Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Student Agency: Kamiony by měly platit víc

Je asi všem jasné, že kamiony na našich silnicích jsou a vždy budou součástí našich životů. Někdo nám ty rohlíky z pekáren a televize do supermarketů přivézt musí. Je však třeba nastavit pravidla, aby i kamion na silnici byl Čechy pozitivně vnímán přinejmenším v rovině "nutného zla".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Albert Nerom

Pan Jančura je úspěšný podnikatel.

Navíc dokázal, že když to člověku myslí, může být i v Česku úspěšným, aniž by byl podvodníkem či tunelářem. A mám dojem, že když už mu to myslí, je schopný se vyjádřit i k jiným věcem, než jen k oboru svého podnikání. A to je právě případ i p. Jančury. Problémy kolem dálnic a kolem kamionů pojmenoval dobře. Jsem také přesvědčený, že tak učinil nejen proto, že přeplněné dálnice a havárie pirátů za volanty kamionů způsobují zbytečná zpoždění i cestujícím v jeho autobusech. Mě totiž (a věřím, že i spoustě jiných) ty kamiony štvou a ohrožují také. Jezdím velmi často po dálnici a není dne, kdy bych nazažil nějakou doslova infarktovou situaci. Někdy mám dojem, že si tím někteří řidiči kamionů zpestřují nudnou a monotónní jízdu. A čím je jich více, tím větší pocit nadřazenosti mají a jsou drzejší. Cítí se jako novodobí Hunové, kteří převálcují vše, co jim přijde do cesty. Musí se to řešit. Dálnice přece byly stavěny proto, abychom se bezpečně a co nejrychleji dostali tam, kam potřebujeme.

0/0
10.4.2006 19:24

mafrahajzl

Re: Pan Jančura je úspěšný podnikatel.

Dneska havaroval další pirát dálnic...autobus SA ;-D

0/0
11.4.2006 13:02

prosecky

Příklad z USA

Jednim z resenim jak ukaznit ridice kamionu muze byt priklad z USA: tam maji na zádi nápis s otázkou, zda-li kamion jede bezpecne a dle predpisů. Pokud ne, jsou ostatni ucastnici provozu vyzivani, aby zavolali na zelenou linku zamestnavatele a nahlasili ID cislo kamionu. "Udany ridic potom muze pocitat s pokutou od vyhazovem od zamestnavatele.

0/0
10.4.2006 15:33

Realista

Já myslel, že Student Agency se rýpe ve studijních pobytech?

A jak koukám, oni dělají do všeho a vyjadřují se všeobecně k dopravě. Možná za pár let budou připravovat pro vládu dopravní koncepci ČR? To jsou veletoče sakra..:-DR^Třeba za rok vznikne stejnojmená politická strana...kam se bude hrabat ten pytel blech Zelených.;-D

0/0
10.4.2006 15:14

lolek77

Vsadím se s Vámi,

že kdyby pana Jančuru pustily ČD na koleje byl by schopen zorganizovat tranzitní přepravu kamionů. Jde o organizaci práce a rychlé odbavení a na to jsou ČD neschopné.

0/0
10.4.2006 12:34

sipecek

...

Kazdy den clanek o Student Agency? By me zajimalo kolik to stoji?;-)

0/0
10.4.2006 11:06

Jirka

částečný nesouhlas

1) Majitel dopravní společnosti nemá prospěch z toho, že nemá klid ani o víkendu. Zákazníci budou tlačit, aby se o víkendu převezlo to, co se nyní vozí přes pracovní dny.

2) V pátek v 17,00 zůstane trčet řidič na parkovišti a bude muset dojet v noci. Obdobně stojí v sobotu dopoledne a v neděli odpoledne.To je nějaká výhoda? Navíc řidič musí mít týdenní odpočinek souvisle 45 hodin...

3) Proč lidé nejezdí vlaky a autobusy ? Rychle jedoucí os.auta ucpávají dálnice :-)

4) Spotřebitelé jsou koneční plátci jízd kamionů. Je to společenský problém. Železnice není konkurencí v rychlosti přepravy. Zdanění kamionů nakonec povede k vyšší ceně v obchodě a vozidel  méně nebude. Nebo  snad si koupíme méně zboží?

0/0
10.4.2006 11:04

Molok

Re: částečný nesouhlas

problém není v kamionové dopravě, ale v tranzitní kamionové dopravě. Když se aspoň z poloviny eliminuje "tranzit", bude se nám všem lépe dýchat. Způsobů je několik, ale nejvíce pravděpodobné jsou dva...

A. na hranicích kamióny naložit na vlaky (zde je otázka nastavení poplatku, když bude vlak max. o 10% dražší než mýtné po cestě, vyplatí se ten vlak). Otázkou je infrastruktura, ale když se nebude naslouchat lobby, neměl by to být problém.

B. Vytvořit distribušní centra, do kterýchvy vlaky vozily výrobky z továren a z těchto center by už kamióny vozily zboží do obchodů... = úbytek tranzitních kamiónů, ale velké nároky na sklady.

V konečném souštu, stačí jen chtít a nebýt moc úplatný. :-/

0/0
10.4.2006 11:28

pJenik

Řidiči hovada

Řidiči těch žlutých autobusů musí asi dostávat bonusy za to, když dorazí dříve než mají. Jel jsem z Olomouce do Ostravy a v místech kde byla 50ka si to rval ten hňup s plným autobusem 80kou. Už ať je ten bodový systém a častější kontroly...Rv

0/0
10.4.2006 10:41

Spacedave

Souhlas

Bravo, nemohu než souhlasit, opravdu velmi výztižně a trefně napsáno. Ty reakce jsou zvláštní, vůbec se nedotýkají článku, ale Vaší firmy, o které není ani zmínka v článku. Jsme v Čechách, které jsou ozářeny komunistickou totalitou  jako Černobyl radiací. Jen težko a  dlouho se budeme zbavovat tohoto ozáření, i přesto jsem přesvědčen, že to není ta pravá česká povaha, jak je nám často podsouváno. Ješte jednou děkuji za trefné popsání situace v naší zemi. R^

0/0
10.4.2006 10:09

performer

ZDRAŽIT NAFTU JE TŘEBA!

DIESELOVÉ MOTORY SMRADÍ! smradí více než benzinové. Protože potřeba zvýšit spotřební daň z nafty, aby byly negativní externality naftových smradičů náležitě oceněny. Současná situace, kdy je benzin zdeněn více než nafta je na hlavu postavená....... 

0/0
10.4.2006 9:38

Humuss

Nektere navrhy nejsou spatne.

Soucasna situace na silnicich je tristni a stupidni bodovy system nam akorat odboura ty, pekare, ktery chca nechca, musi nekolikrat denne stat, kdyz ne v zakazu, tak aspon tak, ze nezbydou 3m na pruh. Asi tak nejak.

0/0
10.4.2006 9:33

chroustík

Pan Jančura

Typický příklad moderního "podnikatele", který se rozhodl vyzobávat rozinky z koláče veřejné dopravy tím, že by chtěl obsadit lukratovní linky typu Praha - Liberec, Praha - Brno atd. a zbytek typu Přední Lhota - Zadní Lhota ponechat těm hloupým ČSAD. A pro autora článku: rohlíky nevozí kamiony, nýbrž rozvážkové automobily (Avia, Mercedes, Iveco), které mají ke kamionům velmi daleko. A ty televizory jdou za předpokladu správné logistiky přepravit na převážnou část trasy po železnici. Televizor není zboží podléhající zkáze.

0/0
10.4.2006 9:19

SFS

Re: Pan Jančura

Ale jdi, ty rozumbrado..

0/0
10.4.2006 9:38

patriot1

Re: Pan Jančura

Ona trasa Přední Lhota - Zadní Lhota není vůbec tak špatná, jak tvrdí ČSAD. Dokonce je často ČSAD úplně jedno, jestli má prázdný autobus, neboť mu jeho náklady i zisk zaplatí kraje.

0/0
10.4.2006 9:56

dub

Re: Pan Jančura

Nemáte pravdu, raději se o tom informujte, než začnete šířit nepřesné informace. Jančura má zájem i o trasy Přední-Zadní, ale dopravci (mj. dotovaní ze státních peněz) ho tam nemají zájem pustit. Kdyby měl stejné podmínky jako oni, byl by schopen poskytovat na těch trasách lepší služby.

0/0
10.4.2006 10:24

havlis

Re: Pan Jančura

Hele na lince LIBEREC-PRAHA ma zastavkovy bus SA a CSAD Liberec ho zrusila...A co ty na to?To je ta dopravni obsluznost CSAD????JDI DO .....

0/0
10.4.2006 13:30

QT

Re: Pan Jančura

O rohlících a televizorech (a parfémech), zřejmě jako o většinovém nákladu na kamionech na našich dálnicích, mluví hlavně sami dopravci ve své billboardové kampani. Takže svoji poznámku o nesmyslenosti spojení rohlíky a kamiony směřuj prosím tam...

0/0
13.4.2006 14:58

bagr

pretvarka

Proc pan Jancura vydelava na tom, ze idiotsky stat se rozhodl davat licence na dopravu lidi mezi dvema mesty, a on tak skoupenim licenci a+nebo konkurece (s licencemi) zapricinil, ze dnes si musite na lince brno-praha kupovat listek par dni dopredu, jako za totace?!

Kde to jsme, dve nejvetsi mesta, a po osme vecerni u bucku zhasli. Jiste, je pulnocni linka z prahy do ostravy, usek do brna se vsak genialne na netu koupit neda, a clovek musi pekne do kadibudky na florenci... opet, jako za totace....

0/0
10.4.2006 9:09

havlis

Re: pretvarka

Tak si zalos vlastni BUS firmu a jezdi linku BRNO PRAHA  a vydelavej:-)Nikdo ti nebrani!!!!

0/0
10.4.2006 13:32

Bagr

Re: Re: pretvarka

Jak jiz receno, stat vydava licence na jednotlive linky. To je preci absurdni. Navic samozrejme ted jine licence na brnoprahu nevyda. Ver, zkousel jsem to.

0/0
10.4.2006 14:51

bflm

psvz

hmm...dnes mě ve něstě předjížděl žlutý bus SA...a jel jsem přes 50:)

0/0
10.4.2006 8:56

peter_polik

souhlas

R^R^R^R^R^R^

vsihni to vedi ale nikdo s tim nic nedela.....

0/0
10.4.2006 7:28

babacek

Osobní auta

prýč z dálnic na okresky a je problém vyřešen a kdo chce ze svým miláčkem na dálnici tak jedině v kamiónu za tučný poplatek.;-P;-D

0/0
10.4.2006 6:22

Jerry Seinfeld

Autobus vs. vlaky

Nic proti p. Jancurovi a jeho nazorum, jen je vtipne, jak "zapomnel" doporucit opatreni k tomu, aby lide jezdili vlaky namisto mene ekologickych a na silnici take zavadejicich zlutych autobusu... ;-)

0/0
10.4.2006 4:31

WB

Re: Autobus vs. vlaky

R^![>-]

0/0
10.4.2006 9:56

.

.

Tech proc je hodne.V tom se sef Student Agency nemyli  V politickych kruzich se jiz dobrych 15 let pohybuji lide, kteri ve skutecnosti zadni politici nejsou. A take jim v podstate o zadnou politiku, tedy o blaho naroda a teto zeme vubec nejde. Jsou to vetsinou zkorumpovani lide, zapleteni s organizovanym zlocinem, kteri se vydali do politickeho sveta proto, ze jsou ne zrovna spatne a v podstate za nic velmi dobre placeni. Tak se deje pod dohledem pana profesora, cloveka, jehoz ekonomicke experimenty zaplati jeste deti nasich deti na danich a ktery stale  jako posledni z garnitury zlatokopu po prevratu stale nema dosti nahrabano. Ano - stat je vlastne firma, sef Student Agency na zase pravdu. Jakou firmou je ovsem tento cesky stat, to necht si probere kazdy sam. A ze by se u nas schopnych a poctivych politiku opravdu naslo, svedci samotny uspech Student Agency. Pan Jancura - na Hrad !!! [>-] 

0/0
10.4.2006 2:40

molok

Re: .

zase odpor ke Klaousovi? =) Nic, to není předmětem mého přspěvku. Souhlasím s tím, že poslanci pracují velmi špatně... zkusil bych to takhle, dal bych jim 4násobné platy ale i větší osobní zodpovědnost. Přecejen, drtivá většina lidí si jde do politiky hlavně vydělat a v tom je problém... on 60tis plat je na běžného občana luxus, ale přesto je to málo... proto tolik poslanců jde na ruku různým lobbistům a jak řekl pan Jančura... raději trochu více dát poslancům než pak špatně žít.  JJ, zase cesta menšího zla. ;-€

0/0
10.4.2006 3:35

.

Re: Re: .

Odpor ke Klausovi ? Smutna realita ... Diky "privatisaci" bez zakonodarstvi bylo vytunelovano bohatstvi a majetek nepredstavitelnych rozmeru a tak nam pan Vaclav zustal opravdu jen ekonom teoretik. S neuveritelnou financni bilanci(kdyz se kaci les, letaji trisky). Komunisticke to prislovi, jez panu presidentovi casto vypomaha - o mezinarodni ostude, kterou Cecham ve svete a v EU svymi nazory dela, radeji pomlcim. Ale vytecniku podobneho kalibru najdeme v teto branzi vice : zbehly a temer neustale opily farar, nakupci radoby vojenske a vubec nevyzkousene techniky (kupit rebrinak - gula preleti, vela skody nenarobi). Muzeme dlouho v teto slunne bilanci poracovat, ale mnoho by se nezmenilo.  Ceska politicky scena vola po novych lidech a starou generaci je opravdu na case vypraskat.;-€;-€

0/0
10.4.2006 4:29

db

Re: Re: .

SouhlasR^

0/0
10.4.2006 10:26

holka

Re: .

RvRv(Y)(Y)

0/0
10.4.2006 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.