Diskuze

Němci diskutují o polovičním důchodu pro bezdětné

Porodnost klesá a počet starších lidí narůstá i v Německu. Tamní experti proto podle listu Bild navrhují radikální řešení: snížit důchody pro bezdětné na polovinu. "Důchody bezdětných musí být sníženy o polovinu," požaduje profesor Johann Eekhof.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

antichipka

20. 3. 2006 15:51
to je blbost, vemte jjim ho celej, nebo ať vám ještě platěj
No, to je sprostota, panečku, tak doufám, že to napadne nějaký těžkotonážní hovado i tady.
Jakoby svobodní neplatili dost daní. Uvažovalo některý z těch prasat nahoře, jak kvalitní maj lidi asi život? Když jim stát upajcne na daních. Je to jen od výplaty k výplatě. Ostatně jedno, jestli s dětma a všema těma almužnama kolem nebo s daněma a sám. Jedno. Odepsaná generace.
0 0
možnosti

antichipka

20. 3. 2006 15:52
Re: to je blbost, vemte jjim ho celej, nebo ať vám ještě platěj
To u mě není stát, ale darmožroutská svině.
0 0
možnosti

merkbar

20. 3. 2006 11:50
Se ssystémem "potomci nechť platí na své předky" souhlas!
V tom případě je ovšem třeba zavést závislost - výška důchodu rodičů se bude odvíjet od toho, kolik na sociálním odvedou jejich děti.
 
Má-li tedy někdo jen nezaměstnané děti, které nic nevydělávají, tak nedostane také nic - stejně jako ten bezdětný.
Má-li někdo děti s velmi nízkými příjmy, tak bude sám mít také jen velmi nízký důchod.
Má-li někdo děti s vysokými příjmy, tak sám bude mít také vysoký důchod.
 
Prostě, nechť se tedy zavede závislost výšky důchodu předka na výšce odváděného sociálního pojištění jeho potomků.
 
Tohle by bylo fér. S tímto jistě souhlasíte všichni - levicově i pravicově orientovaní, ne?!
0 0
možnosti

Admin_

20. 3. 2006 11:58
Re: Se ssystémem "potomci nechť platí na své předky" souhlas!
, Naprostý souhlas. Každý, nechť má možnost volby, někdo si koupí dům a bude v penzi žít z peněz z pronájmu, jiný si koupí akcie a bude se ohřívat pálením výpisů, jiný vloží peníze do banky a další vychová slušné a šikovné děti. Mimochodem děti jsou jediné konzervativní zajištění na stáří, fungující tím lépe, čím na vyšší úrovni je morálka ve společnosti. Žádné jiné řešení není ověřené několika tisíci lety.
0 0
možnosti

bajeasar

20. 3. 2006 11:41
To je zajímavé
Když jsem to tady říkal asi před měsícem, tak mě tady všichni udupali argumentama, že přece si platí důchod každej sám, tak má nárok děti neděti... A najednou, když je to v Německu, tak už všichni hovoří o správném řešení...
0 0
možnosti

xXx

20. 3. 2006 15:09
Re: To je zajímavé
A tobe neprijde divny, ze nekdo s nadprumernymi prijmy plati treba 20000 mesicne do penzijniho systemu a proto ze treba nemuze mit deti pak nedostane nic?
 
Jedinou cestou je SVOBODA.
 
Jestli se nekdo rozhodne investovat do svych deti a spolehat, ze slusne vychovane deti se o nej pak postaraji, je to v poradku.
Ale nikdo nema pravo k tomu nekoho nutit! Je jen moji volbou, jestli se treba rozhodnu si behem zivata poridit 4 nemovitosti, akcie, zlato, ... a v penzi pak zit z toho.
Proste statni penzijni system, at si ho byrokrati vymysleji jakkoli, by nemel mit povinnou ucast.
0 0
možnosti

performer

20. 3. 2006 11:33
není dítě jako dítě!!!
většina dětí je pro stát (rep. pro penzijní systém) přínosem, ale jsou i děti, které jsou pouze lidskými parazity, případně kriminálníky ... U takových dětí by bylo lepší, kdyby se vůbec nenarodily. Takže důchod ne podle počtu dětí, ale podle toho kolik tyto děti zaplatily na daních a sociálním pojištění. Je lepší jedno-dvě kvalitní dítě, než 10 parchantů....
 
Aby si kdejaká socka nemyslele, že když si našuká 10 nezaměstnaných parchantů, že bude dostávat nějaký důchod - to byl bylo ještě bláznivější než nyní!
0 0
možnosti

merkbar

20. 3. 2006 11:54
Re: není dítě jako dítě!!!
Kdyby platila jednoduchá přímá úměra - čím víc dětí (bez ohledu na jejich další parametry - vzdělavatelnost, pracovitost, morálka, atd....), tím větší přínos, tak by tou nejpřínosnější českou skupinou byli Rómové a také by měli nárok na ty nejvyšší důchody.
0 0
možnosti

karoten

20. 3. 2006 11:18
KONEČNĚ
0 0
možnosti

KKK666

20. 3. 2006 8:48
Rovný důchod
Minimální rovný důchod, nastaven na další paramatry případné možné soc. péče. Nepodporovat 62 kravin, ve kterých se neshodne ani finančák s poradcem. Pokud chci podpořit porodnost, dám jeden univerzální příspěvěk (do 2, max. 3 dětí). Nepodporovat rodinu (dva bezdětný ji nepotřebují), ale podpořit matku, jako solidární příspěvek společnosti.
0 0
možnosti

.

20. 3. 2006 5:12
.
Alternativ na vyreseni duchodoveho problemu je pochopitelne vice. Asi bude nejoptimalnejsi sporit si na duchod sam. Jak je kdo pilny, takovy bude mit duchod. To dnes jeste, bohuzel, neni mozne. Mne osobne by se nejvice zamlouvala jina varianta. Za naprosto stejnou castku, kterou jsem povinen kazdy mesic cely zivot odvadet do pokladen socialnich systemu ve statech EU bych si nejradeji zase pokud mozno cely zivot nakupoval cenne papiry na burze - tedy akcie. Za sumu, kterou odvedu do socialnich systemu budu v duchodovem veku socialni pripad. Za stejnou sumu pri dlouhodobem investovani do akcii pujdu do duchodu jako milionar. Podotykam, ze mam s investovanim na svetovych burzach znacne a dlouholete zkusenosti, takze neni co resit ...   
0 0
možnosti

Admin_

20. 3. 2006 11:47
Re: .
, Aby tys "za odváděné peníze" nakupoval akcie, není problém. Ještě musíš vzít lopatu a umlátit tvé rodiče a prarodiče, nebo sehnat někoho, kdo se o ně postará. Pokud budeš ty a bohatá západní populace házet peníze do akcií, jejich cena poroste. Pokud zároveň bude klesat západní populace a na západě bude docházet k likvidaci výroby, dostane se země do bodu, kdy západní staříků plná civilizace, neschopná cokoli vyrábět, bude "vlastnit podíly" v továrnách "na Východě", kde se bude vyrábět a kde populace poroste. Ta nerovnováha bude mít jednoduché řešení - a východě provedou nacionalizaci "cizáckých" továren a přerozdělí je místním kapitalistům (část podílu dají i plebsu). Ikdyby nedošlo k tomuhle radikálnímu řešení, bude kritický bod tebou navrhovaného systému ve chvíli, kdy do něj bude méně peněz přicházet a více odcházet. Pak totiž zákonitě podle zákonů nabídky a poptávky bude muset dojít k poklesu často nesmyslně vysoko vyhnaných cen akcií. Ale co navrhuješ je určitě moc pěkná cesta,
0 0
možnosti

M6

19. 3. 2006 20:23
Zhovadilost
Tak to je pěkná zhovadilost. Vždyť lidé s dětmi od státu dostávají příspěvky. Bezdětní nedostávají nic a mají vyšší daně, takže si ve finále ten důchod zaslouží úplně stejně. Asi nejlepší by bylo celý důchodový systém zrušit, snížit tím pádem radikálně odvody na sociální pojištění a každý by si spořil na důchod dle svých představ.
0 0
možnosti

eliska

19. 3. 2006 21:21
Re: Zhovadilost
nejlepší by bylo celý důchodový systém zrušit, snížit tím pádem radikálně odvody na sociální pojištění a každý by si spořil na důchod dle svých představ ..spravedlivy reseni
0 0
možnosti

Řízný

19. 3. 2006 17:31
shrnutí
Tak jsem si dodnes myslel, že lidé mají děti proto, že je chtějí a pak je mají rádi. Vidím, že tomu tak není, lidé mají děti asi proto, že jsou příkladnými občany a plní tak jen svou povinnost reprodukce pracovní síly, mají přesně spočítané, co by jim stát za jejich "obět" měl dát a závistivě hledí bezdětným sousedům do talíře a přemýšlejí, jak těm bezdětným zasolit. No, pěkné........
0 0
možnosti

ygg

19. 3. 2006 13:06
Jsou to hezké úvahy...
ale co chcete dělat s těmi,kteří prostě děti mít nemohou????????????? A jen tak na okraj...pokud nemám děti, tak současně má rodina, dvoučlená, spotřebovává podstatně menší množství veřejných služeb...takže vlastně státu šetřím... Ale aby bylo jasno, je to celé zhovadilý nápad....důchod by se měl odvíjet od počtu odpracovaných let a od částky, kterou si každý sám platí na tz. soc. pojištění, v dnešní podobě to je daň jak vyšitá... A pokud chce někdo argumentovat počtem dětí, tak ať do toho jde natvrdo. Žádné povinné odvody na soc.pojištění, každý si prostě spoří sám kolik a jak uzná za vhodné....ti co děti nemají, proč je irelevantní, budou žít z toho, co si našetří. Těm ostatním jistě budou jejich děti dávat dostatečné "kapesné" na uspokojení jejich potřeb a tužeb....a když se na ně vykašlou, tak prostě chcípnou hlady, vždyť je to jejich vina, když si je tak vychovali... 
0 0
možnosti

ygg

19. 3. 2006 13:07
Re: Jsou to hezké úvahy...
BTW....já děti mám
0 0
možnosti