Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČR a Slovensko se stávají automobilovými jedničkami

Podobný hospodářský růst, podobní investoři a automobily jako tahoun ekonomiky. To je obrázek Česka a Slovenska. Pokud se naplní plány automobilek, které v těchto státech investovaly nebo tak v nejbližší době hodlají učinit, obsadí Slovensko první a Česko druhou příčku ve výrobě aut na obyvatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlada

Ja bych se moc neradoval
Ja bych se z tech zahranicnich automobilek moc neradoval. Obrovsky export ma vliv na kurz koruny, ktera posiluje a posiluje. Neni vsak znamo, jak dlouho budou teto silne korune odolavat ostatni cesti exporteri, kteri ziskavali konkurencni vyhodu prave nizkou cenou. Nyni, kdyz je koruna silna, ztraceji konkurenceschopnost, a v jinych odvetvich, nez je automobilovy, to muze vest ke krachu a snizeni zamestnanosti.
0/0
28.3.2006 7:07

Lokutus4

Re: Ja bych se moc neradoval

ahoj píši ti z budoucnosti je 23.5. 2006, dolar je za 22 korun( histor. minimum) a export kvete jako nikdy předtímR^

0/0
24.5.2006 9:12

kaspi

Jaká auta?
Zajímal by mě ten žebříček s uvedením jednotlivých automobilek, které v dané zemi vyrábí.
Ví někdo jaká auta se vyrábí v té Belgii
0/0
27.3.2006 15:06

například OPEL

Re: Jaká auta?

Vím, že se tam vyrábí OPEL Combo.

0/0
24.5.2006 8:52

Jarda

Fotka mluvi za vsechno!
Soude podle te titulni fotky jsme fakt automobilove jednicky. Na fotce je prece videt nadherny cesky rodinny vuz prave vyjizdejici z ceske tovarny a za pocitacem ridi vyrobu tri cesti automobilovi inzenyri. Anebo cumi na porno na Internetu.  
0/0
26.3.2006 19:23

chromozom

Thyronx
Copak ještě nedorazilo Thyronxovo pako?
0/0
26.3.2006 15:46

ABOVE.cz

v čem jsou Češi jedničky
- v hokeji
- ve spotřebě piva - v incidenci kolorektálního karcinomu
- v radiační zátěži radonem
- ve fotbalových brankářích
 
...víc mě toho teď nenapadá...
0/0
26.3.2006 1:01

Vlada

Re: v čem jsou Češi jedničky
Ty ses uplnej kreten...
Jednicky jsou nase holky, protoze jsou nejhezci na svete (po Slovenkach)
0/0
28.3.2006 7:01

Utschytel Cestyny

Voprafte to
"Podobný boom zaznamenaly i Slováci."
 
Voprafte tu hrubku, vy tchupouni
0/0
25.3.2006 21:16

babacek

ČR a Slovensko se stávají....................
Hlavně v počtu kamiónů kteří přes tyto státy projedou
0/0
25.3.2006 5:55

jirka86_europe

Re: ČR a Slovensko se stávají....................
Už aby začlo fungovat mýtné.
0/0
25.3.2006 20:48

babacek

Re: Re: ČR a Slovensko se stávají....................
To by muselo být i na okreskách jinak to nebude téměř k ničemu.
0/0
26.3.2006 6:02

Trinecak30

Vite co se stalo kdyz...
...se zvedly ceny benzinu napr. v Pittsburghu?Pocet cestujich mestke dopravy stoupl o 30-40%
0/0
24.3.2006 22:25

Tomas

ČR a Slovensko se stávají automobilovými jedničkami
A o ktere ceske nebo slovenske vyrobce aut se jedna? Toyota, Peugeot a Hyundai jsou totiz japonske, francouzske a korejske. Ze to pro ne cesi sroubuji dohromady to z cech a slovenska nedela automobilove jednicky ale levne namezdni delniky.
0/0
24.3.2006 21:41

vlke

Re: ČR a Slovensko se stávají automobilovými jedničkami
skoda je pak podle tebe nemecka :-)))
0/0
27.3.2006 16:59

Jarda

ČR a Slovensko se stávají automobilovými jedničkami
cha cha cha cha - tak jsem se uz dost dlouho nezasmal. Diky.
0/0
24.3.2006 17:44

jirka86_europe

Re: ČR a Slovensko se stávají automobilovými jedničkami
No Pane chytrý, tak mi řekni jedni jedinou zemi, kde se vyprodukuje tolik aut na jednoho obyvatele, jako v CZ a SK.
0/0
24.3.2006 19:02

jirka86_europe

Czech Republic
Víte, co to znamená? To znamená, že jsme totálně a maximálně v prd*li..., jak Česko, tak Slovensko. CZ i SK by se měli zaměřit na služby a ne na průmysl. 40% HDP tvoří průmysl, to se nám může vymstít. Nastane hospodářská krize, která už byla několikrát a poptávka po autech rapidně klesne. Měli bychom se orientovat jako všechny vyspělé země EU na služby, které u nich tvoří 75% HDP. Modleme se, že se to do 10ti let změní, a že do 10ti let nepříjde hospodářská krize, stejná jako v roce 1928, atd...
0/0
24.3.2006 16:16

Totedyne

Re: Czech Republic
, Nikdo ti nebrání se zaměřovat na služby. Naopak díky koupěschopnosti zaměstnanců automobilového průmyslu a drobných firem dodávajícím automobilovému průmyslu máš větší šance uspět.
0/0
24.3.2006 16:39

jirka86_europe

Re: Re: Czech Republic
Ano máš... Ale jak dlouho? 5 - 10 let? To je k ničemu. Vem si takové Švédsko. Tam se svým způsobem nic nevyrábí. 90% HDP tvoří služby a jejich HDP a HDP měřený podle parity kupní síly dosahuje 32.000 USD, zatímco v Česku je to jen 18.100 USD. Jdeme proti proudu civilizovanosti.
0/0
24.3.2006 16:45

Totedyne

Re: Re: Re: Czech Republic
, Já se domnívám, že výroba ve Švédsku zajistí daleko více HDP než 10%. Švédsko vyrábí například nákladní automobily, osobní automobily, stihačky, elektroniku. A co se týče těch služeb tak zisk například Švédům zajišťuje i stavební firma Skanska.
0/0
24.3.2006 17:01

jirka86_europe

Re: Re: Re: Re: Czech Republic
Ano, ale převážná část HDP je tvořena myslí. Tím pádem jsou odolnější vůči vnějším vlivům.
0/0
24.3.2006 17:27

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Czech Republic
... služby jako prodej švédských osobních automobilů, prodej švédských nákladních automobilů, prodej švédských letadel ...
... hehe ... a do jejich tvorby HDP počítáte celý těmito službami prodaný objem ...  
0/0
24.3.2006 18:44

Delirium Tremens

Re: Czech Republic
Například ekonomika první republiky významě stála na výrobě a exportu, což se v době krize projevilo jejím naprostým kolapsem.
0/0
24.3.2006 17:50

Delirium Tremens

Re: Re: Czech Republic
!!! významně !!!    ... ups ...  :-o
0/0
24.3.2006 17:51

Totedyne

Re: Re: Czech Republic
Nojo, ale asi je lepší být v kolapsu jen v době krize, než trvale. Ono se řekne postavit ekonomiku na vývozu vědomostí, ale existují i lidé jejichž vědomosti nebude nikdo kupovat. Někteří mohou získat místo sluhy (takže taky sektor služeb) u nějakého bohatého vědce, prodejce nebo programátora, ale ostatní aby se živili pasením koz.
0/0
24.3.2006 18:31

Trinecak30

Re: Czech Republic
"Buran" promluvil.
0/0
24.3.2006 23:23

Ichiro

Re: Re: Czech Republic
máš pochvalu za sebekritiku
0/0
25.3.2006 9:13

Daňový soumar

ČR je i jednička v trestání za práci,
pak například ve spotřebě piva a bůčku, v nejnižší porodnosti. A k čemu dobrýmu mi to je??? 
0/0
24.3.2006 15:59

Totedyne

Re: ČR je i jednička v trestání za práci,
, Bůček se asi nikde nesleduje, můžeš dát odkaz. Porodnost je nízká, ale na Slovensku nebo na Ukrajině je nižší. Ve spotřebě piva máš pravdu, ale zahrnuje i vypitá piva zahraničními návštěvníky. Pokud tebe někdo trestá, pak to nebude za práci.
0/0
24.3.2006 16:13

Trinecak30

Re: ČR je i jednička v trestání za práci,
 
0/0
24.3.2006 22:20

rtszgthz

Re: ČR je i jednička v trestání za práci,
Jo ještě jsme jednička v korupci a ve zlodějně tak to umíme.
0/0
27.3.2006 10:53

Okradený zlodějostátem

Kvůli TPCA mi vyvlastnili pozemek za 50 Kč za metr
To je klasický úkaz ve zlodějostátech že ti co nedají úplatek tak jsou okradeni.A já si akorát už nikdy nekoupím to podělané japonsko-žabožroutské sračkominiauto co se tam šroubuje z aušusových dílů.Ať žije zlodějov.
0/0
24.3.2006 15:14

Buldog

Re: Kvůli TPCA mi vyvlastnili pozemek za 50 Kč za metr
Pokud vím, tak kvůli TPCA se nevyvlastňovalo.
0/0
24.3.2006 15:46

rtszgthz

Re: Re: Kvůli TPCA mi vyvlastnili pozemek za 50 Kč za metr
Tak toho víš málo.
0/0
27.3.2006 10:50

Demeter

a co z toho jako vyplyva?
Je to dobre nebo spatne?
Nedavno, mnozi jeste pamatuji, se rikalo kolik oceli se vyrobi na obyvatele...a pak, pak, pak toho radsi nechali.
0/0
24.3.2006 14:33

cestující

Re: a co z toho jako vyplyva?
Samozřejmě,že je to špatně ve všech směrech.Zase jsme zaspali,automobilová doprava je na západě čím dál tím dražší a na ústupu.Za chvíli s drahou ropou bude klesat odbyt a naše ekonomika bude v p*deli.
0/0
24.3.2006 14:44

Trinecak30

Re: Re: a co z toho jako vyplyva?
0/0
24.3.2006 22:22

Maho Yakoticz

názor
Nová velká automobilka bude koncentrovat velké kvantum lidí (hlavně z Polska a Ukrajiny) s nízkým vzděláním do jednoho místa. Po zavření nebo "restrukturalizaci" firmy vznikne závažný problém.
Ale proč se ním zabývat teď - před volbami.
0/0
24.3.2006 13:54

Trinecak30

Re: názor
Pokud to nekdo vyslovne nenaridi aby v Hundai automobilce pracovali jenom cizinci tak nemej strach.V dane oblasti kde se ma automobilka stavet je totiz tolik nezamestnanych,ze volna pracovni mista budou obsazeny uz pri zacatku stavby...tak jak tomu byl napr. u firmy Kovona System v Ceskem Tesine.
0/0
24.3.2006 22:30

Marx

Re: Re: názor
Jen aby nebyl nastuopni plat srovnatelny se socialistickou podporou :o) Pokud by si meli lidi vydelat jen o nejakou tu tisicovku vic, tak z duvodu, aby neprisly o pridavky a pohodli stejne delat nebudou...
0/0
24.3.2006 23:12

Trinecak30

Re: Re: Re: názor
Snad tam bude plat vyssi nez cca.3500Kc "socky",kterou u nas berou nezamestnani.  
0/0
24.3.2006 23:20

hnusil

to je celkem tragedie
ze jsme jednicka v levne pracovni sile
0/0
24.3.2006 13:26

Buldog

Re: to je celkem tragedie
Kdyby ses líp učil, nemusel jsi bejt jednička v levné pracovní síle
0/0
24.3.2006 13:31

Wolf

Re: to je celkem tragedie
Ja bych to tak tragicky nevidel. Aspon Skodovka tu ma i vyvoj. Je ale potreba zacit brzy pracovat na alternativnich pohonech. Treba na ethanol apod... Najit vhodne plodiny, ze kterych bude levne palivo. Odstrani se tim obrovska zavislost na zahranicni rope a nasi sedlaci dostanou zajimave ohodnoceny kseft. Navic ethanol bude ekologictejsi a arabskym statum ubude zdroj prijmu (z niceho jinyho snad ani nezijou). Tim ubyde i penez pro teroristy, kteri jsou sponzorovani bohatymi ropnymi sejky :o)
0/0
24.3.2006 13:57

Wolf

Re: Re: to je celkem tragedie
My bohuzel muzeme delat ethanol z brambor, obili apod a to je zatim celkem drahy. Treba takova Brazilie dela ethanol z cukrove trtiny, ktera ma "vysokou dojivost" a cena ethanolu u nich je tretinova oproti ansi cene a navic je pod hranici ceny benzinu... A my potrebujeme najit nejakou podobnou plodinu. Ktera by nebyla narocna na nase klimaticke podminky a navic vela hojne vynosy :) Cela EU, protoze je nesobestacna, by mela investovat do tohoto vyvoje... Obrat stejne nastane, pokud se bude ethanol delat ve velkym, tak slevni a pokud bude dochazet ropa, tak se benal zdrazi, takze to je stejne jen otazkou casu. Takze i kdybychom nic nevyvijeli, tak za 20let bude cena lihu nizsi , protoze brutalne zdrazi ropa
0/0
24.3.2006 14:00

Wolf

Re: Re: Re: to je celkem tragedie
Cim driv budou levna paliva, tim je mensi pravdepodobnost tzv. ropne krize a tim i krize automobiloveho prumyslu. To, jestli si neco koupim ovlivnuji dva hlavni faktory: porizovaci cena (ktera u aut snad nebude stoupat) a provozni naklady (palivo apod, ktere zdrazuje)...
0/0
24.3.2006 14:03

Wolf

Re: Re: Re: Re: to je celkem tragedie
Faktem ale je, ze kdyz lidi zacnou preferovat hromadnou dopravu a dopravu po zeleznici, tak to bude ekologictejsi a zemi to jedine prospeje :o)
0/0
24.3.2006 14:03

mutawa

Re: Re: Re: Re: Re: to je celkem tragedie
Wolfíku, mas zajimave nazory a v mnohém pravdu. Ja jen pridam toto: orientace na auta je blbost ale lepsi nez nic, a etanhol nebude nikdy levnejsi jak benzin...na druhou stranu.Stejne to tu casem dopadne katastrofalne
0/0
24.3.2006 16:33

Wolf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to je celkem tragedie
No, az nebude skoro zadna ropa, tak bude benzin drazsi nez lih. Vzdy bude poptavka po levnejsim palivu a az bude ropy kriticky malo, tak bude mit neskutecnou cenu. Budeme mit nahradni paliva, ale ne ve vsem umime ropu nahradit. Z ropy se dela spousta dalsich surovin...
0/0
24.3.2006 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.