloupi a pritom se tak derou a derou. a platit budou veci. inu co? copak ale, copak ale... nakopat do prdele...
0/0
18.3.2006 0:31

daimonion

SOCANI ...
Socani s BULDOZERANTEM v čele jsou odporná primitivní lůza a je třeba se jí co nejrychleji zbavit ... zvolme správně ... setrvávat pod vládou BULDOZERANTA splácanou z bolševiků a estébáků už nemohu ... jdu pryč a se mnou velká spousta mých přátel ... obávám se, že to bude konec tohoto národa ...
0/0
18.3.2006 0:11

nitrogen

Re: SOCANI ...
...ubožáku...
0/0
18.3.2006 0:25

daimonion

Re: Re: SOCANI ...
... UBOŽÁKU ...
0/0
18.3.2006 0:27

obc

Re: Re: SOCANI ...
..copak moc te namichl , chudacku, fanousku blbeho Potrobka ???
0/0
18.3.2006 0:44

lopenik

hm...
nejsem si jist, zda vasim odchodem zacne konec naroda ))) ale s tim ostatnim souhlasim.
0/0
18.3.2006 0:46

daimonion

Re: hm...
každý racionální člověk dbá na to, aby nepletl příčiny a následky ... tedy:
BULDOZERANTOVA vláda s komunisty bude konec národa
Já bych v tom případě odešel
0/0
18.3.2006 1:05

poiuztr

Re: SOCANI ...
Souhlas, tady v té zemi bude dobře, až tu budou žít jen lidé narození po roce 1989.Všichni ostatní ten bolševismus mají v krvi ať si to přiznají nebo ne.Je daleko méně těch, které to rudé šílenství nezkazilo.
0/0
18.3.2006 14:13

eloš

Stát prohrál arbitráž kvůli Sobotkovi,
ne kvůli IPB. Kvůli diletantské socanské vládě, a její nekompetentnosti.
0/0
18.3.2006 0:10

babacek

Re: Stát prohrál arbitráž kvůli Sobotkovi,
A měl by se i s ostatními kteří se podíleli dívat na svět přes mříž
0/0
18.3.2006 6:08

Konstrukter

Re: Stát prohrál arbitráž kvůli Sobotkovi,
Stát prohrál arbitráž kvůli Zemanovi, který nechtěl nalít miliardy daňových poplatníků do banky ovládané zlodějskou Nomurou.
0/0
18.3.2006 11:14

merit

Jenom
mala pripominka. Spolecnost NOMURA se neobjevila v Cechach az v dobe IPB. Pracovala jsem kdysi pro petihvezdickovy hotel v Praze na Vaclavskem nam. a NOMURA vstoupila do jednani o privatizaci tohoto hotelu (a ziskala ho, alespon na tu dobu, pokterou jsem tam zustala zamestnana, jak je to dnes, nevim). To bylo zhruba pred 16 lety.  Predtim jsem byla zamestnana u japonske spolecnosti Nissho Iwai, ktera byla "podspolecnosti" Nomury. Takze tenhle bankovni gigant se na ceskem uzemi angazoval davno pred kauzou IPB. Pokud vim, tak ne vzdy uspesne. To jen k doplneni faktu...
0/0
18.3.2006 0:09

babacek

Re: Jenom
Věřím tomu. Většina z nás se nikdy tyto zákulisní hrátky nedoví.
0/0
18.3.2006 6:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.