Diskuze

Paroubek: Udržíme růst, škrtit výdaje není třeba

Premiér Paroubek je spokojen s výkonem své vlády. Ekonomický růst odhadl pro letošek až na osm procent, a proto podle něj není třeba výrazně omezovat státní výdaje. Investice chce směrovat hlavně do infrastruktury. Uvedl to v rozhovoru pro agenturu Bloomberg, který zveřejnil server Patria.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Filip

15. 5. 2006 11:36
Privatizace -ANO

Stát nemůže kvalitně řídit akciovou společnost - bude ji používat jako nástroj své sociální politiky - společnost nebude za své služby účtovat tržní cenu, ale administrativně stanovený poplatek, což se projeví snížením zisku této společnosti. A vzhledem k tomu, že v případě ČEZu se jedná o veřejně obchodovatelnou společnost, projeví se toto snížení zisku ve snížení tržní ceny akcie. Státu to může být jedno, nikoliv však menšinovým soukromým akcionářům. Ti své prostředky poskytli s tím, že jim budou přinášet výnos a ne s tím, že se za jejich prostředky bude realizovat sociální politika. Důsledkem bude hromadné podávání žalob ze strany menšinových akcionářů.

0 0
možnosti

melkor

15. 5. 2006 13:08
Re: Privatizace -ANO

Ano, souhlas. Nazorne je to videt na stremhlavem poklesu akcii CEZu za posledni roky ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Pozorovatel

15. 5. 2006 10:15
Přečetl jsem pár příspěvků, ale jsou hodně ovlivněny ideologií a politikou!t

Investice do infrastruktury (zařadil bych do toho dopravu, telekomunikace - dnes již včetně pošty nestátní,školství a zdravotnictví i zlepšení služeb úřadů včetně obecních) se vždy do dosažení určitého standardu vyplatí!!A profitují z toho téměř všichni!!Tedy v téhle části souhlas (a nepochopím jednoduché,posměšné kecy,které negují vše).Druhá část je v tom, že stát (a socani) zatím dělají dost málo ve směru úspor výdajů.Od dávek v nězaměstnanosti a různých sociálních  dávek-třeba zavedením povinného odpracování určitého počtu hodin veřejněprospěš.prací pro nezaměstnané,přes zvýšení minimální mzdy spojené se snížením odvodů na soc. a zdravot.pojištění pro zaměstnavatele i zaměstnace o cca 3-6% tak,aby se lidem vyplatilo a zároveň byli nuceni pracovat-aby za státní pobídky se tu nezaměstnávali Poláci, UK a Slováci.Dále úspory ve zdravotnictví-začít např.s placením ubytovacích služeb v němocnicích,zlepšit kontrolu výdajů pojišťoven a přehodnotit úhradu léků-např.acylpyrin za plnou cenu.

0 0
možnosti

Pozorovatel

15. 5. 2006 10:26
Pokračování

Tak v této oblasti úspor výdajů má tato vláda skutečně velké rezervy. A ještě zbývá důchodová reforma, do které se ale v podstatě nikomu nechce - moc ožehavé téma pro politiky!! Ovšem totálně pošahaná ideologie ODS a její rovná daň 15% to tedy lékem na tyto problémy zdaleka není, protože neřeší, kde na financování "provozu státu" vezmou příjmy. Zázračné zlepšení výběrů daní je naivní. Takže jedině tím, že všechny "služby státu" zpoplatní. A to se blíži šokové terapii!! Myslím, že důchodci a dnešní padesátníci moc nadšení nebudou. Na to v tomhle státě a v Evropě lidé zvyklí nejsou :o)).

0 0
možnosti

Frantisek

15. 5. 2006 0:35
Dalsi clanek

po jehoz precteni jsem tak rad, ze jsem prozirave opustil Cesko.....

0 0
možnosti

pracující člověk na paroubka

14. 5. 2006 18:55
Z cizího krev neteče.

Myslím,že soudruh paroubek žije v hlubokém komunismu,ale bohudíkl jenom do výsledků voleb.

0 0
možnosti

Vlasta

14. 5. 2006 21:52
Re: Z cizího krev neteče.

Nechte toho, vyhrali jsme hokej

0 0
možnosti

mfkman

14. 5. 2006 15:30
STB

ckýchty bez radeji za martanama jako to co vypoustis z huby kroim smradlaveho dechu s toho se kazdý se selským rozumem musi desit na toz vzdelanci ve vedach ekonomivk

0 0
možnosti

nadf

13. 5. 2006 17:29
Koukám, že nechat Paroubka mluvit a jen vše zaznamenat a vytisknout,

je ta nejlepší anti-reklama na ČSSD....

0 0
možnosti

Tryskomys Muf

13. 5. 2006 16:49
Tak jen dalsi potvrzeni jaky jsou v CSSD lhari

Nedavno prohlasovali jak strasne se podepsala rovna dan v Pobalti na ekonomickych vysledcich. Vysledkem je 10% rust HDP rocne v Estonsku a Lotyssky (ktery udrzuji stabilne poslednich 15 let). Tolik pro ty hnupy co jeste stale veri CSSD.;-O

0 0
možnosti

Tom-77

13. 5. 2006 11:40
Jednou se z toho

všeho po se re me. Socani jsou úplně na hlavu.

0 0
možnosti

paja3000

13. 5. 2006 9:06
Zachraň se , kdo můžeš !

Proč mám stále větší pocit , že náš současný premiér neví , o čem mluví , ale mluví o tom hezky. To je ta touha po volebních procentech tak silná , že se mu vytrácí poslední zbytky soudnosti? To mu nikdo nechce říct , že všechny ty "ekonomické" údaje , které mu podsouvají , jsou jen ekonomickou virtuální realitou? A on ,nebožák , to papouškuje a ještě se u toho tváří , jak tomu rozumí.

Nebo tu ekonomickou virtuální realitu snad tvoří on sám? To , že tomu zase tak nerozumí, je hrozné , ale dá se to s hoooodně přivřeným okem  třeba i pochopit. Ale pokud by byl sám aktivním tvůrcem demagogie , tak je hoden potrestání nucenou hladovkou...

Myslím si , že přece každému , kdo trochu situaci u nás sleduje , musí být jasné , že současný "růst" je  jen bezuzdné využívání neskutečně "hloupě" nastavených podmínek pro montážní závody velkých koncernů.Jakmile tyhle podmínky skončí, všichni prchnou.:-/

0 0
možnosti

paja3000

13. 5. 2006 9:22
Re: Zachraň se , kdo můžeš !

...a ještě jeden pokus o radu našim socdem. vládám (i panu Paroubkovi) :Možná jsem v myšlení někde jinde , ale víte , co jsem udělal já v době , kdy jsem ještě splácel úvěr a našetřil jsem nějaké peníze ? Použil jsem maximum z našetřených peněz na co nejrychlejší splacení úvěru (i mimořádnými splátkami v době , kdy jsem na tom byl dobře).

Důvody?:

1.nikdy nevím , jak na tom budu třeba za půl roku 2.proč zbytečně platit úroky bankám? 3.pocit zodpovědnosti za své hospodaření vůči rodině (ve vztahu k bodu 1 ... proč nesplatit dluhy v době , kdy na to mám , když sám nevím , jak na tom budu v budoucnu ?) 4.nikdy nejsem natolik pyšný , abych si myslel , že když je mi dobře dnes , že už to tak bude navěky 5 .... a několik dalších drobných dobrých důvodů

...a povídačky o investování do infrastruktur a do všeho možného si nechte pro úplné ignoranty. Proč už to neproběhlo dávno? A když to proběhlo , tak proč v tak malé míře? Vždyť příjmy z daní , privatizací apod. byly velmi vysoké už předtím .

0 0
možnosti

KellyBunda

12. 5. 2006 23:39
Paroubek: Udržíme růst, škrtit výdaje není třeba

já bych věděla, koho je třeba přiškrtit ;-P

0 0
možnosti