Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Růst slovenské ekonomiky loni předstihl Česko

Slovenská ekonomika nakonec loni rostla přeci jen rychleji než česká. Slovenský statistický úřad zpřesnil údaje o růstu HDP z dosud uváděných šesti procent na 6,1 procenta. České hospodářství loni vykázalo šestiprocentní zlepšení, i ČSÚ ale může ještě přistoupit k revizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lomikar

Žabomyší války dvou malejch zakomplexovanejch národů

Co takhle kriminalita, živ.rpsotředí apod ? HDP je pro statistiky a prognostiky.

0/0
4.5.2006 20:56

Mark

Jo, a k tomu Slovensku.....

Vsichni kritici!

Nez spustite sve litanie o tom, kterak  to ta slovenska pravice vede spatne, ze Slovensko roste jen o neco rychleji nez CR, tak si laskave  uvedomte, ze priblizne 15% vsech slovenskych obcanu tvori Romove!!! Nerad bych pusobil jako predpojaty rasista, ale rad bych videl ten rust a miru nezamestnanosti u nas, kdybychom byli ve stejne situaci jako Slovensko, co se ethickeho slozeni tyce.......

0/0
4.5.2006 20:26

suskal

Re: Jo, a k tomu Slovensku.....

ti se ale rychle množí, ještě včera jich tam bylo 10%, zítra už to bude asi 50% ;-D;-D;-DRv

Jděte se bodnout rasisti, romové před revolucí pracovali, dělali pomocné práce, v lese atd. Měli dost času jim najít zaměstnání.

0/0
4.5.2006 20:53

Mark

Re: Re: Jo, a k tomu Slovensku.....

Zajimave, ze ti cesti jsou vsichni tak pracoviti a radne zamestnani, ze?!

0/0
4.5.2006 21:03

f

Re: Re: Jo, a k tomu Slovensku.....

Nevim jestli se rychle mnozi, ale ruzne statistiky jejich pocet odhaduji na 700-750 tisic. Kolik to dela procent v pomeru vuci celkovemu poctu Slovaku, to si spocitejte sam, dokazete-li to zvladnout.

0/0
4.5.2006 21:07

Atreid

Re: Jo, a k tomu Slovensku.....

Breboha, neprehanaj to, 810000 ciganov tu nieje. Na Slovensku je cca 6~8%. Co je 300000~350000 ciganov v 5,4mil state.

0/0
4.5.2006 21:21

Mark

Tohle je sice hodne off-topic, ale kdyz me to neda....;))

Jiste vam nikomu neuniklo, ze Rath s Paroubkem vsude stale vyrvavaji, ze ODS chce rozkrast nemocnice a proto je napr. stredocesky kraj (momentalne pod vedenim Bendla z ODS) prevadi na akciovky. Dnes ale Bendl Rathovi navrhl (videl jsem to na vlastni oci), aby se dotycne nemocnice prevedly zase zpet na stat. Pokud s tim Rath bude souhlasit, tak pry hned poda takovy navrh na rade kraje.

Fakt divne, Rath spolu s paroubkem stale vsude rvou o tom, ze ODS chce rozkradat nemocnice a Bendl pritom navrhne aby si stat dotycne nemocnice vzal zpet. Fakt divny rozkradani.

0/0
4.5.2006 20:18

Erik

souhlasím s Klausem

že češi se na tom mají nejlíp protože v dovbě transformace měli nejchytřejší vedení. Podívejme se třeba na Poláky, jsou za náma, Rumuni taky. A vždy je lepší v čele státu světově uznávaný profesor ekonomie, než nějací experimentátoři na Slovensku. Proto buu volit Topolánka, Němcovou, Tlustého, protože jsou to lidi s čistým štítem a myslí to s lidma dobře.

0/0
4.5.2006 19:05

hombre

Re: souhlasím s Klausem

LOLO to si robis srandu, nie? Toho svetovo uznavaneho ekonoma myslis Vaclava? To je nieco podobne, ako ked minule tu niekto basnil o tom, aky ma ceska koruna vo svete cveng a meno :-D:-D:-D

0/0
4.5.2006 19:51

fičák

Re: souhlasím s Klausem

Skvělá ironie, ale někdo by si mohl třeba myslet, že to myslíš vážně...:-)R^

0/0
4.5.2006 23:34

Walter Sobchak 1

procenta

Mala poznamka pro chlapce z VSE. Chlapci! Vim, ze mate matematiku jenom 1 rok, a ze neumite spocitat poradne nic krome sveho platu, ale musim se zastat Slovaku a jejich poctu. Uvedu jeden,pravda nerealny,priklad. Zeme A - HDP v roce 0 je 100, zeme B v roce 0 HDP je 200. Absolutni rozdil je 100. Rust A je 6.1 %, rust B je 6 %. Situace v roce 100: HDP A je 35142, HDP B je 64019 a rozdil nam vzrostl na 28878. Zajimave ze? Zde nas ekonom odklada kalkulacku a jsa uspokojen svou genialitou, nehodla se jiz timto trivialnim problemem jiz dale zabyvat. Jenze ejhle. V roce 737 mame HDP A 8.4435E+20 a HDP B je 8.4362E+20 cili jak vidime slabsi souper predstihl puvodne silnejsiho. K dohnani staci pouze vyssi rust. Zaklad pokud je kladny a nenulovy nehraje zadnou roli v otazce jestli dobehne nebo ne. Cili pro chlapce z VSE: pouze si to pamatujte, protoze si nedelam iluze, ze jste schopni to pochopit.:-/

0/0
4.5.2006 18:29

ddo

Tak takle ne, soudruzi!

... nenecháme ze zahanbit a taky zpřesníme údaje :-)

0/0
4.5.2006 17:41

ferdapytlik

Re: Tak takle ne, soudruzi!

:-) R^

0/0
4.5.2006 20:32

chemba

diskuze na téma růst HDP je nezbytně zbytná

Věřím tomu , že pro Slovensko před volbami má pomyslné vítězství před volbami určitý půvab.Pokud se bude sledovat jeden zavádějící údaj a to procentuální růst HDP, tak proč ne. Pokud se bude sledovat poctivější údaj a to vytvořený HDP na obyvatele tak ten mají zase Češi větší o cca 40%. Ale to je jen jiný úhel pohledu.Jde jen o to co se mediím momentálně hodí a co předhodí prosťáčkům k diskuzi.

0/0
4.5.2006 17:38

jirka86_europe

Re: diskuze na téma růst HDP je nezbytně zbytná

Problém je ten, že i když zvítězí ve volbách Smer (levice), tak se rovná daň v SK nezruší, protože většina stran ji bude nadále podporovat, protože přináší pozitiva. Dokonce ji momentálně chtějí snížit v letech 2006-2008 na 17% a v roce 2009-2010 na 15%.

0/0
4.5.2006 18:28

hombre

Re: diskuze na téma růst HDP je nezbytně zbytná

Tych 40% percent si si vymyslel, ze?

HDP na obyvatela SR v r. 1996 dosahovalo 64,25% Ceskej urovne, v r. 2004 to bolo uz 76,05%. Odhad pre buduci rok je 79,44% Ceskeho HDP na hlavu.

0/0
4.5.2006 19:36

d.

Re: Re: diskuze na téma růst HDP je nezbytně zbytná

hombre je to cca tych 33%. 76%*1.33=100%(priblizne)

0/0
4.5.2006 19:53

hombre

Re: Re: Re: diskuze na téma růst HDP je nezbytně zbytná

Ale teraz je rok 2006. To bolo v 2004. Tak dajme tomu, ze teraz to je 30%.

0/0
4.5.2006 21:38

jirka86_europe

Slovakia

Já si taky myslím, že to bude tak jak už bylo řečeno. O Irsku se taky stále hovořilo, že nikdy nedožene Velkou Británii a Britové se jim stále smáli. Podle mě to bude to samé i o Česku a Slovensku. Češi budou stále jen ti, co furt jen kritizují a vysmívají se, ale za 10 let to bude vypadat úplně jinak.

0/0
4.5.2006 17:15

kouc

To není pravda.

To není pravda.Věřte mi.Váš Paroubek

0/0
4.5.2006 16:14

AA

Předstižení česka slovenskem

Pro ty velkohubé čechy co si myslí že jsou lepší na věky než slováci bych připomněl případ Irska kterému se Angláni vysmívali ještě před deseti lety a dnes jsou na tom Irové téměř ve všem lépe než Angláni. A začalo to tam stejně jak na Slovensku - zmenšováním daní. Paroubek v Česku jde přesně opačným směrem a pak je jasné že i při velkém růstu bude velká nezaměstnanost protože bere živnostníky jako třídního nepřítele. Přeji Slovákům aby jim to šlo a ukázali nám nabubřelým Čechům jak se to dělá správně. Možná že se pak něčemu naučíme.

0/0
4.5.2006 14:35

everlast1

Re: Předstižení česka slovenskem

Az prestanou tady hromadne pracovat tak uverim, ze jsou na tom lepe. Ale takhle zatim ta jejich snizena nezamestnanost je akorat na ukor prace v Čechach.

0/0
4.5.2006 14:42

Marx

Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Nejde o to, kdo je na tom ted lepe, ale kdo ma lepsi rust. Jde hlavne o tendence, o smer, kterym se zeme a jeji ekonomika ubira. A my, Cesi, se mame od Slovaku co ucit. V jejich police jsou take skandaly, jako u nas, ale rozdil je, ze oni u toho delaji aspon smysluplne reformy. Nasi jen kecaji a hazeji na sebe spinu... a mnohdy delaji kroky zpet...

0/0
4.5.2006 15:01

jari_b

Re: Předstižení česka slovenskem

Taky přeji slovákům a vůbec všem aby se dařilo lépe. Jen je s podivem že český růst je srovnatelný se slovenským přičemž oni již provedli své reformy. Neříkám že reformy nejsou potřeba, ale ne reformy typ slovenska.R^

0/0
4.5.2006 14:43

movino

Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Ktorá presne ti vadí ? A prečo ?

0/0
4.5.2006 14:55

Marx

Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Ty jsi pako. V prvni fazi reformy neprinasi zisk, ale ztratu. Kazda reforma se nejprve musi zaplatit. A je o to fantastictejsi, ze Slovaci provedli nakladne reformy, jsou teprve ve fazi, kdy se naklady na ne splaceji a presto dokazi tak solidne rust... Fandim jim a verim, ze i my budeme mit konecne vladu, ktera jenom nekeca, nechlubi se cizim perim, ale opravdu neco dela, aby se zaslouzila na rustu ekonomiky... R^R^

0/0
4.5.2006 14:59

jari_b

Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Díky za uznání. Nejsem znalec slovenskýrch reforem, ale protože znám pár slováků tak ti říkají reformy ano,a le ne reformy u kterých si pomůže pouze těm nejbohatším, co si budeme nalhávat, rovná daň, příplatky u doktora, možnost školného asi není úplně ideální.

Já neříkám snížení daní ne, ale určitá progrese by vždy měla zůstat, neříkám ne příplatkum u doktora a spoření na důchod, jen si nemyslím že Slovensko by mělo být náš vzor. Toť vše. A jak říkám přeji slovensku mnoho úspěchů

0/0
4.5.2006 15:08

hombre

Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Spomenul si rovnu dan. Co sa ti na nej nepaci?

Zatial co som bol u doktora, som nic, okrem tej povestnej dvacky neplatil. Doplacal som jedine u zubarky, ale to je vlastne moja chyba, ked som sa nestaral lepsie o svoje zuby.

Skolne sa zavadzat nebude. Upustilo sa od toho.

Urcita progresia tu je. Nezdanitelne minimum, ktore je cca 90.000 za rok. Dan platis len z toho, co zarobis nad tuto ciastku. Niekto zaraba 12.000 hrube, tak dan ma len cca 850 z vyplaty. Ten co zarobi 35.000 zaplati dan 5.200. Podla mna to je celkom spravodlive. Nehovoriac o tom, ze je to uzasne prehladne.

0/0
4.5.2006 15:30

jari_b

Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

V příspěvku o něco níže jsem uvedl že s některými koncepty souhlasím. Rovná daň, osobně se ne tuto věc dívám z pohledu své osoby, kdy získám díky nižšímu zdanění určitou částku (vycházím z kolečka p. Tlustého), bohužel protože mezi lidmi které znám jsou i lidé kteří mají nizkou mzdu okolo 10000Kč hrubého, tito lidé neušetří významnou částku (v posledn době se stanoviska ODS liší, viz státem zaručený příjem 6000 Kč a pod.). Dle mého názoru budou tito lidé ochuzeni sekundárně školným, zvýšením daně na potraviny a pod, uznáš že spotřební koš nízko a vysokopříjmových skupi se liší.

Dále mám obavu ze zrušení minimální mzdy, protože nevěřím faktu že současná její úrověň ješte neklesne

0/0
4.5.2006 15:38

Marx

Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Vas danovy system se mi opravdu libi. Je jednodussi, prehlednejsi a min byrokraticky, nez ten nas. A pevne verim, ze se ho konecne dockame i my :o) Socani nam tu vychovaly davy prizivniku, zneuzivajicich nasi stedrou socialni sit. A prave v techto parazitech maji soudruzi vetsinu sve volicske zakladny. Je potreba je porazit ve volbach a ukazat jim cestu k prosperite.

0/0
4.5.2006 15:39

Rudy_SK

Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

A to ešte keď máš deti, tak neplatíš skoro nič, pretože na jedno dieťa sa priamo z dane strháva tuším okolo 5000,-Sk...

Len pre doplnenie.... Za to, že kopa ľudí pracuje v ČR nemôže rovná daň, ale sociálne reformy !!!

A čo sa týka cigáňov, tak vláda im hneď po rabovaní ponúkla vytvorených 70 000 pracovných miest !!!! Viete vôbec, koľko z nich rómovia obsadili? Len čosi vyše 360 !!! Pravda, neboli to bohvieaké prac. pozície, zväčša len pomocné práce, ale radšej zarobím čo to, než dostávať pár stoviek ako almužnú !!! Ale keď raz niekto pracovať nechce, tak ani pracovať nebude... a je jedno, čo mu za to dáš..... !!!!!!

0/0
5.5.2006 1:09

Marx

Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

V tom se neshodneme. Mne se zase z principu nelibi, ze cim vice dokazes vydelat, tim vic te stat oskube na danich. Nejen, ze vicevydelavajici clovek ma vyssi zaklad dane, takze pri stejnem procentu odvede vic, ale navic mu ta sazba jeste roste :( Ja jsem zastancem toho, ze penize maji z velke casti zustat tem, co si je podstive vydelali a ne flakacum na podporach, apod. Snizil bych dane, socialni davky a podpory a udelal bych parazitum pritrz.

0/0
4.5.2006 15:35

Marx

Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Kdyz vidim nektery lidi, co jdou na VS, aby vypadli z baraku a nikdy ji nedodelaji, tak jsem pro, aby se studenti aspon z casti podileli na financovani sveho vzdelani. Ze vzdelanych lidi sice profituje jak stat, tak dany jedinec, ale mohou nastat nektere situace: 1) clovek se odstehuje pryc a statu se nevrati investice do jeho vzdelani, 2) clovek nedostuduje a rovnez z toho stat nic mit nebude. Osobne se mi libi reseni v podobe bezurocne pujcky s odkladem dejmetomu 10let. Stat bude mit jistotu, ze se mu penize jednou vrati a opet pujdou do skolstvi...

0/0
4.5.2006 15:35

jari_b

Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

No přeci jsem lidi a bylo by špatný kdybychom se ve všem shodli. Ty vidíš cestu v reformách (ODS), já vidím cestu v  postupných reformách (ČSSD-doufám že nakročí směrem k moderní evropské středolevicové straně).

0/0
4.5.2006 15:44

Marx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

No ja vidim na spolupraci s KSCM, kam ta strana nazorove smeruje :((( A porad mam napameti ze komuniste byli poprve zvoleni taky dobrovolne. Ovsem poprve bylo take naposled. A dodnes se hlasi ke sve minulosti. Na Francii a Nemecku je videt, ze v moderni prosperujici spolecnosti nema socialismus co delat. Je treba nasledovat Irsko, USA a dalsi. I komunisticka Cina saha ke kapitalismu a upousti od socialismu :)

0/0
4.5.2006 17:59

bahy

Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

presne tak, paroubek si mel vyplachnout hubu zachodovou vodou idiot,  potom co o slovensku rekl!!

0/0
4.5.2006 15:35

Datel

Re: Re: Předstižení česka slovenskem

mno a jake jine typy reforem lze provadet? :-)

0/0
4.5.2006 15:01

Marx

Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

soudruh zrejme mysli, ze bybylo vhodne dovest myslenku soudruhu paroubka a grebenicka na znarodnovani apod, po vzroru Kuby a Bolivie.

0/0
4.5.2006 15:03

jari_b

Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Tak jsem na Tebe slušně zareagoval a ty mě nazýváš pakem, soudruhem, za chvíli komunistou. Nojo typický člověk který neuzná názor někoho jiného, doufám že nejsi volič ODS, protože o nich se říká že jsou inteligentní.

0/0
4.5.2006 15:10

Marx

Re: Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Omlouvam se ti za aroganci, ale jsem opravdu alergickej na levicovy nazory, protoze jsou o tom, ze lenoch zavidi pilnejsimu to, ze si umi vydelat penize... Nekdo by chtel kolace a nechce se mu do prace a to mi vadi... Nez tu nekdo bude kritizovat rovnou dan, tak at se podiva, kolik na danich zaplati z vyplaty Cech a kolik Slovak. A to jak pro nizke prijmy, tak pro stredni a vysoke. Navic urcitou progresi lze nastavit nezdanitelnym minimem. Znam paradox, kdy si musi clovek nechat snizit plat treba o 1000Kc, aby se dostal do jineho pasma, kde ma nejen nizsi zdaneni, ale treba i dalsi socialni davky. Toto je demotivujici. Proc by mel clovek treba vedlejsak, kdyz by na tom byl bit? Nas socialismus nahrava akorat lenochum a podrazi lidi, co chcou vydelavat...

0/0
4.5.2006 15:46

jari_b

Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Reforma (kroky):

Zrušení nejvyššího pásma DPFO, snížení DPPO na ca 22%, personální audit ve veřejné správě, Audit činnosti veřejné správy, nezavádět školné, Zavést malou spoluúčast, Podmínit socální dávky vykonáváním veřejně prospěšné práce

Doufám že tohoto je schopná i ČSSD, protože ODS u mně nemá důvěru.

0/0
4.5.2006 15:16

black_jack

Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

audit verejne spravy smeten ze stolu... je to utopie u socanu, ze by propustila ctvrtinu uredniku

0/0
4.5.2006 15:28

Datel

Re: Re: Re: Re: Předstižení česka slovenskem

Mnojo, ale tomu se snad ani neda rikat reforma. Dilci kroky dela kazda vlada - jedna pasmo zrusi, druha ho zavede a tak furt dokola... Pritom je potreba udelat predevsim duchodovou reformu - a to tak aby si kazdy setril na vlastni duchod, uplne prekopat socialni a zdravotni pojisteni, snizit vydaje statu, zprehlednit danovy system, atd... proste smer zhruba jako na Slovensku. Je mi uplne putna jaka vlada to udela, hlavne aby se do toho nejaka dala. Nereseni = postupne zaostavani. I za Slovenskem.

0/0
4.5.2006 18:09

komarus

Re: Předstižení česka slovenskem

hele ty ferdo, tak se tam jeď podívat, byl jsem v irlandu a nemůžu si pomoct,ale připadá mi to tam furt jak kolonie anglie, lidi maj určitě příjmy na solidní úrovní srovnatelné s UK,ale ta infrastruktura...dálnice končí pár kiláků za dublinem, dost vlaků podobně otřískaných jak u nás, autobusák v dublinu na blití, davám jim tak 20 maximálně 30 let než to bude trochu k světu...

0/0
4.5.2006 17:09

d.

Re: Re: Předstižení česka slovenskem

iri stavaju skor rychlostne cesty ako dialnice,to sme sa im aj my smiali,ze maju len 92km dialnic,ale tie R maju velmi kvalitne.rc su lacnejsie a skor to potiahnu po celej krajine,asi im to staci,je tam mala hustota osidlenia mimo dublinu.autobusak v dubline uz je prestavany.

0/0
4.5.2006 20:08

víg mihály

aby mělo SVK stejný přírůstek HDP jako CZ...

muselo by růst o 7,94%. V takovém případě by se rozdíl mezi našimi HDP další rok nezvětšil (vycházím ze základen podle Eurostatu v roce 2005 tedy 73,3 resp. 55,4% EU25.

0/0
4.5.2006 14:05

movino

Re: aby mělo SVK stejný přírůstek HDP jako CZ...

Počkaj budúci rok ;-)

0/0
4.5.2006 14:07

Radek

Re: Re: aby mělo SVK stejný přírůstek HDP jako CZ...

Já vám to přeju, jen ať se vám daří, to nemůže nikomu uškodit. Jen mi přijde zbytečné tu juchat nad nějakým zázrakem, protože se zatím žádný nekoná. Ale pokud se bude konat, tak to bude jen dobře.

0/0
4.5.2006 14:11

movino

Re: Re: Re: aby mělo SVK stejný přírůstek HDP jako CZ...

No, po mečiarovej rabovačke a čo tu mohlo byť nebyť dvoch dzurindových vlád, to zázrak každopádne je...:-)

Aspoň máme bližšie čo sa týka životnej úrovne do európy, dlho to tu vypadalo skôr na ukrajinu a balkán...

0/0
4.5.2006 14:15

EasyR

Re: Re: Re: Re: aby mělo SVK stejný přírůstek HDP jako CZ...

Fico to napraví ;-D

0/0
4.5.2006 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.