Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nájem 800 Kč? Zkuste se dohodnout, řekl soud

Byt na Letné za 800 Kč měsíčně? To není sci-fi, ale regulovaný nájem, kvůli jehož výši se soudí majitel bytu Richard Heřbolt se svými nájemníky. Verdikt byl napjatě očekáván. Měl být totiž první poté, co Ústavní soud vyzval obecné soudy, aby podobné případy rozhodovaly individuálně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

performer

odporní paraziti

to jsou.

A to nemluvím o privatizaci obecních bytů, kdy si tito paraziti koupili byty v ceně dvou mega za 80tis.... a teď už vlastně nejsou parazity, ale majiteli bytu........

0/0
16.5.2006 13:23

Isbjoerna

Neuveritelne!

Regulace najemneho = Plody ctyricetileteho brainwash.

0/0
13.5.2006 10:19

ChorcheCh

Regulace

Jo je skvělé poslouchat regulovčíka jak si stěžuje že mu do bytu 110m2 za 2200 kč v centru Prahy zatéká oknem a že požaduje vyměnit okna. Přitom výměna jednoho okna přijde na 50 000 . Navíc komplikace s úřady, památkáři, atd... Tyto lidé si však privilegijí levného bydlení vůbec neváží a mnohdy chátrání ještě podporují pač je na majiteli jim zajistit ze zákona vyhovující bydlení. Dříve si aspoň natírali okna sami když jim úřad dodal barvu...ale teď ? Jseš majitel tak se starej! Máš zodpovědnost a když se něco stane tak kdo to odskáče ? Navíc když je třeba něco opravit tak je neskutečné dohadování s památkáři a stavebními úřady, policií, takže se to vždy děsně prodraží pač každý háže klacky pod nohy a chce si něco uzobnout.

0/0
12.5.2006 10:34

barbudo

Re: Regulace

... a to okno - to je velkoplošná obrazovka a do ulice kamera, že ...

0/0
12.5.2006 12:29

Řešení existuje

Re: Re: Regulace je zlodějina

Počkat na prvné mrazíky a pak vyslyšet volání regulovčíků po opravě a okna dát odvézt do dílny. Zatímní rekord v obývání bytů bez oken za mrazu drží jistá opálená rodina ze Sokolova a hodnota rekordu jsou čtyři dny !

0/0
13.5.2006 0:08

Rodney

KDY ZAČNE DEREGULACE ? KDY SKONČÍ SOCIALISMUS ?

Současné (ale i minulé:-/) vlády utíkají od problémů. které pálí společnost (bydení, důchody,..). Či spíše vlády ČSSD (fuj úplně se mi to slovo příčí v klávesnici;-)) si dělají díky rukojmím z řad vlastníků domů svoji sociální politiku.

Na řešení tohoto problému jsme měli již 17 let! kdy stačilo velmi postupným uvolňováním regulace postupně zajistit nápravu nerovnováhy na trhu.

A volný trh by se již sám postaral.

0/0
12.5.2006 10:29

Adla

Já chci zrušení regulace!

Rodiče mého manžela byli jedni z prvních nájemníků ve 20. letech 20.st., kdy byl dům postaven. Jako nájemníci přežili 1.republiku, okupaci, 48. rok i totalitu. Až přišla restituce a po ní prodej domu Italům. Už 5 let máme výpověď z bytu - Italové nám hledají přiměřené bydlení a jsou ochotni i novému pronajímateli strčit cca 400.000,- Kč za to, že nám pronajme byt. Myslíte, že někdo Čechy, spořádané a platící včas a všechno, ale jen s česky nízkými příjmy, ve svém domě v Praze ubytuje? Naše nároky stále klesají, ale je nám to houby platné. Kdyby byla regulace nájmu zrušena již před 10 lety, trh by se již konzolidoval a snad bychom měli šanci.

0/0
12.5.2006 10:23

Rodney

Příležitost dělá zloděje

Příležitost dělá zloděje!A stát musí zajistit, aby těch příležitostí bylo co nejméně a když už jsou, tak aby se "potenciální zloděj" bál represe.

Nesuďme proto lidi z bytů s regulovaným nájemným. Jsou to zkrátka zloději (nebo lépe paraziti na zbytku společnosti), kteří využívají příležitost, kterou jim dává stát ;-(;-€

A jak byste se zachovali Vy, co platíte předražené tržní nájemné, kdyby vám někdo nabídl luxusní bydlení za zlomek ceny ? 

0/0
12.5.2006 10:12

koronarni asistent

Doufám že to vyhrajou nájemníci.

Nájemníci se chovají tržně, náklady na život neustále stoupají, tak proč platit nepřiměřený vyšší nájem, navíc za squat 3.kategorie, náklady je třeba snižovat ?

0/0
12.5.2006 10:00

KSSČSSD

Možnost řešení

V USA a vyspělejch zemí platí, že člověk si musí být schopen za život vydělat tolik, aby nemusel  ve stáří platit nájem. To důchodci u nás za komoušů nevěděli. Proto by se jim dekrety měli kompenzovat. Například přednostním umístěním do domova důchodců. Rodiny s dětma regulovaný nájemný nemaj (ten vznikal před 17 lety) a ostatní kromě důchodců si vydělaj tolik, že si můžou pořídit vlastní bydlení, jako všichni ostatní.

0/0
12.5.2006 9:50

Je třeba zabít křečka...

Všechny lehkoživky regulované nahnat pod mosty (Y)!

0/0
12.5.2006 9:15

Zlak

Nejde přece o podnikání...

...jde o princip. Nechápu, proč má většina lidí sponzorovat nájem menšině. Deregulace sníží průměrnou cenu nájmů a těm opravdu potřebným může stát (takže vlastně taky většina, trochu paradox) na bydlení přispívat. Ale přispěvky by byly udělovány na základě individuálního rozhodnutí. Mimochodem, jako student VŠ platím 2100 měsíčně za kolej 40m2 pro 4 lidi. A opravdu nemůžu vystát důchodkyni co bydlí naproti přes ulici v bytě 3+1 90m2 za 1500kč měsíčně.

0/0
12.5.2006 9:12

black_jack

Re: Nejde přece o podnikání...

kdyz jsem bydlel na proseku za 10k ve 2+kk, tak jsem nemohl vystat duchodkyne vyvalene ve vokne v centru prahy a jeho okoli, ani nevim, kolik za ty byty platily... ted bydlim ve vlastnim baraku a stve me to dal...

0/0
12.5.2006 9:25

peppe

Re: Re: Nejde přece o podnikání...

presne... clovek plati za bydleni jak morovatej a duchodci v centru si ani neuvedomujou ze to, za co plati par stovek a s kecama jak je to drahy, ma cenu nekdy i nekolik desitek tisic mesicne.  chtel bych videt kdyby jim ten barak pripadl jak by od svych sousedu taky vybirali ty almuzny nebo zda-li by si chteli taky prilepsit a zavest nejakou beznou cenu podle lokality

0/0
12.5.2006 10:05

Petr1

Re: Nejde přece o podnikání...

Není žáden důvod pro to, aby po deregulaci klesly ceny nájmů, ledaže by všichni dosud regulovaní pak odešli bydlet pod mosty.

0/0
12.5.2006 21:22

Datel

Re: Re: Nejde přece o podnikání...

Ze by sli regulovani bydlet do mensiho, mimo mesto, do nizsich kategorii, k rodicum, ze by prestali drzet regulovany byt ktery nepotrebuji, ze by prestali pronajimat byt na ktery maji dekret, ze by si postavili domek pac uz neni duvod obyvat levny regulovany byt, atd atd. Pravda, zadny duvod. Snad jedine ten most.. ;-)

0/0
13.5.2006 0:07

Biker

Nestačím žasnout ...

V naší zemi je zásadní problém v tom že všichni by chtěli všechno zadarmo, nikdo nic nechce dělat a hlavně být za něco odpovědný. Když je v daném místě a lokalitě cena nájmu např. 5000 za byt, tak nevidím jediný protiprávní důvod majitele aby tuto cenu požadoval i on od svých nájemníků. Může mě namíchnout když po tom řvou jak je někdo bere na hůl a ještě navíc chtějí aby za tu almužnu co mu platí opravovat a rekonstruovat celý dům.  Když se jim to zdá moc peněz ať se přestěhují jinam mimo město-někam na samotu.  Ať se zkusí zamyslet co by dělali oni kdyby třeba zdědili taký dům sami. Já vám garantuji že by to byly právě oni kteří by chtěli vytřískat co nejvíc peněz na ostatních.

 To že naše soudy rozhodují jak rozodují je jenom o tomže na ně není žádný metr. Když se spletou nebo se flákají a záměrně zdržují nic se jim nestane a tady je problém.

0/0
12.5.2006 9:08

odborar

Kdyby se deregulovalo hned a skokově, tak by to bolelo..

to je pravda, ale během roku by se problémy přetrvávající roky vyřešily. Podívejte se jak to funguje v nájmech o nebytové prostory.Tam není žádná regulece a nájmy stále padají.Jsou nyní na třetině nájmů z roku 94-96. Negativa deregulace nájmů devastují i pracovní trh, kdy se lidé nemouhou stěhovat za prací, protože neseženou byt, či ho seženou za drahý pronájem, který ještě podporuje šedou zónu nezdaněných příjmů. Po deregulaci by nájmy spadly na třetinu současných.Divím se, že pokud Schroder a další zkrachovalí socialité ve své zemi, jezdí dávat rozumy naší ČSSD, že jim neporadí jak to provedli v Německu s byty, když ještě před vládou socialistů odstranili deregulaci a dnes tam jsou prázdné byty v panelácích za nájemné směšné, kde stejně nikdo bydlet nechce. Nakonec je zbourají, protože údržba je drahá.V ČR je bytů dost.Není teřba stavět další a další, nebo sídliště osiří jako v Německu.http://www.odborar.webzdarma.cz

0/0
12.5.2006 7:26

PF

Re: Kdyby se deregulovalo hned a skokově, tak by to bolelo..

Ve většině tvých názorů naprosto souhlasím, až na tu propagaci KDU

0/0
12.5.2006 8:47

blond007

Re: Re: Kdyby se deregulovalo hned a skokově, tak by to bolelo..

Taky souhlas. Naprostej!!!

0/0
12.5.2006 10:11

modem

.

Kdysi za totáče jsem měl byt 3+1L v UL (družstevní).Už tehdy za stejný byt já platil 700 a ve státních (většinou cigoši a policajti) 300. Po nějakých 16 letech můj nájem byl bez energií 4000 ve státních 2000. Je něco shilého ve státě českém. Přestalo mě bavit cpát do družstva a koupil jsem domek, platím hypotéku (pokud se nic dramatického nestane s úroky) 6500, budu ji platit stejnou a stále nižší jak budou klesat úroky z úvěru. A bydlím ve svém !!!! A majitel ve státním je vystaven do role sponzora,nemůže platit údržbu,když nemůže sám zvyšovat nájem.Co v družstevních bytech neexistuje,Tam když zateplíte a není na účtu samosprávy dostatek peněz, tak platíte hned o 1000 kč více, aby se zaplatilo zateplení.

0/0
12.5.2006 7:09

barbudo

Re: .

... jste-li družstevník, je i na Vás, kolik platíte ...

0/0
12.5.2006 8:50

modem

Re: Re: .

Pravdu díte. Už družstevník nejsem.Viz ta moje poznámka o hypo. Když jsem ještě byl,dělal jsem tam předsedu samosprávy a jasně jsem řekl lidem.Pokud budou se chovat slušně ke společným prostorám, tj bežné opotřebení je normál, tak se nebudou muset zvedat zálohy na opravu.A ejhle, ono to fungovalo. I cikáni -4 rodiny -bydlící v našem vchodě se chovali slušně a platili nájem (to není scifi ale realita).Za 16 let se např. vyměňovalo sklo ve dveřích snad 4x. A to jen díky tomu,že měli nad sebou bič v podobě zvyšování nájmu.

0/0
12.5.2006 9:50

barbudo

Re: Re: Re: .

... a kam jste ty prachy cpali?

0/0
12.5.2006 12:20

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: .

cpali ste prachy nemcum za odpadky !!

0/0
14.5.2006 1:59

pavlik_smetik

Re: .

Já vás nechápu. Já bydlím ve družstevním v UL už nějakej pátek a platím za 4+1L nějakých 4300 a v tom mám i započten úver za to zateplení o kterým mluvíš a ještě mi družstvo ročně vrací cca 6500 za přeplatky! Krom toho je to družstvo, takže si všichni družstevníci (tudíž nájemníci bytů) mohou rozhodovat, jestli zateplení nebo plasťáky nebo co ještě chtějí nebo ne.

0/0
12.5.2006 9:52

ChorcheCh

Re: Re: .

Jo je to sice hezké ale ten byt nebyl zadarmo...navíc zařízení bytu, jeho opravy, malování...atd si určitě každej hradí ze svého ne ?

0/0
12.5.2006 10:15

pavlik_smetik

Re: Re: Re: .

Zadarmo byt nebyl vůbec pro nikoho, ani pro družstevníka, ani pro toho, kdo má vlastní byt a ani pro toho, kdo teď platí regulované nájemné. Zařízení bytu - o tom se snad nebudeme bavit, to je individuální věc každýho a s nájmem nemá nic společného, drobné opravy si platím sám, ale pokud by byl větší problém (stoupačky, potrubí, plyn, apod.), tak to platí družstvo!!! Což se ti u svého asi nepodaří! A malování je další věc, o kterou se asi nemá smysl byvit. Leda že by družstevníci měli povinost si doma vymalovat a lidi ve svém ne :-D

0/0
12.5.2006 10:28

jehuwa

Re: Re: Re: Re: .

No ale stejně se máš krásně. Já za družstevní 1+kk v Kolíně o rozloze 29 m2 platím 2200 Kč.

0/0
12.5.2006 15:58

odborar

Ústavní soud rozhodl podle politické objednávky...

Tedy potvrdil svým rozsudkem, že pronajímatelé sice mají pravdu, ale mají se obracet na soudy nižší instance, od kterých se budou spory vést zase naším nepružným soudním systémem řadu let, než dojde k verdiktu opět u Ústavního soudu. Tím zabezpečil, že Evropský soud řekne, že majitelé nevyčerpali ještě všechny soudní prostředky v ČR a shodí vše zpět. Rozhodnutím  zahltil  nižší soudy minimálně desítkami tisíc žalob, protože každý se bude odvolávat a soudy budou na roky.  Jasně se prokázalo, že Ústavní soud v ČR za vlády ČSSD není schopen rozsoudit celou kauzu definitivně, jak má vyšší soud postupovat.Použil osvědčenou vžitou praxi přehazování horkého bramboru zpět na soudy, odkud rozsudek vzešel  a příkladně brzdící celý soudní systém. Co takový rozsudek provede na právním vědomí občana, který v ČR přestal již věřit ve spravedlnost, si lze lehce představit.Těžko pak  soudkyně bydlící celá léta v regulovaném nájmu rozhodne ve prospěch pronajímatele.http://www.odborar.webzdarma.cz

0/0
12.5.2006 7:00

stovka

Jsem rád, že mám dům bez nájemníků

je to méně prodělečný, mež je tam mít. Ale co to dalo za fušku je dostat z bytů, je na román.

0/0
12.5.2006 6:49

Diogenes U Sudu

Cože?? Prostředí právní nejistoty že vytvořil ústavní soud?!

To prostředí tu přece už dávno vytvořili a dodnes udržují sami posranci, protože se báli a bojí nepopulárních ač nutných opatření - a hlavně o svoje koryta!

0/0
12.5.2006 5:46

stovka

Re: Cože?? Prostředí právní nejistoty že vytvořil ústavní soud?!

A hlavně posranci sami bydlí v bytech s regulovaným nájemným. Přece si nevypustí rybník !!!

0/0
12.5.2006 6:43

Milan

Návrh

Navrhuji,aby se znovu zavedly lístky na potraviny, oblečení a další potřeby každodenního života. Tyto lístky by dostávali nájemníci bytů s regulovaným nájemným za 20% průměrné ceny, aby si ještě více mohli zvýšit řivotní úroveň, jezgit na Kanáry atd.

0/0
12.5.2006 1:38

Václav

takové jisté zamyšlení

Hm že ehm zvyšování nájemného, že, mňo, není humánní, eh, temné majitelské žilky ... hmmm, ehm, nejsme jako oni, že hmm chrcht ... kde mám to pivo Dášo?

0/0
12.5.2006 1:00

Mergun

Bydlím v takzvaně regulovaném bytě a nechci aby mi nějaký zmetek jen tak

mohl nestydatě zdvíhat nájemné a parazitovat na mě! Proto budu volit proti ODS, která podporuje majitele v jejich parazitizmu na nájemnících!

Uvolnění nájmů je zlodějina a to já podporovat nehodlám! Bydlení není nějaká houska na krámně, ale nutnost! Já se v bytě, ve kteřím žiji, narodil a bydlím tady už 25 let! Ten byt je morálně naší rodiny a ne nějaké modrá swině, která k baráku přišla jen proto, že její zhovadilý praděda si na to kdysi dávno nakradl!!

Proto budu volit stranu, která nezastává zájmy úzké hrstky, ale všech rozumných lidí a podporovat geregulaci nebude! Uvažoval jsem o komunistech, ale ty volit moc nechci. Když mě Paroubek nesklame, tak dám hlas jemu. Doufám, že všichni rozumí lidi se spojí v odporu proti modré totalitě!

0/0
11.5.2006 17:35

kvocna

Re: Bydlím v takzvaně regulovaném bytě a nechci aby mi nějaký zmetek jen tak

Teplo a světlo v bytě je stejně tak potřeba jako voda. Zkuste protestovat proti zdražování energií, které se děje pravidelně několikrát do roka, ač příslušné společnosti vykazují velké zisky.

0/0
11.5.2006 17:53

kvocna

Re: Re: Bydlím v takzvaně regulovaném bytě a nechci aby mi nějaký zmetek jen tak

Pochopitelně ceny energií se dotýkají všech občanů bez ohledu na způsob bydlení. Tedy zvyšováním těchto cen trpí všichni, proč se tedy zastáváte jen regulovaných nájemníků???8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
11.5.2006 18:08

nebydlící

Re: Re: Re: Bydlím v takzvaně regulovaném bytě a nechci aby mi nějaký zmetek jen tak

Velmi trefné R^

0/0
11.5.2006 20:02

Isbjoerna

Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

:-/

0/0
11.5.2006 19:39

Jostik

Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

Vidim, že budeme tady muset těm komunistickej hovádkům ukázat, jak "výhodné" je pro majitele těch 800Kč. Řekněme, že je to činžovní dům s 10 ti obyvateli. Opravíme střechu za 700000, zateplíme a izolujeme dům za milión. Opravíme stoupačky, topení a kanalizaci, celkem 500000. Na další drobné úpravy si vyhradíme 100000kč. Deset nájemníků zaplatí 8000kč. Takže pan majitel bude opravu domu splácet 25 let. Za dvacet pět let střecha shnije, izolace se rozdrolí, omítka taky, stoupačky popraskají a celý kolotoč může začít znovu. Krása, ne?

0/0
11.5.2006 22:15

barbudo

Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

... to máte z toho, že nemáte pořádný panelák ...

... tam pořídíte střechu za 300 000, stoupačky za 400 000 ...

... lepit na barák ptačí zob nemusíte, protože polystyren máte v dvouplášťovém panelu ...

... a máte na to 70 partají ...

0/0
11.5.2006 22:28

Linde

Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

mit barak s omezenou zivotnosti, to musi byt fakt terno :-))) Nedovedu si predstavit prekernejsi situaci, nez vlastnit barak s problemovou statikou, jehoz zbourani stoji stejne jako postaveni a jako bonus v nem mit 70 partaji kterym se musi hledat nove bydleni. A ze se do takoveho stavu casem kazdy panelak dostane s pravdepodobnosti primoumernou stari :-D

0/0
12.5.2006 15:48

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

... hehe ... a co je na něm problémového?

0/0
12.5.2006 22:07

Linde

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

??

0/0
13.5.2006 9:58

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

???

0/0
13.5.2006 19:15

Linde

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

jsi divny.. tvoje reakce nedavaji smysl

0/0
14.5.2006 1:04

Mergun

Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

Tak dům prodej někomu, kdo se bude starat rád, a peněz si užij, když se ti to zdá málo.

0/0
11.5.2006 22:34

Kamil

Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

Ty ses vazne TROTL . Naprosto jasnej komouskej nazor. Platit se Ti nechce, tak bez bydlet nekam, kde na to budes mit. Bys nejradsi, aby pronajem 100m2 bytu v centru Prahy stal 5000Kc? VOL Pablbka, ma podobny inteligentni nazory!!!

0/0
12.5.2006 1:30

Mark

Re: Re: Re: Re: Re: Vidim, ze jste ukazkou vzorneho ditete kommunismu.

komouskej nazor? Vždyť ty jeho mekty jsou stejný jako mekty poslance Křečka a ten v parlamentu sedí za jinou stranu než za kSČM!

0/0
12.5.2006 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.